حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ خانواده گلکسی A را به هم صورت ODM تولید خواهد کرد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ

به نظر می رسد سامسونگ از تولید ODM بازخورد خوبی گرفته است و در برنامه تولید سال ۲۰۲۰ خود قرار است ۲۰ درصد محصولات را با این روش تولید کند. این یعنی حتی بعضی از اعضای خانواده گلکسی ای ۲۰۲۰ نیز است صورت تولید خواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره برنامه سامسونگ برای تولید موبایل های سال ۲۰۲۰ صحبت کنیم.

افزایش تولید ODM سامسونگ در سال ۲۰۲۰

سامسونگ

سامسونگ

ابتدا باید بگویم که اگر می پرسید تولید «ODM» چیست باید بگوییم به این معنی که در کارخانه های برند اصلی ساخته نمی شود، به نوعی شبیه به ساخت آیفون در فاکسکان و از این قبلی موارد! همچنان همه چیز مانند قبل خواهد بود، این یعنی لوگو و تمام موارد همان برند اصلی است اما چنین انتخابی سبب می شود قیمت تمام شده کمتر باشد. یکسال پیش بود که گلکسی ای 6 اس (Galaxy A6s) به عنوان اولین موبایل ODM سامسونگ معرفی شد و حالا سامسونگ از تصمیمش راضی است. البته ناگفته نماند که اکثر برندهای نوپا چینی مانند شیائومی یا حتی برندهای مثل هواوی از این روش استفاده می کنند. اپل نیز به صورت ذاتی یکی از قدیمی ترین مشتری های تولید ODM است.

آنطور که مشخص است سامسونگ هدف فروش ۳۰۰ میلیون دستگاه موبایل را برای سال ۲۰۲۰ تعیین کرده و ۶۰ میلیون دستگاه از این تعداد را به صورت ODM تولید خواهد شد.

احتمالا به یاد دارید که یک ماه پیش آخرین کارخانه سامسونگ در چین تعطیل شد. آن جا در ترنجی خواندیم که البته با وجود تمامی این تفاسیر ممکن است که میزان فروش سامسونگ در چین به واسطه دستگاه‌های ODM در آینده افزایش پیدا کند.

گلکسی A6s اولین گوشی ODM سامسونگ بود و پس از آن گلکسی A10s معرفی شد. همانطور که بالاتر گفتیم گوشی‌های ODM به محصولاتی گفته می‌شود که توسط کارخانه‌ای به غیر از سامسونگ (یا هر شرکت دیگری) اما تحت لایسنس آن تولید می‌شوند. به عنوان مثال A10s توسط کارخانه چینی Jianxing Yongrui Electron Technology تولید شده است. پیش از این سامسونگ اعلام کرده بود که قصد دارد 40 میلیون گوشی ODM به‌ فروش برساند، حالا این هدف برای سال جدید ۵۰ درصد افزایش دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تولید به صورت ODM کیفیت را در همان سطح قبلی نگاه می دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

قیمت گذاری اگر مناسب باشه خوبه وگرنه اگر بخواد باز هم قیمت های فضایی بده بدرد نمیخوره .

afsoon

ایرانسل هم حجم رو کم کرد .۲ گیگ ۷ هزار تومن الان ۱.۵ گیگ۷ تومن ⁦☹️⁩من دیگه نمیام تا وقتی درست بشه همه چیز اودافظ 😩آسیاتک حتی همون اینترنت ملی هم نمی‌ده زنگ زدم گفت پیگیری نکن

سردار بلوچ

دیگه نمیای؟؟؟ خدارو شکر 😂

Milad7

حس خوبی به سری A ندارم 😐

Milad7

یه اشتباهی کردیم a9 خریدیم دوربینش افتضاحه.دیکه به هیچ عنوان میانرده سامی نمیخرم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)