حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ تایید شد

نوشته

4 سال قبل | 20 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم دوربین گلکسی اس ۱۱ به نسل دوم دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت مجهز می شود. این اطلاعات بر اساس شایعات بود. امروز اما دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ تایید شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین سامسونگ گلکسی اس ۱۱ به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. وجود دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در دوربین گلکسی اس ۱۱ از طریق کد‌های موجود در برنامه دوربین سامسونگ لو رفته است.

سامسونگ حدودا سه‌ماه پیش از حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به نام ایزوسل ISOCELL Bright HMX رونمایی کرد. این سنسور در حال حاضر برای محصول شیائومی می نوت ۱۰ به‌کارگرفته شده که نتایج بسیار خوبی هم بدست آورده است. حالا در یکی از اپلیکیشن‌های این شرکت، سرنخی پیدا شده که این سنسور یک نمونه از دستگاه‌های آینده‌ی سامسونگ، به احتمال زیاد گلکسی اس ۱۱ وجودخواهد داشت.

سامسونگ برای تولید این سنسور با شرکت شیائومی همکاری کرده بود و درحال حاضر ظاهرا کره‌ای‌ها قصد استفاده از این حسگر را دارند. کد‌های نسخه‌ی سوم بتا برنامه دوربین One UI 2.0، نشان می‌دهد تلفن‌های آینده‌ی سامسونگ عکسها‌ی 9000 در 12000 پیکسل را پشتیبانی می‌کند که این ویژگی، دال بر وجود سنسور 108 مگاپیکسل است.

شایعات مختلفی در خصوص قرارگرفتن این سنسور در گلکسی اس ۱۱ وجود دارد اما هیچ‌ موردی در این کد، اشاره مستقیم به گلکسی اس 11 نکرده است. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان در مورد آن نظر داد، با توجه به این خروجی، یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ قطعا با سنسور 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این کد همچنین نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را منتشر کرده است که شایعات قبلی در این مورد را تایید می‌کند.

افزایش ابعاد نمایشگر خانواده گلکسی اس ۱۱ نسبت به گلکسی اس ۱۰

پیش‌بینی می‌شود، سامسونگ همانند می میکس آلفا و می‌نوت ۱۰ از این حجم پیکسل‌ها برای بهبود تصاویر با نور کم استفاده کند. یعنی این گوشی خروجی پیشفرض 108 مگاپیکسلی نمی‌دهد و تصاویر 27 یا 12 مگاپیکسلی با ترکیب 4 یا 9 پیکسل و تبدیل آن‌ها به یک پیکسل، باعت تولید پیکسل‌های بزرگ‌تری از پیکسل‌های تکی خواهد شد.

اگر سابقه اقدامات سامسونگ را در نظر بگیریم، این شرکت بدون در نظر داشتن دستگاهی با سخت افزار‌های مورد پشتیبانی، قابلیت آن را در نرم افزار‌های خود قرار نمی‌دهد. از همین نظر وجود یک دستگاه از گوشی‌های سامسونگ با سنسور 108 مگاپیکسلی، قطعی به نظر می‌رسد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اولین پرچمدار از برندهای رسمی با دوربین رزلوشن بالا را سامسونگ ارایه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

خخخخ تیتر نوشته قطعی شد ! متن همچنان نوشته احتمال ! خخخخخخخ
بعدشم ۱۰۸ نیست؟ ادغامه فقط ؟ عجب !!!!!!!!! هههههههههه

pedram_01

کهکشان

کاری به تایید شدن و احتمال بودنش ندارم ولی یک عکس 108 مگاپیکسی هر عددش حدود 70 تا 80 مگابایت هست !! و مطمعنا تو اون روزلوشن نویز بیشتری هم در جاهای تاریک و فضای بسته پیدا خواهد کرد . بهترین کار و بهترین تجربه همینه کل هارو ادغام کنه و یه عکس 27 یا 16 یا 12 مگاپیکسی فوق باکیفیت و با جزیات و با حجم مناسب بگیره . یک جور ترفند هست نمیشه یه لنز 12 یا 16 مگاپیکسی خیلی بزرگ توی گوشی ها گذاشت ولی میشه با این ترفند یعنی با یک لنز 108 مگاپیکسلی و ترکیب و ادغام پیکسل ها باهم یه عکس 27 مگاپیکلسی استثنایی گرفت

کهکشان

دوست عزیز من که نگفتم ترکیب پیسکل ها بده ! حرف من اینه اگه قراره 108 پیکسل مجزا نداشته باشه و در تمام شرایط فقط خروجی 27 بده خب چه کاریه ؟ از همون اول بیاد یه دوربین 27 مگا با پیکسل های بزرگتر بزنه خیال راحت !
اما اینطور نیست ! در شرایط نوری مناسب یه عکس 108 واقعا شاهکاره ! ثبت جزئیاتش فوق العادس ! پس چرا با تبلیغات منفی و ترول بازی بیایم این قضیه رو الکی جلوه بدیم ؟

mehrdad_ma

چرا نمیتونن لومیاها مگه گوشی نبودن

هنوز موندن به سایز پیکسلی n808 برسن

ALiKiNG

هالک مگه بده خو؟سام با اون 12 مگاپیکسلی نمره 117 میاره
ببین با این غول چ میکنی
140 150 میاره تو دگزو😍

chalton

خا.یه مالی هالک رو نکن خوار…..
از کی….. سامسونگ هم نرو بالا فیکستان
خوبی مجازی اینه چاقال هایی مثل تو توش رستم هستن،جالب اینجاست تو مجازی هم مثل سگ پشت اکانت های فیک قائم میشید،نا جامون مشخصه تو علائدین میچرخم همش ولی شما بی وجودا رو خدا هم شرمنده هست از آفرینشتون.

Dr.Nazer

دکتر واعظ؟! آقا به‌خدا من واعظ نیستم واعظ آواتارش NGئه نام‌کاربریش هم _V_ هست.

در ضمن بس کن این بحث‌ایِ الکی و بیهوده و این همه بی‌احترامی رو، تا کی میخواین سر یه‌مشت برند خارجی که هیچ ربطی بهتون ندارن بحث کنین؟

کهکشان

چالتون جان خواهش میکنم رفیق ! هرکی بد گفت فقط بی محلی کن هر کسم درست حرف زد درست جوابشو بدیم ! مرسی

chalton

اشتب شد دکتر ناظر
اخه دکتر ها زیادن تو سایت

chalton

@کهکشان
داداش من اشتباه میکنم با اکانت اصلی خودم جوابشو میدم
مصطفی با فیک داره کل کل میکنه چرا من با اکانت اصلی جوابشو بدم😏
چشم دیگه بی محلی میکنم بهش

کهکشان

chalton

دمت گرم رفیق

کهکشان

ALiKiNG

در اینکه با این سنسور جدید و الگوریتم عالی و زوم هابلیش میترکونه شکی نیست !
اما حرف من اینه وقتی این گوشی توانایی گرفتن عکس های 108 مگا با ثبت جزئیات فوق العاده در نور مناسب داره چرا الکی یگیم فقط 27 مگا میگیره ؟ هرچند همون 27 مگاشم از نظر سایز پیسکل ها همه رو له میکنه ! و در شب جزئیات خیلی عالی ثبت میکنه !
گاهی وقت ها یه سری حرفا انقدر جانب تبلیغات سو و ترول بازی داره که آدم به سواد طرف شک میکنه !

m.b

جناب کهکشان بله کاملا حق با شماست
ناموس من تقدیم به شما کهکشان عزیز

mostafa3

نمی‌دونم چرا همون 27 مگاپیکسل نمیده وقتی 108 مگاپیکسل عکس افتضاح میگیره کسی استفاده نمیکنه
حتماً باید چهار پیکسل ادغام بشن تا کیفیت عالی بشه
باز جنگ مگاپیکسل شروع شد

Milad7

اووووووف بیا که منتظریم 😀

Milad7

پوووووف باز دلار صعودی شد و قیمت گوشی رفت بالا 😐

امروز نوت ده پلاس از 12100 به 12500 رسید

D.r cozmos

اگر ندیدید روی میان رده میاد و همون ۱۲ پیکسل روی پرچمدار ها ثابته

online_wireless

خیلی خوبه

MohammadFarhaadi

حال چند سال بعد یکی از بچه ها میاد میگه اولین گوشیه ۱۰۷ رو سامی زد می نوت ده و آلفا هم دو سال بعد از اس یازده ازش اسکی رفتن!!!

کهکشان

شما در جریان هستی که این سنسور 108 مگا ساخت سامه ؟
مهم نیست کدوم برند اول ازش استفاده کرده ! مهم اینه سام ساخته !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)