حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۱۱ با دوربین ToF در عقب و جلو ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | سامسونگ

حدود ۲ ماه از معرفی جدیدترین خانواده نوت ۱۰ توسط سامسونگ می‌گذرد و تا معرفی نسل جدید پرچمداران خانواده گلکسی اس ۱۱ فاصله بسیار زیادی داریم، اما در این بین شایعه‌هایی از قابلیت‌های ویژه گلکسی اس ۱۱ سامسونگ منتشر شده است که در آن به وجود بیش از یک سنسور عمق سنج ToF در این پرچمدار اشاره شده است. در حقیقت گلکسی اس ۱۱ با دوربین ToF در عقب و جلو ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین ToF در گلکسی اس ۱۱

نوت ۱۰

نوت ۱۰

اخیرا برخی از منابع آگاه مدعی شده‌اند که سامسونگ قصد دارد تا در پرچمداران سری گلکسی اس ۱۱ از چند سنسور عمق سنج ToF استفاده کند. همچنین به تازگی گزارشی منتشر شده که بر اساس آن میزان سفارشی سنسورهای ToF توسط شرکت سامسونگ به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و این موضوع تا حدی شایعه‌های منتشر شده را تایید می‌کند.

این روزها شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند، پرچمداران گران قیمت خود را به سنسور عمق سنج سه بعدی ToF مجهز می‌کنند، زیرا ترکیب این سنسور با دوربین‌های اصلی، موجب خلق عکس‌های زیبا با جزئیات بسیار بالا می‌شود. سنسور Time of Flight یا ToF برای خلق تصاویر بهتر از تکنیکی به نام تصویربرداری دامنه‌ای استفاده می‌کند.

دوربین ToF پرتو شدیدی از نور را در نظر گرفته و زمانی که طول می‌کشد تا این پرتو به سنسوری خاص برگردد را اندازه‌گیری می‌کند. سپس نرم‌افزار این زمان را با سرعت نور مقایسه می‌کند، در نتیجه فاصله بین سوژه عکس با سنسور به دقت محاسبه می‌شود و در نهایت شاهد تصویر ثبت شده با عمق بسیار مناسب هستیم.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که شرکت Sunny Optical که به عنوان یکی از تامین کنندگان بزرگ سنسورهای ToF شناخته می‌شود، در ماه‌های اخیر عرضه این سنسورها را برای شرکت سامسونگ به شکل ویژه‌ای افزایش داده است. در حال حاضر ماژول دوربین اصلی نسخه 5G پرچمدار گلکسی اس ۱۰ به سنسور ToF مجهز شده است و به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا در دوربین سلفی گلکسی اس ۱۱ را هم به سنسور Tof مجهز کند.

چندی پیش شرکت گوگل پرچمداران جدید پیکسل ۴ را به همراه دوربین سلفی مجهز به سنسور ToF معرفی کرد که در واقع این سنسور وظیفه تشخیص دقیق چهره کاربر را به عهده داشت. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا قابلیت مشابهی را برای پرچمدار بعدی خود به کار بگیرد؛ همچنین با استفاده از این سنسور می‌توان شخصیت‌های AR Emoji سامسونگ را با دقت و جزئیات بالاتری خلق کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دوربین های ToF در موبایل های آتی برای شما اهمیت داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

خداکنه چینش دوربیناش مثل اس10باشه حالا هر مدل سنسوری میخواد بزاره و سنسور و فلشش تو کادر دوربین باشه نه خارج کادر

User

کاملا موافقم
به نظرم طراحی دوربین نوت ۱۰ مزخرف ترین و بی هویت ترین طراحی دوربین تو کل پرچمدارای سامسونگ هست و امیدوارم اس۱۱ رو با طراحی بهتری معرفی کنه

Dr.Nazer

طراحی ماژول S10 به‌نظرم بهترین طراحی دوربین سه‌گانه موبایل بود؛ تعارف نداریم که! ولی احتمالا S11 شبیه همین ماژول‌ایی که تو پنتا نشون میدن باشه؛ نه مث S10 و نه مث Note 10 پلاس…

chalton (آلفا منعطف واقعیه)

😏هرکی خواست باهاش شرط میبندم،اس 11 معرفی شد هرکی خواست باهاش سر تغییر نام کاربری اکانتش شرط میبندم که اس 11 از پرچمدار اینده برند محبوبش با اختلاف بهتر خواهد بود،البته زیر قولش نباید بزنه وقتی شرط رو باخت،چون یه زن…. هم پای حرفی که میزنه وایمیسته،

تو گوگل سرچ کن (اس ۱۰ ترنجی.)
پست های پارسال همین سایت مربوط به اس ۱۰ رو باز کن دقیقا اون زمان هم همین حرفا رو میزدی قرار بود با معرفی اس ۱۰ سامسونگ رکورد های فروش و کیفیت رو جابجا کنه بقیه شرکت ها تا یک سال برن محو شن😉
اما همه دیدیم یه پرچمدار مثل بقیه پرچمدار ها بود نه رکوردی شکست نه چیزی
الان هم نمیگم اس ۱۱ بده اتفاقا خیلیم خوب و عالی خواهد بود ولی کامنت های شما از جذابیت این گوشی کم میکنه

chalton (آلفا منعطف واقعیه)

ما اصلاً پارسال اینجا نبودیم خونمون یه جا دیگه بود،
شیخ عزیز 50 میلیون فروش داشته سری اس 10 تازه به غیر از فروش اوپراتور ها،و همینطور رکورد پیش فروش اس 9 رو شکوند حدود دو برابر اس 9 فقط پیش فروش کرد خبرشم تو همین سایت محبوبت کار کردن،یه سرچ کنی کاملا متوجه میشی کلا 10 دقیقه وقتت رو میگیره تا خبر فروش 50 میلیونی اس 10 رو گیدا کنی تو سایت های معتبر مرجع،حرفم ثابت شد اس 10 پلاس 5g از تمام رقبا پیشی گرفت و بهتر بود،نوت 10 پلاس هم که دوباره اعتبار داد به حرفم و دیدیم میت 30 پرو 80 درصد حرفی نداشت،میدونم طرفدار برند هوآوی هستی و بهت احترام میزارم ولی خودت هم میدونی که تمام حرفام واقعیته و هیچ گونه اغراقی تو کامنتم نیست،شیخ عزیز بزار تو ذهنمون یه پرویز پرستویی بمونی پس از رو احساس تصمیم نگیر.

کهکشان

شیخک جان شما کلا خیلی روباه صفتی ! همه میدونن که تو از سامسونگ چقدر میسوزی ! این حرفاتم که مثلا میگی جذابیت اس 11 و اینا همش از مکر و حیلته که میخوای بگی ترول نیستی ! ولی همه از ذاتت آگاهن پس لازم نیس سوسه بیای ! بعدشم اگه بحث حرف باشه توم خیلی حرفا زدی ! یادته پارسال گفتی موتور های dxo افتادن بکار فقط ببینید چه امتیازی به میت 20 پرو بده ؟ دیدیم که همون 109 پی 20 پرو شد ! بعدش برا تغییر قوانین عکاسی پی 30 پرو ! که اس 10 پلاس بدون هیچ ادعایی در دوربین با همون سنسور قدیمیش همون امتیازو گرفت تازه با سلفی بهتر !
دست از توهماتت بردار !

_V_

اس۱۱ گوشی خیلی جذابی خواهد بود

Milad7

اووووپس… 🙁

Milad7

فقط زوم 100 برابری 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)