حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اسنپدراگون ۷۳۵ با معماری ۷ نانومتری عرضه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

چند سال اخیر دیدیم که کوالکام در زمینه به روز بودن معماری ساخت چیپست ها تقریبا شش ماهی از رقبایی مانند هواوی و اپل عقب است. بحث اپل که با هواوی متفاوت است چون اکوسیستم آن متفاوت است اما در برابر هواوی همواره چیپست کوالکام جذاب تر است. امروز درباره چیپست میان رده اسنپدراگون ۷۳۵ (Snapdragon 735) شایعاتی منتشر شده که می تواند جذاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره مشخصات اسنپدراگون ۷۳۵ صحبت کنیم.

مشخصات اسنپدراگون ۷۳۵

مشخصات اسنپدراگون ۷۳۵

مشخصات اسنپدراگون ۷۳۵

کوالکام دو چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۷۳۰ جی را فروردین سال جاری معرفی کرد. دو چیپست نام برده قوی‌ترین تراشه‌های شرکت کوالکام مخصوص گوشی‌های هوشمند میان‌رده به شمار می‌روند. فناوری طراحی و ساخت هر دو مدل 8 نانومتری است. به تازگی اخباری درباره نسل بعدی آن‌ها یعنی تراشه اسنپدراگون ۷۳۵ به دست آورده‌ایم. این مدل بعد از معرفی، در قویترین و بهترین میان‌رده‌های اندرویدی به کار خواهد رفت.

چیپست اسنپدراگون ۷۳۵ را باید اولین تراشه میان‌رده مبتنی بر طراحی ۷ نانومتری از سوی شرکت کوالکام دانست. پیش از این، شرکت هواوی اولین چیپست میان‌رده ۷ نانومتری را به نام کایرین ۸۱۰ معرفی کرده بود.

طبق گزارشی جدید، اسنپدراگون 735 کوالکام با اسم رمز SM7250 شناخته شده و پردازنده اصلی آن از یک هسته Cortex-A76 مبتنی بر Kryo با سرعت 2.36 گیگاهرتز و یک هسته Cortex-A76 با سرعت 2.32 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. شش هسته دیگر از نوع Cortex-A55 با سرعت 1.73 گیگاهرتز کار می‌کنند. مسئولیت پردازش محتواهای گرافیکی روی دوش پردازشگر گرافیکی Adreno 620 قرار دارد. این پردازشگر را باید نسخه‌ ارتقا یافته Adreno 618 دانست که در اسنپدراگون 730 به کار رفته است.

انتظار داریم این چیپست به صورت رسمی اوایل زمستان امسال رونمایی شود. کوالکام در آخرین ماه هر سال میلادی، رویدادی در هاوایی آمریکا برگزار و از آخرین دستاوردهایش رونمایی می‌کند.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون ۷۳۵ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

2.9!!!!!!چخبره مگه پرچمداره؟؟؟؟

m.b

این چیپست تو بازه‌ی زمانی میاد که اسنپدراگون 865 هست پس طبیعیه که مثل اون دور و بر 2.9 باشه کلاک بالاییش…
از طرف دیگه بیگ لیتل یعنی همین…فاصله بین کلاک هارو بیشتر کن تا مصرف انرژی پایینتر بیاد و در عین حال قدرت بیشتر بشه…

Amir galaxy

رقیب کیرین 810 ؟!

Amir galaxy

رقیب ک.یرین 810 ؟!

Milad7

اژدهای خشمگین 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)