حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا ۸.۲ با چیپست اسنپدراگون ۷۳۵ ارایه خواهد شد؟

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، کوالکام

به نظر می رسد که HMD توجه ویژه ای به نوکیا ۸.۲ دارد چرا که این دستگاه قرار است در MWC 2020 معرفی شود اما از حالا شایعات زیادی درباره آن در حال انتشار است! این شایعات از دو ماه پیش که اولین بار شنیدیم نوکیا ۸.۲ با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی پاپ‌آپ و اندروید ۱۰ ارایه خواهد شد ادامه دارد تا دو روز پیش که در ترنجی خواندیم نوکیا ۸.۲ از شبکه 5G پشتیبانی می کند و در نمایشگاه MWC 2020 معرفی خواهد شد. حالا امشب اما شایعه جالبی به گوش می رسد و خبر از یک چیپست معرفی نشده از کوالکام دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا نوکیا ۸.۲ با چیپست اسنپدراگون ۷۳۵ ارایه خواهد شد؟

نوکیا ۸.۲ با اسنپدراگون ۷۳۵

نوکیا ۸.۲ با اسنپدراگون ۷۳۵

نوکیا ۸.۲ با اسنپدراگون ۷۳۵

سامسونگ، هواوی، ال جی و وان پلاس همگی فعلا روی گوشی‌های دارای شبکه 5G رده بالا تمرکز کرده‌اند که قیمت گزافی داشته و برای خیلی‌ها قابل خرید نیستند. اما ظاهرا HMD Global می‌خواهد این مشکل را سال بعد و با عرضه‌ی گوشی 5G ارزان ولی با قدرت حل و فصل نماید.

طبق گزارش سایت NokiaPowerUser، و با استناد به خبری که یکی از منابع آن‌ها در اختیارشان قرار داده و نخواسته که نامش فاش شود، نوکیا ۸.۲ با فناوری نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه دارای چیپ‌ست معرفی نشده‌ی اسنپدراگون ۷۳۵ از شرکت Qualcomm خواهد بود. این چیپ‌ست که انتظار می‌رود جای Snapdragon 730 را گرفته و یک رده پایین‌تر از چیپ‌ست نسل بعدی  اسنپدراگون ۸۶۵ قرار بگیرد، طبق گفته‌ها در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شود.

این خبر از آن‌جایی باورپذیرتر می‌شود که HMD و Qualcomm قبلا به عرضه‌ی یک تلفن همراه قدرت گرفته از چیپ‌ست معرفی نشده‌ از سری Snapdragon 700 که از 5G نیز پشتیبانی می‌کند، اشاره کرده بودند. انتظار می‌رود این چیپ‌ست از معماری ۷ نانومتری استفاده کرده و موتور هوش مصنوعی نسل بعدی ارائه کند.

نوکیا ۸.۲

نوکیا ۸.۲

این منبع همچنین اشاراتی به حافظه‌ی داخلی نوکیا ۸.۲ می‌کند. ظاهرا نسخه استاندارد دارای رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی خواهد بود ولی با این حال نسخه های رم ۶ و حافظه ۱۲۸ و همچنین رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز در دست ساخت هستند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین بیرون آمدنی آن، طراحی تمام صفحه و جایگاه دوربین پشتی دایره‌ای شکل که دارای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی است، اشاره کرد.

به هر صورت باید تا ابتدای اسفند ۹۸ منتظر بود تا ببینیم فنلاندی ها دست پر به بارسلون اسپانیا می روند یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

نوکیا رویه اچ تی سی و ال جی را پیش گرفته!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)