حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک حق اختراع عجیب سامسونگ که شاید در گلکسی اس ۱۱ استفاده شود

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ

جدیدا یک حق اختراع جدید سامسونگ با عنوان «Electronic Device including flexible display» منتشر شده که در ماه آوریل امسال در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده و ممکن است سرنخ‌هایی را درباره طراحی احتمالی گلکسی اس ۱۱ پلاس در اختیار ما قرار دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره یک حق اختراع عجیب سامسونگ که شاید در گلکسی اس ۱۱ استفاده شود، صحبت کنیم.

حق اختراع عجیب سامسونگ

حق اختراع عجیب سامسونگ

حق اختراع عجیب سامسونگ

پتنت مذکور، را نشان می‌دهد که مجهز به یک نمایشگر کشویی جمع‌شدنی، بدون حاشیه بالایی است. حاصل کار، دستگاهی شده است که تقریبا همه صفحه‌نمایش آن در جلو قرار دارد؛ البته به‌جز یک فریم فلزی نازک در پایین، که نمایشگر از آنجا به سمت بالا و پایین جمع می‌شود.

با سُر دادن نمایشگر به سمت پایین، سایز کلی آن افزایش می‌یابد و حرکت دادن آن به سمت بالا، که باعث جمع‌شدن آن می‌شود، اندازه آن را کاهش می‌دهد. صفحه‌نمایش جمع‌شدنی، در پشت دستگاه قرار دارد و از قسمت پایین، به بالای گوشی حرکت می‌کند. با باز شدن رول نمایشگر، یک صفحه‌نمایش دوم کوچکتر نیز بر روی قاب پشتی وجود دارد که بخشی از نمایشگر جمع‌شدنی را استفاده می‌کند. پاسخ دادن به یک تماس تلفنی از طریق سُر دادن نمایشگر به سمت بالا امکان‌پذیر خواهد بود.

بخشی از پتنت نیز به یک دوربین زیر نمایشگر پرداخته که با باز شدن رول نمایشگر، شروع به دوران کردن می‌کند. دوربین سلفی گوشی، در نیمه پایین دستگاه قرار داده شده است. در پشت دستگاه، یک قابلیت ‘through-hole’ وجود دارد که به لنز دوربین اجازه گرفتن عکس، حتی در حالت جمع‌شده، خواهد داد. پتنت مذکور، همچنین به یک نسخه دو دوربینه این پیکره‌بندی هم اشاره کرده است.

حق اختراع عجیب سامسونگ

حق اختراع عجیب سامسونگ

البته ساخت تکنولوژی نمایشگر جمع‌شدنی موجود در پتنت، ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اما وب‌سایت LetsGo Digital می‌گوید که گلکسی اس ۱۱ پلاس که انتظار می‌رود مجهز به یک صفحه‌نمایش «کشیده‌شده» بزرگتر باشد، احتمالا از یک نمایشگر کشویی جمع‌شدنی برای این منظور استفاده خواهد کرد. اما در مورد دوربین زیر نمایشگر  نیز باید بگوییم که هرچند این گزینه برای گلکسی اس ۱۱ پلاس امکان‌پذیر است، اما احتمال دارد که شاهد به‌کارگیری آن در دومین گوشی تاشو سامسونگ در ماه آوریل سال آینده باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این حق اختراع برای گلکسی اس ۱۱ استفاده خواهد شد؟ فکر نمی کنم.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

مسخره هست

Dr.Nazer

من که چیزی نفهمیدم😂

mbazzaz81

نفهمیدیم چی شد
هر چی ک هست بی خوده

Amin B3DA

چرا بیخوده خیلی عالیه ک
بعدشم ی چی توم مایه ها صفحه خمیدس. یکم رفته پشت و گوشیا به سمت بالا ک بکشی صفحش بزرگ میشه. ینی صفحه ای ک پشتش بوده اضافه میشه به زیر نمایشگر و این فوق العادس اگ تو پیاده سازی مشکلی پیش نیاد

online_wireless

چرا هر وقت حق اختراعی ثبت میکنه پیله میکنید به این که برای اس ۱۱ هست؟ خیلی از حق اختراع ها به مرحله تولید نمیرسن کلا و حتی اگه این تولید بشه هم یقینا هیچ ربطی به اس ۱۱ نداره و یه گوشی به جز پرچمدار سری اس خواهد بود.

Milad7

بعیده تو اس 11 استفاده بشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)