حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه 6G نسبت به شبکه 5G ایمن تر خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | شبکه 5G، فناوری‌های نوین

طبق جدیدترین اطلاعات می بینیم که شبکه 6G ایمن تر از شبکه 5G کنونی خواهد بود. این درحالیست که شبکه 5G هنوز در گام‌های نخست خود است و راه طولانی را در پیش دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شبکه 6G

شبکه 6G

شبکه 6G

سال‌هاست بسیاری از اخبار جدیدی که در ارتباط با تغییرات شبکه تلفن همراه شنیده می‌شود٬ برای کاربران جذاب است. 5G اکنون در راس اخبار جهان ارتباطات قرار دارد و پس از مدتی٬ انتشار اخبار مربوط به فناوری 6G آغاز می‌شود.

در آخرین رویدادها و کنفرانس‌های مطبوعاتی٬ ما متوجه چگونگی رشد فناوری ارتباطی طی سال‌های اخیر شده‌ایم و 5G نیز نشان داده است که قادر به انجام چه کارهاییست. شرکت‌های مخابراتی بزرگ٬ شبکه‌ی خود را بر اساس این فناوری جدید راه اندازی کرده‌اند. اتصال 5G بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر از 4G یا دیگر فرکانس‌های شبکه است؛ هرچند در آینده‌ای نزدیک ما تعریف و تمجیدهای چند خط بالا را در مورد شبکه‌ی 6G نیز خواهیم شنید. همین حالا هم برخی اخبار از فناوری ارتباطی 6 جی شنیده می‌شود که می‌تواند حیرت کاربران اینترنت را برانگیزد.

شبکه 6G گام بعدی فناوری ارتباطی موبایلی است و باعث منسوخ شدن 5G فعلی خواهد شد. به گفته‌ی میکا رانتاکوکو٬ یک توسعه دهنده در راس تیم توسعه 6 جی٬ انتقال ارتباطی به قدرتی خواهد بود که تقریبا باعث یک همجوشی کامل بین واقعیت و دنیای مجازی می‌شود. چشم اندازها٬ حداقل در حال حاضر جا را برای توسعه‌ی هوش مصنوعی باز کرده‌اند.

فناوری 6 جی به لطف هوش مصنوعی می‌تواند نگرش‌ها٬ سلیقه‌ها و حتی ترجیحات ما را کنترل و حتی سودمندتر کند. بر اساس اطلاعاتی که تا امروز ارتباط با فناوری ۶ جی به دست آمده، در نسل بعدی شبکه‌های موبایل روی تکنولوژی بیسیم و هوش مصنوعی تمرکز شکل خواهد گرفت. گفته می‌شود در دوره 6G، فناوری هوش مصنوعی با توان تحلیل مغز انسان برابری می‌کند و تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نظر شما چیست؟ به هر حال مشخصا نسل جدید از نسل قبلی بهتر خواهد بود، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

حالا بزارین یکم طعم 5g رو بچشیم بعد بیاین درباره 6g حرف بزنین

mostafa3

اینجا که فعلاً فرکانس 5g صاحب پیدا کرده صدا و سیما 😅
بنظر شما صاحب 6g کی می‌تونه باشه

Dr.Nazer

رهبر انقلاب

علی شیخ زاده

نمیدونم چرا حس میکنم ۵جی برای سلامتی ضرر داره و میترسم ازش استفاده کنم

علی شیخ زاده

البته اینکه ایران تا ۵ سال دیگه ۵جی گسترده نداره هم بی تاثیر نیست ولی از این تکنولوژی حراس دارم😅

Milad7

لعنتی اول بذار 5g جا بیفته =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)