حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید گوگل پلی سرویس به گوشی های هواوی بازگردد

نوشته

4 سال قبل | 26 دیدگاه | هواوی

اواخر هفته گذشته اخباری در خصوص موافقت کاخ سفید با همکاری تجاری برخی از شرکت‌های آمریکایی با شرکت هواوی منتشر شد. در حال حاضر هواوی در لیست سیاه تحریم وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار دارد و به همین دلیل از دریافت خدمات رسمی شرکت‌هایی مانند گوگل محروم شده است، اما تصمیم جدید دولت آمریکا بازگشت برنامه‌های رسمی گوگل بر روی محصولات هواوی را ممکن کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم ممکن است که گوگل پلی سرویس به گوشی های هواوی بازگردد؟

گوگل پلی سرویس برای گوشی هواوی

نصب گوگل پلی سرویس هواوی میت ۳۰

گوگل پلی سرویس

همان‌طور که می‌دانید، به دلیل تحریم‌های تجاری اعمال شده از سوی آمریکا، هیچ شرکتی آمریکایی اجازه همکاری با شرکت‌ هواوی را ندارد و در همین راستا گوگل روند ثبت لایسنس اندروید و ارائه خدمات رسمی خود را برای گوشی‌های جدید این شرکت متوقف کرد. در حال حاضر پرچمداران میت از وجود خدمات و برنامه‌های رسمی گوگل مانند فروشگاه نرم‌افزاری پلی استور، گوگل مپ، جی‌میل، یوتیوب و… محروم شده‌اند.

البته با ترفندهای ویژه‌ای امکان نصب برنامه‌های رسمی گوگل بر روی پرچمداران میت 30 وجود دارد، اما این ترفندها بدون دردسر نخواهد بود. حال به تازگی کاخ سفید مواضع خود را در خصوص هواوی برای بار چندم تغییر داده است و بر اساس گزارش منتشر شده توسط نیویورک تایمز، برخی از شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به همکاری تجاری خود با هواوی ادامه دهند و مجوز ویژه وزارت بازرگانی در این خصوص برای آن‌ها صادر خواهد شد.

به گفته مدیران هواوی، این شرکت تا اواخر سال جاری میلادی به رقم عرضه 300 میلیون گوشی هوشمند در سطح جهان دست پیدا خواهد کرد و با پشت سر گذاشتن سامسونگ و اپل تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان خواهد شد. البته تحریم‌های تجاری آمریکا کار هواوی را سخت‌تر از قبل کرده است، زیرا فروش گوشی‌های هوشمند بدون برنامه و خدمات رسمی اندروید در سطح جهانی بسیار دشوار خواهد بود، زیرا اکثر کاربران به طور روزمره با خدمات و برنامه‌های گوگل سر و کار دارند.

حال به توجه به تصمیم جدید کاخ سفید، انتظار می‌رود که روند ثبت لایسنس اندرویدی توسط گوگل برای هواوی مجدداً از سر گرفته شود. هواوی در نیمه اول سال 2019 موفق به عرضه 119 میلیون گوشی هوشمند در سطح جهانی شده است، اما تحریم‌های آمریکا روند عرضه محصولات هواوی را به شدت کند کرد و به نظر می‌رسد که برای رسیدن به جایگاه بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی موبایل در سطح جهان، باید کمی بیشتر صبر کند.

نظر شما چیست؟ ممکن است که گوگل پلی سرویس به گوشی های هواوی بازگردد؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خیلی خوب میشه اگر مشکلاتشون حل بشه…
امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق رخ بده…

m.b

داشتم تو نت میگشتم که یه مقایسه جالب به نظرم رسید…
از صفحه جدیدترین تولیدات 3 برند معروف عکس گرفتم…
به نظرتون در جمع‌بندی تمامی رده های قیمتی، در مجموع بهترین طراحی رو کدوم برند داشته؟
(Xiaomi – Samsung – Huawei)
comment image

android 10

گوشیای شیائومی به غیر از بلک شارک و ردمی 8a .7a

android 10

تو گوشیای هواوی هم سری نوا 5

_V_

سامسونگ

The Destroyer

انصافا شیائومی طراحیای امسالش خیلی خوب بودن

Dr.Nazer

مجموعا سامسونگ ولی طراحی‌ایِ شیائومی هم عالی بودن؛ هواوی بعضیاش خوب نیستن…

درکل ولی اگه بخوام بگم به‌نظرم iPhone XS گلد زیباترین گوشی تاریخ بوده..!

نیما عرفانی

نکته ی اول؛ زبان طراحیِ سامسونگ برای سریِ اِس ۱۰ و میان رده هاش خوب بوده اما باید تعصب رو گذاشت کنار و واقعیت رو پذیرفت. انصافاً دیزاین قاب پشتی و چینش دوربین های نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس در حد و اندازه ی یه گوشیِ پرچمدار هزار دلاری نیست چون دقیقاً همون طراحی رو گوشی های میان رده و بعضاً پایین رده هم دارن . گوشی که نزدیک ۱۰۰۰ دلار و حتی بیشتر قیمتش هست باید دیزاین خاصی داشته باشه مثل پرچمدار نیمه ی دوم سال ۲۰۱۹ هواوی،شیائومی و اپل . دیزاین فریم فلزی و قاب جلوی سریِ نوت ۱۰ جذابه اما قاب پشتی و چینش دوربین ها زیاد چنگی به دل نمیزنه.
نکته ی دوم؛
(درکل ولی اگه بخوام بگم به‌نظرم iPhone XS گلد زیباترین گوشی تاریخ بوده..!)
اغراق خیلی بزرگیه اما من iPhone 11 pro , pro max رنگ سبز رو خیلی بهتر از نسخه ی گلد iPhone XS می‌دونم.

Dr.Nazer

تعصب؟! تعصب کجا بود؟
چینش دوربین نوت ۱۰ پلاس در حد یه پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری نبود؟! برادر مگه چینش دوربینم ربطی به قیمت داره، مثلا حتما باید مث طراحی عجیب‌غریب و ماشین‌لباسشویی میت ۳۰ پرو و آیفون 11 Pro و Pro Max ریش‌تراش فیلیپس نوت ۱۰ رو طراحی میکرد..؟!
درسته به‌نظر من چینش دوربین نوت ۱۰ معمولی چون Tof و 3d Camera نداره و فقط یه فلش کنار دوربین قرار گرفته یکم نافرمه، ولی آخه نوت ۱۰ پلاس چه‌مشکلی داشت طراحیش؟ همین که شبیه وسایل آشپزخونه نبود خداروشکر!😂
اگه اینطوره پس طراحی آیفون X و XS و میت ۳۰ پرو و P30 Pro هم در حد یه پرچمدار نبوده!

پ ن : طراحی 11 Pro Max از XS Max بهتره؟!! من برم خودمو پرت کنم پایین بیام😐😂

نیما عرفانی

آره دقیقاً همینطوره
چینش اتوبوسیِ دوربین هاش در سطح پرچمداری که برای نیمه ی دوم سال ۲۰۱۹ هست اصلاً جالب نیست به خصوص نوت ۱۰ پلاس که من و اکثر افراد هروقت می بینیمش ناخودآگاه یاد طراحیِ کادر دوربین های پی ۳۰ پرو میوفتیم…
تشبیه کردن دیزاین بقیه موارد هم به وسایل خانگی نظر شماست و قبلاً دربارش مفصل توضیح دادم پس دیگه لزومی نداره همونارو مجدد تکرار کنم چون می‌دونم همچنان رو حرفات بی جهت پافشاری میکنی .
(پ ن : طراحی 11 Pro Max از XS Max بهتره؟!! من برم خودمو پرت کنم پایین بیام😐😂)
نمای جلو و فریم فلزی که هیچ فرقی ندارن فقط میمونه نمای پشتی که به جهت ترکیب رنگ بندیِ مات و اضافه شدن رنگ سبز آره آیفون های جدید رو بهتر می پسندم.

Dr.Nazer

طراحی میت و آیفون واقعا عجیب‌غریب نیستن؟
آقا یه‌جوری جواب فلسفی میدی انگار اینجا مازندارانه ماهم رستم و اسفندیاریم بیخیال بابا😂
در ضمن من از نظر جنابعالی این برداشت و کردم که تصورت یه پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری ۲۰۱۹ یه گوشی با طراحی عجیب‌غریب و غیرعادیه مث میت و آیفون، گوشی نیاز نیست طراحی فضایی داشته باشه که! مثلا الانم من از طراحی ماشینای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خوشم نمیاد و به‌نظرم قطعا مدلای قبلی طراحی بهتری داشتن؛ مثلا سانتافه که تا همین مدل ۲۰۱۹ یا ۲۰۱۸ همون طراحی‌ای که تو خیابونا میبینیم و داشت خیلی شیک ک مجلسی، ولی مدلای جدید واقعا زیباتر نیستن نسبت به نسل‌ایِ قبلی… چراغای کشیده و باریک جلو و چراغای نه‌چندان شکیلِ عقب.
خلاصه من طراحی عادی رو خیلی بیشتر میپسندم تا طراحی‌ها و مکانیزم‌ایِ عجیب‌غریب که شرکتا فقط واسه اینکه نشون بدن ما بهتریم و اولیم و ..‌. بعضی کارا رو انجام میدن. صدق‌الله‌العلی‌العلظیم

نیما عرفانی

بحث فلسفه و بهتر بودن و بدتر بودن نیست . من همونیم که قبل از معرفیِ سریِ نوت ۱۰ چندین بار گفتم دیزاین نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس رو بهترین طراحیِ تاریخ سامسونگ می‌دونم اما قاب پشتی و کادر دوربینش برام هیچ جذابیتی نداره ولی شما داری فقط نظر خودتو به بقیه تحمیل میکنی، چرا؟ چون بارها اومدی شکل و شمایل کادر دوربین پرچمدار هواوی و اپل رو تشبیه کردی به انواع و اقسام وسایل خانگی … خب وقتی طراحی به مذاق شما خوش نمیاد دلیل نمیشه اون طراحی فضایی یا عجیب و غریب بوده باشه . پس با این تفسیر طراحیِ قاب پشتی و چینش دوربین های پیکسل ۴ هم فضایی و عجیب و غریبه!!! . طبیعیه که رفته رفته و سال به سال در هر صنعتی طراحی ها جدیدتر و چشم نوازتر میشه چون با ترندهای روز باید تطابق داشته باشه . انتظار داشتی مثلاً هواوی بیاد با وجود باتریِ ۴۵۰۰ میلی آمپر و ۲ تا سنسور با ابعاد بزرگ در کنار ۲ تا سنسور دیگه که مجموعاً میشه ۴ تا دوربین به همراه دوتا فلش جدا از کادر دوربین ها ، چینش و کادر دوربین های میت ۳۰ پرو چجوری طراحی کنه که از دیدگاه شما عجیب و غریب و فضایی نباشه؟ نه واقعاً برام سؤاله و کنجکاوم بدونم چه جواب مهندسی براش داری دکتر🙇

android 10

شاید شاید شاید…این شاید ها کی تموم میشه؟؟؟اگه با امریکا توافق کنه با یه اپدیت همه ی برنامه های گوگل میان دیگه این همه خبر برا چیه؟؟

علی شیخ زاده

امیدوارم هرچه سریع تر این اتفاق بیافته

_V_

چند ماهه میگن شاید

Dr. DIM

واعظ ناراحته 😭😭😭😭

_V_

فاک

😐😐📿📿

نیما عرفانی

“نظر شما چیست؟ ممکن است که گوگل پلی سرویس به گوشی های هواوی بازگردد؟”
بله چرا که نه …

نیما عرفانی

آپدیت اندروید ۱۰ و EMUI 10 میت ۲۰ پرو به صورت فایل OTA با حجم ۴.۴۲GB به همراه پچ امنیتیِ ماه سپتامبر با شماره ی بیلد 10.0.0.136 (C432E7R1P5) عرضه شد‌.
https://www.gizchina.com/2019/10/12/android-10-update-for-huawei-mate-20-pro-available-in-the-netherlands/

m.b

مبارک باشه…🌹

نیما عرفانی

سپاسگزارم برادر ⁦♥️⁩

نیما عرفانی

توجه بشه که این آپدیت هم مثل آپدیت های گذشته منطقه به منطقه عرضه میشه و اول برای چین عرضه میشه. با اینکه من منطقه ی گوشی رو گذاشتم رو بریتانیا ولی فعلاً نیومده ، احتمالاً طی چند روز آتی آپدیتش میاد.

Amir galaxy

فکر نکنم کسی با شاید ها بره گوشی بخره…

MohammadFarhaadi

در حال حاضر گوشیهای هواوی بخاطر این مشکل از لیست پیشنهاد به اطرافیان خط خورده بطور کلی.البته تا قبلش به شدت پیشنهاد میکردم هم واقعا گوشیهای به شدت با کیفیتی هستن هم تو ایران از نظر قیمت مناسبن و اینکه واقعا سریع هستن هر چند ممکنه تو بنچمارک خیلی امتیاز بالایی نیارن ولی نسبت به گوشیهای با سخت افزار همرده واقعا قدرتمندن.یه چیزی که واقعا تو ایران کاراییه هواوی رو عالی کرده سازگاری صددرصد با سیستم مخابراتیه ایرانه.حیف که اینطور شده فعلا.واقعا بدون سرویس های گوگل یه گوشی تقریبا هیچه.

Milad7

دهنت سرویس بالاخره تکلیف چیه؟

Milad7

باز هم نبرد خونین هواوی فن ها =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)