حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع دوربین باریک تر اپل برای آیفون بعدی

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل

در زمینه نوآوری های دوربین و اپتیک موبایل تا به امروز، دو شرکت چینی اوپو و هواوی گوشی‌های خود با دوربین‌های پریسکوپی را به نمایش گذاشته‌اند. دوربین پریسکوپی در این گوشی‌ها می‌توانند تا پنج برابر زوم اپتیکال را برای گوشی به ارمغان بیاورند که فوق العاده است. امروز اما شاهد حق اختراع دوربین باریک تر اپل برای آیفون بعدی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین باریک تر اپل

دوربین آیفون ۱۱

دوربین آیفون ۱۱

در این حق اختراع اپل اسم این نوع دوربین را Folded Lens System گذاشته که در یکی شاهد سه عدسی لنز و در دیگری شاهد پنج عدسی برای لنز دوربین هستیم. در جلوی این عدسی‌ها نیز یک منشور یا پریسکوپ قرار گرفته که نور را نود درجه می‌چرخاند تا به از لنزها رد شوند و به سنسور برسند.

با قرار دادن لنزها به این شکل، اپل می‌تواند فاصله بین عدسی‌های لنز و سنسور را بیشتر کند و در عین حال، به ضخامت ماژول دوربین اضافه نشود. با این کار هم لرزشگیر لنزها می‌تواند بهتر شود و هم می‌توان لنزهایی با فاصله کانونی زیاد ساخت.

دوربینی که با سه عدسی پتنت شده، می‌تواند فاصله‌های کانونی بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلی‌تر رو پوشش دهد که معادل زاویه دید ۱۸ الی ۲۸ درجه می‌شود و درواقع یک دوربین تله فوتو عالی برای گوشی می‌سازد. ماژول‌هایی که ۵ عدسی دارند نیز می‌توانند فاصله کانونی بین ۲۸ تا ۴۱ میلی‌متر بسازند که نسبت به دوربین‌های فول فریم، معادل لنز ۵۰ الی ۸۵ میلی‌متری می‌شود.

آنطور که پیش‌تر هم گفتیم، شرکت‌ها همین حالا هم شروع به استفاده از چنین دوربین‌هایی کرده‌اند اما معمولا سراغ زوم ۵ برابری رفته‌اند. اپل اما به نظر می‌رسد می‌خواهد از چنین ماژولی برای لنزی تقریبا فوق عریض از نمونه‌های اوپو و هواوی استفاده کند. در نهایت، این به این معنی نیست که در آیفون ۱۲ شاهد چنین دوربینی خواهیم بود. فراموش نکنید که هر سال پتنت‌های زیادی ثبت می‌شوند و اخبار آن‌ها هم منتشر می‌شود اما هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند و در حد پتنت باقی می‌مانند.

طرح مفهومی آیفون ۱۲ (iPhone 12) را ببینید

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این حق اختراع اپل می تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

کار راحتی نیست ولی شدنیه
ولی شرکتی مثل اپل بیشتر دنبال سود است تا نوآوری
این پنت هم یک پنت نمایشی هست
میخواد بگه ما هم هستیم

moh3n

فقط یه چیزی شنیدین هی تکرار میکنین اصلا هم نمیدونین چی میگین. آره لابد این همه نوآوری توی سخت افزار و نرم افزار رو شما دارین هر سال معرفی میکنید . در ضمن به حق اختراع میگن پتنت نه پنت

_V_

نوآوری؟!
منظورت ناچیه ک از رو اسنشنال فون رفت یا کم کردن حاشیه ک همه قبلش رفته بودن

یا استینلس استیل فریم که باز قبلش الجی داشت
شایدم منظورت سنسور فیس آی دیه ک ن تنها اختراع اپل نیست بلکه نه توی امنیت به آیریس اسکنر میرسه و ن توی سهولت و تا حدی بالایی امنیت ب سنسور اولتراسونیک

یا منظورت تحویل دادن آجر ب عنوان گوشیه!

یا دوربین دوگانه ای ک نقض پتنت کورفوتونیکس بود

البته از نوآوریای اپل میشه به قیمت های انقلابی اشاره کرد

نیما عرفانی

🙇🤲

Dr.Nazer

_V_
خفففهههه شووو بابااااا😂

_V_

@دکتر

دقیقا هدفم درآوردن صدای تو بود😂📿📿📿

@استاد

😐

_V_

نوآوری نرم افزار هم حتما منظورت اون یه کوه قابلیت اندرویدیا به علاوه یکم قابلیتای جدید خودش
ک تازه بعد اینهنه مدت تو ای او اس ۱۳ اورد

Dr.Nazer

ماشالا ماشالا؛ اپل :-/

Milad7

رنگ سبزش مثل صابون گلناره =))

Milad7

😐 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)