حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به لطف تحریم هواوی توسط امریکا می تواند به جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل بازگردد

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | اپل، هواوی

هواوی برای نخستین بار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ موفق شد از لحاظ فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، از شرکت اپل پیشی بگیرد. همچنین دوماه پیش بود که در ترنجی خواندیم خروج اپل از ۳ برند پرفروش موبایل و سقوط به جایگاه چهارم، جایگاه سوم برای اوپو ثبت شد. حالا اما اپل به لطف تحریم هواوی توسط امریکا می تواند به جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل بازگردد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

 تحریم هواوی و دومین برند پرفروش موبایل دوباره برای اپل

دومین برند پرفروش موبایل دوباره برای اپل

دومین برند پرفروش موبایل دوباره برای اپل

با وجود اینکه در انتهای ۲۰۱۸ اپل با در زمینه فروش کلی در سال مذکور با اختلاف اندک جایگاه دوم را کسب کرد، ولی هواوی به‌لطف گوشی‌های جذاب خود موفق شد در ابتدای ۲۰۱۹ بار دیگر در مقام دوم قرار بگیرد.

کارشناسان به جای اینکه به گمانه‌زنی در مورد احتمال قرارگیری اپل در جایگاه سابق خود بپردازند، تحلیل‌های خود را در مورد زمان تصاحب جایگاه سامسونگ از طرف هواوی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مطرح می‌کردند. اما در نهایت، دونالد ترامپ این شرکت چینی را تحریم کرد و با این کار هواوی با چالش‌های زیادی مواجه شد.

اگرچه جدیدترین پرچم‌داران این شرکت یعنی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو با وجود تحریم هواوی همچنان می‌توانند در بازار چین فروش قابل توجهی داشته باشند، اما این آمار به‌تنهایی نمی‌تواند منجر به رشد فروش گوشی‌های این شرکت شود. به گزارش Digitimes طبق تخمین‌های صورت گرفته، اپل تا انتهای ۲۰۱۹ می‌تواند جایگاه هواوی را از آن خود کند.

مشخصا، تحلیلگران این روزنامه مستقر در تایوان پیش‌بینی کرده‌اند که اپل بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر رتبه دوم را کسب می‌کند و این یعنی هنگام انتشار گزارش مربوط به سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ هواوی صاحب جایگاه دوم خواهد ماند. بر اساس جدیدترین گزارش مربوط به فروش گوشی‌ها، بین ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال تفاوت آمار فروش گوشی‌های هواوی و اپل به ۲۵ میلیون گوشی رسیده است؛ اما با توجه به اینکه در ماه‌های پیش رو گوشی‌های هواوی برای فروش در کشورهای غربی با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و استقبال اولیه از آیفون ۱۱ بهتر از حد انتظار بوده، سقوط هواوی به رتبه سوم در انتهای امسال اتفاق دور از انتظاری نخواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی بتواند جایگاه خود را حفظ کند؟ به هر حال دو ماه پیش در ترنجی خواندیم که تحلیلگران می گویند هواوی با وجود تحریم امریکا هم می تواند به فروش ۲۵۰ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۹ برسد.

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nima.1987

خب این که دیگه ذوق نداره
تضعیف کردن هواوی برای تصاحب جایگاش 😐

chalton

همه واسه دومی میجنگن چقدر جالب🤣
واسه همیناست که افتخار میکنم طرفدار برند سامسونگ هستم،سامسونگ حتی رتبه دهم جدول هم باشه باز تو قلب ما جا داره.
مصطفی بَغال تو خبر تولید چیپست های ۶ نانومتری TSMC پیش از آغاز ۲۰۲۰ آغاز می شود دوباره خرابت کردم برو بخون البته اگه نخوندی 😏😉

علی شیخ زاده

و سامسونگ هم به لطف تحریم هواوی در رتبه اول باقی میمونه😑

V800B

لابد ی مرضی داره ک گیر دادن بش چرا ب سامسونگ گیر نداده چرا ب سونی ب‌ موتورولا یا ب بقیه گیر نمیده
طرفدار سامسونگ نیستم ولی دقت کن کلا کل جهان هم با چین حال نمیکنه اگرم معامله ای هست چرخه طبیعت و اقتصاده وگرنه باس چین ب روسیه پیوند زد و فرستاد ته چاه ((منظورم سیاست هاشون بود ن مردمان))

Saeed mirzaei

به امید روزی که سیاست سهمی در فروش شرکت ها نداشته باشه و فقط رقابت برنده رو مشخص کنه

V800B

حالا خوبه تمومی برندها دیگه ب لطف میان رده و پایین رده فروششون میره بالا

afsoon

آیفون ها واقعا ارزش خرید پایینی دارند .هیچ برتری نسبت به پرچمدار های اندوریدی ندارند و گران تر هم هستن .

V800B

اره ویی اصن چیه این سیب گاز زده شده ک فرستاده شیطانه
اه اخ توف
خعلی بدع خعلی طرفش نریا

The Destroyer

سیستم عامل شون بزرگترین برتریشونه

Dr.Nazer

کسی که اکوسیستم و کیفیت اپل و درک نمیکنه همیشه تفکَّرِش اینطوریه… یه‌جوری میگین آیفون ارزش خرید نداره انگار مثلا الان 11 Pro Max پنج هزار دلاره Note 10 Plus و Mate 30 Pro پونصد دلارن! وقتی قیمتا یکیه دلیلی برای ایراد گرفتن از اپل وجود نداره، درسته امکانات خیلی زیاد و بعضی جنگولگ‌بازیا رو نداره ولی همون چیزای کمی که داره رو نهایت تمرکز و روشون میذاره و در نهایت بهترین کیفیت حاصل میشه…

Amir galaxy

جوووون
یه فن اپل قراره اضافه بشه😀😅👌

Amir galaxy

شما عقلت قد نمیده که بفهمی برتری های آیفون چیه

android 10

بعیده اپل بتونه دوباره به جایگاه دوم برگرده چون شیائومی داره بهش میرسه و مطمئنا هم ردش میکنه

The Destroyer

اگر ایفون های امسال طبق پیش‌بینی فروششون پایین میومد شیائومی قطعا تو نیمه اول ۲۰۲۰ اپل رو رد میکرد ولی حالا با این اوضاع فروش آیفون ۱۱ احتمالا یه ذره تو کارش تاخیر میفته

Mohammad 13759

و ایفون se رو فراموش نکن که اوایل ۲۰۲۰ میاد و دیگه کار برای خیلی برندا سخت میشه برای این که اپلههههههه

Milad7

ظلم در حق مصرف کننده است!

Milad7

هرقدر رقبای یشتر و قوی تری باشن مصرف کننده سود خواهد کرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)