حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 5G سال ۲۰۲۰ باعث افزایش درآمد اپل خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، شبکه 5G

تحلیل‌گر شرکت GP Morgan معتقد است که اپل سال آینده با معرفی آیفون‌ 5G می‌تواند درآمد بسیار بیشتری داشته باشد. البته او معتقد است که امسال هم شرایط رفته‌رفته برای آیفون‌های ۲۰۱۹ بهتر می‌شود. پیش از این نیز در ترنجی خوانده بودیم که کاربران مشتاق آیفون 5G هستند و آیفون ۲۰۱۹ جذابیت چندانی برای آن ها ندارد. به این ترتیب آیفون 5G سال ۲۰۲۰ باعث افزایش درآمد اپل خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون 5G سال ۲۰۲۰

آیفون 5G سال ۲۰۲۰

آیفون 5G سال ۲۰۲۰

با وجود این که تنها چند هفته از معرفی آیفون‌های ۲۰۱۹ می‌گذرد، اما صحبت درباره آیفون‌های سال آینده اپل از همین حالا شروع شده است. کوپرتینویی‌ها سال آینده می‌خواهند آیفون‌های خود را بازطراحی و آن‌ها را به فناوری 5G مجهز کنند. طبق اعلام تحلیل‌گر شرکت جی‌پی مورگان، سامیک چَترجی، آیفون‌های امسال بهتر از انتظارات ظاهر خواهند شد و هرچه جلوتر برویم پیش‌بینی‌ها سیر صعودی می‌گیرد.

با این حال این تحلیلگر به سال آینده چشم دوخته و می‌گوید میزان فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ با وجود بلوغ بازار بسیار بهتر خواهد بود. 5G نسل جدید ارتباطات بیسیم را فراهم می‌کند و اپراتورهای آمریکایی در حال راه‌اندازی این شبکه در نقاط مختلف ایالات متحده هستند. پوشش سراسری 5G در آمریکا احتمالا سال آینده رخ خواهد داد و T-Mobile اولین شرکتی خواهد بود که پوشش شبکه خود را از شرق تا غرب آمریکا فراهم می‌کند. سرعت دانلود در شبکه 5G ده برابر سریع‌تر از 4G LTE است. اما توانایی‌های این فناوری صرفا به سرعت بالاتر محدود نیست. کسب و کارها و صنایع جدید با کمک ارتباطات سریع‌تر از مزایای بسیار بیشتری بهره‌مند خواهند شد و اقتصاد جهانی رشد و نمو پیدا خواهد کرد.

تولیدکنندگان موبایل‌های اندرویدی مثل سامسونگ، وان پلاس، ال جی و موتورولا همین حالا هم تعدادی از گوشی‌های 5G خود را روانه بازار کرده‌اند. البته مثلا در مورد Moto Z4 و Moto Z3 که از محصولات موتورولا هستند، برای استفاده از فناوری 5G باید از موتو مودهای 5G خود این شرکت استفاده کنید تا امکان اتصال به شبکه 5G ورایزن را داشته باشید.

شبکه 5G

شبکه 5G

در مورد اپل، حرکت به سوی نسل پنجم ارتباطات مثل گذار از 3G به 4G رخ می‌دهد. اگر به خاطر داشته باشید در سال ۲۰۱۱ سامسونگ به آن دسته از کاربران اپل کنایه زده بود که در صف‌های عرضه آیفون 4s انتظار یک موبایل 3G را می‌کشیدند، در حالی که این کمپانی گلکسی اس ۲ را با پشتیبانی از 4G عرضه کرده بود. همین مسئله در زمان معرفی نسل اول آیفون هم اتفاق افتاده بود و در نهایت باعث شد که اپل در ماه ژوئن ۲۰۰۸ به خاطر محدودیت‌هایی که برای استفاده از شبکه وجود داشت، آیفون 3G را معرفی کند.

آیفون‌ ۲۰۲۰ در کنار پشتیبانی از 5G احتمالا به نمایشگرهای متفاوتی مجهز می‌شوند. اگر فرض کنیم که آیفون‌های سال بعدی به جای آیفون ۱۱ اس، آیفون ۱۲ نامیده شوند، آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع آمولد خواهد داشت. آیفون ۱۲ پرو به نمایشگری ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ هم به نمایشگری ۶.۱ اینچی مجهز می‌شوند که هر دو از نوع آمولد خواهند بود. هر سه این دستگاه‌ها از نسل بعدی پردازنده اپل یعنی چیپست A14 استفاده می‌کنند که با فرآیند ۵ نانومتری ساخته می‌شود؛ این یعنی ترانزیستورهای بیشتری درون تراشه قرار می‌گیرد تا عملکرد پردازنده و مصرف انرژی آن بهینه‌تر باشد. به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که پورت لایتنینگ بالاخره با پورت USB-C جایگزین شود.

همچنین، مینگ-چی کو، تحلیل‌گر معتبر مسائل اپل، می‌گوید که آیفون‌های ۲۰۲۰ ناچ کوچک‌تری خواهند داشت. او پیش‌تر اعلام کرده بود که طراحی ظاهری نسل بعدی آیفون احتمالا مشابه آیفون ۴ است که فریم آن زاویه‌های تیز دارد.

منتظر آیفون 5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

با عکس تیتر مپ داغ دلم تازه شد آخه چیه اون طراحیه آیفون ۱۱ والا این آیفون ایکس هم زیاد خوشگل نبود ولی سگش شرف داشت به آیفون ۱۱

یاد زمان طراحی هایی از اپل مثل آیفون ۴ بخیر

Amir galaxy

آیفون ۱۱ که خوشگله

Milad7

هنوز نیومده چطوره پیش بینی میکنن!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)