حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین گلکسی اس ۱۱ احتمالا سنسور طیف سنج خواهد داشت

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

پنج روز پیش بود که در ترنجی خواندیم دوربین گلکسی اس ۱۱ با رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و زوم اپتیکال ۵ برابری ارایه خواهد شد. احتمالا دوربین گلکسی اس ۱۱ سامسونگ از یک سنسور طیف سنج بهره می برد. این سنسور قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

 

دوربین گلکسی اس ۱۱

دوربین گلکسی اس ۱۱

دوربین گلکسی اس ۱۱

شرکت سامسونگ چندی پیش یک پتنت جدید را برای گوشی هوشمند خود ارائه کرد. این پتنت که به احتمال زیاد متعلق به گوشی گلکسی S11 است، یک سنسور طیف سنج کوچک را در ماژول دوربین به تصویر می کشد. آیا این سنسور می تواند میزان رطوبت و چربی زیر پوست ما را اندازه گیری کند؟

این پتنت که در وب سایت LttsGoDigital نیز به نمایش درآمده، نشان می دهد که سنسور طیف سنج می تواند علاوه بر موارد فوق، میزان قند موجود در میوه را اندازه گیری کرده و پروتئین و کربوهیدرات موجود در مواد غذایی را نیز در هم بشکند.

طبق گزارش های Consumer Physics، این سنسور در واقع ساخت کمپانی SCiO بوده و تاکنون روی یک تلفن هوشمند دیگر نیز آزمایش شده است. بررسی محتویات مواد مخدر برای شناسایی مواد تقلبی و سنجش برخی از پارامترهای سلامتی بدن نیز از دیگر موارد استفاده این سنسور طیف سنج است.

شرکت سامسونگ در پتنت خود اعلام کرده که در حال حاضر اندازه سنسورهای طیف سنج به قدری کوچک شده که می توان آن ها را به راحتی درون یک گوشی هوشمند جاسازی کرد. این شرکت همچنین خاطر نشان کرده که از طریق سنسورهای دریافت کننده و فرستنده نور موجود در گوشی های فعلی، می توان ایده استفاده از طیف سنج را به مرحله اجرا درآورد.

شرکت SCiO در نمایشگاه بین المللی CES سال ۲۰۱۷ نخستین اسمارت فون مجهز به سنسور طیف سنج را به دنیا معرفی کرد. مدتی بعد یک فروشگاه مواد غذایی، اطلاعاتی را درباره یک طیف سنج کوچکتر منتشر کرد و نوشت:

 این سیستم علاوه بر داشتن اطلاعات درباره اغلب میوه ها و سبزیجات، ما را از میزان کالری و چربی موجود در لبنیات نیز آگاه می کند. همچنین میزان کاکائوی به کار رفته در شکلات، میزان پروتئین، چربی و کالری موجود در ماهی خام، گوشت مرغ و گوشت قرمز را نیز در اختیار ما می گذارد.

حال باید دید که آیا سامسونگ، این طیف سنج کوچک را در گوشی گلکسی S11 به کار می برد و یا آن را برای یکی از مدل های سری A در نظر گرفته است. در هر صورت به زودی شاهد یک تحول عظیم در صنعت موبایل و افزایش رقابت بین شرکت های مختلف خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این قابلیت در دوربین گلکسی اس ۱۱ بتواند مفید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

این دوربین مزایایی داره ولی ب شرط ک قیمت تمام شده بالا نره
ولی زشت نیس اینقدر دوربین پشت ی گوشی حال هر برندی باشه
راستش با خودم میگم‌گوشی ک بخرم نهایت ۲ دوربین داشته باشه با ۳ تا نتوستم کنار بیام
بعد این طرح ۶ تا یا نوکیا ۵ دوربینه
🥴

android 10

خدایی این همه دوربین به چه دردی میخوره فقط زیبایی گوشیو از بین میبره و لاغیر بابا یه گوشی سه دوربین بدین بیرون با الگوریتم درست حسابی اینا چیه اخه

_V_

الگوریتم چیه؟؟
الان مگه الگوریتم سامسونگ بده

بعد دوببین کمتر الگوریتم بهتر باشه الان زوم اپتیکال میاره؟یا عکس اولتراواید میاره؟ و…

android 10

داداش گوشی سه دوربینه حتما اولتراواید داره تله فوتو هم میتونه داشته باشه

The Destroyer

من هم یه مدت با خودم میگفتم این‌همه دوربین واقعا به چه درد میخوره ولی بعد فهمیدم یه جورایی آپشن اضافه‌ان که بودنشون بهتر از نبودنشونه مثلا دوربین اولتراواید یا ToF واقعا کاربردین! یا دوربین پریسکوپی p30 pro

Dr.Nazer

این چیه دیگه انگار دوربین شکاریه با ۵ تا لنز بیشتر؛ ماشالا سامسونگ گوشیاش شبیه چیزی نبود که خداروشکر شد.

Faraz

سلام آقای عطایی آپدیت اس ده پلاس برام امده خیلی خفن شده دوربینش فوق العاده بهتر شده علاوه بر قابلیت های نوت ده کیفیت هم بهتر شده عملکرد دستگاه هم خیلی روان تر سربع تر شده بگو با خیال راحت کسایی که اس ده پلاس دارن آپدیت کنن من مال خودم و دوستم و آپدبت کردم خیلی خوب شده …دوربین پشتش هم قابلیت ar doodle رو داره خیلی خوبه

Dr.Nazer


نمیخواد اعلام کنی واسه منم اومده😐😂

android 10

😐😐😐😐

chalton

دوستان عزیز نظر سنجی تموم شد و امتیازها مشخص شد
دکتر ناظر معروف به اسکول حامل 20 امتیاز
m.b معروف به مصطفی بَغال 13
به خاطر اینکه امتیاز ها دو رقمی شدن برای همین مجبوریم لقب های هر دو بزرگوار رو با هم از این به بعد استفاده کنیم.
دوستان اگر واستون مقدور بود از این به بعد این لقب ها موقع ریپلای دستتون رو میبوسه.
مخلص شما چالتون 🙏

MohammadFarhaadi

خداوکیلی خسته نشدین هرسال میگید این پتنتها سال دیگه تو گوشی بعدی سامسونگ بکار گرفته میشه بعد میبینیم گوشیه بعدی هم ده درصد ارتقاء قدرت منهای ده درصد کاهش آپشن نسبت به نسل قبله!!!مثلا میاد یه خورده زیر شعله چیپست رو زیاد میکنه مموری جانبی و اینفرارد رو حذف میکنه تو بعدی چیپست تغییر نمیکنه اون دو تا برمیگردن دوباره تو بعدی شعله میره بالا جک هدفون(بعد از کلی تمسخر آیفون و تبلیغ روی داشتن جک هدفون) حذف میشه!!!اینم دندون کاربراش رو شمرده.فقط حال میکنم شیائومی و اوپو و ویوو تا دستان زدنش به سامی جون!!!

Milad7

5 تا به نیت 5 تن !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)