حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعاتی درباره پیکسل ۴ ایکس ال لو رفت

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | گوگل

تصاویر و اطلاعات جدیدی از گوشی گوگل پیکسل ۴ ایکس ال (Google Pixel 4 XL) منتشر شده است. مهم‌ترین قابلیت پیکسل 4 ایکس ال، می‌تواند نمایشگر ۹۰ هرتزی آن است. اطلاعاتی درباره پیکسل ۴ ایکس ال لو رفت، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیکسل ۴ ایکس ال

ما خیلی در مورد دو گوشی خانواده پیکسل 4 شنیده‌ایم که برخی از آن‌ها نیز توسط خود گوگل منتشر شده است. این محصولات قرار است 15 اکتبر (23 مهر) معرفی شوند. این تاریخیست که گوگل قرار است در آن از مهم‌ترین رویداد سخت افزاری خود در امسال میزبانی کند. پرچمدار این خانواده که گوگل پیکسل ۴ ایکس ال نام دارد٬ در یک مدل سفید رنگ عرضه می‌شود٬ در حالی که دو نسخه‌ی مشکی و نارنجی از آن نیز وجود دارد.

اول از همه٬ این گوشی به یک نمایشگر 6.23 اینچی از نوع AMOLED مجهز خواهد بود که ارائه کننده‌ی نرخ رفرش 90 هرتزی است. این نرخ رفرش با قابلیتی به نام Smooth Display فعال می‌شود و زمانی که فعال شد٬ اپلیکیشن‌هایی که از این نرخ رفرش پشتیبانی نمی‌کنند با نرخ کمتری اجرا می‌شوند. به نظر می‌رسد گوگل تصمیمی برای تجهیز گوشی پرچمدار خود به تراشه‌ی اورکلاک شده‌ی اسنپدراگون 855 پلاس ندارد. در عوض٬ گوگل پیکسل 4 ایکس ال به نسخه‌ی اصلی اسنپدراگون 855 همراه با 6 گیگابایت رم مجهز خواهد بود. یکی از نسخه‌های آن 128 گیگابایتی است و یک باتری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب گوشی قرار دارد.

از آنجایی که نسخه‌ی مشاهده شده در دست فرد موجود در تصویر یک نمونه پیش تولید نهایی است٬ اپلیکیشن دوربین آن نمی‌تواند راهی برای زوم دو انگشتی توسط دوربین 16 مگاپیکسلی تله فوتو را ارائه کند. همچنین قابلیت Motion Sense قدرت گرفته از تراشه‌ی مبتنی بر رادار برقی نیز در این نسخه در دسترس نبوده است. این قابلیت که به کاربران اجازه می‌دهد با ژست‌های حرکتی دست خود آهنگ‌ها را جلو و عقب کنند٬ در بازارهای خاصی موجود خواهد شد.

به گفته‌ی این فرد٬ تشخیص چهره٬ تنها قابلیت امنیتی بیومتریک در گوشی پیکسل ۴ ایکس ال خواهد بود. بنابراین هیچ خبری از حضور یک اسکنر اثر انگشت چه روی قاب و چه در زیر نمایشگر این گوشی نیست. همانطور که اپل نیز با فیس آیدی خود انجام داد٬ گوگل نیز تمام گزینه‌های دیگر بیومتریک را از گوشی پرچمدار آینده‌ی خود حذف خواهد کرد. پروسه‌ی راه‌اندازی٬ نیازمند آن است که کاربران همانند فیس آیدی در آیفون‌ها٬ چهره‌ی خود را در جلوی دوربین قرار دهند. البته برخلاف نسخه‌ی بهبود پیدا کرده‌ی فیس آیدی٬ این قابلیت در گوشی گوگل نمی‌تواند کاربر را هنگامی که سر خود را روی میز گذاشته و به پایین نگاه می‌کند٬ شناسایی کند. کاربران همچنین می‌توانند می‌توانند با Face Unlock وارد اپلیکیشن‌ها شده و به سیستم‌های پرداختی موبایلی دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از قابلیت‌ها٬ تنظیم مدت زمان مورد نیاز بین دو بازه‌ی قفل‌گشایی صفحه است تا اگر به تازگی قفل گوشی را باز کرده بودید٬ نیازی به شناسایی مجدد چهره‌ی شما نباشد.

در حالی که گوگل یک بریدگی عریض را برخلاف میل خیلی از کاربران در گوشی Pixel 3 XL خود گنجانده است٬ در نسل جدید آن نیز می‌تواند این بریدگی را به کار ببرد تا از تراشه‌ی حساس به حرکت Motion Sense و سنسورهای مورد نیاز برای سیستم تشخیص چهره میزبانی کند. نسبت ابعاد صفحه‌ی پیکسل 4 ایکس ال 19:9 با وضوح 1440×3040 پیکسل است. این نمایشگر قد بلندتر و باریک‌تر از مدل سال گذشته با نسبت 18.5:9 است.

ضمنا٬ هر دو گوشی خانواده پیکسل 4 با اندروید ۱۰ پیش‌نصب شده و قیمت پایه 799 و 899 دلاری عرضه روانه‌ی بازار خواهند شد.

نظر شما درباره پیکسل ۴ ایکس ال چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

گوگل هم واقعا دیگه شورش رو در آورده.هیچی تو این گوشی نذاشته اون آپشنهای خاصش هم برای مناطق محدودیه پس فقط همون مناطق قیمت رو اینقدر بده بقیه جاها دویست دلار بده که بشه روش فکر کرد!جالب اینجاست که وقتی چیپست جدید معرفی بشه تازه گوگل پرچمدار میده با چیپست سال قبل بدون هیچ آپشنی حتی پردازنده بین نسلی هم نمیزاره اونوقت قیمت در حد آیفون و نوت!!!

The Destroyer

به شدت منتظرم…

Milad7

تو ایران ارزش خرید نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)