حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) ضد آب است؟

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | تست، تماشا کنید، وان‌پلاس

می دانیم که وان پلاس تقریبا تنها شرکتی است که پرچمدارهای خود را ضد آب نمی سازد. دلیل را آن ها در هزینه اضافی دریافت گواهی IP68 می دانند! تست های مختلفی اما نشان می دهند که پرچمدارهای وان پلاس تا حدودی ضد آب هستند اما گواهی ندارند. وان پلاس ۷ تی چند روز پیش رسما معرفی شد و حالا می خواهیم ببینیم که آیا وان پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) ضد آب است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست ضد آب بودن وان پلاس ۷ تی را ببینیم.

تست ضد آب بودن وان پلاس ۷ تی

وان پلاس ۷ تی

وان پلاس ۷ تی

همانطور که گفتیم وان پلاس هزینه‌ای صرف دریافت گواهینامه‌هایی مانند IP68 یا IP67 نمی‌کند، با این حال ادعا می‌کند که گوشی‌های خود را مقاوم در برابر آب به بازار عرضه می‌کند و کالبدشکافی‌ها هم حکایت از تأیید این موضوع دارند. این موضوع را می‌توان از وجود لایه‌های لاستیکی در شکاف‌های سیم‌کارت، شارژر و … دریافت. اما آیا وجود این محافظ‌ها گوشی را به یک دستگاه مقاوم در برابر آب تبدیل می‌کند؟

یکی از یوتیوبرهای معروف دنیای تکنولوژی به سراغ گوشی تازه معرفی شده OnePlus 7T رفته تا کشف کند که آیا این دستگاه علیرغم نداشتن گواهینامه رسمی، آیا ضدآب است یا خیر. مرحله اول این آزمون بسیار کوتاه است و وان پلاس ۷ تی تنها ۳۰ ثانیه درون ظرف آب قرار می‌گیرد. در مرحله دوم این گوشی به مدت 5 دقیقه درون ظرف آب قرار می‌گیرد و در نهایت در مرحله آن ۳۰ دقیقه این آزمایش به‌طول می‌انجامد.

 

 

همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده می‌کنید؛ زمانیکه گوشی به مدت ۵ دقیقه درون آب قرار می‌گیرد به دلیل نفوذ آب به شیار سیم‌کارت و خیس شدن آن، شبکه موبایل از دسترس خارج می‌شود، اما پس از خشک شدن گوشی به حالت عادی باز می‌گردد و حتی تماسی نیز با آن برقرار می‌شود. در مرحله سوم نیز مشکل مشابهی به‌دلیل خیس شدن سیم‌کارت تجربه می‌شود، اما این بار با خشک کرد سیم‌کارت و شیار آن وضعیت به حالت عادی باز نمی‌گردد. البته او اعلام می‌کند که تقریبا یک ساعت پس از انجام این تست سیم‌کارت به حالت عادی بازگشت.

پس از آزمون ۳۰ دقیقه‌ای تغییراتی در کیفیت صدای بلندگو نیز حاصل شد که او ابراز امیدواری کرد پس از خشک شدن کامل دستگاه به وضعیت نرمال بازگردد. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که ممکن است نفوذ آب به درون گوشی در مدت طولانی‌تری اثر خود را نشان دهد و باعث ایجاد مشکلات جدیدی‌تر بر روی وان‌پلاس 7T شود. از همین رو او اعلام کرد که بررسی طولانی‌مدتی بر روی این موضوع انجام خواهد داد. با تمامی این اوصاف بهتر است که شما حتی در صورتیکه گوشی‌تان دارای گواهینامه ضدآب بودن است، این تست را بر روی آن انجام ندهید. چرا که در صورت آسیب دیدن گوشی، گارانتی آن را پوشش نخواهد داد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ضد آب بودن چقدر در خرید شما تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خیلی گوشی ها اینطوری هستن…
حتی یادمه mi 9 هم براش همچین تستی اومده بود…
حتی جری ریگ هم راجب mi 9t همینو گفت که با اینکه استاندارد نداره اما تا حدی ضد آب هست…
همیشه گفتم استاندارد ضد آب برای من زیاد مهم نیست…
چون آدم 1000 دلار پول نمیده که بعدش حتی اگر استانداردشو داشته باشه با ترس و لرز ببره گوشیشو زیر آب که…
از هر 1000 نفر مگه چند نفر اینکار رو میکنن؟
شاید 5 نفر هم گوشیشون رو عمداً نبرن زیر آب و این یعنی اون 955 نفر دیگه بیخود هزینه دریافت استاندارد و هزینه بالای رسمی ضد آب کردن گوشی رو پرداخت کردن…
خب گوشی در همین حد ضد آب باشه که موقعی که افتاد تو جوب یا استخر بشه برداشتش و سالم باشه برای همه اون 955 نفر کافیه دیگه…
حالا وانپلاس و خیلی دیگه از پرچمدارا این ویژگی رو دارن پس استاندارد و 90-120 دلار هزینه بیشتر دیگه ضرری هست دست امثال بنده…

نیما عرفانی

دقیقاً همینطورِ
من با اینکه گوشیم گواهی ip68 داره و تا عمق ۲ متری در مدت زمان نیم ساعت می‌تونه دووم بیاره اما حتی جرأت نمیکنم بگیرمش زیرِ شیرآب چه برسه بخوام ببرم تو استخر یا دریا که در هر صورت اسمش ریسکِ. البته آب دریا چون حاوی نمک و ذرات ریزی مثل شن و باکتری هست باید سریعاً گوشی رو با آب شرب شست که از جایی رسوب نکنه و بعدش با سشوار یا دستگاه بادگیر باد گرفت که زودتر منافذش خشک بشه.

Mani

آقای عطایی لطفا پوشش بدین

سامسونگ قصد داره نسخه میان رده نوت ۱۰ رو عرضه کنه

Mani

😭😭😭من ندیدم

نیما عرفانی

بیش از ۱ میلیون از میت ۳۰ پرو و میت ۳۰ در تنها ۳ ساعت فروش رفته.
https://www.gizchina.com/2019/09/28/huawei-mate-30-pro-sells-over-1-million-units-in-three-hours/amp/

Mehditua

چون گوشی خودم افتاد تو سینک ظرفشویی پر از آب دیگه عهد کردم گوشی بعدیم باید ضد آب باشه
چون اولش گوشیو خشک میکنی و خیلی خوب هم کار میکنه ولی بعد چن ماه آروم آروم مشکلاتش شروع میشه مثلا هرزگاهی آنتن نداری یا گوشی درست شارژ نمیشه فک کنم بخاطر موندن مواد محلول در آب تو گوشی و خشک شدن او مواد معدنی این بلا سرش میاد و تنها راهش هم باز کردن پشت گوشی تمیز و خشک کردنش توسط تعمیرکاره

Milad7

خیلی ضعیف عملکرد به نسبت نسل قبلی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)