حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشدار اپل به کاربران درباره تعویض نمایشگر آیفون ۱۱ توسط تعمیرکاران غیررسمی

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

پیش از این نیز در مورد باتری‌های اپل و مشکل در تعویض آن‌ها در مراکزی غیر از نمایندگی‌های مجاز این شرکت خوانده بودیم و حالا ظاهرا در آیفون‌های ۱۱ این مسئله در مورد نمایشگر‌ها صدق می‌کند. این یعنی اگر کاربری در محلی غیر از نمایندگی‌های رسمی اپل و یا شرکت آن‌ها اقدام به تعویض نمایشگر گوشی خود کند، با اخطار مواجه خواهد شد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره هشدار اپل به کاربران درباره تعویض نمایشگر آیفون ۱۱ توسط تعمیرکاران غیررسمی صحبت کنیم.

تعویض نمایشگر آیفون ۱۱ توسط تعمیرکاران غیررسمی

تعویض نمایشگر آیفون ۱۱ توسط تعمیرکاران غیررسمی

تعویض نمایشگر آیفون ۱۱ توسط تعمیرکاران غیررسمی

اپل اخیرا متنی را منتشر کرده که کاربران گوشی‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به تعویض نمایشگرهای معیوب در مراکز رسمی این شرکت تشویق می‌کند. این شرکت معتقد است تعویض قطعات گوشی‌های آیفون باید توسط متخصصین مورد تایید این شرکت صورت گیرد که نه تنها از مرغوب‌ترین و بهترین قطعات استفاده می‌کنند، بلکه کیفیت کار آن‌ها نیز بهتر از سایرین است. بخشی از بیانیه‌ این شرکت در این رابطه به شرح زیر است:

بسیار مهم  است که اگر قصد تعویض نمایشگر آیفون خود را دارید، گوشی خود را نزد متخصصین مورد تایید ما ببرید که از قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند.

تعمیراتی که توسط اپل یا متخصصین مورد تایید این شرکت صورت نگیرند، ممکن است در ادامه باعث بروز مشکلاتی برای کاربر شوند و یا عملکرد خوبی از خود نشان ندهند.

همچنین، اگر پیچ‌ها و روکش‌ها به درستی جایگذاری نشوند می‌توانند باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به باتری شده و یا باعث داغی بیش‌ از حد و لذا آسیب‌دیدگی شوند.

اپل برای هشدار به کاربرانی که به این بیانیه اهمیت نمی‌دهند، لیست بلند بالایی از مشکلات احتمالی منتشر کرد که در صورت تعویض نمایشگر توسط افراد ناشی، ممکن است برای کاربران رخ دهد. در بین این موارد می‌توان به عملکرد بد صفحه لمسی، مشکلاتی در نمایش رنگ‌ها و روشنایی نمایشگر و حتی مشکلاتی در قابلیت True Tone اشاره کرد.

ظاهرا اپل در این مورد به ناراحتی‌های کاربران خود اهمیت نمی‌دهد، چرا که ادعا می‌کند در درجه اول این کار برای خود کاربران بهتر است. با این اوصاف حتی اگر اقدام به تعویض نمایشگر خود کنید هم مشکل خاصی برایتان پیش نخواهد آمد. یعنی گوشی روشن خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در بخش تنظیمات، همیشه این پیغام خطا برای شما وجود دارد که می‌گوید نمایشگر اصلی اپل شناسایی نشد. اگرچه در چهار روز اول، این پیغام خطا به صورت اعلان نمایش داده خواهد شد، سپس برای ۱۵ روز در صفحه اصلی منوی تنظیمات نمایش داده می‌شود و در نهایت هم به بخش تنظیمات، عمومی و درباره انتقال می‌یابد. (Settings/ General/ About).

طبق ادعای اپل، این سیاست تنها در مورد گوشی‌های جدید (آیفون ۱۱) اپل صادق است و لذا بعد از تعویض نمایشگر دیگر آیفون‌ها، چنین پیغامی نمایش داده نخواهد شد. اما خب خوشبختانه همانند سیاستی که اپل در قبال باتری آیفون‌های سری X در پیش گرفت و در صورت تعویض آن در محل‌هایی غیر از مراکز رسمی اپل، اطلاعات سلامت آن‌ها نمایش داده نمی‌شد، در این مورد هیچ مشکلی گریبان کاربر را نخواهد گرفت و نمایشگر تعویض شده در صورت کیفیت بالای کار تعمیرکار، بدون مشکل برای فرد کار خواهد کرد.

مسلما این اقدام اپل قابل تحسین است. اما آیا نیازی به این همه سخت‌گیری حس می‌شود؟ از یک طرف کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد. اما از طرفی دیگر، کاربر مطمئن خواهد بود قطعه تعویضی مرغوب‌ترین قطعه بوده و به بهترین شکل ممکن نیز جایگذاری شده است.

نظر شما درباره این سیاست اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

بیایم منطقی ب این قضیه نگاه کنیم
ما ایرانیم و این اخبار گاها برامون مثل قوانین امریکا گاها غیر قابل هضم حتی
من این کار اپل ب فال نیک میگیرم
و ی جورای داره دست سازنده های جنس های درجه دو رو کوتاه میکنه
نکا مثبت اینکار خیلی بیشتره تا نکات منفیش
تنها دلیلش ما ایرانی ها میگیم برو بابا صرفا بخاطر قوانین و اینکه هیچ نمایندگی نداریم و سعی کردیم دور بزنیم

pedram_01

V800B
دقیقا چون ما ایران هستیم دستمون به هیچ جایی بند نیست و اگ خدایی نکرده مشکلی برای ایفونش در ایران پیش بیاد خیلی اذیت میشه

Milad7

خوبه دیگه هرچقدر دوست داشته باشه کاربرا را تیغ میزنه!

Genesis

اره بیارین پیش خودمون ۵۰۰ دلار پول یه شیشه ۳۰ دلاری بدین

سید محسن حسینی

طرف متن رو نخونده میاد کامنت میزاره… 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)