حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو منتشر شد

نوشته

4 سال قبل | 51 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تست، دوربین، هواوی

هفته پیش بود که هواوی میت ۳۰ پرو رسما معرفی شد. در مراسم معرفی هواوی تمرکز خیلی زیادی روی دوربین بود و مشخصا انتظار یک امتیاز خیلی خوب از این دستگاه را داشتیم. امروز پایان صدرنشینی یک ماهه دوربین گلکسی نوت ۱۰ پلاس در DxO است و امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

شش روز پیش بود که در ترنجی خواندیم نحوه امتیازدهی DxOmark آپدیت شد و بررسی حالت شب و عریض به همراه تغییر امتیازات را شاهد بودیم. همانطور که می دانید این دستگاه به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. سنسور اصلی این دوربین 40 مگاپیکسلی بوده که توسط سنسورهای 40، 8 و ToF همراهی می شود. سنسور 8 مگاپیسلی به صورت تله فوتو در نظر گرفته است. در کنار این دوربین، فلاش زنون به چشم می خورد.

هواوی دو حسگر تصویر فوق العاده بزرگ برای فیلم برداری و عکاسی در نظر گرفته و پردازش تصویر این دستگاه هم ارتقا پیدا کرده است. به این ترتیب میت ۳۰ پرو توانست امتیاز ۱۲۱ را در مقیاس جدید امتیاز دهی DxO کسب کند که ۴ امتیاز بهتر صدر جدول قبلی است.

هواوی میت ۳۰ پرو

هواوی میت ۳۰ پرو

همانطور که می بینید این امتیاز نسبت به هواوی پی ۳۰ پرو که دوربین فوق العاده خوبی داشت هم پیشرفت ویژه ای را تجربه کرده است. باید توجه داشت که آیفون ۱۱ پرو هنوز در DxO بررسی نشده و احتمال دارد که تا چند روز آتی این جدول شاهد تغییراتی باشد.

اما جزئیات امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو به چه صورت است؟

امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

عملکرد هواوی میت ۳۰ پرو در بخش عکاسی و فیلم برداری خیلی متفاوت با یکدیگر است. این مربوط به آگوریتم جدید بررسی DxO است اما شاید جالب باشد که بدانید امتیاز فیلم برداری گلکسی نوت ۱۰ پلاس بیشتر از هواوی میت ۳۰ پرو است. این برای دستگاهی که یک حسگر تصویر مخصوص فیلم برداری دارد و تمرکز ویژه ای روی آن دارد، عجیب است.

در بخش عکاسی اما هواوی میت ۳۰ پرو همچنا سلطان بلامنازع بازار موبایل است. نظر شما چیست؟ اگر دوربین موبایل برای شما مهم باشد، کدام پرچمدار نیمه دوم امسال را می خرید؟ گلکسی نوت ۱۰ پلاس، هواوی میت ۳۰ پرو یا آیفون ۱۱ پرو مکس؟

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

واووو خیلی بالاس ایبل
ولی هرچی تست دیدم ازش برخلاف اینو بهم ثابت کرده
یعنی تاب تاب نبود تو عکسای در مقابل نوت ۱۰ و ایفون ۱۱ پرو مکث
ولی فیلم برداری ضعیف بخصوص در مقابل ایفون جدید لرزشگیر فوق العاده داره
در کل دمشگرم عالی بوده و ی گوشی عالی برای عکسای((و بقیه موارد))مبارک طرفدارنش و خریدارانش

mostafa3

با ۳ ایکس زوم امتیاز بالای90 گرفتن عجیبه
واید افتضاح بود
فیلمبرداری گند زده ولی در کل امتیاز خوبی گرفته

V800B

منم با توجه ب نمره کلی نظر دادم😐

Soraygoular

توی بررسی های همه یوتیوبرا بهترین بود منتظرم امتیاز ایفون های جدید رو هم اعلام کنه و این دفعه جدا خیلی دقیق بررسی کرده بودن فقط نمیدونم چرا توی واید امتیازش از نوت کمتر شد البته قبول دارم نوت ۱۰ داره وایدتر میگیره ولی لنز پایدش ۴۰ مگاپیکسلی بود و بهترین نایت مود رو داره لنز وایدش ولی خوب با این حال فکر کنم دی اکس او به ایفون امتیاز بیشتری بده این دفعه خیلی منتظرم امتیازش اعلام بشه

Mani

حرفی بزنم طرفدار های هوآوی منفی بارونم میکنن

فقط یه نکته بپرسم چرا با اینکه دوربین پریسکوپی نداره امتیازی نزدیک p30 pro داره اگه کسی میدونه واسم توضیح بده

Mani

خدا رو شکر که طرفدار های هوآوی منفی بارونم کردن

عزیزان من سوال پرسیدم شما فکر کردین تیکه انداختم؟

بابا من پرسیدم چرا امتیاز زومش شبیه p30 pro شده با این که لنز پریسکوپ نداره؟

گفتم علتش رو واشم بگین!الگوریتمش بهتر شده چی بهتر شده

وای بر ترول های عجول

Mahdi

کلا نمیشه ایرادی گرفت ازش واقعا از نوت ۱۰ پلاس بهتر بوده تو عکاسی ولی همچنان فیلمبرداری و دوربین سلفی ضعیفن

ahmad

چه شود رقابتش با آیفون به به

V800B

ایفون پرو مکث تو جی اس ام آرنا نمره ۱۰۲ تو باتری گرفته ک عالیه
پوشش بدید ممنون

V800B

نمره ۱۰۲ پرو مکث تو باتری جی اس ام آرنا گل کاشت

esi3fat70

این همه کبکبه و دبدبه که هواوی تو تبلیغات و مراسم معرفی داشت همش چرت محض بود تو سلفی و فیلمبرداری حرفی برای گفتن نداره تنها پوئن مثبتش عکاسی در شب و زوم هستش واقعا باید به سامسونگ تبریک گفت که با سخت افزار دوربین دو نسل قبل به چنین امتیازی دست پیدا کرده

chalton

یه نمه امتیاز عکاسیش مشکوکه،ولی با این حال تو بخش فیلم برداری امتياز کمتری گرفته از نوت 10،و امتیاز سلفیش هم خیلی پایین تر از نوت 10 هست،فقط تو عکاسی امتیاز بالا گرفته،ولی از چیز راضی هستم،هوآوی هر سال به گفته خودش دوربین رو میکوبونه از نو میسازه ولی سامسونگ الان چند سال با هم سنسورهای قدیمی که رو اس 8 و 9 بوده همچین امتیاز های بالایی رو میگره،حالا خبرهایی هم که این چند وقته اومده میخواد تحول عظیمی رو در اس 11 تو بخش دوربین ایجاد کنه،اون موقع باید معنی تحول رو ببینیم،در کل تو بخش فیلم برداری و سلفی خیلی عقب تر از نوت 10 هست،تازه سنسورهای که در نوت 10 قرار داره قدیمی هستن و این قدرت سامسونگ رو میرسونه،با یه سنسور قدیمی صدر جدول بیای خیلی حرفه به خدا،منتظر تحول دوربین در اس 11 هستیم.

chalton

اون موقعی که میگفتم میت 30 پرو حرفی در مقابل نوت 10 پلاس نداره یه چیزی میدونستم که میگفتم،
نکات منفی میت 30 پرو
دوربین سلفی
فیلم برداری
صفحه نمایش
پردازنده کارین 990
اسپیکر های معمولی
کیفیت و مقاومت بدنه
طراحی(حالا اینو میگیم سلیقه ای)

V800B

پردازندش ک خیلی بهتره الحق انصاف اگه بخام بی طرف بگم
تازه اگر اشتباه نکنم از ب روز ترین آرم هم استفاده نکرده و تو هوش مصنوعی ب شدت قوی تر از پردازنده سامسونگ شده
کیفیت بدنه هم میطلبه منتظر تست هاش باشیم

Jason bourn

خیلی بهتره؟
انتوتوی ۷ امتیاز ۳۵۲ هزار اورده مقابل ۳۴۶ هزار
توی انتوتوی ۸ هم ۴۵۸ هزار مقابل ۴۳۰ هزار
تو تستای گرافیکی هم در یه سطحن

Milad7

خیلی عالیه ولی حیف شد که زوم پریسکوپی را حذف کرد 😐

سید محسن حسینی

امتیاز خوبی هست منتظر امتیاز آیفون ۱۱ و پرو هستم…

_V_

پی ۳۰ پرو زوم 5x
95

میت ۳۰ پرو زوم 3x
91

نوت ۱۰ پلاس زوم 2x

عجب!

بعد پی۳۰ پرو لرزشگیر ۹۴
نوت ۱۰ ۹۳ !

🤦‍♂️

پی ۳۰ پرو اتوفوکوس ۱۰۰
نوت ۱۰ ۹۹

به نفرم ی تست واقعی رو درست دیده باشه میفهمه این کامنتو چرا دادم😂🤦‍♂️

البته اون اولیه نمیخواد ویدیو

afsoon

هواوی مرجع دوربین حساب میشه ‌.نمونه عکس ها رو دیدم در فضای کم نور و تاریک آنقدر تفاوت فاحش بود که خیال میکردم پنج سال فاصله هست .

Amin B3DA

یکم نایت مود را کم داده یکم زوم را زیاد. ولی در کل پیشبینی میشد 121 و 122 و اینجورا بگیره
به قول چالتون s11 که بیاد تحول زیادی میده. شیائومی هم با 108 مگ تحول میده. و باز بازار دوربین به تکاپو میوفته و این به نفع خریداره

نیما عرفانی

بله امین جان ولی اینم باید اضافه کرد که درسته این گوشی تونست خودشو به معنای واقعیِ “کمرافون” بودن نزدیک کنه اما در اصل گوشی های دوربین محور هواوی سری «P» هستش ، پس یعنی با پیشرفت و تحول رقبا در این عرصه ، هواوی هم قطعاً برای ارتقاء بیشتر دوربین های سری پی ۴۰ به ویژه پی ۴۰ پرو بیکار نمیشینه .

Amin B3DA

صددرصد. سری پی دوربین محوره و این اخبار 108 مگاپیکسلی و… میتونه پی40 هم جذاب تر از قبل کنه. اینجور که هوآوی داره پیش میره و با این پیشرفت توی لنز ها باور کن تا دوسه سال آینده اون زوم 50 برابر بجای دیجیتالل اپتیکال میشه 😅

m.b

دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ مخصوص شیائومی و به سفارش و تخصصی سازی خودش ساخته شده و فقط فعلاً خودش و سامسونگ میتونن ازش استفاده کنن…
تا ببینیم تا بعد چی میشه…

نیما عرفانی

صحیح
استارت همکاری لایکا با هواوی از زمان سری پی ۹ کلید خورد که اولین گوشیِ هواوی با دوربین دوگانه بود به همراه اضافه شدن سنسور مونوکروم در ثبت تصاویر سیاه و سفید با جزئیات بالا . سال بعدش سری پی ۱۰ تغییراتی در سنسورها داشتن مثل دیافراگم بازترِ سنسور اصلی و افزایش رزولوشن مونوکروم و تغییرات ریز و درشت دیگه.
سال بعدش هواوی با پی ۲۰ پرو اولین گوشی با دوربین ۳ گانه رو معرفی کرد به همراه یه سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با ابعاد بزرگ ۱/۱.۷ اینچی دارای فناوری Quad Bayer و زوم ۳ برابر اپتیکال و ۵ برابر هیبرید و سطح بیشینه ی ایزوی ۱۰۲۴۰۰ ، توانایی ثبت تصاویر سوپر ماکرو از فاصله ی ۲.۵ سانتی متری نسبت به سوژه و همچنین نوآوری هایی در زمینه ی فوکوس پیش بینی کننده ی 4D. بالا رفتن رزولوشن دوربین سلفی به ۲۴ مگاپیکسل و همین طور اضافه شدن پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی (master
AI).
سال بعدش اومد با شعار بازنویسی قانون عکاسی در سری پی ۳۰ پرو از چینش پیکسلی RYYB به جای RGGB استفاده کرد که خب تأثیر بسزایی در ارتقاء عملکرد نایت مود داشت.‌بالا رفتن رزولوشن دوربین سلفی به ۳۲ مگاپیکسل و همینطور نسل دوم پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی ( master AI 2) به همراه تحول در زوم با اضافه شدن سنسور پریسکوپ که قادر به زوم ۵ برابر اپتیکال – ۱۰ برابر هیبرید و ۵۰ برابر دیجیتال هست. تحول دیگه در زمینه‌ی شکار تصاویر روشن و واضح در تاریکی مطلق بود که به لطف سطح بیشینه ی ایزوی ۴۰۹۶۰۰ امکان پذیر شد(این مثل یه معجزه میمونه) ، تغییر بعدی مربوط به اضافه شدن سنسور TOF بود که در ثبت تصاویر بوکه و پرتره و تفکیک سوژه از پس زمینه بهترین خروجی رو داشت . همه ی این پیشرفت ها در شرایطی صورت گرفت که در هر نسل علاوه بر تغییرات سخت افزاری ، نرم افزار و پردازش تصویر دوربین هم دستخوش تغییر و بهبود های مفیدی میشد و در عین حال ما بین سری پی , دوربین های سری میت هم پیشرفت هایی به خودش میدید که شاهکار و اوج هنر و همکاری هواوی – لایکا و سونی همین میت ۳۰ پرو هستش.
این پیشرفت ها و نوآوری های هواوی در زمینه‌ی ارتقاء کیفیت دوربین نوید این رو میده که دوربین سری پی ۴۰ به ویژه پی ۴۰ پرو مثل همیشه غافلگیر کننده میشه و حرف های زیادی برای گفتن داره .

ARMTIN

بی صبرانه منتظر بررسی iPhone 11 pro هستم ، بنظرتون اپل میتونه در سایت Dxomark جایگاه اول از هواوی بگیره ؟؟
🤔

V800B

تو فیلم و عکس های من دیدم میتونه بیشتر نمره بگیره
البته ضعف پرو مکث ک برام عجیبم بود تو بوکه ضعیف تر از میت ۳۰ پرو بوده
تو زوم هم ضعیف تره
تو فیلم برداری ک شک ندارم ایفون خیلی بهتره تو عکس در شب هم ی جاهای دیدم ایفون ی جاها دیدم میت بیتره و باید تخصیصی تر نظر داد ک کار من نیست و کار اهل فن هست
تو رنج داینامیک و شارپنس هم کلی من دیدم ایفون بهتر بود
سلفی هم من دیدم فیلم برداریش ک بهتر بود عکسایش هم برابر
اگه منطقی و بدون تعصب بگم دوربین ایفون من بهتر میدونم هرچند باید منتظر باشیم

android pie

منم انتظار 120 به بالا رو داشتم که شد سلفیش هم نسبت به p30 pro یه کم بهتر شده ولی فیلم برداری رو نمیدونم چرا پیشرفت خاصی نداشته امسال اگه میت 30 سرویس های گوگلو داشت بهترین گوشی سال میشد اونایی که میگن کیفیتش به اندازه گوشی های سامسونگ نیست اکیدا غلط کردن
طراحیشم من روز به روز بیشتر عاشقش میشم
کایرین 990 هم برای امسال کفایت میکنه خصوصا نسخه 5G
سامسونگ پادشاه دنیای فناوری……….
کیفیت اتفاقی نیست………😐😐😐

_V_

سه تا نقطه داره

android pie

چی سه نقطه داره؟؟؟

_V_

ایکس شرای آخر کامنتت

The Destroyer

کیفیت اتفاقی نیست…
این جوری نوشته میشه

android pie

اصلاحیه
کیفیت اتفاقی نیست…

Zmt61

بذارید از راه برسه بعد…

Dr.Nazer

من به‌دلیل اینکه دکسومارک رو قبول ندارم نظری نمیدم؛ فقط اینو بگم که امتیاز ۱۲۱ در واقع ۱۱۶، ۱۱۷ قدیمه چون نحوه‌ی امتیازدهی عوض شده و امتیاز نوت ۱۰ پلاس 5G و P30 Pro هم بیشتر شده. ولی در کل منتظرم ببینم به آیفون‌ایِ جدید چه نمره‌ای میده؛ اگه هم نخوایم به دکسو بسنده کنیم من دوربین آیفون‌هارو بیشتر قبول دارم (#نظر شخصی :-/)‌

Amin B3DA

به هرحال اونام آپدیت شده چه فرقی داره. عین اینه نوت ده را بگه 11700 و میت 30 را بگه 12100

Dr.Nazer

میدونم اینو؛ میگم بعضیا که از قبل میگفتن ۱۲۰ و اینا میشه به امتیازدهی اون موقع ۱۲۱ نیست ۱۱۶، ۱۱۷ئه.

Amin B3DA

اها اره. قبلا حالت نایت مود و واید و…نداشت اما الان آپدیتش کردن
اما به هرحال فیلمبرداریش انتظار امتیاز خیییلی بیشتری داشتیم که نشد

m.b

یکی میگفت بهترین دوربین واید رو داره که… 😑
عملکرد فیلمبرداریش هم با اینهمه حرفی که راجبش زدن که سنسور جداگانه داره و فلان در حد یک امتیاز بیشتر از mi 9 شش ماه پیش آورد…
برعکس چیزی که من فکر میکردم، عملکرد دوربین عکسبرداریش عالی‌تر بود تا فیلمبرداری…
مثل همیشه خیلی از ادعا ها هم تبلیغات خالی بود(مثل لنز سینمایی دوربین و دو دوربین اصلی و…)
اما عملکردش در عکاسی رو تحسین میکنم…
منتظر آیفون ها و پیکسل هم هستم هرچند میدونم به این امتیاز نمیرسن احتمالاً…
میگن میکس 4 ماه آینده میاد و منتظر اونم هستم…

m.b

عین فرمایش آقا نیما:
“بهترین لنز اولتراواید”

گرفته 34 بعداً که در مقابل 42 نوت 10 پلاس
تازه اس 10 5g هم حتی بهتر بوده با امتیاز 40
اینهمه دبدبه برای لنز جداگانه برای فلمبرداری هم شد یک امتیاز بیشتر نسبت به mi 9 شش ماه پیش و بازم زیر سامسونگ بدون لنز مخصوص فیلمبرداری…

m.b

دیروز دیدم ادعا های صرفاً روی کاغذ دیگه انقدر زیاد شده که جواب ندم بهتره…
ذکر هم نکردم که “دیگه مصلحت اینه که جواب ندم” چون بعدا متهم میشدم به اتهام تقریباً همیشگی دوستان که “هر موقع حرفی نداری همین وضعه و ما حق میدیم که در بری و سکوت کنی”
خداروشکر که هنوز یک روز نشده جواب یک روز سکوتم همونطور که فکر میکردم اومد و مورد برچسب زنی های دوستان قرار نگرفتیم و ثابت شد برخی حرف های دوستان صرفاً گیر کردن در تبلیغات بالای کمپانی هایی مثل سامسونگ و هوآوی بوده…
همیشه گفتم به شخصه خودم هیچوقت به تبلیغات روی کاغذ چینی ها اعتماد ندارم مگر اینکه توسط بقیه تایید شده باشن…

نیما عرفانی

این ۳ تا کامنتت رو الان دیدم و تا حالا به خاطر ندارم سکوت کرده باشم و از بحث در برم .تو که با این ترفند میخوای وصله بچسبونی اینم بگو که بارها شد در بحث هایی که پیش میومد خودِ جنابعالی واسه اینکه حرفی نداشتی بزنی زیرکانه( مثلاً کسی نفهمیده ) از بحث در میرفتی، فکر کنم مواردی که اینجور پیش میومده رو خوب به خاطر داری که نیاز نباشه یادآوری کنم.
فرق من با جنابعالی اینه ؛ هرجا اشتباه کنم از عذرخواهی باکی ندارم و خب طبیعیه بعد از گفتن اون همه توضیحات در مواردی آدم اشتباه کنه و این در خصوص همه صدق می‌کنه. هیچ آدمی زاد و انسانی کامل نیست و ممکن الخطاست .
مهم اینه در مجموع عملکرد طبق روال بالاترین امتیاز رو اورد و حتی اگه دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس هم ازش جلو بزنه عیب و عار نمیدونم و میام اونم ستایش میکنم چون ویدئوهای تست و بررسی دوربینش رو دیدم و سینک نرم افزار و سخت افزار اپل فوق العاده بود.
شما فعلاً صبر کن دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی تست و بررسی بشه بعد بیا از امتیاز سامسونگ وام بگیر که تو فیلم برداری ۱ امتیاز بالاتر از هواوی شده ولی از اون طرف تو عکس برداری ۵ امتیاز زیرِ هواوی و در برآیند امتیازات ۴ امتیاز اختلاف دارن.
برای من حد کفایت می‌کنه و مورد احترامِ که می‌دونم هواوی در هر نسل از سری پی و میت تغییرات اساسی برای دوربینش لحاظ می‌کنه و هرکسی که یکی از این محصولات رو داشته باشه قطعاً نهایت لذت رو از کار کردن باهاش و شکار تصاویر و لحظه ها به بهترین شکل ممکن می‌بره.

نیما عرفانی

(برای من حد کفایت می‌کنه)
همین حد

Dr.Nazer

آقایِِِِ، عرفانی؛ مورد احترامِ نه مورد احترامه😂

نیما عرفانی

مصلحت اندیشی؟
جواب ندادن های شما از روی صلاح دیدِ ولی جواب ندادن های ما معنیِ از بحث در رفتن رو میده؟؟اوکی جز این هم انتظار نمیرفت .
اینقدر که تو این سایت بهت گفتم برای مطرح کردن خودت از حرف های دیگران برداشت اشتباه نکن دیگه جداً خسته شدم ،.کلاً بخش کامنت های ترنجی برای من یکی که تا حالا فقط مایه ی اعصاب خورد کنی بوده و این قضیه فقط محدود به این سایت نمیشه. فکر کنم مِن بعد اگه فقط بیام پست هارو بخونم و به کامنت ها رجوع نکنم اون موقع به معنای واقعیِ مصلحت اندیشی پی میبرم.

نیما عرفانی

اصلاح
(فکر کنم مِن بعد اگه فقط بیام پست هارو بخونم و به کامنت ها رجوع نکنم “یا فقط بیام نظر خودمو بنویسم و به نظرات دیگران بی تفاوت باشم” اون موقع به معنای واقعیِ مصلحت اندیشی پی میبرم.

online_wireless

امتیاز خیلی خوبی کسب کرده

m.b

بله امتیاز کلی عالیه و فکر کنم تا آخر سال با 1-2 امتیاز بهترین باقی بمونه در دوربین اصلی…
مگر اینکه دوربین های 108 مگاپیکسلی خیلی در عکسبرداری خوب باشن(چون میدونم در فیلبرداری خوب هستن و میمونه الگوریتم های عکسبرداری و یک تجمیع خوب در امکانات و قابلیتها و الگوریتم ها و نرم افزار ها) (البته اگر تا آخر سال دوربین های 108 مگاپیکسلی رو تا آخر سال بررسی کنه)

MohammadFarhaadi

مشخص نیست گوشی میکس چهار بررسی میشه یا چون نسخه اسپشاله تو رده بندی نمیارنش.خیلی دوست دارم امتیاز دوربینش رو بدونم.

_V_

پرفسور اون میکس آلفائه
میکس ۴ ی گوشی دیگس گویا ک هنوز معرفی نشده

pooria

هر وقت میام تو این جور پیجا انگار قحطی شده همه دارن به هم دیگه میپرن

Milad7

با هم دوست باشید 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)