حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وزیر ارتباطات از گوشی ایرانی ۲.۸ میلیون تومانی خبر داد

نوشته

4 سال قبل | 32 دیدگاه | اخبار داخلی

وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اعلام کرده است که ایرادات اولین گوشی هوشمند ملی حل شده است و این محصول به شکل باندل توسط اپراتورها در آینده نزدیک با قیمت تمام شده ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان به بازار عرضه خواهد شد. پیش از این وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که این محصول با قیمت ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد. وزیر ارتباطات از گوشی ایرانی ۲.۸ میلیون تومانی خبر داد، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی ایرانی

گوشی ایرانی

گوشی ایرانی

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از رفع مشکلات و نهایی شدن مراحل ساخت گوشی هوشمند ملی توسط شرکت سازنده خبر داد و اعلام کرد که این گوشی به زودی با قیمت تمام شده حدودی 2 میلیون 800 هزار تومان به بازار عرضه خواهد شد. طبق ادعا وزیر ارتباطات، این محصول توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد و نمونه خارجی این محصول با امکانات مشابه، بالای 6 میلیون تومان قیمت دارد(!).

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود توضیحات بیشتری را در خصوص این محصول ارائه داد و گفت:

ایراداتی که در این گوشی وجود داشت، توسط تولیدکنندگان ایرانی رفع شده و نسخه آخر گوشی که دو روز قبل به دست من رسید، انصافا خوب و قابل رقابت با نوع خارجی‌اش است شاید هماهنگ کنم اگر به خط تولید رسیده باشد به خبرنگاران دولت داده شود تا پس از بررسی، ایرادات آن را اعلام کنند. قیمت تمام شده گوشی ایرانی نیز دو میلیون و هشتصد هزار تومان است که با نمونه ۶ میلیونی خارجی خود قابل رقابت است (!)، دوربین این گوشی ارتقاء یافته و سرعت پردازش سیستم آن خیلی خوب شده است.

به نظر می رسد که وزیر ارتباط در این بخش یک اغراق عوام فریبانه دارد چون وقتی ما دارنده فناوری نیستیم و حتی طراح اصلی دستگاه هم نیستیم، به هیچ عنوان منطقی نیست که موبایل ۲.۸ میلیون تومانی ما از موبایل ۶ میلیون تومانی خارجی بهتر باشد! ایشان پیش از این ادعا داشتند که یک موبایل جی ال ایکس حتی از پرچمدارهای ۱۰ میلیون تومانی شرکت های خارجی هم بهتر است که جای تامل شدید دارد!

وزیر ارتباطات در خصوص موانع پیش روی تولید کنندگان صحبت کرد و اعلام کرد که برای تولید انبوه این گوشی هوشمند ملی، امروز با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت تفاهم کردیم خط اعتباری 200 میلیاردی را برای تحریک بازار موبایل داخلی اختصاص بدهند تا با قرار دادن این پول در اختیار اپراتورها، آن‌ها بتوانند گوشی ایرانی را برای مشترکین باندل کنند.

به گفته وزیر ارتباطات، خط تولید این گوشی هوشمند فعلاً 15 هزار دستگاه است و در نظر داریم که با حمایت‌های ویژه خط تولید آن را تا 100 هزار دستگاه افزایش دهیم. وزیر ارتباطات مدعی شده است که با تولید انبوه این محصول بخش قابل قبولی از نیاز مردم و بازار موبایل تامین می‌شود و و به این شکل دیگر وابستگی به ارز نخواهیم داشت.

بعید نیست که این موبایل همان شاهین ۲ جی ال ایکس باشد که با پردازنده مدیاتک پی ۶۰ همراه شده است.

آذری جهرمی

آذری جهرمی

اما باید توجه داشته باشید که این محصولات هیچ‌کدام تولید داخل نیستند، بلکه قطعات این گوشی‌ها به صورت عمده به شرکت‌های مادر چینی سفارش داده می‌شود و به صورت چند تکه وارد کشور شده و در شرکت‌های داخلی صرفا مونتاژ می‌شود. در حال حاضر در کشور ما توان تولید هیچ ریز تراشه حساس کامپیوتری وجود ندارد، زیرا مانند اکثر کشورهای جهان از علم ساخت آن بی بهره هستیم.

تنها کشورهای محدودی توانایی تولید ریز تراشه‌های حساس کامپیوتری را دارند؛ حتی در کشور ما فناوری مورد نیاز برای ساخت بدنه گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. این محصولات در بهترین حالت مونتاژ داخل هستند و تمام قطعات آن‌ها در کارخانه‌های چینی تولید می‌شود و برای خرید آن‌ها مبلغ قابل توجهی ارز از کشور خارج می‌شود. در نهایت این موضوع با واردات گوشی موبایل برندهای خارجی هیچ تفاوتی ندارد و سود اصلی آن به جیب تولید کننده قطعات خواهد رفت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که موبایل های داخلی موفقی داشته باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

وزیر (قطع) ارتباطات گه خورده. نقشه هایی که پشتشه هم بگه. نمونش خبر 4 برابر شدن گمرک موبایل. گوشی خارجی اینقد گرون میکنید تا طرف به زور بتونه همین ایرانیارو بخره. اصلا شمارا چه به تولید گوشی. ببینید ته خزانه چقده همتون تقسیم کنید اختلاس کنید تهشو جارو بگشید دسته جمعی برید کانادا تا خیال هممون راحت شه

Naranj

واقعا بیان هر چی ثروت تو کشور هست رو بردارن برن

Amin B3DA

اره والا فقیر باشی و ازاد بهتره اینه که پولدار باشی اما تو بند
هرچند ما فقیریم و تو بند

aliasad

من فکر کردم بین‌مسعولین فقط تویی ک مواد مصرف نمیکنیو توهم نمیزنی فکر کنم شدیدا اشتباه کردم 😑

Mehditua

این جهرمی منو یاد اسطوره ر.ی.د.ن به مملک.ت یعنی احمدی نژاد میندازه

afsoon

احمدی نژاد اسطوره ریدن بود؟ ماذا فازا آخه .پس روحانی چیه این وسط

Mehditua

روحانی هم کم از احمدی نداره فقط فک نکنم کسی پیدا بشه رکورد احمدی نژاد رو بزنه

Ebinem

خیلی کارا که تو اوج دوران تحریمی احمدی نژاد و گرون شدن دلار می شد انجام داد الان دیگه نمیشه. مثل خرید ماشین خونه یا برگزاری مراسم ازدواج. البته اینا واسه قشر متوسط و پایین جامعه هست.

Mehditua

من نه طرف این حروم خورم نه طرف اون حروم زاده فقط اینو میدونم که زمان احمدی نژاد ترامپ وجود نداشت

afsoon

آخه گیج نادون چی میزنی که بازم میگی روحانی از احمدی نژاد بهتره؟ ماذا فازا واقعا چی میزنی؟ رد دادی شدید 😂😂😂😂🤣😂احمدی نژاد در زمانش پنج ملیون نفر خانه دار شدن با وام سالی یک ملیون پرداختی .احمدی نژاد تمام راه‌های ارتباطی ایران رو تبدیل به بزرگ راه و آزاد راه کرد .احمدی نژاد چهل و پنج دلار بهت یارانه نقدی میداد .چیا میزنی که هنوزم توی توهم هستی .روحانی تراژدی هست احمدی نژاد مثل بهشت در برابر جهنم روحانی هست

Dr.Nazer


فرزندم وضعی که الان میبینی قسمت اعظمیش به‌دلیل خروج آمریکا از برجام و تحریم‌ایِ آمریکاس؛ نمیخوام از روحانی دفاع کنم ولی واقعا خیلی تقصیر اون نیست‌. حالا احمدی‌نژاد و ببین؛ یه یارانه‌ی ۴۵ هزار تومنی راه انداخت و اجناس و دویست برابر گرون کرد، اصن اصل گرونیا زمان احمدی‌نژاد بود که کلا اقتصاد و با خاک یکسان کرد. همون احمدی‌نژاد پراید ۵ میلیونی رو کرد ۲۲ میلیون تومن؛ شاید بگی روحانی هم پراید ۲۲ میلیونی رو کرد ۴۰ میلیون، ولی این گرونیا تقصیر روحانی نیست به اون حدی که میگین. این مملکت پر از عوامل فاسد مث سپاه و برادران لاریجانی و دیگه خود شخص شخیص آقای استغفرالله که اون بالا نشسته و ممکلت و غارت میکنه.‌‌.! الان رئیس‌جمهور هیچ‌کارس… (اصلا نمیخوام از روحانی دفاع کنم چون ازش هم خوشم نمیاد؛ ولی بیاین واقع‌بین باشیم : “یک نفر انسان پاک و معتدل و غیردزد تو این مملکت نیست؛ اگه هم بوده یا هست، یا سرشو کردن زیر آب، یا به‌زودی میکنن زیر آب…!!”

Mehditua


حافظه ملت کلا ضعیفه
فک کنم دوران عمه بزرگوار بنده بود که دلار از 1200 به 4600 رسید ینی تقریبا 4برابر شد

_V_

هولی شت!

نمونه ۶ میلیون تومنی؟

نمونه ۱۰ میلیونی!

با چیپست مدیاتک و پنل چرت و دوربین پشمکی!

گفتم این با ساقیا هماهنگه

afsoon

فقط اونجایی که میگه قابل مقایسه با گوشی های شش ملیونی هست 😂🤣😂🤣😂من مشکلم منتاژ و تولید شدنش نیست بلاخره بازار بزرگی هست و هر کی می‌تونه داخلش سهمی داشته باشه اما بیایی گوشی صد دلاری رو بدی ۲۵۰ دلار ظلم هست

ARMTIN

کالا چینی به جای کالای ایرانی قالب کردند چقدر این وزیر بی شعور و احمق هست
😒😒😒

Mehditua

بی‌شعور نیست قراره تو این 4سال وزارت‌ بار خودشو هفت نسل بعد از خودشو ببنده

Amin

بلانسبت دوستان این گوسفند رو هر چی دست گذاشت به گند کشیدش بابا ما گوشی ایرانی نمیخوایم کی رو باید ببینیم هنوز جای رجیستری درد میکنه الانم نوبت گوشی ایرانیه

Amir galaxy

دوستان چربش کنین 😑📿

Ebinem

یکی نیست بهش بگه نوبک کدوم قطعش ساخت داخله؟
گوشی درجه سه چینی رو ورمی دارن لیبل کمپانیشو عوض می کنن می گن ساخت وطنه.
امیدوارم بازار موبایل رو مثل بازار ماشین نکنند.

Dr.Nazer

قشنگ اومده گوشیای سری A و M سامسونگو مخلوط کرده لوگوی جی‌ال‌ایکسم زده پشتش میده دست مردم؛ مرتیکه این تیکه پلاستیک شما با نمونه‌ی ۶ میلیون تومنی خارجی رقابت میکنه و گوشیای جی‌ال‌ایکس از گوشیای ۱۰ میلیون تومنی بازار بهترن؟! چشم عزیزان من الان سریعا میرم S10 رو میفروشم شاهین ۲ میخرم فرو میکنم تو خودم و در حال فریاد زدن “حمایت از کالای ایرانی” جان به جان‌آفرین تسلیم میکنم…

Dr.Nazer

و البته رسما کپی Mi 9 شیائومیه…

online_wireless

جهرمی کارمند اطلاعات بوده فقط ذهنش تجسس در زندگی خصوصی کاربران و دزدی قانونی و‌ منفعته

Mahdi

همون cc9 هست یا mia3 فکر کنم

Zmt61

چه علی برکت اللهی راه انداختن……..

Mani

بله صددرصد رقیب می میکس آلفا هست😂😂😂

من نمیدونم وزیر ارتباطات مارو چی فرض کرده که میخواد یه همچین گوشی ای رو به ما غالب کنه

یه سوال دارم از ایشون!!

ایشون تا حالا ردمی نوت ۷ رو از نزدیک دیده یا حتی اسمش رو شنیده😯😯😯

الان این گوشی رو سایت سایمان دیجیتال میده دو و چهارصد تو بازار هم نهایتا دو و هفتصد هست

پردازنده اسنپدراگون 660 اصلا قابل قیاس نیست با مدیاتک هیلو p60

دوربین با این گوشی به اصطلاح ایرانی که حتی یک درصدش هم ایرانی نیست قابل مقایسه هست با ردمی نوت ۷

پشتیبانی نرم افزاری ای که شرکت هایی مثل شیائومی و سامسونگ و هوآوی و ….. از میان رده هاشون رو دارن شرکت جی ال ایکس میتونه داشته باشه؟

تازه اگه بخوان با سیستم عامل ملی !! این گوشی رو عرضه کنند اصلا موفق خواهد شد ؟ قطع به یقین از این سیستم عامل استقبال نخواهد شد

چون شرکت هایی مثل هوآوی روی سیستم عامل هارمونی و شرکتی مثل سامسونگ روی سیستم عامل تایزن کار میکنه ما هم باید سیستم عامل داشته باشیم؟؟

درسته داشتن سیستم عامل یک دستاورد بزرگی محسوب میشه ولی نه در هر شرایطی

تجربه ثابت کرده این کار یک ریسک بزرگه مثل چیزی که تو سیستم عامل تایزن شرکتی مثل سامسونگ دیدیم که بزرگترین تولید کننده موبایله

آیا این میان رده اصلا ارزش خرید داره؟صددرصد جواب منفی هست چرا که در بازار میان رده های خیلی ارزشمند تری وجود دارند مثال های زیادی هم میشه نام برد مثل ردمی نوت ۷ یا گلکسی a30

چرا باید افراد این گوشی رو به صرف ایرانی بودن و حمایت از تولید ملی خریداری کنند وقتی این گوشی اصلا ایرانی نیست و صرفا مونتاژ گوشی از یک شرکت ناشناخته چینی است که تازه صددرصد مقدار زیادی سود برای شرکت تولید کننده خواهد داشت که داره این گوشی رو با قیمت بسیار بالاتری از قیمت تولید عرضه میکنه!!

جناب آقای آذری جهرمی:من صمیمانه از شما خواهش دارم که واقع بینانه فکر کنید و حرف های بچه گانه نزنید

هر انسانی عاقلی میداند این گوشی حتی ارزش دو میلیون و هشتصد هزار تومنی که قرار است به فروش برسد را ندارد چه بسا ما بگوئیم این گوشی ارزشی برابر یک گوشی ۶ میلیون تومانی دارد!!

اصلا شما میدانید با ۶ میلیون تومان همین الان هم چه گوشی هایی میشود خرید؟

مثال:شیائومی mi 9
ردمی k 20 pro
هانر v20
گلکسی a70
گلکسی a9 2018
و…….

اسلام علیکم و رحمته الله و برکت
ببخشید طولانی شد نتونستم خودمو خالی نکنم

Mani

اسلام علیکم= و سلام علیکم

Naranj

ادم لج اش میگیره میگن گوشی ایرانی!
خب پدر.گ این چینی هست تمام مشخصاتش هم توی نت موجود هست چرا چرت میگی

The Destroyer

دوستان به نظر شما الان این که میگه معادل گوشی ۶ میلیونی هست منظورش این نیست که به زودی قیمت گوشیا قراره بره بالا؟ چون گوشی ۱.۵ میلیونی شیائومی از این بهتره! حتی سامسونگ ۲ میلیونی هم از این بهتره مگر این که قیمت ها همون ۴ برابر که خودشون گفتن بشه. مملکت نداریم که….

Milad7

حیف پول…

Milad7

حتی اگر رایگان هم باشه من استفاده نمیکنم چون اعتماد ندارم!

Mani

نمیخریم

Mani

هر کی بخره با ما ها تو این سایت خیانت کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)