حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت ۳۰ پرو در دنیای واقعی دیده شد

نوشته

4 سال قبل | 27 دیدگاه | شایعات، هواوی

امروز جدیدترین تصویر زنده و واقعی هواوی میت ۳۰ پرو در وب‌سایت چینی ویبو به نمایش درآمد. با اینکه گوشی، داخل یک کیس قرار دارد، اما همچنان می‌توان نمایشگر آبشاری انحنادار آن را که مشاهده کرد. ناچ عریض بالای صفحه‌نمایش هم قابل رویت است. انتظار می‌رود که سری جدید میت ۳۰ در تاریخ ۲۸ شهریور رونمایی شود. هواوی میت ۳۰ پرو در دنیای واقعی دیده شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هواوی میت ۳۰ پرو

نسخه پرو این سری، یعنی میت ۳۰ پرو ظاهرا یک نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن +QHD و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز خواهد داشت. رفرش‌ریت ۵۰ درصد سریع‌تر آن، اجازه خواهد داد تا گرافیک بازی‌ها بهبود یابد. این برای اولین بار نیست که تصاویر میت 30 پرو، به بیرون درز پیدا می‌کند. ماه گذشته تصویر گوشی با یک کیس مشابه، اما از زاویه دیگری انتشار یافت که پشت هندست و ماژول دوربین دایره‌ای آن توسط کیس پوشیده شده بود.

ضمنا قرار است در داخل میت 30 پرو از چیپست خانگی کایرین ۹۹۰ بهره گرفته شود. این تراشه به‌وسیله واحد HiSilicon هواوی طراحی شده و با فناوری ۷ نانومتری توسط شرکت TSMC ساخته شده است. این چیپست نه تنها از یک واحد پردازش عصبی (NPU) با قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند، بلکه شامل یک مودم 5G هم هست. در پشت اسمارتفون نیز شاهد یک ست‌آپ چهارگانه دوربین شامل دو دوربین اصلی و اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور مدت زمان پرواز هستیم. همانطور که می‌دانید سنسور مدت زمان پرواز، مدت زمان برگشت نور فروسرخ از سوژه به دوربین را اندازه‌گیری می‌کند؛ بطوریکه دستگاه با استفاده از داده‌های آن، قادر به محاسبه و اندازه گیری دقیق‌تر عمق خواهد بود تا اینکه بتواند افکت بوکه را بر روی شات‌های پرتره بهبود ببخشد.

هواوی میت 30 پرو، یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و احتمالا به خاطر تحریم‌های آمریکا از نسخه اوپن سورس اندروید استفاده خواهد کرد. این بدین معنی است که سری میت 30، سرویس‌های گوگل‌پلی و همچنین اپلیکیشن‌های اصلی گوگل مانند پلی استور، جیمیل، تقویم، سرچ و دیگر برنامه‌ها را نخواهد داشت. با این‌حال، مدیر واحد مشتریان هواوی در جریان نمایشگاه IFA 2019 گفته بود که شرکت در حال کار بر روی برنامه‌ای است که به اپلیکیشن‌های گوگل اجازه خواهد داد تا بر روی نسخه اوپن سورس اندروید دانلود شوند.

مشخصات هواوی میت ۳۰ پرو

مشخصات هواوی میت ۳۰ پرو

با این‌حال، هواوی همچنان امیدوار است که بتواند نام خود را از لیست Entity وزارت بازرگانی آمریکا خارج کند. این کار به شرکت اجازه خواهد داد تا قطعات و نرم‌افزارهای موردنیاز خود را دوباره از تامین‌کنندگان آمریکایی خریدارای کند. شاید بد نباشد بدانید که تحریم هواوی بیش از آنکه این سازنده چینی را تحت تاثیر قرار بدهد، به شرکت‌های آمریکایی آسیب رسانده است. دلیل آن هم روشن است؛ هواوی سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات از تامین‌کنندگان آمریکایی کرده و حالا این شرکت‌ها بدون هواوی قادر به جایگزینی این میزان عایدی نیستند. برای مثال، بزرگ‌ترین مشتری سال ۲۰۱۸ کمپانی Micron Technologies که در کار ساخت چیپ‌های حافظه است، هواوی است.

با وجود اینکه رییس جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته گفته بود که از هواوی به عنوان کارتی برای دستیابی به یک معامله تجاری بهتر با چین استفاده خواهد کرد، اما اخیرا از گفته‌های خود عقب نشسته و اظهار داشته است که آمریکا با هواوی کار نخواهد کرد. در حال‌حاضر، هواوی برای آمریکا به عنوان یک تهدید امنیتی نگریسته می‌شود و متهم است که از دستگاه‌های خود برای جاسوسی از مشتریان و شرکت ‌های آمریکایی استفاده می‌کند.

نظر شما چیست؟ میت ۳۰ پرو طراحی مناسبی دارد؟ هواوی از این مهلکه سالم بیرون خواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

اینطوری که من دارم میبینم دوربین های 108 مگاپیکسلی نیازی به لنز پریسکوپی زیر 5 برابری اپتیکال ندارن چون نتایج کراپ عکس 108 مگاپیکسلیشون در حد زوم 5 برابری p30 pro جزئیات میده!
دیشب نتایج زوم 5 برابری p30 pro رو با نوت 8 پرو مقایسه کردم و دیدم به چالش میکشه هوآوی رو و دوربین ریلمی فکر کنم نتیجه بهتری هم تو زوم بده…
الان متوجه شدم چرا خیلیا اصرار داشتن که گوشی های 108 مگاپیکسلی، در اصل به لنز تلفوتو عادی نیازی ندارن…
امسال فکر کنم بیشتر پیشرفت هوآوی در DXO در قسمت فیلمبرداری باشه…

afsoon

نوت ۸ پرو هم میرسه و تست میشه و همه خواهند گفت که دوربینش در حد پرچمدار ها نخواهد بود حتی نزدیک به پی ۳۰ پرو .هنوز درکت نمیکنم چی میگی . مگاپیکسل مهم نیست حتی توی جزییات .نوت۷ هم ۴۸ هست اما خروجی اش ضعیف تر از ای۲ با سنسور ۱۲ حتی کراپ کردن هم بازم ای۲ جزییات بیشتری داره .می ۱۰ و میکس ۳ هم به پی ۳۰ پرو نمیرسن این خط و این نشون چه برسه به نوت۸ پرو .

afsoon

میکس ۴

m.b

من نگفتم کلا‌ً برسه…
گفتم در جزئیات که منتهی شما همیشه دوست دارید نفهمید و کل دوربین رو مقایسه کنید…
من با منبع حرف زدم پس قبل اینکه زبان باز کنید لطفاً اول چشم ها و بعد اون دو نیمه مغز رو باز کنید…
https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idCamera1=300619&idCamera2=300598&idCamera3=300615
مقایسه بیشترین رزولوشن p30 pro با یک دوربین 64 مگاپیکسلی مثل شوخی بود…
من نمیدونم چرا هر وقت حرف از رزولوشن بالا میشه شما سعی دارید نوت 7 که به شکل سخت‌افزاری از 48 مگاپیکسل پشتیبانی نمیکرد و با ترکیب عکس در عکس اینکار رو انجام میداد مایه بذارید که پس نیافتید…
آرزوی درک و فهم بالا… ✋

afsoon

واسه نوت هفت و هفت پرو و کلی دوربین چهل و هشت مگاپیکسلی هم چنین عکس ها و مقایسه های اومد اما هیچ کدوم واقعیت نداشتن .بازم دارم میگم پرچمدار ۱۰۸ مگاپیکسلی میکس ۴ هم توان رقابت با پی ۳۰ پرو رو ندارد . مگاپیکسل بالا به معنای جزییات بیشتر نیست .اون بالا گفتی با وجود دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دیگه نیازی به سنسور پریسکپی واسه زوم نیست این حرفت رو خیلی خنده دار بود .الگوریتم مهم ترین چیز واسه خروجی خوب هست .شیائمی هم بخاطر قیمت رو نگه دارد چنین هزینه ای نمیکنه و نخواهد کرد و صرفا با خروجی خیلی خوب کارش رو ادامه میده .تنها برتری که من دیدم از سنسور ۴۸در مقابل ۱۲ فقط و فقط عملکرد بهترش توی شب بود هرچند آی ۲ هوش مصنوعی دوربین ندارد و چیزی به عنوان عکاسی در شب هم ندارد که نتیجه بشه به نفع نوت۷ .دوربین ریلمی ایکس نوت۸ پرو صرفا یه خروجی خوب میارن شاید در حد بهترین بالارده ها ولی عمرا به پرچمدار های سال پیش برسن چه به پرچمدار های امسال .

afsoon

کی گفته اسنپ۶۶۰ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی نمیکنه آخه 🤣

m.b

حرف باد هواست و هیچ هزینه‌ای نداره…
جای از روی باد شکم و از روی نوک زبان حرف زدن، مثل من با منبع حرف بزن که گفته هات اندازه یه نخود لااقل رنگ اعتبار بگیره…
این نتیجه گیری هایی که من کردم بر اساس gsmarena و ice universe و gizmochina و…بود.
جای اینکه از روی باد شکم تمام سایتای معتبر جهان رو ببری زیر سوال که فقط حرف اشتباهی که زدی رو تایید کنی، اگر ارزشی برای حرف و اعتبارش قائلی یک مقایسه از رزولوشن 64 ریلمی یا ردمی و 40 هوآوی رو کن که خلاف حرف منو بزنه و اگر نتونی اینکار رو کنی 10 ساعت که سهله 100 ساعت هم اینا افاضات بگی یک نخود ارزش نداره چون بی بته و بدون منبع هست…
این هم یک منبع دیگه از gizmochina که دقیقاً حرف منو زده:
“But there’s no doubt that the 64MP resolution sensor demonstrated some powerful advantages. The pictures shot by the Redmi Note 8 Pro retained more details and had less blur on photos (take the sculptures’ surface in the samples down below for example). Look at the zoomed-in images below and you’ll see that the 64MP photo caught better details of the sculptures even though we zoomed-in quite a lot”
اینم عکسی که راجبش صحبت کرده:
comment image
میخوای از 91mobile هم منبع بزنم؟
یا انتخاب بعدیت ice universe هست؟
راستی اینا رو جا گذاشتم و ببین همون 64‌ی که گفتی چطور داره بهتر از 40 عمل میکنه در جزئیات:
comment image
comment image
از هر جای معتبری که دوربین 64 رو با 40 مقایسه کرده باشه برات منبع میزنم و همه یکصدا میگن دوربین 64 جزئیات بیشتری میگیره(باز چشماتو باز کن که گفتم جزئیات بیشتر و نه لزوماً کلاً بهتر باشه)…
اگر قراره بازم بدون منبع فقط بیای بگی کل سایتای دنیا بی ارزش هستن و خودت با منابع نداشتت فقط مطلع هستید، همون جواب منو ندی فکر کنم سنگین تر بمونی، پس دفعه بعد جای باد هوا چهار تا منبع درست و درمون برای مقایسه 64 با 40 بذار…

m.b

“کی گفته اسنپ۶۶۰ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی نمیکنه آخه”

👈”آیا عکس های ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ واقعا ۴۸ مگاپیکسلی هستند؟ پاسخ خیر است. با وجود اینکه حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL Bright GM1 واقعا ۴۸ مگاپیکسلی است اما به دلیل عدم پشتیبانی چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ از این رزلوشن، وقتی شما عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی می کنید، از ادغام چند تصویر ۱۲ مگاپیکسلی یک تصویر با رزلوشن بالاتر ۴۸ مگاپیکسلی به وجود می آید. در حقیقت عکس های ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ واقعی نبوده و حالت یک توانایی نرم افزاری است. به همین دلیل هم در حین ثبت عکس ۴۸ مگاپیکسلی چند ثانیه زمان لازم است.”
اینم خبر کاملش 👈 https://toranji.ir/?p=1043230

لطفا باز از روی باد شکم حرف نزن که بیشتر از این خراب کنی خودتو…👌

m.b

حله؟
یا بازم میخوای با حرفای بدون منبع و بدون پایه خودتو اینطوری مزحکه کنی؟
“کی گفته اسنپ۶۶۰ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی نمیکنه آخه 🤣”
حالا فهمیدی کی گفته بود؟
همه اینو تو یوتیوب و بقیه جاها میگفتن که نوت 7 داره با ترفند عکس 48 میگیره و گوشی های رده بالاتر چیپستاشون توان پردازش 48 رو داشت…
ضمناً من واسه ندانستنت بهت نخندیدم…
محترمانه دارم برخورد میکنم چون امید دارم لااقل بتونی دو کلام از منطق و منابع حرف بزنی..
امیدورام البته منابعی باشه که بشه گفت 40 از 64 در دادن جزئیات بهتره!!

m.b

“نوت ۸ پرو هم میرسه و تست میشه و همه خواهند گفت که دوربینش در حد پرچمدار ها نخواهد بود”
اتفاقاً دیروز منبع دادم که دوربینش رو با p30 pro مقایسه میکرد و در بعضی جهات بهتر هم بود…
الانم از همون دوربین نوت 8 پرو که روی ریلمی سواره منبع دادم و لطفاً ببین و بعد دهن باز کن…
چه در رنگ چه در جزئیات و چه در کنتراست بهتر از p30 pro بود در رزولوشن بالا(دقت کن که اینبار بازم خودتو نزنی به علی چپ و بازم بست بدی به کل دوربین… من گفتم رزولوشن بالا) توی gsmarena…

afsoon

در حد میت۱۰ پرو هست نهایت و تمام .من این عکس ها و تست ها رو قبول ندارم .اگر به این چیزا باشه دوربین ای مکس۲ داخل تست های جی اس ام ارنا بهترین دوربین هست هنوزم که هنوز هست بعد از سه سال .نمونه عکس هاش از همه بهتره .

m.b

من دارم از جزئیات دهی حرف میزنم و باز تو خودتو میزنی به اون راه و کلاً مقایسه میکنی دوربین ها رو؟
حالت خوشه؟
یا عمداً اینکارا رو میکنی که در بری از زیر ماجرا؟
دارم راجب جزئیات حرف میزنم…

omid-star

افسون شما که هیچ منبعی رو قبول نداری یعنی عینا همه این موبایلا رو داری و دوربیناشونو با هم مقایسه میکنی و نظر میدی یا همینجور از خودت در میاری؟!

m.b

به نظرت ردمی نوت 8 پرو و ریلمی ایکس تی رو که هنوز اصلاً ایران نیومدن داره؟!!

afsoon

حاشیه بالا و پایین که معلوم نیست چقدر هست .در هر صورت احتمالا برترین پرچمدار تا نسل بعدی باشه .

android pie

درود……به نظر ناچش از میت 20 پرو کوچیک تره و حاشیه هاش هم کمتره اما بازم نمیتونه به نسبت صفحه نمایش نوت 10 برسه شایدم برسه😐😐راستی یه سوال داشتم ایا میت 30 میتونه برنامه های گوگل رو داشته باشه (منظورم اینه که مثل گوشی های رام چین شیائومی بعدش روش برنامه های گوگل نصب شه)؟؟؟؟؟؟یه کلا از داشتن گوگل محرومه؟؟؟

m.b

فعلاً هر دو محروم هستن…

android pie

میدونم محرومن ولی خبرها میگن که برنامه های گوگل رو میت 30 نصب نیست منم فک کردم مث شیائومی های رام چین با گوگل اینستالر برنامه ها رو میشه روش نصب کرد

m.b

فقط نصب نیست که قربونت برم…
باید خدمات ارائه بشه…
اگر خدمات ارائه نشه عین اینه که نصب نباشه…

android pie

.b
اها فهمیدم مرسی واسه توضیح 🙂🙂🙂

نیما عرفانی

تعداد کامنت های این پست رو که اول دیدم گفتم باز یه عده ترول(فن متعصب) اومدن گوشی که هنوز معرفی نشده رو تخریب میکنن نگو بیشتر کامنت ها اصلاً ربطی به مطلب پست نداره.

Naranj

ولی باید واقع بین بود، چه مشخصاتی که تا الان ازش لو رفته و چه ایفون۱۱ به نوت۱۰ پلاس نزدیک هم نشدند

نیما عرفانی

به به به به احسنت و درود بر شما
در کنار معنای لغات دیگری که قبلاً باهاشون در کامنت های ترنجی مواجه شدم الان هم به لطف شما معنای تازه ای از واژه ی “واقع بین” بودن رو یاد گرفتم . نوت ۱۰ پلاس بیش از ۱ ماهِ که معرفی شده و در خصوص آیفون های جدید هم برخلاف نظر اکثر عموم شخصاً دید آنچنان منفی به سری آیفون های ۱۱ ندارم لذا مدل پرو مکسش یکی از گزینه های مورد علاقه ی من هست.
واقع بین بودن به این نیست که یه گوشی هنوز معرفی نشده و صرفاً براساس خبرهای احتمالی که تعدادیش تأیید شده و تعدادی نامشخص و مجهول ، برآیند مشخصات اون گوشی رو مورد قضاوت عجولانه قرار بدیم.
صبوری کنید تا میت ۳۰ پرو هم رونمایی شه و بعد از مدتی تست و بررسی های این سه گزینه یعنی بالاترین مدل پرچمدارهای سامسونگ ، هواوی و اپل منتشر بشه اون موقع واقع بین بودن معنا پیدا می‌کنه که نماینده ی هواوی و اپل تونستن به نوت ۱۰ پلاس نزدیک بشن یا خیر…

_V_

بسه تاریکی😐

pooria

وه وه وه چلم کردین با این کامنتاتون شما یه شب تو یه اتاق بمونین گیس رو سر هم دیگه نمیزارین بموونه اصلا ما بد شما خوب

m.b

“شما یه شب تو یه اتاق بمونین گیس رو…”
بنده مَردم🤦‍♂️🙄

Milad7

Love it

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)