حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرعت وای فای ۷ (Wi-Fi 7) تا ۳۰ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | فناوری‌های نوین

پیش از این در ترنجی خواندیم که وای فای ۶ (Wi-Fi 6) چیست؟ تفاوت با نسل های قبلی و ویژگی ها را نیز بررسی کردیم. حالا خبر می رسد که سرعت وای فای ۷ (Wi-Fi 7) تا ۳۰ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سرعت وای فای ۷

سرعت وای فای ۷

سرعت وای فای ۷

سرعت WiFi همه روزه در حال افزایش بوده و جدیدترین متد استاندارد آن Wi-Fi 6 روشی نوین را در دسترسی به اطلاعات فراهم کرد و موجب پیشرفت گسترده ای در فناوری امروزی شده و با اینکه این فناوری نسبتا تازه بوده ، استاندارد جایگزین آن یعنی وای فای ۷ در دست طراحیست ، استانداردی که می تواند سرعتی ایده آل را برای دسترسی به اطلاعات توسط شبکه های بیسیم و سیمی ارائه کند. البته این نسل تازه از شبکه ی بیسیم هنوز نامگذاری نشده و نمی توان گفت که Wi-Fi 7 است اما مشخصات فنی، سرعت تبادل داده و ویژگی هایی که از آن می دانیم نشان دهنده ی این بوده که ، استاندارد آینده ی Wi-Fi می باشد.

اما باید در مورد این مساله رو راست باشیم ، زیرا این فناوری در نخستین روزهای طراحی بوده و بی تردید اگر چیزی که با آن سروکار داریم وای فای ۷ باشد، بی تردید نیاز به پروتکلی کاملا متفاوت برای اجرایی شدن دارد. با توجه ب گزارشاتی که دراین باره منتشر شده ، Wi-Fi 7 می تواند سرعت اطلاعاتی برابر با 30 گیگابایت در ثانیه را فراهم کند.

وای فای ۷ تا ۲۰ برابر سریع تر از وای فای ۶

اگر بخواهیم این سرعت را با سرعتی کنونی Wi-Fi 6 که 1.5 گیگابایت در ثانیه است مقایسه کنیم، شوکه خواهیم شد زیرا نسل بعدی وای فای سرعتی ۲۰ برابر نسبت به آن دارد. از بهترین ویژگی هایی که این سرعت بالا فراهم می سازد می توان به امکان استفاده از سرویس های پخش بازی آنلاین با کیفیت بسیار بالا، ثبات بالای اتصال، استاندار امنیتی بالاتر، امکان پوشش محدوده ی بالاتر و عدم تداخل می توان اشاره نمود، شبکه ی که برای تحقق پیدا کردن به زیرساختی کاملا متفاوت دارد.

طبیعتا با این فناوری مورد نیاز، زمان زیادی تا قابل استفاده بودن این فناوری مورد نیاز است و تاریخ تعیین شده برای تست آن سال 2024 می باشد. ارائه و طراحی این فناوری به صورت مرحله به مرحله اتفاق خواهد افتاد از تقویت سرویس های هات اسپات ، لپ تاپ ها ، گوشی های هوشمند و دیگر لوازم هوشمند آغاز خواهد شد. کد نامی که مهندسین برای Wi-Fi 7 برگزیده اند 802.11be بوده که نسل تازه ی 802.11ax که Wi-Fi 6 است ، می باشد.

نسل تازه ی وای فای ۷ از مسیرهای هوایی متفاوتی نسبت به نسل پیشین استفاده خواهد داشت. سرعت انتقال اطلاعاتی که در مورد Wi-Fi 7 مطرح شده ، توسط مهندسین الکتریکال و الکترونیک منتشر شده که به عنوان یک هدف و استاندارد سازی آن را اعلام کرده اند. طول موج های مسیرهای هوایی 5 گیگاهرتز خواهد بود و ابتدا در آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که وای فای ۷ بتواند ارتباط بی سیم کوتاه برد را متحول کند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

وایفای6 وارد ایران شده؟ آقای عطایی ، گزارشی تهیه کنید در این مورد.تشکر

m.b

اِه بالاخره نظرم دیده شد…😅
سلام از بنده هست قربان…
والا بنده اون مدلی که شما دارید رو ندارم که دقیق بگم اما یه گروه دارم که کار بچه هارو راه میندازه معمولاً و داخلش 1000 نفر هستن که خیلیاشون مدل شمارو دارن و اونجا که مطرح کنید قطعاً پاسخ های تخصصی تر از پاسخ من میشنوید و مسائل روز رو هم مطرح میکنن که شاید مفید باشه براتون…
https://t.me/joinchat/DwzHSkhT9QuVaIPyzfO8QQ
اینم لینک گروهش…
فکر میکنم دوستان قاب های نیلکین رو پیشنهاد بدن اما شما بپرسید تا فروشگاه هم معرفی کنن…
والا اگر بهتون قاب و فروشگاه معرفی نکردن یا اونایی که معرفی کردن باب میلتون نبود، من سایت سهاتجارت و دیجی2040 و flagships.ir و موب باز رو پیشنهاد میکنم که میتونید قاب مورد علاقه‌تون رو انتخاب کنید و تو همون گروه بفرستید که سابقه‌ش رو بهتون بگن که خوبه بوده یا نه…
فقط یه سوال…
مگه گوشی خودتون به همراهش داخل جعبه قاب شفاف نبود؟🤔
راستی گوشیتون مبارک باشه… یادم رفت اینو بگم…آبی باید خریده باشید درسته؟
از کجا خریدید؟

Ahmad9300

ممنون از جوابتون🙏
در واقع گوشی برای همسرم خریدم، رنگ آبی خریدم،۴ مرداد از سایت بیز اسمارت (حدود ۳۵۷۲ت بدون رجیستری، با توجه به قیمت اون موقع ارز، بهترین قیمت بود ظاهرا ولی همین سایت تو سفارش بعدی ش به مناسبت ۱۰۰۰تایی شدن کانالش همین گوشی رو فک کنم حدودا ۳۳۴۷ت گذاشته بود. ضمنا چون حدود یه هفته با تاخیر به دستم رسید ۵۰ت هدیه همراه گوشی ارسال کردن)
قاب همراهش بود و فعلا همون روش هست ولی قاب محکم تر و با کیفیت تر میخوام به خصوص اینکه برجستگی دوربینش خیلی در معرض آسیب دیدن هست

m.b

آها مبارکتون باشه…
پس راضی هستید…
خیلی خوبه…
خیلی خوب هم خریدید…

Milad7

به درد ایرانی ها نمیخوره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)