حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۱ ارتقا ویژه دوربین خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 25 دیدگاه | اپل

اگر شما طرفدار محصولات اپل هستید احتمالا مثل ما مشتاقانه برای رسیدن سه شنبه منتظر هستید. آیفون ۱۱ دو روز دیگر معرفی خواهد شد و با بررسی محصولات قبلی اپل می توان به این نتیجه رسید که آیفون ۱۱ ارتقا ویژه دوربین خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین آیفون ۱۱

دوربین آیفون ۱۱

دوربین آیفون ۱۱

ساعت ۹:۳۰ سه‌شنبه همین هفته، در مقر جدید اپل یعنی اپل پارک، در شهر کوپرتینو و در سالن استیو جابز، تیم کوک مثل همیشه روی صحنه خواهد آمد و به حضار «صبح به خیر» خواهد گفت. مثل همیشه ابتدا برخی آمار و ارقام درباره فروش آیفون اعلام می‌شود و کمی بعدتر، احتمالا محصولاتی مثل اپل واچ جدید معرفی می‌شوند و در نهایت، صحبت درباره آیفون جدید آغاز می‌شود. تقریبا اطمینان کامل هم داریم که امسال هم مثل دو سال گذشته، شاهد سه آیفون جدید خواهیم بود که نام آن‌ها نیز احتمالا آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس خواهد بود.

شایعات و خبرها را هم حتما دنبال کرده‌اید و عکس‌هایی مشابه عکس بالای این پست را هم دیده‌اید. جدا از چینش جدید دوربین‌ها، به نظر آیفون ۱۱ هیچ تفاوتی با آیفون XS ندارد و اصلا نباید به خرید آن فکر کرد. اما صبر کنید؛ اتفاقا اگرچه تنها تغییر ظاهری در بخش دوربین است، اما می‌خواهیم بگوییم مهم‌ترین تفاوت هم در دوربین خواهد بود. درواقع انتظار داریم این تفاوت آنقدر زیاد باشد که دیگر کمتر کسی پس از مراسم سه شنبه شب، تصور کند که آیفون ۱۱ فرقی با نسل قبلی خود نداشته است. می‌پرسید چرا؟ جواب در سال ۲۰۱۶ نهفته است!

دوره سه گانه تا آیفون ۷ پلاس


دو سال قبل از سال ۲۰۱۶ و در سپتامبر سال ۲۰۱۴، زمانی بود که اپل نسل جدید آیفون را در دو اندازه و با نام‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس معرفی کرد. این گوشی‌ها یک تغییر بزرگ در دنیای آیفون به حساب می‌آمدند چراکه دیگر خبری از نمایشگر ۳.۵ یا ۴ اینچی نبود و حالا آیفونی داشتیم که نمایشگر آن می‌توانست ۵.۵ اینچ باشد!

طراحی این آیفون‌ها هم تغییرات زیادی داشت و لبه‌های گوشی گردتر شده بودند تا ارگونومی دستگاه بالاتر برود. برای اینکه بگوییم چقدر آیفون ۶ گوشی مهمی در تاریخ اپل بود، بگذارید به گفتن این آمار بسنده کنیم که آیفون ۶، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاریخ است.

یک سال پس از آیفون ۶، شاهد معرفی آیفون ۶S بودیم که ۳D Touch را به آیفون آورد، بدنه محکم‌تری داشت، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به آیفون اضافه شد و سنسور تاچ‌آی‌دی هم سریع‌تر شد. همچنین یک ویژگی هم به دوربین این گوشی اضافه شد که از آن به نام Live Photos یاد می‌شود. این تغییرات کافی نبودند اما برای یک آیفون سری S عالی بود و هنوز هم بسیاری از iPhone 6S خود استفاده می‌کنند و آن را دوست دارند.

سال بعد اما، شاهد آیفون ۷ پلاس بودیم. آیفون ۷ پلاس بعد از مدت‌ها یک انقلاب در دوربین آیفون‌ها به وجود آورد و دلیل آن استفاده از دو دوربین در بخش پشتی گوشی بود. دوربین دوم، زوم دو برابری داشت و حالت عکاسی پرتره را هم به این گوشی اضافه کرد. این دوربین دوگانه، تکامل دوربین آیفون را از زمانی که آیفون باز طراحی شد (آیفون ۶) کامل کرد و همزمان تغییراتی در طراحی هم به وجود آورد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تغییر در چینش آنتن‌های گوشی و همچنین غیر فیزیکی شدن دکمه Home اشاره کنیم.

آیفون ۱۱ = همه چیز درباره دوربین

موارد بالا را گفتیم که برسیم به اینکه چرا آیفون ۱۱ محصولی مهم برای اپل به شمار می‌آید. این گوشی ادامه محصول دو نسل قبل خود، یعنی iPhone X است، که در آن شاهد باز طراحی کلی محصول بودیم! آیفون X به یک باره دکمه Home را حذف کرد و نمایشگر را تا کناره‌های بدنه دستگاه کشید تا با گوشی مدرن روبرو باشیم. اما این گوشی در یک بخش تقریبا هیچ اضافه‌ای نداشت و آن در بخش دوربین و عکاسی بود. گرچه HDR در عکاسی با آیفون X کمی بهبود داشت اما این بهبود آنقدر بزرگ نبود که بخواهیم آن را تغییری بزرگ در زمینه دوربین بدانیم. درواقع آیفون ۸ پلاس که هم‌دوره آیفون X بود، می‌توانست با قیمتی کمتر، عملکردی بسیار مشابه در بخش دوربین داشته باشد.

یک سال پس از آیفون X، به آیفون XS می‌رسیم. این گوشی نیز بهبودهای مختلفی از جمله سریع‌تر شدن Face ID (مثل سریع‌تر شدن Touch ID در آیفون ۶S) داشت. پردازنده دستگاه قوی‌تر شد و شاهد نسخه بزرگ‌تر این گوشی هم بودیم که حالا نمایشگری ۶.۵ اینچی دارد. همچنین یک ویژگی هم به دوربین اضافه شد به اسم Smart HDR که می‌توانست تصاویر HDR بسیار بهتری نسبت به تمام نسل‌های قبلی آیفون بگیرد. Smart HDR را می‌توانیم تا حدودی مثل Live Photos برای آیفون ۶S تشبیه کنیم. نه از این جهت خیلی ویژگی جدید و کاربردی خواهد بود؛ بلکه از این جهت که گام اول در تکامل دوربین در این دوره از آیفون است.

و حالا می‌رسیم به آیفون ۱۱. این گوشی قرار است اولین آیفونی باشد که دارای سه دوربین در بخش پشتی است و دوربین سوم هم از نوع فوق عریض خواهد بود تا این مورد هم در تمام آیفون‌ها، اولین باشد. قطعا Smart HDR در دوربین این گوشی بهتر خواهد شد و ویژگی‌های نرم‌افزاری دیگری هم به دوربین این گوشی اضافه می‌شوند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به حالتی برای عکاسی در شب اشاره کنیم که انتظار داریم عکاسی در شب با آیفون ۱۱ را تا حد زیادی بهبود ببخشد. در این گوشی حتی شنیده شده که دوربین سلفی هم بهبود خواهد یافت و این یعنی همه چیز آیفون ۱۱ که پس‌فردا شب معرفی می‌شود، درباره دوربین خواهد بود. راستی، تغییرات کوچک در طراحی آیفون ۷ پلاس نسبت به دو نسل قبل خود را به یاد دارید؟ این تغییرات در آیفون ۱۱ هم دیده می‌شوند و مخصوصا قرار است این گوشی در رنگ‌های جدید عرضه شود.

در مجموع، همانقدر که آیفون ۷ پلاس و دوربین‌های آن برای کاربران آیفون ۶ و ۶S جذاب بودند، آیفون ۱۱ هم قرار است صاحبان آیفون X و آیفون XS را به واسطه دوربین، به سمت خود جلب کند. این درواقع همان دوره سه ساله اپل در عرضه آیفون‌ها است که ابتدا شامل «باز طراحی»، سپس «بهبود سخت‌افزاری» و در نهایت «بروزرسانی در دوربین» می‌شود.

اگر آیفون کاملا جدید می‌خواهید تا ۲۰۲۰ صبر کنید


برای تایید این سیکل سه ساله آیفون، باید بگوییم که روز گذشته نیز خبری منتشر شد که طبق آن، اپل می‌خواهد طراحی آیفون را در سال ۲۰۲۰ کاملا تغییر دهد. قرار است سال آینده ۵G به آیفون ۲۰۲۰ اضافه شود و حتی شنیده شده قرار است کل سطح نمایشگر، پوششی برای سنسور اثر انگشت Touch ID باشد. تمام این تغییرات بزرگ، نوید آیفونی کاملا جدید می‌دهند. اما هنوز هیچ خبری در رابطه با دوربین این گوشی منتشر نشده چراکه اصلا بعید است که دوربین‌های این گوشی تفاوت زیادی با آیفون ۱۱ داشته باشند. شاید تنها نکته جدید در بخش دوربین‌ها، اضافه شدن سنسور ToF باشد که می‌تواند در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و در عکسی پرتره، کاربردی باشد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید آیفون ۱۱ برای شما ساخته شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

حدس من راجب امتیاز DXO دوربین چند تا گوشی جدیدی که میان…
Iphone xi max = 113
Mi MIX 4 = 113
(اگر 108 سامسونگ یا 64 یا بیشتر سونی داشته باشه)
Mate 30 Pro = 115
البته اینا رو با توجه به سیاست مصلحت اندیشی DXO گفتم وگرنه شاید جدول به این صورت نبود…

Amir galaxy

«البته اینا رو با توجه به سیاست مصلحت اندیشی DXO گفتم وگرنه شاید جدول به این صورت نبود…»
خدایی دمش گرم …
همه برند ها باید بیان از dxo مشتری مداری رو یاد بگیرن 😅👌

m.b

آره دیگه سعی میکنه همیشه همه رو راضی نگه داره و در عین حال واقعیت رو هم زیاد تغییر نده(یه حالت میانه بین این دو)
میشه به نمراتش اطمینان کرد اما با ضریب خطا…
راستی تو اون پست خدمات گوگل برات کامنت گذاشتم…

ALiKiNG

ی نکته جالب چرا لوگو اپل تو پوستر مراسم چن روز دیگش برعکس
فکر کن مثلا سامسونگ لوگوش رو برعکس کنه خیلی حرکت ضایعیه
حالا چرا اپل این فول رو کرده

Mohammad 13759

تا ۲۰۲۰ برای باز طراحی صبر کنید و ۲۰۲۰ شرکت های مختلف چینی smart phone های با قابلیت دوربین زیر صفحه نمایش اثر انگشت زیر صفحه پردازنده قدرتمند 5g قدرتمند باتری قدرتمند هم در زمان شارژ و هم حجم باطری بالا و دوربین های بسیار بهتر از ایفون منتظر بمانید ظهور نزدیک است .

m.b

یه روزی یه شرکتایی *”اولد”* استفاده میکردن و یه سری میگفتن اولد بدرد نمیخوره و lcd آیفون بهتره…
بعد که ارزون شد و همه استفاده کردن، تازه آیفون ها استفاده کردن…
روز بعدش *”اولد های با پیکسل بر اینچ بالا”* اومدن و همه استفاده کردن به جز اپل و همون عده گفتن پیکسل بالا چیه وقتی چشم انسان از 300 و اندی پیکسل در اینچ بیشتر نمیتونه تشخیص بده و بعدش اپل که اینم ارزون شد و آخر از همه اومد سراغش…
چند روز بعدش *”دوربین های چند تایی”* مود شد و همه شرکت ها کم کم رفتن سراغش و بازم اون عده گفتن دوربین های چند تایی چیه و مثل گوگل گوشی با یک دوربین اما الگوریتم خوب بسازید و وقتی اینم مفت شد، تازه آیفون اومد سراغش…
امروز دوربین های پرمگاپیکسل مود شده و همه دارن میان سراغش و اپل هنوز منتظره تا باز همه استفاده کنن و ارزون بشه تا سال های دیگه تازه بعد همه بیاد سراغش…
اما سرنوشت امروز یه عده معلوم‌الحال: پرمگاپیکسل چیه وقتی بدرد نمیخوره، مثل اپل “صفحه اولد” “پرپیکسل” و “3 دوربین” با الگوریتم خوب و 12 مگاپیکسلی خوبه…😳🙄🤲
#خجالت👌🚶‍♂️

android pie

اینم هست که اپل اخرین برندی هست که از یه قابلیت استفاده میکنه ولی قیمت رو به اندازه ای بالا میبره که انگار اولین برند هست که از اون قابلیت استفاده میکنه

mostafa3

شارژر ۵ واتی یادت رفت

m.b

اون دیگه انقدر شرم داشت که خودشونم ازش نتونن دفاع کنن…
ولی اینایی که گفتم رو واقعاً شنیده بودم…

ALiKiNG

اپل 200 مگاپیکسل هم بزنه بدرد نمیخوره
مگه سایز سنسور ی دوربین موبایل چقدره ک میخوان انقد پیکسل بزارن
تهش 16 مگاپیکسل بنظرم ینی ماکزیمم خوبه
ی دوربین سیاه و سفید(چرا هواوی حذفش کرد؟بنظرم نقطه قوت و جهش پی 20 پرو بود)
ی ماکرو 5 برابر و بیشتر
ی اولترا واید بالا 130 درجه(g5 دارم واقعا حال میده خیلی باز بودنش نسبت ب چنتا دیگه ک چک کردم)
یدونه تووف(البته من ک چیز خاصی از این بشر هنوز ندیدم)
پ.ن:جالبه سونی 20 مکاپیکسل میزد همه میگفتن اخه ولی وقتی الان 40 و 48 و 64 و 108 بزودی میزنن و همه دست و سوت و جیغ و هورا

ALiKiNG

راستی دیافراگم چند گانه مثه نوکیا n86 رو یادم رفت

Dr.Nazer

برادر توف چیه دیگه اون تی‌او‌اف ئه😂🤦‍♂️

ALiKiNG

توف سه حرف
تی او اف 6 حرف و 2 اسپیس😂

ALiKiNG

حتی سختمم هست کیبورد رو انگلیسی کنم
من میگم توف شما بخونید تایم اف فلایت😁

_V_

😂😂😂😂

m.b

با اینکه طراحی دوربین مربعی آیفون ها و پیکسل ها خیلی میتونست جذاب تر باشه(نمونه فیک جذاب تر دیدم امسال) اما بین آیفون ها و پیکسل ها، مال پیکسل به نظرم جذاب تره چینش دوربینش داخل اون کادر…
http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/pixel-4-in-all-colors.jpg
http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/pixel-4-in-orange-leaked-again-646.jpg
اینم نمونه طراحی‌ای که آیفون اگر بکار میگیرفت به نظرم خیلی خیلی جذاب تر بود👇…
comment image
اما بجاش طراحی جلوی آیفون خیلی از پیکسل جذاب تره…

The Destroyer

من از رنگ سفید پیکسل ۴ خیلی خوشم اومده با طراحی جلوشم اصلا مشکلی ندارم که در به نوبه خودش غیر عادیه چون هیچ کس ازش خوشش نمیاد

m.b

نه اینکه طراحی جلوش زشت باشه اما مناسب سال 2019 و 2020 نیست…

علی شیخ زاده

چه رقابتی بشه بین دوربین ایفون و پیکسل و میت😦

شدیدا مشتاقم ببینم اپل چیکار میکنه فقط ای کاش یه فکری بحال قیمت ایفون ها بکنه یا یه نسخه خیلی ارزون بسازه درسته در کوتاه مدت به این شرکت سود زیادی میرسونه اما بصورت ملایم داره سهم از بازار رو به اندرویدی ها می بازه

aliasad

به نظرتون اپل داره شوخی میکنه ک پشت ایفوناش اینجوریه؟؟؟؟

_V_

بگو همه ی این حرفا یه دروغه😭😂

شاید ایسگامون کرده اپل😐

The Destroyer

من که خوشم میاد البته از رنگ سفیدش

Amir galaxy

یه گوشی بزنه ۲۵۰ دلار با مشخصات m10
خیلی دوست دارم ببینم چقد میفروشه😂👌

The Destroyer

فقط اون سیب گاز زده پشتش کلی باعث فروشش میشه

Milad7

حرف خاصی برای گفتن نداشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)