حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه درباره ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو می دانیم

نوشته

4 سال قبل | 51 دیدگاه | ردمی

آغاز خودنمایی برند ردمی با ارایه ردمی نوت ۷ بود که یک ارایه کاملا موفق محسوب می شود. حالا این برند زیرمجموعه شیائومی قصد دارد تا چند روز دیگر از نسل جدید آن به نام ردمی نوت ۸ پرده‌برداری کند که مطابق انتظار در کنار آن مدل پرو هم معرفی می‌شود. هفته های گذشته اخبار و شایعات زیادی در مورد این گوشی منتشر شده که البته بخش اعظمی از آن‌ها از طرف خود برند ردمی بوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا هر آنچه درباره ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو می دانیم را مرور کنیم.

ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو

ردمی نوت ۸

ردمی نوت ۸

بر اساس رندرهای رسمی منتشر شده از طرف شیائومی، ردمی نوت ۸ پرو نسبت به نسل قبلی خود از طراحی کاملا جدیدی بهره می‌برد. پنل پشتی این گوشی شباهت زیادی به اوپو رینو دارد که این موضوع فقط مربوط به رنگ بدنه نیست بلکه چینش عناصر مختلف هم یادآور این گوشی اوپو است.

ردمی نوت ۸ پرو

ردمی نوت ۸ پرو

برخلاف ردمی نوت ۷ که دوربین‌های اصلی در گوشه‌ی پنل پشتی قرار گرفته‌اند، در این گوشی جدید دوربین‌های اصلی در مرکز تعبیه شده‌اند. علاوه بر این، نمایشگر ردمی نوت ۸ و مدل پرو از بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل بهره می‌برند.

نمایشگر

از لحاظ نمایشگر، برای این دو گوشی انتظار ارائه‌ی ویژگی‌های پر زرق‌وبرقی نداریم. مانند ردمی نوت ۷، این دو گوشی هم به احتمال زیاد از نمایشگر IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برند. در ضمن وجود حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، یک مهر تایید دیگر برای عدم بهره‌گیری از نمایشگر اولد محسوب می‌شود. اگرچه تراشه هلیو G90T از پنل ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، اما تعبیه نمایشگر ۹۰ هرتز بسیار بعید به نظر می‌رسد و نباید انتظار ارائه‌ی آن را داشته باشیم.

سخت‌افزار و نرم‌افزار


برخلاف دو نسل قبلی، ردمی نوت ۸ پرو از تراشه ساخت مدیاتک بهره می‌برد. این شرکت مدتی قبل این موضوع را تایید کرد و مدل معمولی هم مبتنی بر اسنپ‌دراگون ۶۶۵ است. طبق اعلام مدیاتک، حرف G موجود در نام G90T به این موضوع اشاره دارد که این تراشه برای گیمرها ساخته شده است.

تراشه هلیو G90T مبتنی بر فناوری ساخت ۱۲ نانومتری است و از هشت هسته بهره می‌برد؛ ۲ هسته Cortex-A76 که حداکثر فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند و ۶ هسته Cortex-A55 می‌توانند حداکثر توان ۲ گیگاهرتز را برای گوشی به ارمغان بیاورند. این تراشه همچنین به کاربر اجازه می‌دهد که به‌صورت همزمان به دو شبکه وای‌فای وصل شوند که چنین مشخصه‌ای برای گیمرها یک ویژگی مفید به حساب می‌آید.

ردمی نوت ۸ در سه مدل عرضه می‌شود؛ یک مدل مبتنی بر ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دو مدل ۶/۶۴ گیگابایت و ۶/۱۲۸ گیگابایت. مدل پرو هم در نسخه‌های ۶/۶۴ گیگابایت، ۶/۱۲۸ گیگابایت، ۸/۱۲۸ گیگابایت روانه‌ی بازار می‌شود و گران‌ترین مدل آن مجهز به ۱۰ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی UFS 2.1 خواهد بود. طبق بنچمارک‌های انجام شده، عملکرد تراشه هلیو G90T تقریبا مشابه کایرین ۸۱۰ موجود در آنر ۹X است باید خاطرنشان کنیم که کایرین ۸۱۰ یک تراشه ۷ نانومتری محسوب می‌شود و به همین خاطر چنین عملکردی واقعا قابل توجه است. در ضمن مدل پرو از سیستم خنک کننده مایع هم بهره می‌برد که می‌تواند دمای داخلی را ۴ تا ۶ درجه سلسیوس کاهش دهد.

دوربین

ردمی نوت ۸ پرو

ردمی نوت ۸ پرو

مدتی قبل اعلام شد که هر دو مدل ردمی نوت ۸ از دوربین چهارگانه بهره می‌برند اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در این زمینه به سنسور دوربین اصلی برمی‌گردد. دوربین اصلی مدل پرو مبتنی بر سنسور ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ است که می‌تواند زوم ۲۵ برابری دیجیتالی را هم به ارمغان بیاورد و در ضمن با فناوری ترکیب پیکسل‌ها، قادر به ثبت عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت خواهد بود. لازم به ذکر است که دوربین اصلی مدل معمولی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

برخلاف نظر بسیاری از کاربران، چهارمین دوربین ردمی نوت ۸ پرو از نوع ToF نیست بلکه احتمالا به عنوان یک دوربین ماکرو انجام وظیفه می‌کند. دومین دوربین از لنز اولترا واید بهره می‌برد و دوربین سوم هم برای تشخیص عمق تعبیه شده است. اگرچه هر دو مدل مبتنی بر دوربین چهارگانه هستند، ولی در مدل پرو این دوربین‌ها در مرکز پنل پشتی قرار گرفته ولی در مدل معمولی، این دوربین‌ها در سمت چپ بخش فوقانی تعبیه شده‌اند.

باتری

گوشی‌های سری ردمی نوت همواره همراه با باتری‌های بزرگی عرضه می‌شوند و نسل جدید آن‌ها هم از این قاعده مستثنا نیست. طبق اعلام شیائومی، مدل پرو از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و در مورد مدل معمولی هم می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از یک باتری با حداقل ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر را داشته باشیم. باید خاطرنشان کنیم که اگرچه باتری مدل پرو بسیار بزرگ است، ولی از آنجایی که تراشه آن بر مبنای فناوری ۱۲ نانومتری ساخته شده، پس مثلا در مقایسه با کایرین ۸۱۰ انرژی بسیار بیشتری را مصرف می‌کند.

قیمت ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو لو رفت

تاریخ عرضه و قیمت

ردمی نوت ۸ و مدل پرو دو روز دیگر در تاریخ ۷ شهریور در کنار تلویزیون ردمی رسما معرفی می‌شوند. این گوشی‌ها مطابق معمول در ابتدا در بازار چین عرضه می‌شوند.

ردمی نوت ۸ با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی معادل با ۱۶۸ دلار دارد. در این اسکرین شات اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این دستگاه وجود ندارد و همچنین قیمت نسخه‌های دیگر آن نیز مشخص نشده است.

قیمت ردمی نوت ۸ پرو در نسخه مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر با ۲۵۱ دلار بوده و نسخه دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن قیمتی برابر با ۲۹۳ دارد. در حال حاضر نمی‌توان قیمت‌های لو رفته را تایید کرد.

نظر شما درباره ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو احتمالی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

والا من اولین چیزی که راجب ردمی نوت 8 میدونم اینه که فروش 20 میلیونی سری قبلش فقط توی 7 ماه، داغ بدی رو خیلیا گذاشت که بیشتر از اینکه تو پست برند محبوب خودشون مشغول تعریف باشن تو پست های ردمی هستن… 🌷👌

m.b

comment image
comment image
ویوو نکس ۳ اینطوریه تقریباْ…
یه چیزی میگم یادتون باشه که اولین نفر گفتمش😅 “این طراحی ترند سال ۲۰۲۰ و شروع روند چهار جهته کردن خمیدگی صفحه هست”
بعد نگید ویوو و هوآوی اولین بودنا…
گوشی تاشو شیائومی اولین صفحه واترفال رو داشت…😅👌🌹

_V_

😐

_V_

یک اینکه اون منعطف بود😐
دو اینکه اصن معرفی نشد😐
و سه اینکه اولین واتر فال نوت اج بود😐

m.b

نه به اونم میگن واترفال…
راجب نوت اج هم خب واترفال 90 درجه هست اما اون نبود گمانم…
چون آیس یونیورس هم سر همین واترفال به نوت تیکه انداخت که یعنی نداشته تا الان و فقط به دیگران داده صفحشو…

m.b

معرفی نشدن رو قبول دارم…

_V_

اخه خیلی دیگه خم بود نوت اج😐

“It has a curved glass screen. Most of the display is completely flat, completely normal, but the last inch of the right edge curves around to almost 90 degrees”

و اینکه میت ایکسم یه طرفش همین داستان بود اگر منعطفارم حساب کنیم

m.b

میت ایکس خاموش میشد…
منعطف هارو حساب نکردم…
صرفاً جهت مزاح بود اون…
نوت اج هم من جای نخوندم که 90 درجه باشه…

_V_
m.b

خداییش کجاش نزدیک 90 درجه هست آخه…
عکسی که از نمونه 90 درجه‌ای فرستادم رو ببین…

m.b

بررسی Mi 9T Pro در gsmarena منتشر شده رفقا و نمره عالی 4.5 از 5 رو گرفته…
در بحث دوربین هم بهترین در کلاس خودش شناخته شد…
(Class leading camera)
https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_k20_pro_mi_9t_pro-review-1973.php
الان دیگه با قاطعیت میشه گفت در تمام دوربین های gsmarena در شکار جزئیات، mi 9t pro بهترینه(مراجعه شود به مقایسه این دوربین ها)

Amir galaxy

1_ mi 9t pro
2_galaxy a80
3_mi 9t

m.b

بله البته بین a80 و mi 9t نمیشه به راحتی گفت کدوم بهتره…
قبلاً به دوستان نشون دادم که a80 مرزبندی خوبی داشت و بجاش mi 9t رنگ یکمی بهتر…

نیما عرفانی

جدای از بحث دوربین
A80 دوتا ضعف بزرگ داره که باعث میشه خیلی از افراد برای خریدش تجدید نظر کنن.
یکی مکانیزم مکانیکیِ چرخشیِ دوربینشه که هیچ تضمینی بهش نیست در طی زمان دچار مشکل نشه(از نگاه دیگه همین نقطه ضعف،میتونه اصلی ترین دلیل خریدشه چون ترکیب دوربین ۳گانه ی اصلیش برای دوربین سلفی هم کاربرد داره پس بستگی داره خریدار کدوم پارامتر براش ارجحیت داشته باشه) و مورد دوم ؛ وزن سنگین ۲۲۰ گرمیِ که در استفاده ی طولانی مدت واقعاً دستو خسته می‌کنه . اینم باید اضافه کنم؛ علی رغم کاوری که داخل جعبه ی A80 موجودِ اما به جهت ماهیت طراحیش تعداد قاب هایی که باهاش سینک میشه محدودِ.

m.b

آره اینا هست اما به وزن 200 و بالاتر دیگه کم کم باید عادت کنیم…
آینده فعلاً اینطوریه…

نیما عرفانی

(آره اینا هست اما به وزن 200 و بالاتر دیگه کم کم باید عادت کنیم…
آینده فعلاً اینطوریه…)
واقعاً برام جای سؤاله که چطور میشه همین سامسونگ میاد إس ۱۰ ۵جی و نوت ۱۰ پلاس با ابعاد تقریباً مشابه A80 اما باریکتر به همراه باتری ۴۵۰۰ و ۴۳۰۰ میلی آمپر رو جوری طراحی می‌کنه که وزنش زیرِ ۲۰۰ گرم باشه(حول و حوش ۱۹۰ گرم) ولی A80 میشه ۲۲۰ گرم … ! خیلی عجیبه

نیما عرفانی

البته اینم باید اضافه کنم که با هزینه‌ی A80 حتی کمتر از اون میشه یه نوت ۹ گرفت که در ۹۰ درصد پارامترها برتری داره به A80 . اصلاً این کجا و آن کجا…

m.b

احتمالاً بر میگرده به صفحه نمایش داینامیک که نازکتره و همچنین باتری لیتیوم یونی که شاید سبکتر از پلیمری که تو میانرده ها استفاده میکنه باشه و همچنین تعمیر پذیریش هم پایین بود که این یعنی از هر فضایی استفاده کرده و همونطور که قبلاً گفتم، شاید متریال اضافی رو کم کرده…

نیما عرفانی

برتری A80 به نوت ۹

-نمایشگر ۶.۷ اینچ با نسبت صفحه نمایش به بدنه ی بالاتر و بدون زائده
-حسگر اثر انگشت اپتیکال درون صفحه نمایش
-شارژر ۲۵ وات (که البته توانش تفاوت خاصی با ۱۵ وات قدیم نداره، شارژر ۱۵ وات إس ۱۰ پلاس باتری ۴۱۰۰ میلی آمپرش رو در مدت زمان ۰۱:۳۵ الی ۰۱:۴۰ دقیقه فول شارژ می‌کنه و شارژر ۲۵ وات نوت ۱۰ باتری ۳۵۰۰ میلی آمپرش رو در مدت زمان ۰۱:۳۰ دقیقه فول شارژ می‌کنه ، ۱۵ وات«»۴۱۰۰ میلی آمپر / ۲۵ وات«»۳۵۰۰ میلی آمپر⁦🤷‍♂️ خب حالا طبق همین استدلال ، شارژ کامل باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر A80 با شارژر ۲۵ وات تقریباً برابری می‌کنه با آمار و ارقام فول شارژ إس ۱۰ پلاس با این تفاوت که باتری A80 از نوع لیتیوم پلیمرِ و همچنین شاید سیکل و مدار شارژ متفاوتی داشته باشه !!!)⁩.
-۳ اپتیک متفاوت(واید،اولتراواید و tof) دوربین های اصلی
-دوربین سلفیِ قوی به لطف استفاده از همون ترکیب دوربین ۳ گانه ی اصلی
-عملکرد بهتر دوربین در تصاویر بوکه و پرتره به لطف بهره مند بودن از لنز tof
-ورژن اندروید ۹ پیش فرض به همراه رابط کاربری وان یوآی

حالا برتری نوت ۹ به A80

-وزن کمتر و ابعاد کوچکتر که باعث خوش دستی بهتری میشه
-ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر
-رزولوشن و تراکم پیکسلی بالاتر و کیفیت بهتر نمایشگر
-پشتیبانی از شارژ بیسیم
-قلم إس پن
-اسپیکر استریو
-گواهی ضدآب
-عملکرد بهتر دوربین اصلی به همراه زوم اپتیکال ۲ برابر
-سخت افزار قوی تر
– کانفیگ بالاتر با پشتیبانی از اسلات کارت حافظه
-جک هدفون
-شیشه ی گوریلاگلس ۵
-usb type c ورژن ۳
-سنسور عنبیه چشم

دیگه قضاوت با خودتون

m.b

الان چی شد a80 رو با نوت 9 مقایسه کردی؟

نیما عرفانی

میگم از لحاظ قیمتی که خیلی نزدیک به هم هستن ، نهایتاً ۸۰۰ هزار تا ۱ تومن باهم توفیر دارن . خب دراین صورت خرید نوت ۹ به نظر من که خیلی منطقی ترِ. درکنار اون ویژگی هایی که گفتم میچربه به A80, مقاومت بالاتری هم داره .
(نسخه‌ی ۱۲۸ نوت ۹ منظورمه نه ۵۱۲)
در حقیقت خرید پرچمدار نیمه ی دوم پارسال سری نوت به نظر من به شخصه خیلی عقلانی ترِ تا خرید میان رده ی لوکس سال ۲۰۱۹ .

m.b

برای سامسونگ مهم نیست که a80 فروش میره یا نوت 9 چون در هر صورت سودشو داره اما براش مهمه که یه جایی داشته باشه که سوپاپ اطمینان تکنولوژی های جدیدش باشه که همین میانرده های لوکسش هستن…

نیما عرفانی

بحث من راجع به سوددهی سامسونگ نبودا ، در رابطه با ارزش خرید در برابر هزینه صحبت کردم.

m.b

گفتی خرید نوت 9 نسبت به آ80 عقلانی تره و این موضوع به ذهنم رسید که آ80 فروش کمی رو تجربه میکنه و منم گفتم اگر زیاد فروش نره هم مهم نیست باز، چون برای امتحان تکنولوژی های جدیدش مفیده…

نیما عرفانی

آره خب از اواخر سال ۲۰۱۸ سامسونگ تغییر رویه داد و اکثر تکنولوژی های جدید و ترندهای روز رو اول به سری A اضافه می‌کنه و بعد در پرچمداراش تکاملش میده.
پس خودتم حرف منو قبول داری که خرید نوت ۹ بهتر از A80 می‌تونه باشه؟

_V_

البته یادمون نره حتی فروش کمش ولی باز با هر ای۸۰ پول دوتا می ۹ تی میره تو جیب سامسونگ😐📿

نیما عرفانی

@واعظ
اینم یادمون نره که همون می ۹ تی هم مجموعاً از A80 بهترِ پس یعنی حتی اگه سامسونگ با هر A80 پول دوتا می ۹ تی رو به جیب بزنه بازم برآیند کلی فروش می ۹ تی برای شیائومی و ردمی به مراتب بیشترِ.

_V_

بله میدونم فقط خواستم اشاره کنم به قیمت الکی بالای این دستگاه😅البته اون مکانیزم گرونتر از پاپ امه ولی نه دیگه انقدر

m.b

“پس خودتم حرف منو قبول داری که خرید نوت ۹ بهتر از A80 می‌تونه باشه؟”
اصولاً برای اکثر شرکت ها همینطوریه…
که بهترین پرچمدار سالشون از بهترین میانرده سال بعد بهتر در میاد…
مثل میکس 3 و همین mi 9t
و یا آیفون x و آیفون xr
در هوآوی و اوپو هم همچین مواردی هست…

نیما عرفانی

(البته اون مکانیزم گرونتر از پاپ امه ولی نه دیگه انقدر)
گرون تر و مستعد آسیب بیشتر 😉

نیما عرفانی

m.b
پس خداروشکر که تو این یه مورد تلاشم مثمر ثمر واقع شد و به جوابی که دنبالش بودم رسیدم 😉

m.b

چرا تلاش؟
چالشی پیش رو نبود که اختلافی شکل بگیره…
قاعده بدیهی‌ای هست که وجود داره برای اکثر برند ها…

نیما عرفانی

البته اون آیفون X , XR مثال خوبی نبود
چراکه XR دوربین اصلیِ بهتری داره , صفحه نمایش بزرگتری داره ، باتری لایف بهتری داره ، سخت افزار قوی تری داره ، نمایشگرش رفرش ریت ۱۲۰ هرتز رو پشتیبانی می‌کنه . از اون طرف X ; طراحی لوکس تری داره(حاشیه ها کمترِ و فریم دورش استیل ضد زنگِ) ، یه دوربین تله هم داره و نمایشگر بهتری هم داره(کیفیت و نوع پنل) . پس یعنی کسی که XR میخره حسرت این که چرا X نخریده رو نمیخوره.

m.b

آره طبیعیه که مثل همین نوت 9 و آ80 برتری کامل نداشته باشه…
مثل همون میکس 3 و می 9t که مثلاً حسگر می 9t داخل صفحه هست و خب این یک برتریه…
اما در کل برتری معمولاً با پرچمدار پارساله تا میانرده رده بالای امسال…

_V_

البته که مقایسه آیفون تن و تن آر
مثل مقایسه گلکسی نوت ناین و اس تن ای هست
یعنی پرچمدار سال قبل با پرچمدار ارزونتر این نسل…
و میشه گفت برابر با مقایسه نوت ۹ و ای۸۰ نیستن

m.b

آخه اپل میانرده نداره فدای تو…
برای همین مجبورم پایینرده ترین پرچمدار امسال رو با پرچمدار اصلی پارسال مقایسه کنم…
برای ردمی هم حتی در آینده که میانرده سال بعدش بیاد همینطور خواهد بود…

_V_

” آخه اپل میانرده نداره”فدای تو” ”

ناظررررررر😐😐😐😐📿📿📿

😂

m.b

comment image
رندر ویو نکس 3 هم منتشر شد…
(جزئیات دقیق نیست)
طراحی جلوییش در واقعیت خیره کننده خواهد بود…
البته فکر کنم میست 30 پرو در نگاه اول گیرنده‌تر باشه طراحی جلوش اما نکس در مدت طولانی زیباتره بدون زائده به نظرم…

m.b

چی شده؟🤔😅

Dr.Nazer

.b
“آخه اپل میانرده نداره فدای تو…”

این سایت دیگه داره به جای خطرناکی تبدیل میشه؛ ماشالااااا جان عزیزم بیا کمک کن :-/

_V_

😂

jake

سلام آقای عطایی لطفاً ابن خبرو پوشش بدید🙏
https://www.gizmochina.com/2019/08/26/redmi-note-8-pro-battery-life/

chalton

صبح از خواب بلند میشی میبینی چند تا اکانت جدید میان از هوآوی میگن،جالب اینجاست که تهه حرفشونم اینه( من طرفدار خیچ برندی نیستم وای هوآوی عالیه)🤣👋اصلا هم معلوم نیست اکانت های جدید برای دو نفر از طرفدارای هوآوی هست،والا ما خوب شد فروش میلیونی گلکسی ها رو گفتیم حالا بعضی از پلشت ها میان حرف از فروش میلیونی یه مدل از گوشی هوآوی میگن اونم عدد 20 میلیونی،نکن از این کارا آقا جان،این دروغ ها تهش سیاهیِ.

_V_

باز از دکترای موتوری دارو گرفتی؟!
ترکیبی زدی
صنعتی سنتی
۲۰ میلیون شیائومی بود😂
اونم فن شیائومی
جدیدم نبود😐
همونی بود ک چن وقته هرجا میری اسمشو میاری //-:

ARMTIN

آقای عطایی
شیاومی چند ساعت هوشمند معرفی کرد
اگه براتون مقدور بود پوشش بدید ⁦❤️⁩
https://www.xda-developers.com/huami-amazfit-gts-sports-smart-watch-3-x-launch/

_V_

راست میگید اوپو بیشتر خمه🧐

_V_

اولا که اشتباه شد و منظورم ویوو بود😐
دوما که اصن این کامنت چرا اینجا اومد😂

m.b

نه درست گفتی…
این ویوو نکس 3 نیست و نمونه اوپو هست که ویوو تقریباً همین شمایل رو داره(شاید با گوشی های کمی گرد تر(که البته من گوشه تیز رو بیشتر میپسندم))

m.b

*گوشه

MohammadFarhaadi

احتمالا این هم تو فروش بترکونه.قیمتش اگر تازه پایینتر از این نباشه عالیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)