حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل فوتو امکان جستجو متن درون اسکرین شات و تصاویر را ارایه می کند

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | گوگل

آ … بالاخره! فکر کنید که از یک عکس یا یک اسکرین شات مهم فقط یک متن به یاد دارید و شاید وقتی بخواهید آن را پیدا کنید باید ساعت ها به دنبالش بگردید. حالا گوگل فوتو می خواهد زندگی را برای شما ساده کند. در حقیقت گوگل فوتو امکان جستجو متن درون اسکرین شات و تصاویر را ارایه می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

جستجو متن درون تصاویر با گوگل فوتو

جستجو متن تصاویر با گوگل فوتو

جستجو متن تصاویر با گوگل فوتو

گوگل ساعاتی پیش در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت جدید و جذابی را به برنامه Google Photos اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند در متن موجود در تصاویر و اسکرین‌ شات‌ها نیز به جستجوی عبارات مختلف بپردازند.

این قابلیت جدید که به تازگی به پلتفرم Lens در برنامه Google Photos اضافه شده است از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا امکان جستجو در متن موجود در تصاویر و اسکرین‌ شات‌ها را ممکن کند. پس از انجام این جستجو کاربران می‌توانند این متن را انتخاب و پس از تهیه یک نسخه کپی، در اسناد یا فرم‌های مختلف به کار بگیرند.

این دو قابلیت جدید برنامه Google Photos، مبتنی بر تکنیک شناسایی اپتیکی کاراکترها (OCR) هستند که به کاربران اجازه می‌دهند حتی در متن موجود در تصاویر و اسکرین شات‌ها نیز به جستجوی یک عبارت متنی خاص بپردازند. گوگل اعلام کرده است که این قابلیت حتی می‌تواند در عکس‌های تهیه شده از نسخه فیزیکی یک کتاب نیز پیاده سازی شود.

سایت 9to5Google امروز اعلام کرد که این قابلیت‌های جدید هم اکنون بر روی بخشی از دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس هستند اما هنوز امکان استفاده از آن‌ها در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS ممکن نشده است. باید توجه داشت که در حال حاضر امکان استفاده از این دو قابلیت در نسخه تحت وب از برنامه Google Photos وجود دارد.

به نظر می‌رسد گوگل اکنون توانسته است تکنیک OCR را بر روی تمامی تصاویر کاربران که در برنامهGoogle Photos بارگذاری شده‌اند پیاده سازی کنند. به عبارت دیگر، کاربران اکنون می‌توانند بدون نیاز به انتخاب یک عکس خاص، در متن موجود در تمامی تصاویر خود به جستجو بپردازند. پیش از این با استفاده از قابلیت Lens، تنها امکان جستجو در متن یک تصویر خاص امکان پذیر بود. گوگل اعلام کرده است که این قابلیت جدید قادر است تک‌تک حروف و ارقام موجود در تصاویر کاربران را شناسایی کند.

گوگل در ابتدا قابلیت Lens را برای شناسایی رمزهای عبور مخفی و گیج کننده راه‌اندازی کرده بود، اما اکنون شاهد آن هستیم که ویژگی‌های عالی دیگری نیز به آن اضافه شده است. به نظر می‌رسد این دو قابلیت جدید برنامه Google Photos، حاصل تلاش‌هایی است که گوگل در طی دو سال اخیر صورت داده است. این شرکت در سال 2017 اعلام کرد که مشغول کار بر روی قابلیتی جدید است که به Lens اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی خود، اطلاعات موجود در یک تصویر را شناسایی کند. گوگل در آن زمان برای معرفی این قابلیت جدید به رمز عبور روترهای Wi-Fi اشاره کرد که کاربران می‌توانند دوربین گوشی خود را به سمت برچسب آن‌ها گرفته و به صورت خودکار به این روترها متصل شوند.

جستجو متن درون یک تصویر با قابلیت OCR گوگل فوتو

جستجو متن درون یک تصویر با قابلیت OCR گوگل فوتو

Google Lens از آن زمان تاکنون قابلیت‌های جدید و متعددی را دریافت کرده است. به عنوان مثال اکنون می‌توان با استفاده از تصویر آیتم‌های موجود در یک منو، به جستجو در فضای وب پرداخت و یا به صورت خودکار با استفاده از یک کارت تماس، مخاطب جدیدی را به گوشی‌های هوشمند اضافه کرد. به نظر می‌رسد به لطف هوش مصنوعی باید منتظر حضور قابلیت‌های جذاب دیگری نیز در این برنامه باشیم.

نظر شما چیست؟ این می تواند سبب تعویض گالری موبایل شما شود و از گوگل فوتو استفاده کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mashallah_khan

#مصطفی مادرتو…

The Destroyer

شخصیتت همینه. کاریش نمیشه کرد

oppo

#مصطفی مادرتو…

_V_

فیک😂

Milad7

هرجا را باز میکنی فحش فش فحش

afsoon

اونوقت من به آقای عطایی میگم اون نظرم رو حزف می‌کنه .اینجوری که پیداست یواش یواش باید از ترنجی بریم به سایت همسایه

Milad7

به خاطر بازدید بیشتر چیزی نمیگه!

mehrdad_ma

همین الان تست کردم

این یه نمونه Time

Galaxy Note 10
3,500 mAh 25W

Galaxy Note 10+ Galaxy Note 10+
4,300 mAh 25W 4,300 mAh 45W

00:05

9%

11%

14%

00:10

18%

22%

27%

00:15

25%

34%

38%

00:20

33%

45%

50%

00:25

40%

56%

62%

00:30

47%

67%

73%

00:35

55%

77%

81%

00:40

62%

85%

88%

00:45

69%

91%

92%

00:50

74%

94%

94%

00:55

80%

96%

98%

00:56

82%

96%

100%

01:01

86%

100%

100%

01:15

93%

100%

100%

01:30

100%

100%

100%

ترجمه مستقیم هم داره
زبان فارسی و انواع فونت ها رو هم پشتیبانی میکنه

Amir galaxy

حاجی از شارژر نوت ۱۰ بکش بیرون چالوسا😂✋

chalton

متأسفانه جناب عرفانی و مصطفی با کارهای بچه گانه ای که انجام دادن باعث شدن جَوِ سایت بهم بخوره،و حالا هم تو هر پستی که باز میکنی میبینی چقدر فوش واسه خودشون خریدن،شما با یه نظر سنجی احمقانه باعث شدید اینجوری بشه این سایت،ما میایم اینجادو تا خبر بخونیم میبینیم تو هر پست چند تا کامنتش فوشه،شما اگه میخواستید نظر سنجی بزارید اسم خودتون رو هم باید میزاشتید،الان ارزشش رو داشت که اینجوری واسه خودتون فوش بخرید،مگه پدر مادرها چه گناهی کردن که به خاطر کارهای بچه گانه شما باید فوش بخورن.

m.b

پلیس ها چند تا دزد رو دستگیر میکنن و داد بقیه دزد ها در میاد بعد یه دزد مردم نما میاد به پلیس میگه چرا دزد هارو دستگیر کردید که داد بقیشون در اومده!!

نیما عرفانی

این واکنش نشون میده در مسیر درستی قدم برداشتیم پس چالتون اینو هیچ وقت یادت نره
#بچرخ تا بچرخیم

chalton

بچرخ تا بچرخیم؟ 😂
من الان یه مشکلی دارم اون مشکلم حل بشه حالا ده روز دیگه یه ماه دیگه معلوم نیست ولی حل بشه بطور کامل میام تو ترنجی اون موقع همچین میچرخیم با دور بالا که بیاری بالا،منتظر باش عرفانی جان انقدر چرخیدیم که دیگه چرخیدن رو ما اثر نداره،بازی که خودتون راه انداختید ولی اینو بدون این جور داستان ها جاش تو سایت نیست،جاش تو تلگرامه،این سایت واقعا سایتی هست که همه چی تمومه،و اقای ع.طا،یی هم بخش کامنت هارو سپرده دست کاربران و ما نباید سواستفاده کنیم از اعتمادی که مدیریت این سایت به ما کرده،واسه همین اینجا من خودم به شخصه دوست ندارم به کسی بی احترامی کنم چون واقعا قلبا هم جناب ع.طا.یی رو دوست دارم هم این سایت رو واسه همین حالا فعلا خودمم یه خورده مشکلات دارم بزار حل بشه،هستم در خدمتت اون وقت معنی بچرخ تا بچرخیم رو با رسم شکل بهت توضیح میدم.
الانم خودتون شروع کردید که اینجوری دارن بهتون فوش های نا.موسی میدن،واقعا اگه تو با مصطفی غیرت داشتید واسه خانوادتون ارزش قائل بودید این کارو نمیکردید،البته هرکی واسه خا.نوادش یه جور هرزش قائل هست دیگه شاید واسه شما مهم نیستن،ولی اینجور که معلومه این داستان غم‌انگیزه.

Armin

سیا بازی بسه ترول مردمی
تو پشم میبینی و من باطنشو

Arrow

کسی که توهین کردن و اکانت فیک و دروغ گفتنو توی سایت رواج داد داره اعتراض میکنه فکر کنم از زمین به آسمون میره چالتون اره؟

_V_

اون یارو خوب گفت بهش سیا بازی بسه😅😂

Amin B3DA

😐❤

fereshte

به قول یکی از دوستام که میگفت: برای تکنولوژی جایگزینی نیست. خیلی تکنولوژی جالبی بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)