حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی ماژول دوربین آیفون ۱۱ را می سازد

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | ال‌جی

پیش از این که آغاز کنیم برای شفاف سازی باید بگویم که ماژول دوربین با حسگر تصویر متفاوت است. بسیار خوب، گفته می شود که LG Innotek تولید انبوه ماژول‌ دوربین برای آیفون‌های ۲۰۱۹ یا خانواده آیفون ۱۱ را آغاز کرده است. آن‌طور که پیداست ال‌جی برای برآمدن از پس حجم بالای سفارش اپل اقدام به استخدام تعداد قابل توجهی نیرو و چهار برابر کردن کارکنان فعال در خط تولید مربوطه کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ماژول دوربین آیفون ۱۱ ساخت ال جی

ماژول دوربین آیفون ۱۱ ساخت ال جی

ماژول دوربین آیفون ۱۱ ساخت ال جی

این اتفاق دقیقاً مشابه چیزی است که سال پیش نیز شاهد بودیم. در واقع ال‌جی یکی از بزرگترین همکاران و تامین‌کنندگان اپل است. این غول کره‌ای وظیفه تامین دوربین‌های اصلی، دوربین سلفی و دوربین TrueDepth آیفون‌های سال گذشته را به عهد داشته اشت.

براساس آمار منتشر شده توسط ETNews ال‌جی در سه ماهه دوم سال 2018 میلادی تعداد کارکنان کوتاه مدت خود را به طرز قابل توجهی افزایش داده است. بر اساس این آمار بخش تجاری Optical Solution ال‌جی، از بازه مارس 2018 تا سپتامبر 2018، تعداد کارکنان خود را از 612 نفر به 3396 نفر افزایش داده که افزایشی چشمگیر محسوب می‌‌شود. این اقدام در راستای رسیدن به حجم تولید مورد نیاز برای تامین به موقع ماژول‌های مورد نیاز اپل صورت گرفته است.

همین امر سبب شده LG Innotek در سه ماهه‌ سوم سال 2018 میلادی فروشی 1.91 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 107 میلیون دلاری را تجربه کند که برترین آمار فروش و سوددهی این شرکت از زمان تاسیس بوده است. البته این امر با در نظر گرفتن اپل به عنوان مشتری اصلی ال‌جی چندان هم دور از انتظار نیست.

طراحی آیفون ۲۰۱۹

طراحی آیفون ۲۰۱۹

امسال نیز شاهد اقدامی مشابه از سوی ال‌جی و افزایش 4 برابری نیروهای موقت از تعداد 200 نفر به تعداد 880 نفر هستیم. البته این کاهش در تعداد کارکنان به علت اتوماسیون بخش عمده خط تولید این ماژول‌ها است و ظاهراً خبری از کاهش سفارش از سوی اپل نیست.

سال ۲۰۱۹ می‌تواند برای ال‌جی حتی بهتر نیز باشد، چرا که آیفون‌های جدید دارای یک دوربین بیشتر در قسمت پشت هستند. آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو هرکدام 3 دوربین و مدل اقتصادی نیز به جای یک دوربین مجهز به ۲ دوربین خواهند بود. این مسئله همچنین می‌تواند بهانه‌ای برای افزایش قیمت آیفون‌های جدید توسط اپل باشد.

نظر شما درباره

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

هر کاری میکنم آیفون های جدید رو بپذیرم نمیشه…
این طراحی رو با یه من عسل هم نمیشه هزمش کرد…
خداییش به کجاها که این رقابت دوربین ها کشیده نشد…

Soheil Rezayiha

از وقتی که اپل لنز تله رو ۷+ گذاشت همیشه الجی مسئول تامین ماژول دوربین اپل بوده
دوربین های ToF تشخیص چهره هم از همون IPhone X مال الجی بوده
و البته باتری های L شکل آیفون های ۲۰۱۸ و یه سری آیفون های قدیمی تر

نیما عرفانی

اینم مهر تأیید دیگه ای درخصوص الجی و حرفایی که مبنی بر نوآورترین برند اندرویدی گفته بودم .
احتمالش زیادِ که مشابه مکانیزم z camera الجی جی ۸ رو در میت ۳۰ پرو یا حتی میت ۳۰ و سری پیکسل ۴ و آیفون های ۲۰۱۹ با یکسری از تغییرات شاهد باشیم.

Soheil Rezayiha

عرفانی جان الان به نظ م هواوی نوآورترین هست
همون زوم پریسکوپی و ترکیب RYYB ( که البته مال سونی هست ) خودش بسیار کاربردی هست و شارژ بیسیم معکوس ( که البته سامسونگ بهترشو داره ) خودشون به تنهایی صنعت موبایل رو چندین سال پیش بردن ولی نباید از نوآوری های الجی هم غافل بشیم همون V40 با ۵ اپتیک مختلف واقعا عالی بود و الان هم من نوت ۱۰+ به نظرم به جز S Pen فرق اساسی با S10 نداشته ( شاید از نظر من )
ولی اگه دقت کنی می بینی که بیشترین تغییرات رو سونی داشته
اکسپریا 1 رو با XZ3 مقایسه کنی کاملا متوجه همه چیز میشی

و درباره ی اپل و الجی هم به نظرم جفتشون بعد از پرچمدارای ۲۰۱۷اشون تموم شدن ( X و V30 )
لامصب V30 خیلی چیز مشتی بود زمان خودش (به جز دوربین )

نیما عرفانی

درسته اگه زمان حال و از دو سه سال پیش رو درنظر داشته باشیم بله هواوی و کلاً برندهای چینی(مجموعه‌ی bbk و شیائومی) بیشترین نوآوری رو داشتن( در زمینه ی ارتقاء دوربین؛ الجی و هواوی بیشترین نوآوری و تحول رو داشتن) اما منظورم از اینکه الجی رو نوآورترین برند اندرویدی خطاب کردم ، سابقه ی نوآوریش بود یعنی در طی سال های متمادی بیشترین و کاربردی ترین نوآوری رو الجی به دنیای تکنولوژی علی الخصوص صنعت موبایل هدیه داده و این برای من ارزش والایی داره.
بله اینم قبول دارم که اکسپریا وان تقریباً در اکثر قسمت ها نسبت به اکسپریا xz3 جهش چشمگیری داشت و با ارزش ترین نوآوریِ سونی رو اون گوشی ظهور نسبت تصویر ۲۱ به ۹ نمایشگرش بود که در آینده ای نه چندان دور در برندهای دیگه هم فراگیر میشه و خودم شخصاً اعتقاد دارم یه همچین صفحه نمایشی بهترین گزینه برای کاربری مالتی مدیا و گیمینگ هستش فقط حیف ، حیف که عرضه ی گسترده نداره و مقیاس و وسعت بازارهای هدف سونی محدود شده.
جداً امیدوارم برای برندهای با اصالت و دوست داشتنی همچون سونی،،الجی، نوکیا و اچ تی سی اتفاقات خوشایندی رقم بخوره که بتونن زودتر به اوج برگردن .حوزه ی صنعت موبایل مرهونِ زحمات این ۴ برند هستش.

_V_

سامسونگم تماشا گر بوده😐

نیما عرفانی

ع.ل.ی.ر.ض.ا چرا بد متوجه میشی؟ سامسونگ که همیشه به صورت یکنواخت در اوجِ بوده . برندهایی رو نام بردم که اعتبار و آوازشون کمرنگ شده و تا حد زیادی هم گاهی اوقات در حقشون اجحاف شده مثل الجی و سونی . بازم اگه بحث نوآوری باشه طی این ۲-۳ سال اخیر سامسونگ به مراتب پایین تر از برندهای چینی که مثال زدم قرار میگیره .

نیما عرفانی

البته اینم لازم شد به حرفام اضافه کنم که به ضرس قاطع میشه گفت مهم ترین نوآوری این ۲-۳ اخیر مربوط به اپل بوده ؛ با ارائه ی آیفون X در سال ۲۰۱۷ که تحول انقلابی در زمینه‌ی دیزاین و کم شدن حاشیه ی صفحه نمایش اونم به صورت متقارن به همراه حذف حاشیه ی پایین نمایشگر و ارتقاء در احراز هویت با ظهور تشخیص چهره ی سه بعدی داشت که باعث شده همین الان هم با گذشت ۲ سال همچنان تفکر و تصمیمات اکثر برندهارو درگیر نوآوریِ ۲ سال قبل خودش کنه.

_V_

البته اون دیزاین فقط ب درد برندای چینی خورد وگرنه اون حاشیه کم رو سامسونگ و شیائومی و الجی قبل اپل شروع کردن😐

اما استفاده از استیل توی فریم نکته جالبی بود ک قطعا آینده بقیه اندرویدیا هم هست

نیما عرفانی

اولاً درسته که اونا قبل از اپل طراحی بدون حاشیه رو شروع کردن اما اون زمان نسبت ۱۸ به ۹ داشتن و اپل ۱۹.۵ به ۹ رو باب کرد. هیچ کدوم به جز نسل اول می میکس ، دیزاین انقلابی مثل زبان طراحی اپل نداشتن که به مرور فراگیر بشه.
ثانیاً اون فریم استیل ضد زنگ هم اولین بار بار الجی در وی ۱۰ به کار برد و در نسل بعدیش یعنی وی ۲۰ از آلیاژ مخصوص مورد استفاده در صنعت هواپیما استفاده کرد.

_V_

الجی چقدر کار کرده و کسی نمیدونسته😐

الان یعنی اون الیاژ از استیل بهتره؟

نیما عرفانی

بله برای همین چیزاست که میگم در حقش اجحاف شده ، این تازه چند نمونه از نوآوری های الجی بود.
من گفتم اون آلیاژ بهتر از استیلِ؟ میگم فریم فلزی وی ۱۰ از جنس استیل ضد زنگ بود و قاب پشتیِ وی ۲۰ از آلیاژ مخصوص صنعت هواپیما.
الان بهترین ساختار رو گوشی های اپل داره با ترکیب شیشه ی چند لایه و فریم استیل ضد زنگ .

_V_

شیشه چند لایه؟🤔

Milad7

گند نزن ناموسا 😐

Taskin

جرا آیفون های ۲۰۱۹ اینطورین
معمولا آیفون ها باید هر ۲ سال از لحاظ طراحی یه طراحی جدید تر داشته باشن
اما به نظرم عوض کردن ترتیب دوربین ها و اضافه شدن یک دوربین(اونم این شکلی) تغییر با تن اس مکس نداره و حتی به نظرم با توجه به نیاز هر کاربر
هنوز آیفون ایکس بهترین انتخابه

Taskin

البته توی آیفون ها

Zmt61

سلام به همگی ال جی شرکت بسیار معتبر مهمیه منتهی ضررهایی که دراثر عدم استقبال مشتریا برای الجی پیش میاد دست و بال الجی رو بسته و نمیتونه بهرکاری دست بزنه…با اینحال هم الانم نواوریهای جالب رو از الجی میبینیم. امیدوارم بتونه به اوجش برگرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)