حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر OLED آیفون ۱۱ از فناوری نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ بهره خواهد برد

نوشته

4 سال قبل | 45 دیدگاه | اپل، شایعات

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تولید کنندگان نمایشگرهایOLED است. گوشی‌های پرچمدار این شرکت در سری گلکسی اس و گلکسی نوت به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند. اما خبر خوب برای علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون این است که نسل جدید از این محصولات نیز قرار است به این نمایشگرهای OLED قدرتمند مجهز باشند. گفته می شود که نمایشگر OLED آیفون ۱۱ از فناوری نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ بهره خواهد برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر OLED آیفون ۱۱

بنابر گزارشی که ساعاتی پیش از کشور کره جنوبی منتشر شد، اپل قصد دارد در نسل بعدی از گوشی‌های آیفون خود از نمایشگرهای OLED قدرتمندی استفاده کند که این روزها شاهد درخشش آن‌ها در گوشی‌های گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 هستیم. این گزارش اعلام کرده است که برخلاف سال‌های گذشته، اپل در نظر دارد در تولید این نمایشگرهای OLED، دقیقاً از مواد اولیه‌ای استفاده کند که سامسونگ برای تولید نمایشگرهای خود به کار می‌گیرد. تا پیش از این اپل از مواد اولیه خاصی استفاده می‌کرد تا نمایشگرهای موجود در گوشی‌های خود را از رقیبان، متفاوت نشان دهد. اما به نظر می‌رسد این رویه قرار است امسال تغییر کند.

نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ پلاس در دیسپلی میت امتیاز +A را دریافت کرد

هنوز مشخص نیست که چرا اپل در نظر دارد از مواد اولیه استفاده شده توسط سامسونگ، برای تولید این نمایشگرهای OLED جدید استفاده کند؛ اما به نظر می‌رسد این کار با هدف پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید صورت گرفته است. نسل کنونی از گوشی‌های آیفون عملکرد خوبی در بازارهای جهانی نداشته‌اند و میزان فروش آن‌ها پایین‌تر از تمامی پیش‌بینی‌ها بوده است. براساس گزارش‌های موجود، این موضوع سامسونگ را وادار کرده است که یک جریمه قابل توجه را به سامسونگ بپردازد. چرا که میزان نمایشگرهای OLED خریداری شده از او کمتر از اهداف موجود در قرارداد بوده است.

استفاده از مواد اولیه مورد استفاده توسط سامسونگ، به اپل اجازه می‌دهد که حتی در صورت پایین بودن میزان فروش گوشی‌های خود نگرانی بابت استفاده از آن‌ها توسط این شرکت نداشته باشد.‌ از سوی دیگر به نظر می‌رسد استفاده از این مواد اولیه غیر اختصاصی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده نمایشگرهای OLED کاهش پیدا کند.

تاریخ معرفی آیفون ۱۱ احتمالا ۱۹ شهریور باشد

به این ترتیب انتظار داریم نمایشگرهای مورد استفاده در نسل جدید از گوشی‌های آیفون از نظر کیفیت و میزان درخشندگی شباهت زیادی به پنل‌های موجود در گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ داشته باشد که خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به این محصولات محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۱ هستید؟ فکر می کنید نمایشگر آیفون های ۲۰۱۹ نیز مانند نسل قبلی عالی باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
45 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالیه 🙂 باز بگید سامسونگ بده

amir_galaxy

سامسونگ بهترین برند دنیای اسمارت فون

نیما عرفانی

Display Mate🤲🤔
Continue scores
A+
By Pixel& iPhone and such as OnePlus.
😏
|Huawei,Xiaomi,Sony,LG|!¡!👎

Jason bourn

برکسی پوشیده نیست برتری مطلق صفحه های سامسونگ نسبت به رقباش
حتی اگر دیسپلی میت رو یک متقلب صداش کنیم بازم نمیتونیم بقیه سا یتا رو متهم کنیم حتی خود دیسپلی میتم تقلبی‌میکرد بقیه سایتا رسواش میکردن ( همون بلایی که سر dxo اوردن اکثر یوتوبرا از روش رد شدن )
روشنایی بیشتر پخش یک نواخت نور تو مساحت صفحه دقت رنگ بالا و پوشش srgb خارق العاده بازتاب فوق العاده کم نور و…
مقایسه صفحه های شرکت boe و الجی با سامسونگ تو گوشیای موبایلی واقعا شوخیه
برید صفحه پی ۳۰ پرو رو با نوت ۸ یا اس۹ یا ایفوت x قیاس کنین انصافا نظر خودتونو میخوام بدونم
چون من بگم گوشی دوسال صفحه ساخت سامسونگ ازش بهتره متهم به تعصب کور کورانه میشم

نیما عرفانی

من منکرِ خوب بودن پنل های سامسونگ نیستم ، منتها پرچمدار های نیمه ی دوم امسال همگی ارتقاء در صفحه نمایش دارن ، پرچمدار هواوی ، پرچمدار الجی ، پرچمدار سونی و شیائومی .
امیدوارم دیسپلی میت برای حفظ اعتبار خودشم که شده تغییر رویه بده جز اپل و سامسونگ و گوگل و وان پلاس ، پنل برندهای دیگه هم بررسی کنه . این که نشد نحوه ی امتیازدهی ، هر پنلی که بررسی می‌کنه یه برچسب A+ میچسبونه بهش 😒 خب اگه روال به این صورته اصلاً نمی‌خواد به خودش زحمت بده بررسی کنه ، خودمون از قبل میدونیم اوضاع از چه قرارِ.

_V_

البته شیائومیم ساخت سامسونگه

نیما عرفانی

خب همونم به خودش زحمت نداد بررسی کنه . لااقل دگزو برای دوربین هر گوشی که بررسی می‌کنه امتیاز مجزا میده و بعضاً یکسان اما جزئیات مربوط به هر قسمت رو کامل توضیح میده و نقاط قوت و ضعف هرکدوم مشخصه ولی دیسپلی میت تا به حال صفحه نمایش زیرِ QHD بررسی نکرده ( جز اپل ) . اوج کارش اونجا بود که اصلاً پنل اکسپریا وان رو هیچ ارزشی براش قائل نشد یا حتی پنل الجی جی ۸ و وی ۵۰ که نسبت به قبل ارتقاء داشتن که به روی خودش بیاره همچین گوشی هایی هم وجود خارجی داره …

_V_

درسته حس میکنم خوب امتیاز نمیده

Dr.Nazer

@نیما عرفانی
عه استاد بالاخره برگشتی؛ مصطفی کجاس؟ نظرسنجی کو؟

نیما عرفانی

خیلی در حق سونی و الجی اجحاف کرد حتی پنل میت ۲۰ پرو هواوی( نسخه‌ی BOE) ، اگه پارسال اونو بررسی کرده بود زمانی که میت ۳۰ پرو معرفی شه لااقل میشد فهمید میت ۲۰ پرو تو چه بخش هایی ضعف داشته و نمایشگر میت ۳۰ پرو تونسته اون ضعف هارو پوشش بده یا نه(البته اگه افتخار بده و پنل میت ۳۰ پرو بررسی کنه 😏) .
الحق و الإنصاف شخصاً اعتقاد دارم همون نسبت نمایشگر اکسپریا وان شرف داره به تمام نمایشگرهای دارای هرنوع ناچ و حفره.حیف حیف که سونی براش قیمت گذاری و بازاریابی و عرضه ی درستی انجام نداد.

The Destroyer

ناظر زیاد از شوینده استفاده میکنی. ایشون دیشب برگشت😑

Dr.Nazer

@The Destroyer
من دیشب سر پروژه‌ی محکم‌سازیِ انقلاب بودم

نیما عرفانی

@دکتر ناظر
سلام برادر
نظرسنجیِ خودت به کجا رسید؟ مصطفی؟ والا بی خبرم ولی هرجا هست قطعاً امشب فعال میشه. اتفاقاً خواستم داخل همون پستی که مربوط به حسگراثر انگشت یکپارچه با نمایشگر LCD هواوی و مقایسه ی شارژر سامسونگ و وان پلاس بود بیام جواب بدم(حتی متن هم آماده کرده بودم) اما یه مشکلی پیش اومد دیگه نتونستم زیاد تو سایت فعال شم.

The Destroyer

@دکتر ناظر
همون. معلومه خیلی خسته ای

Jason bourn

نیما جان کیفیت پنل و کالیبره و … ربطی به رزلوشن نداره
الان مثلا اکسپریا وان خیلی شاخ بود تو سایتای دیگه ازش تعریف میکردن
همه سایتایی که بررسی کردن از دقت رنگ متوسط روشنایی متوسط و نمایش غلط رنگ سفید ازش گلایه دارن
همین میت ۲۰ پرو پنلش چه چیزی داره که فک میکنی لایق بهترین شدن است؟ منکه هرجا گشتم چیز خاصی نداشت و واقعا boe مقایسش با سامسونگ فعلا که جوکه تا شاید میت ۳۰ زور بزنه تهش بشه در حد پنلای سال پیش سامسونگ خخخ شوخی کردم ولی نه تا الان به این حرفم که مقایسه پنلای boe با سامسونگ جوک هست سر حرفم هستم
میگم دیگه یه پی ۳۰ پرو رو وردار با ایفون x یا نوت۸ قیاس کن نظرتم حتما بگو همینجا تو این سایت

نیما عرفانی

آقا من چی میگم شما چی میگی
دارم میگم دیسپلی میت اگه تو این زمینه تخصص داره پس نباید فقط بسنده کنه به بررسی پنل های ساخت سامسونگ که همرو بهترین بدونه . باید پنل پرچمدارهای دیگه و حتی میان رده رو بررسی کنه که مشخص بشه نقاط قوت و ضعفشون چیه .
اون نمایش غلط رنگ سفید در اکسپریا وان هم بعد از آپدیتی که دریافت کرد درست شد و دقت رنگاش رفت بالا و لینکش هم در اینستاگرام و جاهای دیگه موجوده.
حداقل روی کاغذ اولین پنل اولد 4k موبایل لیاقت و شایستگی بررسی رو داشت اما دیسپلی میت از زیر بار مسئولیت شونه خالی کرد. همین حرفا درخصوص پنل میت ۲۰ پرو هم صدق می‌کنه . مجدداً تکرار میکنم اگه همون پارسال دیسپلی میت پنل میت ۲۰ پرو نسخه ی BOE رو مورد بررسی قرار داده بود، ماه دیگه که میخواد میت ۳۰ پرو معرفی شه مشخص میشد نسبت به قبل در چه زمینه هایی ارتقاء داشته وگرنه بله منم می‌دونم پنل های ساخت سامسونگ از کیفیت به مراقب بالاتری برخورداره.

Jason bourn

خوب اول اینو بگم اگسپریا زد رو بررسی کرد تا جایی که جا داشت کوبیدش! پس‌فک کنم خود سونی راضی نباشه با این فروش افتضاحش دوباره اینطوری خراب شه!
دیسپلی میت هیچوقت همه‌صفحه رو بررسی نمیکنه کافیه به بخش تلویزیون و … رجوع کنی میبینی اکثرا تی وی های رده بالا رو بررسی کرده صفحه هاشونم wrgb اولد الجی هستن

نیما عرفانی

پس کلاً اون بررسیش از اکسپریا وان از پایه و اساس مشکل داره ‌‌‌‌
پیشنهاد میکنم مجدداً رجوع کنی به موتور پردازش تلویزیون های بالارده ی سونی که از همون سخت افزار در نمایشگر اکسپریا وان استفاده کرده پس با عقل جور در نمیاد که همچین نمایشگری اونم با نسبت تصویر فوق العادش که اختصاصاً برای مصارف مالتی مدیا توسعه پیدا کرده شایسته ی کوبیده شدن باشه . با اینجور بررسی ها و نتایج دیسپلی میت فقط اعتبار خودشو خدشه دار می‌کنه .

Jason bourn

الان صفحه نمایش wrgb الجی که تو تی ویای سونی به کار رفته رو یکی میکنین با اولد گوشیش؟

نیما عرفانی

چرا میپیچونی؟
دارم از فناوری های اختصاصی خودِ سونی در زمینه‌ی پردازش تصویر صحبت میکنم نه همکاریش با الجی .
اون پنل 4k اولدی که رو اکسپریا وان سوار شده ،استارت کارای تولید و توسعه اش از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ کلید خورد یعنی حول و حوش مردادماه پارسال. خب یعنی ۶-۷ سونی و الجی وقت داشتن اساسی رو پنل مورد استفاده در اکسپریا وان کار کنن ، امکان نداره با صرف همچین وقت و هزینه ای خروجیِ قابل قبولی نداشته باشه که منجر شه دیسپلی میت فقط تخریبش کنه .
بحث من صرفاً درمورد تراکم پیکسلی و رزولوشن نیست و منظورم تمام اقدامات صورت گرفته برای پیشرفت نمایشگر اکسپریا وان نسبت به نمایشگر اکسپریا xz3 اعم از نوآوری در توسعه‌ی نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ و متعلقات پردازش تصویر هستش.

Jason bourn

الان چیرو دارم میپیچونم؟ سونی از xzp از موتورای پردازشی تی وی هاش طبق ادعاش استفاده کرده ولی چرا همیشه لنگ میندازه؟
دستت درد نکنه یعنی میگی‌حتی کیفیت صفحه نمایشم تاثیری نداره توی نتیجه نهایی؟ شمت تشریف ببر rtings یه صفحه نمایش تی وی سونیو بنچمارکاشو ببین بعد بیا با بنچمارکای صفحه اکسپریا وان قیاسش کن
کسی‌که داره میپیچونه شمایین این یه چیز واضحه سونی ضعف نداشته باشه قوتم نداره تو صفحه گوشیاش

نیما عرفانی

چی؟ xzp؟؟
الان پنل 4k LCD چندسال پیش چه ربطی به بحث من راجع به اولین پنل 4k اولد داشت؟
پروسه ی تولید و توسعه و فناوری های هرکدوم متفاوته.
همون موقع هم پنل های LCD سونی جزو بهترین LCD ها بود .
پردازش تصویری که سونی رو اکسپریا وان به کار برده چند پله بالاتر از پردازش تصویر چندسال پیش روی xzp هست.
دارم میگم از همون فناوری های مرتبط با پردازش تصویری که رو تلویزیون های بالارده ی اولدش به کار رفته ، به صورت سفارشی سازی برای استفاده در نمایشگر اکسپریا وان بهینه شده .
بعد بسطش میدی به امتیاز بنچمارک؟
همون اول گفتم دیسپلی میت همیشه در حق سونی و الجی اجحاف کرده و هیچ جای صحبتم سامسونگ رو نکوبیدم و اتفاقاً گفتم منکر خوب بودن پنلاش نمیشم .
دیگه لزومی به اینقدر صغری کبری چیدن نمی‌بینم جناب.

Jason bourn

ربطش به بحثمون این بود شما بحث‌موتور های پردازشی تصویرو کشیدین وسط منم گفتم سونی از زمان xzp چنین ادعایی داره
اره خوب مشخصا موتور پردازش تصویر بهترم شده نسبت به اون موقع
ولی خوب دارم میگم برو خودت نتایجو از هر سایتی که قبولش داری ببین صفحه های تی وی سونی یگ سروگردن بالاتر از صفحه های گوشیاش نیست از نظر عددی
اون قضیه صفحشم قبول کن مثل قضیه دوربینشه که تیم آلفا روش کار کرده!
دیسپلی‌میت هیچوقت در حق این دو برند اجحاف نکرده چرا که تو بخش تی وی حرفای زیادی برا گفتن دارن و دیسپلی میتم ازشون تعریف‌ میکنه

D.r cozmos

ببین هر شرکتی باید پول به این lab ها بده محصولش ازمایش‌کنن و رتبه بدن مفتی کسی نمیاد ازمایش کنه
هواوی الجی سونی خودشون حاضر نیستن دیسپلی میت وقتی نتایج نشون بده اسفالت میشن.
وان پلاس و اپل که جرعت میکنن بخاطر اینکه صفحاتشون سامسونگ زده خیالشون راحته
یعنی کافیه پی ۳۰ پرو تست کنه
اینقدر ایراد میگیره که جمع میکنه
واقعا فکر میکنی این برند ها میتونن صفحه خوب بندازن؟
boe حداقل ۳.۴ سالی از سامسونگ عقب تره باید منتظر زرد شدن و سایه افتادن صفحات الجی و هواوی و حتی سونی باشیم

Dr.Nazer

@D.r cozmos
دکتر پلاستیکیِ جدید :-/

D.r cozmos

الکی حرف نزن
دوزاری

_V_

جون باو برفا آب شده چجوری اسکی میرین شما واسا برو کوهنوردی کن

chalton

برای اینکه یکی از بهترین ها باشی باید با سامسونگ همکاری کنی،این قانون دنیای تکنولوژی هست.
.
.
.
.
سامسونگ روح بخش دنیای تکنولوژی🙏👑

Jason bourn

بعد یه عده عروسی گرفته بودن که اپل با نخریدن صفحه نمایش سامسونگ دیسپلی رو ورشکست میکنه و boe رو به اوج میرسونه! و ابرو سامسونگو تو دیسپلی میت میبره و …
اره دیگه گوشی ۱۱۰۰ دلاری اپل با اون همه‌ اسم و ابرویی که داره بیاد صفحه های داینامیک امولد با روشنایی ۸۰۰ نیتی تو مقیاس apl100 ول کنه‌ بره از boe صفحه بخره که هنوز پخش نور درست نداره
چه قدر یه عده چینی فن خوشحال بودن که قراره از boe صفجه بخره الان با اومدن این خبر بدجور تو برجکشون خورده و رفتن تو غارشون 😂😂

_V_

“این موضوع سامسونگ را وادار کرده است که یک جریمه قابل توجه را به سامسونگ بپردازد”

باید بگید اپل را وادار کرده است

amir_galaxy

خدایی کیفییت دوربین گلکسی نوت ۱۰ رو ببنید
واقعا عالیه
https://www.phonearena.com/news/First-Note-10-Plus-night-portrait-zoom-camera-samples_id118269#media-348698

Soheil Rezayiha

اگه الجی پنل های اولد موبایلیشو به سطح TV هاش برسونه واقعا یه انقلاب تو زمینه اولد موبایل میشه
(تو اولد موبایلش مث lcd جی ۷ از ترکیب WRGB استفاده کنه )

Star

سامسونگ فناوری خاصی در نمایشگر نداره مثل SUHD تو تلویزیون به کار میبره که همون ال سی دی هس و یا کیولد که بازم همون LCD هس با لایه کوانتومی و تکنولوژی جدید نمایشگر به حساب نمیاد به صورت کلی و این خبر هم احتمال جو سازی رسانه های کره ای باشه و شایدم واقعی باید دید چه اتفاقی میوفته.

_V_

ت خوبی😂

Amin

هیچ تردیدی نیست که صفحه نمایشای سامسونگ عالین اگه نگیم بهترینن جز بهترینان، من خودم به شخصه بخوام هر گوشی بخرم سراغ گوشی میرم که پنل سامسونگ داشته باشه اینجوری خیالم راحت تره.

Star

از نظر بصری رو دست مانیتورهای پیشرفته سونی ساخته نشده و اونایی که تلویزیون بررسی میکردن معیارشون این مانیتورها بود و به نظرم نمایشگر لذت بخش از نظر بصری فقط اکسپریا 1 ولی نمایشگر با معیار و آمار و ارقام دیسپلی میت با دم و دستگاه های پر خطا نمایشگر سامسونگ بهتر هس.

_V_

ت خوبی ما بدیم /-:

Amir galaxy

#تو_خوبی_هوا_بده
اینطوری باید بهش گفت😂✋

_V_

طبق معمول دوستان همیشه همراه و حاضر در صحنه عزیزم😁✋

Dr.Nazer

بله نمایشگرِ Xperia 1 به آدم منتقل میکنه که… ببخشید اشتباه شد؛ خب چی داشتم میگفتم؟
عه‌رضااااا تویی؟!

Dr.Nazer

بله نمایشگرِ Xperia 1 به آدم منتقل میکنه که… ببخشید اشتباه شد؛ خب چی داشتم میگفتم؟
عه‌ر.ضااااا تویی؟!

Dr.Nazer

چنان لذتی به آدم… منتقل میکنه..

A.m.a

اقای عطایی

لینک ویدیو تست صفحه چند اسمارتفون بروز و مطرح از جمله s10+ و lg g8

https://youtu.be/x2BQhfJguhY

پنل s10+ و lg g8 واقعا جذاب است

Taskin

میبینم که اپلم داره با تکنولوژیای سامسونگ خودشو نگه میداره
بازم ازش راضی ترم تا پنل boe

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)