حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم تشخیص چهره Face ID مک بوک ها در فکر اپل

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

بر اساس شنیده‌ها شرکت اپل قرار است پس از مدت ها سیستم تشخیص چهره Face ID مک بوک را مانند نمونه موجود در آیفون و آیپد مجهز کند. در حقیقت لپتاپ‌های مک به سیستم تشخیص چهره سه بعدی یا به نوعی Face ID مجهز می شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم تشخیص چهره Face ID مک بوک

مک بوک Face ID

مک بوک Face ID

قابلیت تشخیص چهره اپل Face ID برای اولین بار در آیفون X معرفی شد. این قابلیت بعدها به آیپد پرو نیز اضافه شد؛ اکنون به نظر می رسد وقت مجهز شدن کامپیوترهای مک به این تکنولوژی رسیده باشد.

این خبر بر اساس اطلاعات پتنت جدیدی منتشر شده که اپل برای سیستم فیس آیدی کامپیوترهای مک به ثبت رسانده است. ممکن است این سیستم دقیقا شبیه به آن چه در آیفون یا آیپد وجود دارد نباشد؛ در واقع کامپیوترهای مک به نسخه هوشمندتری از قابلیت تشخیص چهره مجهز خواهند شد که از حالت هوشمند Sleep Mode نیز بهره می برد.

در این حق اختراع می بینیم که حالت هوشمند Sleep Mode زمان محور بوده و پس از آن که طی مدت تعیین شده اطلاعاتی از کاربر دریافت نشود، کامپیوتر به صورت خودکار وارد حالت Sleep Mode می شود. این حالت ممکن است هنگام انجام کاری که طی آن داده ای وارد کامپیوتر نمی شود، آزاردهنده باشد، مانند زمانی که فیلم می بینید یا آهنگ گوش می کنید.

با این همه، به نظر می رسد برای استفاده از این پتنت، دوربین های موجود در کامپیوترهای مک باید صورت کاربر را تشخیص دهند و اگر صورت کاربر کماکان در مقابل دوربین قرار داشته باشد، کامپیوتر وارد حالت Sleep Mode نخواهد شد. این پتنت به نظر کاربردی و مفید می رسد؛ با این حال هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل قابلیت تشخیص چهره را به کامپیوترهای خود اضافه کند.

نظر شما درباره اضافه شدن سیستم تشخیص چهره به مک بوک های اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)