حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسیریابی گوگل مپ به حالت واقعیت افزوده (AR) مجهز شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل مپ یکی از راه‌گشاترین سرویس‌های گوگل است که خیلی اوقات کار مارا راه انداخته است! به نظر می رسد که این سرویس می خواهد راهنمایی خود را به حد اعلا برساند و خبر می رسد که مسیریابی گوگل مپ به حالت واقعیت افزوده (AR) مجهز شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مسیریابی Live View گوگل مپ با حالت واقعیت افزوده یا AR

مسیریابی واقعیت افزوده گوگل مپ

مسیریابی واقعیت افزوده گوگل مپ

حالت Live View یک حالت جدید برای جهت یابی در گوگل مپ است که با استفاده از واقعیت افزوده یا همان AR کار می کند. این حالت جدید در گوگل مپ است که فرایند جهت یابی را با استفاده از واقعیت افزوده و تصاویر ثبت شده توسط گوشی انجام می دهد. لایو ویو از هفته آینده و به طور آزمایشی برای سیستم عامل اندروید و iOS شروع به کار خواهد کرد.

لایو ویو از دوربین گوشی همراه و پایگاه داده عظیم گوگل مپ بهره می گیرد و یک تجربه جهت یابی منحصر به‌فرد را برای کاربران فراهم می آورد. گفتنی است که دموی این سرویس در سال گذشته ارائه شده و پس از مدت کوتاهی، در اختیار انجمن Google Local Guides و همچنین مالکین گوشی های پیکسل قرار گرفته است؛ با این حال لایو ویو تا آخر ماه اوت به طور وسیع تری عرضه خواهد شد.

کاربرد لایو ویو گوگل مپ مستلزم پشتیبانی از ARKit برای گوشی های آیفون و ARCore برای گوشی های اندرویدی است. البته سرویس لایو ویو تنها در مناطقی قابل استفاده است که مجهز به فناوری Street View هستند. گوگل هشدار داده که استفاده از لایو ویو منجر به مصرف بیشتر باتری و داده های موبایل می شود.

چگونه از مسیریابی AR گوگل مپ استفاده کنیم؟

به منظور استفاده از حالت Live View ابتدا باید گزینه “Start AR” را انتخاب کنید و سپس گوشی خود را در موقعیت منظره یاب قرار دهید. با این کار، صحنه ای در نمایشگر ظاهر می شود که شبیه به محیط بازی های رایانه ای بوده و در واقع محیط پیرامون را به شما نشان می دهد، با این تفاوت که عناصر مجازی مثل پیکان ها و علامت های مختلف، محیط پیرامون را فرا گرفته اند.

همانطور که می دانید، اپلیکیشن گوگل مپ به منظور یافتن مختصات کاربر، از فناوری مکان یابی GPS و پایگاه داده تصویری Street View استفاده می کند. این برنامه از طریق دوربین گوشی، تصاویر متعددی را به دست می آورد که مکان آن ها مشخص است. سپس به تحلیل ویژگی های کلیدی، مثل طرح بندی ساختمان ها و پل ها پرداخته و یک شاخص بزرگ از این ویژگی ها را به وجود می آورد و سپس، ویژگی های موجود در پایگاه داده را با تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین مقایسه می کند. در نهایت نیز ویژگی های گذرا (مثل رعد و برق یا کارهای ساختمانی) را از ویژگی های ماندگار صحنه تشخیص می دهد.

نظر شما درباره این ویژگی جدید گوگل مپ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)