حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ هم می داند که ارزش آیفون‌ها از موبایل‌های اندرویدی بیشتر است

نوشته

4 سال قبل | 42 دیدگاه | سامسونگ

می دانیم که کره‌ای ها اصلا نمی خواهند استقبال از گلکسی نوت ۱۰ پایین‌تر از حد انتظارشان باشد. آن ها دست پر و با آفرهای بی نظیری وارد بازار خواهند شد. از “یک گلکسی نوت ۱۰ 5G بخر و یک گلکسی نوت ۱۰ هدیه بگیر” تا “تخفیف ۵۸۰ دلاری خرید گلکسی نوت ۱۰” موارد اشتیاق‌آوری است که سامسونگ برای گلکسی نوت ۱۰ عنوان می کند. حالا در جدیدترین طرحی که ارایه شده، شما می توانید (مانند خیلی از پیشنهادهای دیگر شرکت‌های مختلف) موبایل قدیمی خود از برخی برندها بدهید و موبایل جدید سامسونگ را بخرید. در این طرح اما گویا سامسونگ هم می داند که ارزش آیفون‌ها از موبایل‌های اندرویدی بیشتر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طرح تعویض موبایل کهنه با گلکسی نوت ۱۰

سامسونگ در سیستم پیش خرید گلکسی نوت ۱۰ که در آن امکان تعویض گوشی‌های موجود با سری جدید گلکسی نوت وجود دارد، به صورت ضمنی نشان داده که آیفون‌ها ارزشمندتر از تلفن‌های اندرویدی هستند.

سامسونگ سیستم رزرواسیون گلکسی نوت ۱۰ را حدود دو هفته پیش از مراسم رونمایی این دستگاه که در تاریخ ۱۶ مرداد برگزار می‌شود فعال کرده تا خریداران بتوانند ضمن برخورداری از تخفیفات متنوع موقعیت پیش‌خرید یکی از محصولات پیش روی سامسونگ را برای خود رزرو کنند. در این سیستم از ۵۰ دلار تخفیف برای خرید لوازم جانبی و سایر دستگاه‌ها گرفته تا حداکثر ۶۰۰ دلار تخفیف در صورت تعویض گوشی با گلکسی نوت ۱۰ تسهیلات ارائه می‌شود.

در روش دوم بسته به تلفن هوشمندی که در حال حاضر در اختیار دارید، چیزی میان ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار به شما تخفیف داده می‌شود. ولی نکته‌ای که از این طرح تعویض گوشی پیداست حکایت از آن دارد که سامسونگ آیفون اپل را ارزشمندتر از تلفن‌های اندرویدی از جمله سخت‌افزارهای خود می‌داند.

در این سیستم تحویل گوشی‌های آیفون سال ۲۰۱۸ یعنی آیفون XS مکس، XS و XR و آیفون X از سال ۲۰۱۷ تخفیفی ۶۰۰ دلاری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

در بخش گوشی‌های اندرویدی، گلکسی اس ۱۰، گلکسی نوت ۹ و پیکسل ۳ گوگل تنها گوشی‌هایی هستند که مشابه تخفیف مربوط به آیفون، ۶۰۰ دلار پول به شما بر می‌گردانند.

گلکسی اس ۹ که پارسال معرفی شد ۳۰۰ دلار به شما تخفیف می‌دهد، ولی ارزش آیفون X که معرفی آن به اواخر سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد، ۶۰۰ دلار است. پیکسل ۲ سال ۲۰۱۷ هم پرچمدار اندرویدی دیگری است که مبلغی معادل نصف تخفیف آیفون X را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، آیفون ۸ که در سال ۲۰۱۷ در کنار آیفون X معرفی شد، ۳۵۰ دلار می‌ارزد که همچنان بیشتر از پیکسل ۲ و گلکسی اس ۹ است. نکته جالب توجه این است که آیفون ۷ هم که معرفی آن به سپتامبر سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد همچنان ۳۵۰ دلار ارزش دارد. این رقم ۵۰ دلار بیشتر از نوت ۸ و ۱۵۰ دلار بیشتر از گلکسی اس ۸ و نسل اول گوشی پیکسل است.

قدیمی‌ترین آیفونی که می‌توانید آن را در این طرح با گلکسی نوت ۱۰ تعویض کنید، آیفون ۶ اس است که ۲۵۰ دلار برای شما تخفیف خواهد داشت. این گوشی در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و طبق برآورد سامسونگ ارزش آن بیشتر از گلکسی اس ۸ و اس ۷ است که در به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ معرفی شدند.

آیفون به لحاظ حفظ ارزش در طول سالیان همواره سرتر از رقبای اندرویدی خود بوده و این واقعیت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما عجیب است که سامسونگ به این واضحی چنین مسئله‌ای را در سیستم تعویض خود تایید می‌کند.

این لزوما “ارزش بیشتر آیفون” را نمی رساند

البته موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت این است که این لزوما “ارزش بیشتر آیفون” را نمی رساند بلکه می توان گفت “ارزش کوچ کاربر به اکوسیستم سامسونگ” است. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

سلام
رفقا به نظرتون بهترین پرچمدار نیمه دوم 2019 کدوم پرچمدار میتونه باشه؟🤔
اگر می‌خواید بگید چرا این گوشی رو انتخاب کردید، پس گزینه other رو انتخاب کنید و اسم پرچمدار مورد علاقه‌تون رو برامون بنویسید؛ خوبه که در صورت انتخاب این گزینه، راجب انتخابتون توضیح مختصری هم بدید…😉
https://linkto.run/p/C5TV87AQ

فقط امیدوارم این پست بازدید زیاد داشته باشه همه ببینن

The Destroyer

copyright
all rights reserved by m.b, Nima Erfani, Dr.Vaez, Dr.Nazer

VB

شخصا ایفون جدید انتخاب میکنم
حسم میگه دوربینش و قدرت پردازشی و ی چیزی ک اپل روی نکرده اونو متمایز میکنه

سید محسن حسینی

من XI R رو انتخاب میکنم…

_V_

اصلا ربطی به ارزش نداشت این محتوا
دقیقا جوری که اخر متن اومد
باید همچین افری به اپلیا بده تا رقبت کنن منتقل شن
اینکه یه کاربر هواوی یا هر اندرویدی سامسونگ بخره خیلی محتمل تره تا یه کسی که داره با ایفون کار میکنه

_V_

اونایی ک منفی دادن دعوت میکنم علت ساز مخالفشونو بیان اینجا بگن

Amir galaxy

گاهی منفی دادن ها به خاطر ساز مخالف نیست
یا ازت خاطره بدی دارن👍
یا کلا کرم دارن🐛

_V_

هردو گزینه بسیار محتمله😅😂

علی شیخ زاده

منم خیلی وقته میدونم 😄😄

VB

در مورد این پست دقیقا همین طوره ارزش بیشتری دارن
منظورم ارزش مادی البته کیفیت و … ک عالی
همین ایران خودمون
اینجوری ی نگاه ب قیمت ایفون بکنیم بد نیس

smartiz

تخفیف بیشتر برای تشویق کاربران ios برای کوچ به اندروید ه

Mohammad 13759

پس سامسونگ بالاخره می خواد سود کم تری ببره .

amir_galaxy

تحلیلتون اشتباس
سامسونگ وفاداری کاربرای اپل رو نشانه گرفته و میخواد به سمت خودش بکشونه
همین چند وقت پیشم بود که خبرش اومد وفاداری کاربرای ایفون افتی ۲۰ درصدی داشته و شده ۷۳ درصد در حالی ک برای سامسونگ ۹۲.۳ درصد بود
سامسونگ میخواد کاربرای آیفونو ترغیب کنه تا گوشیاشو بگیرن و بعد از اون دیگه سمت آیفون نرن

نیما عرفانی

البته این تحلیل و استدلال درخصوص کاربران واقعیِ اپل صدق نمیکنه چرا که زندگیشون با اکوسیستم اپل پیوند خورده و هیچ جوره حاظر نمیشن سمت برندهای اندرویدی برن و این مهم ترین دلیل تمایز و خاص بودن محصولات اپل هستش . دیدم که میگم…

Dr.Nazer

زندگی منم دو ماه پیوند خورد بعد یه دفعه پیوندِش قطع شد😐😂

نیما عرفانی

دلیلش کاملاً مشخصه
چون ژن سامسونگ در رگات جریان داره دکتر

Dr.Nazer

آره اون که جریان داره😂 ولی مشکل اپل فقط قیمتشه؛ ولی الان قیمت جهانیش اصلا عجیب نیست چون الان سامسونگ و هواوی هم هزار دلاری شدن. ولی به‌دلیل تحریم و گمرک و مالیات و بدبختی قیمت آیفون تو ایران خیلی از بقیه برندا بیشتره به‌خاطر همین غیر از کسایی که پیوند خوردن کَسِ دیگه‌ای نمیاد این همه پول بده آیفون بخره.

در مقایسه سامسونگ با آیفون باید بگم که آیفون با امکانات کمتر کیفیت ساخت بیشتر و عمر بسیار بیشتر و اکوسیستم بسیار بهتر داره ولی سامسونگ و حتی تمامی برندها، میان یه دنیا قابلیت و امکانات رو میریزن توی گوشی ولی عمر گوشی که از دو سال که گذشت تازه مشکلاتِش شروع میشن، ولی آیفون و کلا محصولاتِ بر پایه اکوسیستم اپل حتی تا ده سال شاید آخ هم نگن! الان من از دو سال پیش S8 داشتم و هی باتریش ضعیف‌تر میشد و بعضی وقتا لگ میزد توی کار کردن با گوشی، نمیگم هنگ میکرد و اذیت میکرد، نه ولی بالاخره بعضی وقتا یه گیر کردن و لگ و این چیزا واسش پیش میومد. حالا من یه ماه پیش اومدم فروختمش به یکی از فامیلا و حالا جدیدا یکی دو روزه که باتریش به کل تعطیل شده یعنی مثلا ۹۰ درصد بوده صبح بیدار شدل دیده ۳ درصده، یا در حین کارکردن هم کلا باتریش مشکل داره.

پایان باز – به سبک استاد اصغز فرهادی📿

نیما عرفانی

تمام حرفت رو قبول دارم جز اون قسمت ایران !
برادر ایران مثل یه جزیره ی دور افتاده از سایر نقاط این کره ی خاکی میمونه که به اصطلاح تافته ی جدا بافتست، از همین رو هر اتفاقی که داخلش رخ بده دور از ذهن نیست چون درواقع صاحاب و قانون درست و حسابی نداره پس نمیشه به اون افرادی که میان داخل ایران محصولات اپل رو با قیمت های کذایی و بعضاً نجومی میخرن خرده گرفت.
حساب ایران از بقیه جاها جداست

amir_galaxy

توجهت رو جلب میکنم به این خبر که ۱۰ روز پیش اومد رو همه سایتای خارجی و ایرانی
https://toranji.ir/2019/07/19/کاهش-کاربران-وفادار-آیفون-اپل-به-دلیل-م/

amir_galaxy

کاهش وفاداری کابرای آیفون به دلیل گوشی های سامسونگ
وفاداری کاربرای آیفون در حال حاضر ۷۳ درصد و برای سامسونگ ۹۲.۳ درصد
خبرش هست سرچ کنی از همه سایتای ایرانی و خارجی برات میاره

نیما عرفانی

اون خبرو که همون اول موقع انتشارش دیدم خودم
اصلاً حرفی که زدم متوجه شدی؟
برندی مثل اپل هر ۳-۴ سال یکبار نوآوریِ جدید و جذاب در محصولاتش به کار می‌بره که باعث انقلاب و تحول در عرصه ی ارتباطات و فناوری میشه . به عبارتی با همین سیاست، نه تنها کاربران وفادارِ خودش بلکه کاربران برندهای دیگه هم تشنه و کنجکاو نگه میداره ، از طرفی هم یکپارچگیِ نرم افزار و سخت افزار اپل باعث شده هیچ وقت سوددهیش سیر نزولیِ طولانی مدت نداشته باشه پس به این آمار و ارقام موقتی بسنده نکن که بعداً دستخوش تغییر میشه.

m.b

منم توجهت رو جلب میکنم به مشابه همین خبر در gsmarena که تازه 2 روز قبل از phonearena منتشر شد و در اون درصد وفاداری اپل 70 و سامسونگ 53 درصد اعلام شده بود که خیلی معقول تره تا 93 درصد اونم برای شرکتی که میانرده هاش دچار کاهش فروش هستن و یعنی هر نسل خیل عظیمی از کاربراش دارن به برند های دیگه برای خرید میانرده کوچ میکنن…

m.b

بفرما اینم لینکش…
https://www.gsmarena.com/weekly_poll_are_you_happy_with_your_current_brand_of_phone-news-38102.php
تازه قبل از فون آرنا این خبر رو منتشر کرده…

ARMTIN

طرح تعویض گوشی توسط سامسونگ چند سالی هست که داره اجرا میشه …
اینکه سامسونگ چقدر به گوشی های رقیب بابت تعویض با پرچمدار ها جدید گلکسی بها میده اصلا مهم نیست 😑
مهم اینکه هیچ وقت این طرح تو ایران اجرا نشد ( حتی زمانی که تحریم نبودیم ) ، پس بحث کردن در باب این موضوع فقط حدر دادن زمان و عمرتون هست
😴😴

سید محسن حسینی

این که ارزش آیفون نسبت به رقبا اندرویدی بیشتر هست کاملا درسته . همین الان تو ایران یه آیفون ۸ پلاس رو بهتر از پرچمدار های اندرویدی ۲۰۱۸ میخرن . کسی که کاربر واقعی اپل باشه به خاطر اکوسیستم اپل هرگز سمت اندروید نمیره .(خرید پرچمدار اپل تو ایران کار عاقلانه تری هست).
________________________
چند ماه پیش یکی از دوستان برای من یه لینک فرستاد که طرح تعویض گوشی رو داشت( حتی با ساعت هوشمند هم طرح تعویض داشتند) البته فکر کنم فقط مخصوص گوشی های آیفون و اپل واچ بود اینم لینک اش :
bit.ly/2FaWJbB
البته من از رسمی بودن و اعتبار این سایت اطلاع ندارم پس مراقب باشید .

_V_

“این که ارزش آیفون نسبت به رقبا اندرویدی بیشتر هست کاملا درسته”
بهتره بگی قیمتاش بالاتره نه ارزش خود دیوایس…
تازه یه بخش از قیمت واقعیشم سر اینکه از اینور اونور میخره قطعاتو باز الکی زیاد میشه
ایفونم چون تو ایران انقدر برا کلاس و غیره هنوز حتی مدلای قدیمیشو یه سریا میخرن(کاربرای اصلی ios رو منظورم نیست) گرون هست همیشه

سید محسن حسینی

دکتر ماشالله شما چقدر فعال هستید تو سایت 😂
نه دکتر کلا تو خارج از ایران هم آیفون ارزش بیشتری داره نمونه اش همین طرح های تشویقی بالا هست . یکی از دلایل اینکه گوشی های اپل افت قیمت کمتری پیدا میکنن اینکه سالی یک بار گوشی های جدید به بازار عرضه میکنه اما سامسونگ به محض اینکه پرچمدار نیمه دوم اش رو معرفی میکنه قیمت پرچمدار های نیمه اول افت میکنن .
بله اینو قبول دارم که بعضی ها آیفون رو فقط برای کلاس میگیرن مثلا یکی از دوستان آیفون خریده ولی حتی بلد نیست یه اپل آیدی برای خودش بسازه یا از اپ استور نرم افزار نصب کنه . ولی اکثرشون به خاطر تعامل نداشتن با ios پس برمیگردن سمت اندروید .

_V_

اره داداشم فعالم😐😂
والا در خصوص مقایسه خود گوشی های هردو برند بنده حس ندارم که بحثی بکنم در خصوص ارزش خریدشون
شما هم میدونم فن تعصبی ایفون هستی و این کارم نتیجه ای در بر نداره😐
اتفاقا تو ایران خیلی درصد کسایی ک خود ios رو بخوان کمتره نسبت ب بقیشون
البته شما معلومه سر خود ios هستی ولی فکر نکن همه اینجورین
یه سری ک قشنگ هدفشون فخر فروشیه
یه سریم فقط شنیدن ایفون خوبه
یه سریم ک میگن گرونتره پس حتما به همون نسبت بهتره😂(دیدم و الان در حال بحثم ک میگم)

Dr.Nazer

@سید محسن حسینی
با سلام و عرض ادب خدمت جنابعالی؛ دکتر ناظر هستم.

Amir galaxy

خب بی سواد که نیست بلده بخونه اسمت رو👍😂
واعظ میخواد رکورد زمان رسیدن به ترنج لاکژری رو بشکونه😁👋

Dr.Nazer

نه میخوام تو چش باشم😂👌

_V_

https://youtu.be/XdvJdXSxbSk
اولین تست مقاومت یه گوشی منعطف
اونم به بیرون تا شونده!
کامل ببینید ویدیو رو بعد میفهمید چرا به بیرون تا شدن انقدر بده😑
حالا هرچند هواوی قطعا از این با کیفیت تره ولی نه دیگه در تدی ک تو ذهنتونه😑

MohammadFarhaadi

شما که فکر میکنی اینجا اپل رو برای پز میخرن فکر میکنید سامسونگ رو برا پز نمیخرن؟!وگرنه چه دلیلی داره مثلا به جای می نه طرف بره اس ده بخره غیر از برا پز دادنش!!!؟؟؟یا اصلا چرا طرف میره میانرده سامسونگ میخره در صورتیکه میتونه با همون پول پرچمدار شیائومی بگیره غیر از برای پز دادنه؟یا نه فکر میکنی میانرده سامسونگ بهتر از پرچمداره شیائومیه؟

_V_

با سامسونگ پز میدن؟
با پول میانرده سامسونگ میشه پرچمدار شیائومی گرفت؟
ببهشید میشه پرچمدار شیائومی با چار تومن بگی استاد؟
چرا جای می۹ اس ۱۰ بخره؟
واقعا فکر میکنی چرا؟
پولشو داشته باشه میخره تا از برتریاش بهره مند شه
شمام دفعه بعدی فکر کن داری چی میگی قبلشم قیمتارو ی نیگا کن

_V_

ایفون مرز های پز دادنو جا به جا کرده بسیجی آنتی سامسونگ عزیز
تو الان تنها صورتی ک بتونی با یه گوشی سامسونگ پز بدی اینه که اس۱۰ یا فوقش نوت ۹ داشته باشی اونم باز ن همه جا
ولی اون ایفون دارایی ک برا پز خریدن با ایفون ۷ هم حتی الان پز میدن
شیائومیم ک کلا پز نمیدن
هواویم سر اینکه دوربینش سر صدا کرده اونم جدیدترین مدلشو شاید پز بدی
پ فکرشم نکن ی درصد با سامسونگ بتونی اندازه ایفون پز بدی

بعدم من گفتم پرچمدار الانش اونم
چ برسه ای۵۰!
بعدم یکی از دلایلی ک خیلی سر همون میرن سام میخرن اینه که امتحانشو براشون پس داده و اینکه کمتر از شیائومی دنگ و فنگ داره تو ایران
اینم باز مورد دیگش

_V_

امتحانشو برای اونا پس داده*

Dr.Nazer

حتما منم S10 و واسه پز گرفتم؛ واای خدایا چرا من Mi 9 نگرفتم؟ اگه شیائومی میگرفتم چقد فروتن میشدم خاک بر سرم که سامسونگ خریدم. از موقعی که S10 گرفتم دستم خیلی مغرور شدم. یکی بیاد منو نجات بدههههههههه😐📿

Dr.Nazer

آقای محمد فرهادی؛ مدیر کل شیائومی😐 بابا باهوش، مغز فوق اقتصادیت و برم که عقل تو کَلَّت هست و میری به جای ۱۰ میلیون پول اس ۱۰، ۶ میلیون میدی و Mi 9 میخری :/ شما کار به ما دکترا نداشته باش عزیزم ما اگه بخوایم پول کمتر خرج کنیم نیاز به مغز فوق استثنایی شما نداریم. هیچکس حق نداره تو خرید دیگران دخالت کنه شما که وزیر اقتصادی که جایِ خود داری. شما مثِ ما نفهم نباش برو پرچمدار شیائومی‌تو بخر عزیزم ما نمیخوایم عاقل شیم و به شما هم ربطی نداره. شب خوووش😐❤

MohammadFarhaadi

خوبه میبینم که خوب یاد گرفتی دکی!فکر کردم از این چیزا اطلاعی ندارید!فقط یه قسمت رو هنوز یاد نگرفتید اونم اینه که اونیکه داره دحالت میکنه شمایید نه من.به کسی ربطی نداره که کسی آیفون رو میخره برای پزه یا واقعا داره استفاده میکنه.من فقط نظر اشتباه خودتون رو به سمع و نظر خودتون رسوندم.اون کسی که با آیفون بلد نیست و میخره یعنی اندرویدی بخره میشه فیلسوف؟؟؟!!!دقیقا دارید با نظراتتون تو کار همه دخالت میکنید بعد وقتی کسی ازتون سوالی میپرسه که جوابش رو ندارید میزنید به مسخره بازی یعنی ما خیلی بلدیم و بقیه اخن!نه عزیز.شما احتمالا به دنیا نیومده بودید یا شایدم سالها قبل از دنیا اومدنتون من کلاس کامپیوتر میرفتم و علاقه مند شدم به تکنولوژی و بعدها موبایل و …پس وقتی نظری میدم از روی حدود سی سال تجربست جیگر نه از روی تعصب کورکورانه و بچه بازی!!!حضرات دکترین!

_V_

فکر کنم به جای تلاش برای بقا این زیر بهتر باشه بیای ریز ب ریز کامنت منو جواب بدی استاد کامپیوتر!

MohammadFarhaadi

شنیدی که میگن کم گوی و‌گزیده گوی چون در تا ز اندک تو جهان شود پر؟وقتی که زیر هر پست باید سی تا اظهار فضل بفرمایی دیگه میفتی به چرت و پرت گفتن.کلا کسی که زیاد حرف میزنه معنیش اینه که یه چیزایی شنیده و نه اینکه بلده وقتی کسی موضع و نظر اشتباهش رو بهش گوشزد میکنه مثل شما مجبوره بیاد با کامنتهای دوزاری سایت رو پر کنه و مطمئنم چیز زیادی از این کامنت نمیفهمی پس خلاصش میکنم خدمتت!!!

_V_

همینجوری ادامه بده باو حرفی نداری بزنی
سایت شده پر فاز روشن فکر
تو نمیخواد حرفای منو جواب بدی فقط پرچمدار حال حاضر شیائومی با چار تومن بگو زحمتم کم کن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)