حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی با اتکا به چیپست های کایرین از وابستگی به کوالکام می کاهد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

می دانیم که شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ و هواوی چیپست‌های خود را می‌سازند و در بسیاری از محصولات از آن‌ها بهره می برند. به هر حال علاوه بر سود بیشتر بر علم آن‌ها هم افزوده می شود. امروز خبر می رسد که هواوی با اتکا به چیپست های کایرین از وابستگی به کوالکام می کاهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی یا کوالکام؟

هواوی یا کوالکام

هواوی یا کوالکام

طبق اعلام تامین‌کنندگان هواوی، غول چینی دنیای فناوری قصد دارد با افزایش استفاده از چیپست‌های کایرین تا حد امکان از وابستگی خود به کمپانی‌هایی نظیر کوالکام و مدیاتک بکاهد.

طبق آمار اعلام شده، بیش از ۶۰ درصد محصولات هواوی تا پیش از پایان نیمه دوم سال میلادی جاری به چیپست‌های Kirin اختصاصی ساخت هواوی مجهز خواهند شد.

برای مقایسه بد نیست بدانید در نیمه دوم سال 2018 میلادی کمتر از ۴۰ درصد محصولات هواوی مجهز به چیپ‌ست‌های اختصاصی این شرکت بودند. این در حالی است که این آمار در نیمه نخست سال میلادی جاری به بیش از ۴۵ درصد رسیده است. بنابراین از تعداد تخمینی 270 میلیون‌ اسمارت‌فونی که هواوی در سال 2019 به بازار عرضه خواهد کرد، بیش از 170 میلیون دستگاه مجهز به چیپست اختصاصی Kirin خواهند بود.

مدت‌ها است که هواوی در زمینه طراحی و توسعه چیپ‌های رده بالا فعالیت می‌کند. با این وجود وظیفه تامین چیپ‌ست‌های میان‌رده و رده پایین این شرکت تا به امروز به عهده کمپانی‌هایی نظیر کوالکام و مدیاتک بوده است. البته آن‌طور که پیدا است این روال در حال تغییر است. هواوی به تازگی از چیپست میان‌رده ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ رو نمایی کرده که انتظار می‌رود در بسیاری از محصولات پیش روی این شرکت شاهد استفاده از آن باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هنوز بازاری است که کاربران به کوالکام بودن چیپست بیشتر اهمیت بدهند؟ شما اهمیت می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

چیپ های پردازشی کایرین هواوی با این پیشرفت شگرفی که دارن به زودی کوالکام رو هم شکست میدن و شاید در آینده نزدیک این چیپ رو روی سایر گوشی های برند های دیگر‌ببینیم .

The Destroyer

باشه هر چی تو میگی

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت تمامیِ دوستانِ گرامی؛ بنده “دکتر ناظر” (Arsmdifِ سابق) هستم حامی حیوانات از شهرستان نیوجرسی؛ سوالی بود در خدمتم.

afsoon

حیوانات نیازی به حامی ندارن وقتی خطر احساس کنند یا نیش میزنند یا گاز یا شاخ و یا فرار .⁦😏

smartiz

هواوی فقط هدفش خودکفا شدن حتی اگر به معنی کاهش کیفیت محصولاتش باشه (هرچند اگر اشتباه نکنم تو محصولات بالارده همیشه از کایرین استفاده کرده)

afsoon

کاهش کیفیت رو از کجات میاری؟ کایرین ها تنها چیپ های پردازشی هستن که ادعا دارن که در گذر زمان کمترین استهلاک رو دارن 🙄

m.b

کایرین 980 هم تنها پردازنده ای بود که روی ai خیلی ادعا داشت و بعداً تو نرم‌افزار بنچمارک کشور خودش یک چهارم اسنپ که آمریکایی هست امتیاز آورد…
من خودم طرفدار شرکت های چینی هستم اما این اغراق ها و فرافکنی ها تو کارشون زیاده… 👌

VB

خیلی هم عالی
فقط تنوع کمی داره
و تو گرافیک خیلی جای کار داره

✔ TVKade

کوالکوم استراتژی معرفی پردازنده های مختلف با تغییرات جزئی و افزایش اپسیلونی قدرت و نام گذاری های عجیب برای فروش هر بیشترو در سال اخیر در پیش گرفته، روی یک پردازنده cpu قوی می‌ذاره با گرافیک ضعیف مثل اسنپ 675 یا برعکسش مثل اسنپ 710 یا یبار میاد cpu اورکلاک می‌کنه (712) یبار دیگه گرافیک (730G) و حساب کنی از آنتوتو 150 تا 200 فقط ده تا پردازنده معرفی کرده 😂 مشتریان وابسته نظیر سامسونگ و شیاومی هم با هر پردازنده ای که معرفی میشه، چند گوشی روانه بازار میکنن 😂
هواوی با کایرین 810 شلنگ آبو گرفت روی کوالکوم و شرکا، شست و پهنشون کرد رو دیوار 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)