حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۱۰ بدون دکمه بیکسبی ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

جدیدترین شایعات موضوعی را به ما می گویند که احتمالا سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ بدون دکمه بیکسبی معرفی خواهد شد. اگر این خبر صحت داشته باشد نشان می‌دهد که سامسونگ بالاخره به انتقادات موجود درباره دکمه این دستیار هوشمند توجه نموده است. موضوعی که به نظر من اشتباه است و حداقل آن دکمه باید برای دستیار هوشمند گوگل باقی می‌ماند. البته این نظر شخصی من است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره گلکسی نوت ۱۰ بدون دکمه بیکسبی صحبت کنیم.

گلکسی نوت ۱۰ بدون دکمه بیکسبی

بیکسبی 2

بیکسبی 2

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ به‌زودی در دو مدل مختلف که هر دوی آنها بالارده و دارای قلم S Pen هستند رونمایی می‌شود. اولین دستگاه گلکسی نوت ۱۰ است که چندان جنبه نمایشی نخواهد داشت و دومی نوت ۱۰ پلاس که با داشتن یک باتری بزرگتر، امکان پشتیبانی از 5G در برخی مارکت‌ها، یک دوربین ToF و رم تا ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، به‌راستی یک مدل بالارده قوی خواهد بود.

بله درست خواندید، به‌نظر می‌رسد دو سال و نیم بعد از آنکه سامسونگ دستیار مجازی بیکسبی را با یک دکمه فیزیکی بر روی سری‌های گلکسی اس ۸ در آوریل ۲۰۱۷ معرفی نمود، سرانجام این شرکت کره‌ای متوجه شده است که هیچ‌کس تمایلی به وجود آن دکمه بر روی گوشی‌های موبایل ندارد. تنها کاری که دکمه بیکسبی انجام می‌دهد این است که وقتی به جای دکمه صدا تصادفا آن را فشار می‌دهید، مانع انجام کارتان می‌شود و زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

مشکل بیکسبی

مقایسه بیکسبی و گوگل اسیستنت

مشکل بیکسبی این است که با وجود اینکه قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای مانند انجام یک سلسله کارهای پشت‌سرهم را دارد، اما نه‌تنها به‌اندازه رقبایی مانند گوگل اسیستنت یا دستیار سیری اپل، سریع نیست بلکه به‌اندازه آنها باهوش هم نیست. ضمن اینکه به نظر می‌رسید مردم به همان میزانی که از سایر دستیارها استفاده می‌کردند و از آنها هم رضایت داشتند، از این دستیار سامسونگ چندان خرسند و راضی نبودند.

اما نظر من این است که برای دستیارهای هوشمند صوتی ایده “پایش همیشگی صدا” توسط این سرویس مناسب نبوده و برای استفاده از آن بهتر است که دکمه فیزیکی روی دستگاه باشد تا در زمان فشرده شدن آن فقط صدای ما و طبیعتا محیط اطراف ما به سرور پردازش ارسال شود.

راستش را بخواهید، سامسونگ از زمانی که تمرکز خود را بر روی فشردن دکمه بیکسبی قرار داد، مسیر اشتباهی را طی ‌نمود. در زمان راه‌اندازی بیکسبی در سال ۲۰۱۷، شرکت اجازه نداد که قابلیت دیگری به دکمه آن اضافه گردد و بنابراین مانع از تلاش اپلیکیشن‌های ثالثی که به‌دنبال وارد نمودن برخی قابلیت‌ها به آن بودند، گردید.

در سری‌های گلکسی S10 مشاهده کردیم که چگونه سامسونگ نرمش نشان داد و اجازه اضافه شدن ویژگی‌های دیگر را به دکمه بیکسبی داد. برای مثال، در گوشی گلکسی S10 شما می‌توانستید دکمه را طوری تنظیم نمایید که با یکبارفشردن آن، بجای اجرای بیکسبی، اپلیکیشن کاملا متفاوت دیگری را باز کنید. البته این موضوع در آن موقع، حرکت روبه‌جلویی محسوب می‌شد.

حالا با افشا شدن جزییات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ می‌توان با اطمینان گفت که سامسونگ دکمه بیکسبی را به‌کلی از روی گوشی‌ها حذف کرده است؛ بطوریکه در هیچ‌کدام از تصاویر لو رفته نشانه‌ای از آن وجود ندارد. ضمن اینکه ما هنوز مطمئن نیستم چه اتفاقی قرار است برای خود دستیار بیکسبی بیافتد.

بیکسبی گلکسی واچ

بیکسبی گلکسی واچ

حضور بیکسبی بر روی گجت‌های پوشیدنی سامسونگ

با این‌حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان به استفاده از دستیار بیکسبی بر روی پوشیدنی‌های خود مصمم است. ما این دستیار را بر روی گلکسی واچ اکتیو مشاهده کرده‌ایم؛ ساعت هوشمند ارزان‌قیمتی که سامسونگ بهار امسال عرضه نمود و گفته می‌شود که مدل بعدی آن هم به‌زودی و با قابلیت‌های بیشتر روانه بازار خواهد شد. بنابراین همچنان شاهد استفاده از بیکسبی در محصولات سامسونگ خواهیم بود، اما فعلا درباره حضور آن بر روی گوشی‌های جدید مطمئن نیستیم.

شما چطور فکر می کنید؟ اگر موبایلی از سامسونگ خریده اید که دکمه بیکسبی دارد، از آن استفاده کرده اید؟ فکر می کنید که می تواند ایده کلی بیکسبی با حتی ایده دیگر یعنی فعال بودن دستیار صوتی هوشمند زمان نگاه داشتن دکمه فیزیکی مفید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

به هیچ دردی نمیخوره. مگه اینکه قابلیت شخصی سازی داشته باشه. البته میشه حالت دوبار فشارشو گذاشت که اشتباهی پیش نیاد . ولی در کل به درد ایران نمیخوره

MohammadFarhaadi

از همون اول مشخص بود آخرش این میشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)