حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل فناوری 5G اینتل را به مبلغ ۱ میلیارد دلار می خرد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اینتل، شبکه 5G

به گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال اپل در شرف امضای قرارداد با اینتل برای خرید کسب‌وکار مودم‌های موبایلی شبکه 5G این شرکت است و رقم قرارداد هم یک میلیارد دلار خواهد بود. همچنین گفته شده که احتمالا این خرید، هفته آینده رسما از طرف دو شرکت Apple و Intel اعلام خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حرید فناوری 5G اینتل توسط اپل

اپل و اینتل

اپل و اینتل

ماه آوریل بود که اینتل اعلام کرد می‌خواهد کسب‌وکار تولید مودم‌های موبایلی ۵G خود را تعطیل کند. در آن مقطع، Apple هم به یک باره با کوالکام به توافق رسید تا اپل بتواند بار دیگر از مودم‌های کوالکام در گوشی‌های خود استفاده کند. درواقع مدیرعامل اینتل، آقای Bob Swan، در همان زمان اعلام کرد که دلیل تعطیل کردن بخش تولید مودم برای اینتل، این است که Apple و کوالکام به توافق رسیده‌اند. او گفت که با حذف شدن اپل از لیست مشتریان مودم‌های اینتل، دیگر این شرکت آینده‌ای برای این بخش از کسب‌وکار خود متصور نمی‌شود.

بلومبرگ در همین راستا نوشته که در آن زمان، Apple به این نتیجه رسیده بود که اینتل نمی‌تواند مودم‌های ۵G را به موقع به Apple برساند و از همین رو تصمیم گرفت تا با کوالکام توافق کند و از برنامه خود برای عرضه آیفون ۵G، عقب نماند. حالا این قرارداد جدید، به اپل اجازه استفاده از پتنت‌ها و تکنولوژی‌های اینتل را می‌دهد و به این ترتیب کوپرتینویی‌ها می‌توانند مودم‌های ۵G خود را تولید کنند.

دعوای حقوقی کوالکام و اپل

دعوای حقوقی کوالکام و اپل

پس از اینکه Apple و Qualcomm به توافق رسیدند، گزارش شد که اینتل به دنبال خریدار برای کسب‌وکار مودم‌های خود می‌گردد. و حالا امروز مشخص شده که Apple مشتری خواهد بود که اصلا هم غیر منطقی نیست. وقتی دعوای Qualcomm و Apple بالا گرفت، این شرکت اینتل بود که توانست عنوان تنها تامین کننده مودم‌های آیفون‌های ۲۰۱۸ را ازآن خود کند. از آن‌جایی که اپل هم بزرگترین مشتری مودم‌های اینتل است و اندرویدی‌ها سراغ مودم‌های کوالکام یا مودم‌های خودشان می‌رود، عجیب نیست که با توافق اپل و کوالکام، اوضاع برای اینتل بدتر شد.

در شرایطی که تمام این ماجراها پیش آمده، پیش‌تر گزارش‌هایی هم خوانده بودیم که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند مثل تولید پردازنده‌های موبایلی خود، مودم‌های مورد نیاز در محصولاتشان را هم خودشان بسازند. حالا اضافه شدن پتنت‌ها و تکنولوژی‌های اینتل، می‌تواند روند تولید مودم‌های اختصاصی در محصولات Apple را تسریع کند و اپل را هم از وابستگی به شرکت‌های دیگر مثل کوالکام، بی‌نیاز باشد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید اپل به موقع به بازار شبکه 5G می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

یه دهن سرویس هست این اپل دومی نداره

m.b

https://www.gsmarena.com/xiaomi_patents_a_slider_with_four_cameras_on_the_back-news-38284.php
جناب عطایی جمعبندی اون دو پستی که راجب پتنت شیائومی فرستادم به طور خلاصه تر در یک پست منتشر شده از gsmarena…
شرمنده که تکراری شد، گفتم شاید پیگیری این خبر راحت تر باشه…
راستی شما از الکامپ امسال گزارشی تهیه میکنید؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)