حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی تحریم شدن توسط امریکا را به دلیل عقب ماندن این کشور از رقابت می داند

نوشته

4 سال قبل | 28 دیدگاه | هواوی

به نظر می رسد با وجود انتشار اخباری مبنی بر رفع برخی تحریم‎ها از سوی ایالات متحده علیه هواوی، این شرکت چینی همچنان برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی دارای مشکلاتی است، چراکه مدیر عامل هواوی به تازگی تحریم‎های شرکت متبوعش را آغاز عقب ماندگی ایالات متحده عنوان کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی تحریم شدن توسط امریکا

هواوی

هواوی

تحریم‌ هواوی به دو بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری باز می‌گردد و در بخش نرم‌افزاری هم بزرگ‌ترین چالش فاصله گرفتن گوگل از همکاری با هواوی است. این تحریم‌ها پس از فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، هواوی را هدف گرفتند. ترامپ در یک فرمان اجرایی شرکت‌های آمریکایی را از خرید تجهیزات مخابراتی و فناوری از هر شرکتی که تهدیدی برای امنیت ملی باشد، منع کرد.

Ren Zhengfei  در مصاحبه با یاهو فاینانس تصریح کرده که هواوی برای افزوده شدن به فهرست ممنوعیت‌های صادراتی آمریکا کاملاً آماده نبود و اگرچه میزان فروش گوشی‌های ساخت این شرکت در دو هفته آغازین اعمال تحریم‌های دولت آمریکا تا 40 درصد کاهش یافت اما این وضعیت در حال تغییر است.

وی که پیش‌تر سعی می‌کرد موضوع را به بیان دیگری توصیف کند، این بار به صراحت سیاست ایالت متحده علیه شرکت متبوعش را به باد انتقاد گرفته و معتقد است که هواوی اکنون قادر است محصولاتش را بدون همکاری با شرکت‌های آمریکایی تولید و عرضه کند.

Ren Zhengfei از اقدامات خصمانه دولت ترامپ علیه هواوی را مهار فناوری پیشرفته این شرکت عنوان کرده است. وی تصریح کرده که بنیاد تحریم هواوی بر پایه واهی ناامن بودن محصولات این شرکت و فعالیت در بازار ایران شکل گرفته است.

مدیرعامل هواوی همچنین معتقد است که بخشی از تحریم‌ هواوی جنبه سیاسی داشته و ترامپ می‌کوشد از آن به عنوان ابزاری در جهت فشار بر کشور چین در جنگ اقتصادی استفاده کند؛ کما اینکه هواوی هیچ شبکه‌ای در ایالات متحده نداشته و می‌تواند به راحتی از بازار آن چشم پوشی نماید.

وی همچنین بر این عقیده است که نه تنها شرکت‌های آمریکایی از قطع همکاری با هواوی متضرر شده‌اند، بلکه باعث عقب ماندگی ایالات هم خواهد شد.

حتی اگر آن‌ها دارای سوپر کامپیوتر و اتصالات فوق‌العاده بزرگ باشند، ممکن است تحریم‌ها باعث آغاز عقب ماندگی ایالات متحده شود؛ چراکه آن‌ها هنوز فاقد زیرساخت شبکه پرسرعت و قابل اطمینان هستند. این موضوع به ویژه در شبکه 5G بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگر از گفتگوی خود به صراحت اعلام کرد که هواوی پس از قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا از شرایط کسب و کارش در این کشور راضی نیست و خود را برای تعدیل نیروی گسترده آماده می‌کند. او برای اولین بار اعلام کرد که به زودی بودجه 600 میلیون دلاری شرکت تابعه تحقیق و توسعه Futurewei، فعال در ایالات متحده لغو و کارکنان آن تعدیل خواهند شد.

رن اخیراً درباره تأثیر ممنوعیت کسب و کار هواوی صحبت کرده است، وی تاکید کرده که با وجود اینکه تحریم‌های دولت ترامپ می‌تواند باعث کاهش درآمد 30 میلیارد دلاری شرکت متبوعش شود، با این حال همچنان امید دارد که با عوض شدن شرایط (رفتن ترامپ از کاخ سفید) شاهد حضور مجدد محصولات هواوی در بازار ایالات متحده باشیم.

لازم به یادآوری است شرکت هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان است و در زمینه تکنولوژی 5G که آینده دنیای فناوری است بر اساس تحلیل برخی رسانه‌ها و کارشناسان، هواوی از رقبای غربی خود بیش از یک سال جلوتر است.

البته به نظر می‌رسد تا اینجای کار نه هواوی و نه دولت ایالات متحده قصد عقب نشینی دارند، از این رو هنوز مشخص نیست که سرانجام این داستان با توجه به تحت تأثیر قرار گرفتن فعالیت جهانی هواوی به چه جایی ختم خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حاج حسن ملقب به ماشالله خان

چه خودشو پاره کرد این ترامپ که جلو پیشرفت هواوی رو بگیره ولی همین الانش هواوی ر ید دهن ترامپ و ترولای اپلی و سامسونگی که تو ما تحتشون عروسی بود که آخیش شر هواوی کم شد و سر ته شرکتامون یکی نشد ولی دیدیم تو رنکنیک شرکتا هواوی مس از سامسونگ یک رتبه عقب تره حتی تحریمام نتونست جلو پیشرفت هواوی رو بگیره و قطعا تحریما ورداشته شه سال بعد سامسونگ رو تو فروش و ارزش برند رد میکنه سال بعدم می.ر.ی.نه به هیکل اپل و امازون و گوگل و رنک اول دنیارو صاحب میشه ترولاش و فنای این برندام همیشه انگشت تو ک..ن در حسرت این میمونن که یه چینی ازشون جلو زد 😂😂😂😂😂😂
باریکلا به هواوی که موجب فشار و سوزش حتی مقامای بلند پایه دنیام شده (‌این وسط چارتا ترول دامدونگی خر کی‌هستن؟ ) و اومده که فقط مورد عنایت شرکتای با اصالت پول پرستو قرار بده 👏👏
امید وارم سیستم عاملشم بزنه سرو ته ویندوز و اندروید و ios افت رو که این همه سال مثل‌کنه چسبیدن به زندگیمون جمع کنه از خونه هامون 👍

وقتی در تیمارستانو باز میذارن….

🙄😐⁦🤦‍♂️⁩
یکم با لطافت و ملایمت و حفظ فرهنگ و اخلاق رفتار کنیم بهتر نتیجه میگیریم . همه جا پرشده از توهین و فحاشی و اینجور باب شده که باهرکس باید مثل خودش رفتار کرد.
نه جدی جدی این سایت دیگه جای موندن نیست.
خدا آخرو عاقبت ما رو با این وضعیت ختم به خیر کنه 😑.

vahid

سلام به همه،خدایی چنان در مورد شرکتهای مختلف حرف میزننو طرفداری میکنن آدم فک میکنه شرکت که راجبش حرف میزنن واسه پدرشونه،،یا سهامدار اصلی شرکت خودشونن،،
خنده داره واقعا،تو این مسیر هر گونه بی احترامی هم واسه خراب کردن دیگران هم هیچ ترسی ندارن

اون پولی که هر شب مدیر عامل هواوی بهت میده حلالت

دارم فکر می کنم کاش سونی به یغما نرفته بود بیچاره ماشی دید دیگه هیچکس سونیو آدم حساب نمیکنه فن هواوی شد

پسر گلم شما سرویس بهداشتی که تشریف میبری، بگو خب؛ هر موقع فهمیدی از کدوم وَر باید قرار بگیری بعد بشین رو.. بایست رو منبر و عضو اسب تلاوت کن.
باتچکر📿

Saeed mirzaei

خیلی ها منتظرن ترامپ از کاخ سفید بره ، چیزی که مشخصه اینه که این نارضایتی اکثرا ربط به روابط خارجی امریکا داره و از لحاظ اقتصادی امریکا پیشرفت کرده

afsoon

کی گفته ترامپ رشد اقتصادی آورده ؟ درآمد آمریکا حدود ۲.۸ تریون دلار بود در زمان اباما .در دوره ترامپ شده ۳.۹ تریون دلار .اره اینجا میشه بهش گفت رشد کرده اما بدهی ۱۲ تریون دلاری آمریکا در زمان ترامپ به ۲۰ تریون دلار رسید .۸ تریون دلار بدهی در ازای دو تریون دلار .

Farcry

منفی نوش جونت! همه سایت های مخالف ترامپ و اقتصاد دان ها دارن از افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا حرف میزنن اونوقت جنابعالی بدون ذکر منبع حرف بی پایه و اساس میزنی.

afsoon

منفی ها رو یه مشت بی سواد میدن که به ترامپ میگن ددی .

afsoon
afsoon

مدرک دادم از خودشون که تا هفته پیش بدهی آمریکا به ۲۲ تریون دلار رسیده .میتونی با یه سرچ ساده واسه سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ هم ببینی که ترامپی وجود نداشت .بدهی آمریکا ۱۳ تریون دلار بوده .همین الآنم اقتصاد آمریکا ورشکسته حساب میشه چون شش برابر درآمد سالیانه اش هست .آنقدر بیچاره هستی که واسه یک تریون دلار افزایش درآمد چشمت رو روی ۱۲ تریون دلار بدهی افزایش یافته می‌بندی .منم اگر آنقدر پول قرض گرفته بودم توی این دوسال اقتصاد آمریکا رو به هشت تریون دلار میرسوندم .ده تریون دلار این وسط بیهوده تلف شده .

Farcry

هرچی اقتصاد بزرگتر باشه و رشد بیش تری کنه بدهی های خارجی هم بیش تر میشه. این دوتا رابطه مستقیمی باهم دارن.

afsoon

این چرت و پرت ها رو از کجات میاری؟ چین فقط یک و نیم تریون دلار بدهی دارد دومین اقتصاد دنیا هم هست .هفت تریون دلار هم از بقیه کشور ها میخاد .خخخخ کلا علم اقتصاد رو درنوردیدی

afsoon

دقیقا .آمریکا دیگه خیلی از حوزه های تکنولوژی رو باخته .فقط سیستم عامل و چیپ های پردازشی رو داره .اینو از دست بده دیگه کارش تمامه .این اتفاق هم خواهد افتاد در آینده خیلی نزدیک .آمریکا وقتی نتونه رقیب باشه شروع به زورگویی می‌کنه

Amin

یه توصیه بهت میکنم کمتر صدا وسیما نگاه کن 😐
همه دارن نابود میشن اینجا(ایران) همه چی گل و بلبله 😒

Dr.Nazer

خواهر چرا زیر کامنتِت ذکر منبع نکردی؟ یه “کپی پیست شده از جمعیت ساندیس مِیل کُن‌ها” مینوشتی زیرش انقد خودتو عذاب نمیدادی :/

afsoon

منبع هم دادم میتونی بری ببینی .

The Destroyer

آره بابا اصلا دیگه امریکا مرده خودش خبر نداره. ما هم همه در خوابیم و افسون فقط درست میگه. چین همه کاره دنیاست.

The Destroyer

امریکا خیلی از حوزه های تکنولوژی رو باخته. میشه چند موردش رو نام ببری؟ ببینم خودت چندتاشونو میشناسی

_V_

موبایل،موبایل،موبایل😐😂

afsoon

خودرو سازی .

The Destroyer

ببخشید. تو بحث تولید خودرو شما این رو در نظر بگیر که چین و هند مردم خودشون اگر از تولید داخلیشون استفاده کنن ، کلی به نفع خودروسازاشون هست و آمار رو کلا دگرگون میکنه. هنوز هم بسیاری از نوآوری های خودرو مخصوص شرکت های آلمانی و امریکایی و ژاپنی هست مثل تسلا. چین به تنهایی بالای 30 تا برند خودروسازی داره. خب انتظار داشتی که الان ته جدول باشه؟ علاوه بر این ، الان دیگه هیچ برند خودروسازی همه چیزش تولید کشور خودش نیست پس نمیتونی بگی تماما چینیه یا امریکاییه یا…. و این قضیه در مورد ماشین های چینی بیشتر اتفاق میفته.

The Destroyer

یه چیزم یادم رفت بگم. یعنی تعریف شما از اقتصاد فقط موبایل و خودرو سازیه؟

smartiz

عفت کلامم خوب چیزیه ، تعصب خیلی بده

علی شیخ زاده

این کاملا واضحه که در حوزه ۵ جی امریکا از چین و هواوی عقب مونده و سعی در متوقف کردن هواوی به هر راهی داره.
اما با کاراش بدجوری به هواوی ضربه زده واقعا اگه هواوی تحریم نمیشد همه رو می بلعید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)