حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هونگ منگ هواوی جایگزین اندروید نیست

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

امروز مدیر اجرایی هواوی در یک خبر بسیار عجیب اعلام کرد که سیستم عامل اختصاصی هواوی که با نام‌های هونگ‌منگ و Ark OS شناخته می‌شود، به عنوان جایگزین اندروید طراحی نشده و فقط برای دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیاء) طراحی شده است. اخیراً مدیر عامل هواوی اعلام کرده بود که سیستم عامل اختصاصی این شرکت از اندروید و Mac OS سریع‌تر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیش از این تصور می‌کردیم که این سیستم عامل به عنوان جایگزین اندروید و ویندوز طراحی شده است، زیرا بر اساس اطلاعات منتشر شده این سیستم عامل بر روی هزاران گوشی هوشمند مورد آزمایش قرار گرفته بود و به گفته مدیر عامل هواوی، حتی از اندروید هم عملکرد بهتری داشته است. اما امروز لیانگ هوا، مدیر اجرایی هواوی اعلام کرده است که فعلا این شرکت برنامه‌ای برای سازگاری سیستم عامل هانگ منگ با گوشی‌های هوشمند ندارد و اندروید اولین انتخاب آن‌ها برای گوشی‌های هوشمند است.

پس از شروع تحریم‌های هواوی و محدود شدن لایسنس‌های اندروید برای محصولات هواوی، شایعه‌هایی پیرامون ساخت سیستم عامل هواوی برای جایگزینی با اندروید شکل گرفت، اما پس از مدتی نایب رئیس هواوی باعث گسترش این شایعه شد و اعلام کرد که هواوی در حال گسترش یک پلتفرم اختصاصی برای جایگزینی با اندروید است و به دلیل تحریم‌های اعمال شده هیچ چاره‌ای جز جایگزینی اندروید نداریم؛ حتی مدتی پیش مدیر عامل هواوی عملکرد هانگ منگ را با اندروید و Mac OS مقایسه کرده بود و این موضوع بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

اخیراً هواوی سیستم عامل جدیدی را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا با نام تجاری هارمونی به ثبت رسانده است اما تا این لحظه اطلاعات دقیقی از این سیستم عامل در دسترس نیست. با توجه به صحبت‌های مدیر اجرایی هواوی، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا سیستم عامل هارمون را به عنوان سیستم عامل موبایلی گسترش دهد، اما این موضوع فعلاً تایید نشده است. در مجموع به نظر می‌رسد که لغو موقت تحریم‌ها باعث شده است تا هواوی برنامه جایگزینی اندروید را به کلی متوقف کند.

نظر شما درباره این اظهار نظر هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خوب بود لااقل بخاطر آبروی خودشون هم که شده ادعا هاشون رو با عرضه چند گوشی محدود و مجهز به این رابط کاربری، ثابت میکردن و در عین حال کار خودشون رو طبق روال گذشته پیش میبردن…

afsoon

دو حالت داره .یا فعلا بیخیال شده و اشتباهی بزرگ انجام داده .یا سیستم عامل موبایلی به اسم دیگه ای وارد بازار میکند .امیدوارم سیستم عامل موبایلی اش رو زودتر معرفی کنه .

_V_

لااقل تایزن گوشیش اومد بیرون…

afsoon

🤔🤔اسمش چی بود؟

afsoon

اره زد ۴ بود اسمش .

نیما عرفانی

(در مجموع به نظر می‌رسد که لغو موقت تحریم‌ها باعث شده است تا هواوی برنامه جایگزینی اندروید را به کلی متوقف کند.)
دقیقاً همینطورِ. از اون زمانی که ترامپ مجدداً مجوز همکاری گوگل و سایر شرکت های آمریکایی با هواوی رو صادر کرد ، هواوی هم از خداش هست که فعلاً بتونه از اندروید استفاده کنه و از اون طرف هم در سکوت و خفا رو سیستم عامل خودش اساسی کار کنه و به وقتش مهرشو رو کنه .
هرچند که بازم نمیشه به این خبرها بسنده کرد و هنوز چیزی قطعی مشخص نیست و همچنان احتمالش زیادِ که هواوی بخواد رو سریِ میت ۳۰ برای بازار چین از سیستم عامل خودش استفاده کنه.
مطمئناً تا اون موقع باز هم شاهد انتشار این دست از خبرها هستیم که صحت و سقم ماجرا بیش از پیش نمایان بشه.

m.b

جعبه گشایی mi 9t تو سایت همسایه زو.یت منتشر شده…
دوستانی که میخواستن ببینن، برن ببینن و لذت ببرن…

m.b

اوه اوه امروز عجب خبراییه…
اسنپدراگون 855+ معرفی شده و میکس 4 از اون استفاده میکنه…
شیائومی هم مشغول طراحی چیپست خودشه…
هانر هم چند روز دیگه(فکر میکنم همراه 9x) قراره تلویزیون هوشمند خودشو معرفی کنه…
تابستان داغی داریم مثل اینکه…

_V_

شیایومی قبلا چیپست داشت…
۸۵۵ پلاس چه پیشرفتی کرده جناب؟

m.b

– آره surge s1 که سال 2017 بعد از سه سال کار معرفی شد(کلاً چیپست سازی کار فوق‌العاده فرساینده و سختیه)
– کلاک بالا رسیده به 2.96 و gpu میانگین 15 درصد بهتر شده …
با بالا رفتن سرعت کلاک و کار ها و بهینه سازی های دیگه آنتوتوی این چیپست بالای 400000 خواهد شد…
نیمه دوم 2019 روی دستگاه هایی مثل پیکسل ها و وانپلاس 7t و نسخه پرو و میکس 4 ممکنه که استفاده بشه…

_V_

کاش تو نوت۱۰ هم استفاده می شد…

chalton

هواوی به سرقت اطلاعات از موتورولا متهم شد

_V_
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)