حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید هواوی از سیستم عامل روسی Avrora OS به جای اندروید استفاده کند

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

در ادامه روند ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی‌های جدید هواوی، برخی منابع فاش کرده‌اند که این شرکت مشغول رایزنی برای جایگزین کردن آن با سیستم عامل روسی Avrora OS است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم عامل روسی Avrora OS

سیستم عامل روسی Avrora OS

سیستم عامل روسی Avrora OS

در حالی که گزارش‌های قبلی به توسعه سیستم عامل اختصاصی هواوی اشاره می‌کردند، این احتمال وجود دارد که این غول فناوری چینی به دنبال استفاده از سیستم عامل روسی Avrora OS در محصولات آینده خود باشد. حدود دو هفته پیش هواوی و ۷۰ شرکت جانبی آن تحت تحریم دولت ایالات متحده قرار گرفته‌اند. پس از این اقدام شاهد قطع رابطه بسیاری از غول‌های فناوری همچون ARM، کوالکام، اینتل، مایکروسافت، گوگل و … با شرکت چینی بوده‌ایم.

در این وضعیت شرکت هواوی تصمیم گرفته به جای مذاکره با دولت ترامپ، راه‌های دور زدن تحریم‌ها همچون استفاده از سیستم عامل اختصاصی، جایگزین کردن فروشگاه‌های نرم افزاری اندروید دیگر به جای پلی استور و در نهایت ایجاد برندهای جانبی را انتخاب کند. هواوی به عنوان دومین برند مطرح تولید کننده گوشی هوشمند در جهان یا بایستی به طریقی معافیت استفاده از اندروید در محصولاتش را از دولت ترامپ کسب کند و یا آنکه یک جایگزین مناسب و اساسی برای بقا در بازار گوشی هوشمند بیابد.

همان‌طور که گفته شد، در اخبار قبلی داشتیم که هواوی مشغول توسعه یک سیستم عامل ساخته شده از نسخه متن باز پروژه اندروید است که به طبع قادر به اجرای تمام اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای این پلتفرم هم هست؛ اما امروز برخی منابع روسی فاش کردند که احتمال جایگزینی سیستم عامل روسی Avrora OS به جای اندروید در محصولات بعدی هواوی نیز دور از دسترس نیست.

سیستم عامل Aurora OS نسخه ارتقا یافته پلتفرم مبتنی بر لینوکس Sailfish است

Sailfish OS

Sailfish OS

طبق گفته یکی از معاونان ارتباطات روسیه به خبرگزاری RIA، هواوی مذاکرات استفاده از Aurora OS در محصولات بعدی خود را با مقامات روسی آغاز کرده است. Aurora OS یک پلتفرم متن باز توسعه یافته بر پایه لینوکس است. شاید جالب باشد که بدانید کار ایجاد هسته این سیستم عامل که هدف اصلی آن ارتقا سطح امنیت کاربران استفاده کننده از گوشی هوشمند عنوان شده، توسط گروه فنلاندی Jolla صورت گرفته است.

به هر حال پیش بینی می‌شود با توقف همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی، تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال آینده 40 درصد کاهش پیدا کند. در همین حال  رن ژنگفی، مدیرعامل شرکت هواوی، چندی پیش با اعلام اینکه این شرکت پیش‌بینی درآمد خود در سال جاری میلادی را کاهش داده است افزوده است که تحریم آمریکا 30 میلیارد دلار کاهش درآمد را برای هواوی در سال جاری میلادی به همراه خواهد داشت.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که در صورت تداوم تحریم‎ها، هواوی در بدترین حالت بعد از ۲ سال بار دیگر می‌تواند به جایگاهش امروزش در بازار گوشی هوشمند و بدون متکی بودن به شرکت‌های آمریکایی بازگردد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید در نهایت چه سیستم عاملی جایگزین اندروید خواهد شد؟ اصلا آیا هواوی نیاز به تعویض سیستم عامل خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

این خبر واسه بیست و هشت روز پیش بود .هواوی مشکل اصلیش فعلا آرم هست و ناتوان بودن در توان ساخت چیپ های پردازشی .این خطر وجود دارد که هواوی دو تا پنج سال نتواند هیچ موبایلی بسازد بخاطر چیپ های پردازشی .سیستم عامل در رده بعدی از نظر اهمیت هست و ساختش هم بسیار آسان تره .

نیما عرفانی

(البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که در صورت تداوم تحریم‎ها، هواوی در بدترین حالت بعد از ۲ سال بار دیگر می‌تواند به جایگاهش امروزش در بازار گوشی هوشمند و بدون متکی بودن به شرکت‌های آمریکایی بازگردد.)
این پاراگراف جای تأمل بسیاری داره .

afsoon

قطعا برمیگرده

m.b

جناب عطایی
اوپو اولین گوشی مجهز به دوربین زیر نمایشگر رو معرفی میکنه…
لطفا خبرش رو از gsmarena یا gizmochina پوشش بدید…
همچنین خبر دیگری هم هست که بیان میکنه اوپو این گوشی رو تا پایان 2019 نمیتونه تولید گسترده کنه…

m.b

با عرض پوزش خیر جناب عطایی…
خبر جدید و واسه همین امروز هست و یک تیزر از پیشرفت دوربین های اوپو تا الان هم ضمیمه شده…
همچنین تاریخ معرفی هم اعلام نشده بود که الان گفته شده ساعت 2 بعد از ظهر روز 26 ژوئن …
لینک از gsmarena و gizchina:
https://www.gsmarena.com/oppo_reveals_the_phone_with_underdisplay_selfie_camera_in_a_promo_video-news-37741.php

https://www.gizchina.com/2019/06/24/oppo-teases-its-under-display-camera-phone-for-june-26-launch-in-china/

_V_

بله تو سال ۲۰۱۹ دوربین زیر نمایشگر استفاده گسترده نمیشه

afsoon

چینی ها میزارن با قیمت های رقابتی .اره سامسونگ نمیزاره خخخخ

_V_

شفا

afsoon

چیه؟ مگه دروغ میگم ؟

_V_

نه کاملا راست میگی
میخوای بیا منم بزن

_V_

خانوم راست گو اجازه بدید گلاب به روتون من برم wc!

MohammadFarhaadi

خوب مشکل اصلی هواوی معماری آرمه.ما اگر همه پتنتها رو و همه مشکلاتش رو بگیم جایگزین میکنه ولی هنوز مسئله استفاده از معماری آرم میمونه که هیچ راهی نداره نه از هیچکدوم از چیپستهای حال حاظر میتونه استفاده کنه نه خودش میتونه کایرین توسعه بده چون اونم معمتریش آرمه حتی اگر معماری جدید توسعه بده با فرض محال باز مشکل ساپورت نرمافزارهای اندرویدی از معماری جدید باقی میمونه.من متوجه نمیشم هواوی دقیقا چی میخواد بکنه.درسته چین تو تکنولوژی واقعا قدرتمنده ولی از نو ساختن این همه تکنولوژی و برنامه که چند دهه کامل شدن تا اینجا رسیدن آیا ممکنه؟!البته اگه شرکتی بتونه یه معماری جدید توسعه بده ممکنه به علت به روز بودن حتی بهتر از معماری آرم باشه ولی اگه راحت بود تا الان انجام شده بود.یادمون نره بعضی چیزا واقعا جایگزین ندارن یا سخت میشه جایگزینشون کرد مثل بلوتوث مثل قانون مور معماری آرم و…

Dr.Nazer

هواوی با تحریم‌ای آمریکا رسما تموم شد. البته من نمیگم گوشی‌های بدی داشت با‌اینکه طرفدارش‌م نیستم. ولی واقعا اگه دیگه با آمریکا به توافق نرسه بدون اندروید و چیپ‌های پردازشی دیگه اگه راه‌حلی‌م پیدا کنه دیگه هیچوقت اون هواوی سابق نمیشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)