حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون هایسنس U9e با فناوری Dual Image رسما معرفی شد: یک پنل رنگی + یک پنل سیاه و سفید

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | تلویزیون

هایسنس U9e اولین تلویزیون با فناوری Dual-Image دنیا محسوب می‌شود. تلویزیون هایسنس یو ۹ ای با وجود استفاده از پنل ال سی دی، کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. در حقیقت فناوری دوال ایمیج یا Dual Image یک پنل رنگی + یک پنل سیاه و سفید را روی هم در یک تلویزیون ارایه می کند تا کنتراست کلاس OLED داشته باشد اما مشکلات آن را نداشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تلویزیون هایسنس U9e با فناوری Dual Image

تلویزیون هایسنس U9e با فناوری Dual Image

تلویزیون هایسنس U9e با فناوری Dual Image

دوآل ایمیج بودن تلویزیون هایسنس U9e به معنی استفاده از دو نمایشگر در آن نیست. به خاطر این صفت همچنین نباید امکان نمایش دو تصویر از دو ورودی جداگانه را نیز از هایسنس U9e انتظار داشت! در تلویزیون هایسنس یو 9 ای دو پنل صفحه نمایش، یکی رنگی و دیگر سیاه و سفید، رو به روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. نتیجه، تولد یک تلویزیون ال سی مجهز به نسبت کنتراست 10 برابری نسبت به تلویزیون‌های ال سی دی معمولی بوده است. کیفیت تصویر هایسنس U9e به لطف استفاده از تکنیک دوآل ایمیج با تلویزیون‌های اولد برابری می‌کند، هر چند قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ها دارد.

فناوری به کار رفته در این تلویزیون در همکاری با شرکت BOE توسعه یافته و BD Cell نام دارد. شرکت هایسنس با افتخار اعلام کرده فناوری نام برده به طور کامل چینی است.

صفحه نمایش هایسنس یو ۹ ای از دو پنل تشکیل می‌شود. پنل رنگی، وظیفه مدیریت رنگ‌ها را بر عهده دارد. پنل سیاه و سفید، مدیریت میزان روشنایی، کنتراست و جزئیات را عهده‌دار است. داخل تلویزیون پنج تراشه به کار رفته که به صورتی کارآمد، نور و تصاویر را کنترل می‌کنند. به لطف استفاده از تکنیک دوآل ایمیج، نسبت کنتراست هایسنس U9e به بیش از 150 هزار رسیده است، رقمی که از نسبت کنتراست بسیاری از تلویزیون‌های اولد نیز بیشتر است.

سازنده مدعی است هایسنس U9e از نظر حداکثر میزان روشنایی، محدوده رنگ‌های پشتیبانی شده، دقت رنگ‌ها و نحوه پردازش محتواهای اچ دی آر، در مقایسه با تلویزیون‌های اولد در وضعیت بهتری قرار دارد.

تلویزیون هایسنس یو 9 ای در سه مدل 55 اینچی، 65 اینچی و 75 اینچی عرضه خواهد شد. در سال 2019، فقط مدل 65 اینچی به قیمت 2610 دلار قابل خریداری است. برای خرید دو مدل دیگر باید تا سال میلادی آینده منتظر بمانیم.

نظر شما درباره این خلاقیت هایسنس چیست؟ فکر می کنید آینده پنل های تلویزیون این باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

شرکت BOE داره خیلی شاخ میشه

نیما عرفانی

کل متن یه طرف این تیکه هم یه طرف
(فناوری به کار رفته در این تلویزیون در همکاری با شرکت BOE توسعه یافته).
بی صبرانه منتظرم کیفیت پنل میت ۳۰ پرو ساخت BOE رو ببینم اون موقع عکس العمل دیسپلی میت خیلی می‌تونه جالب باشه یا اینکه باز طبق معمول خودشو میزنه به ندیدن و نشنیدن، مثل کاری که با نمایشگر اکسپریا وان انجام داد.

MohammadFarhaadi

جالبه.واقعا اگه بتونن با تکنولوژی ال سی دی یه همچین خروجی ای بگیرن اونم بهتر از اولد اونم تو نسل اول! استفاده از ال سی دی به صرفه تر میشه و همچنین دوام و عمر بیشتر نسبت به اولد میتونه گزینه بهتری باشه.باید ببینیم ضخامتش برای استفاده در سایز کوچیک چطوره.همچنین باید توسط کارشناسان بجز دیسپلی میت بررسی بشه!

Star

BOE هم داره خوب پیش میره باید این سری تلویزیون های هایسنس بیاد بازار مقایسه بشه با اولد ها ولی پردازش تصویر هم تاثیر گذار هس تو تلویزیون.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)