حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دکمه کنترل محتوای در حال پخش در گوگل کروم به کنار نوار آدرس اضافه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

شاید برای شما هم گوگل کروم تبدیل به یکی از نرم افزارهای پایه‌ای شده باشد که در کنار وبگردی و دیگر موارد به گوش کردن موسیقی یا شنیدن صدای یک ویدیو بپردازید. خبر خوب این است که اگر چنین کاربری هستید، مشخصا برای شما دکمه کنترل محتوای در حال پخش در گوگل کروم به کنار نوار آدرس اضافه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مختلف، گوگل در حال اضافه کردن دکمه‌ی پلی به مرورگر کروم است. این دکمه در تولبار مرورگر قرار داشته و کاربران با استفاده از آن می‌توانند پخش موسیقی در تب‌های باز را مدیریت کنند.

این ویژگی جدید که Global Media Controls یا کنترل‌های جهانی رسانه نام دارد، در حال حاضر به عنوان یک قابلیت آزمایشی بر روی نسخه توسعه دهندگان کروم یا کروم کاناری (Chrome Canary) قرار دارد. در صورت فعال شدن این ویژگی، دکمه‌های مربوط به آن در کنار نوار آدرس ظاهر می‌شوند و اطلاعات مربوط به موسیقی‌های در حال پخش در تمامی تب‌ها نمایش داده می‌شود.

اگر قصد دارید که شخصا این ویژگی را تست کنید، باید ابتدا مرورگر کاناری را نصب کرده و سپس با مراجعه به صفحه آزمایشی این مرورگر به آدرس chrome://flags/ و پیدا کردن Global Media Controls، این قابلیت جدید را فعال کنید. کافی است یکبار مرورگر را بسته و سپس باز کنید تا دکمه کوچک پلی در کنار نوار آدرس ظاهر شود؛ در این صورت هر زمان که موزیک یا یک فایل ویدئویی در یکی از تب‌ها پخش شود، امکان جلو عقب و قطع و پخش کردن آن وجود دارد. در بررسی‌های انجام شده این ویژگی به خوبی با یوتیوب، ویمئو، پادکست‌های اپل و اسپاتیفای هماهنگ است. البته در صورتی که چندین فایل بصورت همزمان در حال پخش باشند، تنها امکان کنترل فایل اولیه وجود دارد.

گوگل به تازگی ویژگی‌های مشابه دیگری مثل قابلیت بی صدا کردن یک وبسایت به صورت دائمی یا یک تب را به کروم اضافه کرده است، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قابلیت جدید و بسیار کاربردی به مرورگر اصلی کروم اضافه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ این ویژگی را می پسندید؟ با چه مرورگری وبگردی می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)