حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل غرامت ۶۸۳ میلیون دلاری را به سامسونگ برای عدم تحقق هدف خرید نمایشگر OLED از این شرکت، پرداخت می کند

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، سامسونگ

هفته پیش بود که در ترنجی درباره درخواست غرامت سامسونگ از اپل به دلیل سفارش پایین نمایشگرهای OLED توسط این شرکت صحبت کردیم. حالا خبر می رسد که اپل غرامت ۶۸۳ میلیون دلاری را به سامسونگ برای عدم تحقق هدف خرید نمایشگر OLED از این شرکت، پرداخت می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

غرامت بابت نمایشگرهایی است که اپل نتوانسته به سامسونگ سفارش بدهد

همکاری اپل و سامسونگ مدتی است که برای نمایشگرهای OLED قوی‌تر شده است. این دو شرکت مشکلات کلی با یکدیگر دارند. هر دو چندین سال در دادگاه‌ها با هم درگیر بودند و به دنبال جریمه یکدیگر بودند، اما اپل متوجه شده که در برخی زمینه‌ها مانند نمایشگر OLED نیازمند کمک سامسونگ است. بر اساس گزارشات حالا در طول سه ماهه سوم امسال، شرکت اپل مجبور شده که غرامت ۶۸۳ میلیون دلاری به سامسونگ داشته باشد.

این غرامت بابت نمایشگرهایی است که اپل نتوانسته سفارش بدهد! ماجرا اینجاست که همکاری اپل و سامسونگ بر پایه تولید و خرید نمایشگر است و هر دو شرکت در قرارداد خود بر روی یک میزان فروش هدف‌گذاری و بر روی یک رقم سفارش توافق کرده‌اند. اما حالا این میزان برآورده نشده و اپل موفق نشده این میزان نمایشگر را از سامسونگ خریداری کند چرا که فروش آیفون کاهش یافته و بدین ترتیب تولید آن هم کاهش خواهد یافت و به همین خاطر اپل باید طبق قرارداد به سامسونگ مبلغی جداگانه که یک جریمه مشخص شده در قرارداد است را پرداخت کند.

این حجم از درآمد برای سامسونگ خوشحال‌کننده و امیدوارکننده خواهد بود. در طول این سه ماهه، پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ 56 درصد کاهش سود عملیاتی داشته باشد و با این مبلغ پرداختی اپل به سامسونگ می‌تواند امیدوار باشد که بخشی از این کاهش سود را جبران کند.

بخش الکترونیک سامسونگ، احتمالا یک سری افت در سوددهی را تجربه کند. با اینکه این شرکت موفق شده از اپل جریمه دریافت کند اما به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا، سه ماهه دوم این شرکت سوددهی کمتری را تجربه کرده. همین جنگ تجاری باعث شده که انواع و اقسام تجارت‌ها مانند تجارت پردازنده‌ها در سرتاسر جهان با مشکل مواجه شود.

به هر حال، سوددهی این سه ماهه حدود 5.6 میلیارد دلار پیش‌بینی شده. سامسونگ تا ماه دیگر اطلاعات بیشتری را منتشر خواهد کرد. به گفته سامسونگ، پرداخت اپل به این شرکت در گزارشات فعلی منعکس شده و همین باعث شده که عملکرد شرکت بهبود پیدا کند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید این غرامت باید به سامسونگ پرداخت می شد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG_KING

۶۸۳ دلاری???
تیتر رو تصحیح کنید آقای عطایی
تیتر رو که خوندم کرک و پرم ریخت گفتم این دیگه رسما گدایی کرده از اپل
آخه ۶۸۳ دلاررر??

_V_

اه یعنی اپل کلا یه ای۸۰ داده به سامسونگ؟😅😂
لطفا اصلاح شه تیتر

mostafa3

683 دلار خودم هم میتونم پرداخت کنم به سامسونگ
اون میلیون ش کجاست
خخخخ

_V_

mostafa3
😂😂👌
خبر اومده اپل بعد پرداخت این غرامت ورشکسته شد😂

afsoon

فروش آیفون ها پایین تر از انتظار بود هرچند دیگه باید به خودشون بیان و بفهمن دیگه رقابت به حدی رسیده که سیستم عامل اختصاصی هم نمیتونه معجزه کنه .

chalton

بسیار عالی،باید این جریمه رو پرداخت میکرد،چون این غرامت واسه نمایشگرهایی هست که اپل نتونسته سفارش بده،هر دو برند در قراردادشون بر روی یک میزان فروش هدف‌گذاری و بر روی یک رقم سفارش توافق کردن برای همین الان از اون میزانی که تو قرارداد ذکر شده خیلی کمتره برای همین باید جریمه رو بزن به حساب😏
این چینی ها اومدن دنیای موبایل رو خراب کردن با گوشی های بی کیفیت و تو خالیشون،همین برند هوآوی رو پرچمدارش رو بالای 400 دلار بدی حماقت محضه،الان p30 pro واقعا بیشتر از 400 دلار نمیارزه،خدایی باید واقع بین باشید دیگه.

chalton

اقای ع.طا.یی فکر کنم از عمد بعضی از کارهاروانجام میدید که سامسونگ رو بیارید پایین،683 میلیون دلار زدید 683 دلار،یعنی پول دو جفت کتونی رو داده به سامسونگ؟این کارها فقط اعتماد به این سایت رو کم میکنه،چند باری هم سامسونگ رو آوردید پایین تو خبرهای قبلتون،ولی بدونید سامسونگ با این چیزا نمیاد پایین.

Amir galaxy

683 دلار؟!!!!
اخه سام نمیگه به اپل فشار میاد؟؟؟؟؟
خواهشا اصلاح کنین

Star

احتمالاً دیگه با سامسونگ همکاری قوی نداشته باشه و بره سمت برندهای دیگه، خداحافظ سامسونگ.!

_V_

چه ذوقی کرده این😂😂
نه نگران نباش از پنل موبایل رفته پنل ایپد و مک بوک که گرونتره 😂😂😂

_V_

ژاپن دیسپلی در هر صورت زیر سامسونگ دست و پا میزنه!
جالبه سامسونگ انقدر بزرگه که تو هر بخشی دست داره بعد از برندایی که تخصصی تو همون بخش کار میکننم بهتره😂

Dr.Nazer

برادر از خوشحالی تسمه تایم پاره نکنی! نه اپل جز سامسونگ با هیچکس نمیتونه همکاری کنه وگرنه دیگه چیزی ازش نمیمونه

Dr.Nazer

آقایون تیتر اصلاح شد دیگه نیاز نیس بیاین ایراد بگیرین از ۶۸۳ دلار😐🙏

Milad7

نوبتیه؟ 🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)