حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری اپل در ژاپن دیسپلی

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل

جنگ‌های تجاری میان کشورهای مختلف می‌تواند تاثیرات محسوسی روی عملکرد کمپانی‌ها بگذارد. به عنوان مثال می‌توان به جنگ تجاری اخیر میان چین و امریکا اشاره کرد که هواوی را تا حدودی تحت تاثیر قرار داد. این بار ایجاد تنش‌ میان دو کشور دیگر به ضرر کمپانی‌های سازنده و مصرف کنندگان منجر خواهد شد. گفته می شود سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری اپل در ژاپن دیسپلی محتمل است و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

آیفون

در حالی که چین و امریکا به آتش بس موقتی دست پیدا کرده‌اند و هواوی می‌تواند مجدداً به تهیه نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز خود از کمپانی‌های امریکایی بپردازد. تنش‌های موجود میان ژاپن و کره جنوبی تاثیری جدی بر اپل و نسل بعدی آیفون‌های این شرکت خواهند گذاشت.

به گفته Reuters از 4 جولای، ژاپن به محدود کردن صادرات برخی از کالاها به کره جنوبی خواهد پرداخت. قسمت تاثیر گذار این محدودیت روی آینده اپل، محدودیت اعمال شده بر صادرات مواد اولیه‌ای نظیر پلی ایمیدهای ترکیب شده با فلور (fluorinated polyimide) و هیدروژن فلورید (HF) با خلوص بالا است. این مواد عمدتاً در تولید پنل‌های نمایشگر و چیپ‌های موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل به احتمال بسیار قوی با مشکل تامین پنل‌های OLED مواجه خواهد شد
از 4ام جولای صادرکنندگانی که این مواد را از ژاپن به کره جنوبی ارسال می‌کردند باید اقدام به اخذ مجوز کنند. با توجه به حساسیت دولت ژاپن روی این مواد، ظاهراً دریافت مجوزهای لازمه برای صادرات آن‌ها به حداقل زمانی در حدود 90 روز احتیاج دارد. از آنجایی که ژاپن بیش از 90 درصد تولید جهانی پلی ایمیدهای ترکیب شده با فلور و بیش از 70 درصد تولید جهانی گاز هیدروژن فلوئورید را در دست دارد، تنش‌های به وجود آمده میان ژاپن و کره جنوبی می‌تواند تاثیر محسوسی روی تولیدکنندگان کره‌ای نظیر سامسونگ و ال‌جی بگذارد.

حسگر اثرانگشت شفاف JDI

از سوی دیگر با توجه به اینکه 2 کمپانی مذکور از تامین کنندگان اصلی پنل‌های OLEDآیفون‌های اپل هستند، غول امریکایی دنیای فناوری احتمالاً با مشکلات بسیار جدی برای تامین پنل‌های نمایشگر آیفون‌های بعدی مواجه خواهد شد.

این مسئله زمانی حساس‌تر می‌شود که اپل هیچ گزینه جایگزین یا پشتیبانی را ندارد. حتی سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری درJapan Display نیز برای توسعه نمایشگرهای Liquid Retina LCD مورد استفاده در آیفون XR و پنل‌های OLEDمورد استفاده در اپل واچ انجام شده است. در واقع ورود دیر هنگام Japan Display به عرصه تولیدکنندگان پنل‌های OLEDسبب شده پنل‌های این شرکت چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیّت، انتظارات اپل برای استفاده در آیفون را برآورده نکنند.

اپل طی یک سال گذشته دوران نسبتاً سختی را پشت سر گذاشته است. از دردسرهای موجود برای تامین مودم‌ 5G برای آیفون‌های 2020، تا تعرفه‌های گمرکی که در صورت تصویب می‌توانستند تاثیر چشمگیری روی فروش و قیمت آیفون‌ها و آیپدها بگذارند و مشکل فعلی بر راه تامین پنل‌های مورد نیاز برای نمایشگر آیفون‌های بعدی.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل با این چالش چطور کنار می آید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

بسلامتی
این چند شرکت تشکیل دهنده ژاپن دیسپلی
تمام توان خودشونو و اطلاعات رو در اختیار هم نمیزارن
از همون اول تشکیل این شرکت اشتباه بود

_V_

وات د …
جنگ ژاپن و کره جنوبی؟!😐

نیما عرفانی

به ضرس قاطع میشه گفت ژاپن دیسپلی بزرگترین قطب قطعات و مواد مورد نیاز برای تولید انواع پنل نمایشگر هست.
فکر نکنم این دعوا و جنگ تجاری رو تولید و عرضه ی آیفون های ۲۰۱۹ تأثیری بذاره و مجدداً اپل برای پنل های آیفون های جدیدش با سامسونگ و ال‌جی همکاری می‌کنه اما از آیفون های ۲۰۲۰ به بعد دیگه احتمالش زیادِ که اپل به صورت جدی برای تولید پنل نمایشگرهای آیفون با الجی و ژاپن دیسپلی و شارپ قرار داد ببنده.
پنل مورد استفاده در اپل واچ هم کلاً الجی تأمین می‌کنه.
سامسونگ هم گفته شده قرارِ پنل نمایشگر های آیپدها و مک بوک های جدید رو تأمین کنه.
البته لازم به ذکر هست که نباید از اون طرف هم BOE رو فراموش کرد و میشه بهش یک اشارهٔ کوچیکی داشت .از اونجایی که این برند داره روز به روز پیشرفت می‌کنه و در موازاتش ابعاد فعالیتش هم گسترش پیدا کرده که مهم ترینش میشه به تولید پنل های مورد نیاز هواوی و شیائومی در سطح وسیع اشاره کرد، باید دید چه زمانی به بالاترین درجهٔ کمی و کیفی میرسه که بتونه وارد رقابت جدی و همه جانبه با بزرگان عرصه ی پنل و نمایشگر با سایزهای مختلف بشه.

m.b

البته boe برای شیائومی در سطح گسترده تولید نمیکنه و پنل های آمولد شیائومی تقریباً همشون ساخت سامسونگ هستن و پنل های ips هم زنجیره تامین شیائومی معمولاً از تیانما و shenchao و jdi و ebbg تا حدی هم از boe تامین میکنن که معمولاً اکثرا وارد ها دوست دارن پنلشون رو تیانما تامین کرده باشه که میگن کیفیتش خیلی بهتره…
حتی تو پوکوفون هم اونایی که تیانما بودن، اسکرین تایم خیلی بهتری میدادن تا اونایی که از ebbg و boe تامین شده بودن…

نیما عرفانی

نگفتم الان برای شیائومی پنل میزنه که، گفتم قرار بر این شده که در آینده ی نزدیک دامنه ی فعالیتش رو افزایش بده و پنل های محصولات بیشتری از هواوی و شیائومی رو تولید کنه به خصوص که تولید LCD هایی که از حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر بهره میبرن فعلاً در انحصار BOE هست و این می‌تونه برتریِ مهمی نسبت به کمپانی هایی که نام بردی تلقی بشه و سطح وسیع تری از میان رده و پایین رده های هواوی و شیائومی رو شامل بشه(سایر برندهایی هم که با BOE همکاری میکنن فاکتور گرفتم).

m.b

“از اونجایی که این برند داره روز به روز پیشرفت می‌کنه و در موازاتش ابعاد فعالیتش هم گسترش پیدا کرده که مهم ترینش میشه به تولید پنل های مورد نیاز هواوی و شیائومی در سطح وسیع اشاره کرد”
والا من که از این قطعه برداشت زمان حال و گذشته رو کردم تا آینده…😂
اما آره boe با پیوندی که با هوآوی خورد پیشرفت چشمگیری کرد…
راجب حسگر یکپارچه با پنلش هم اگر نسبت به استفاده از حسگر های جدا به همراه پنل مزیتی مانند سرعت و دقت بیشتر داشته باشه آره میشه روش برای تامین حساب کرد…

نیما عرفانی

(والا من که از این قطعه برداشت زمان حال و گذشته رو کردم تا آینده…😂)
⁦🤦‍♂️⁩😂
(اما آره boe با پیوندی که با هوآوی خورد پیشرفت چشمگیری کرد…)
👍👌
(راجب حسگر یکپارچه با پنلش هم اگر نسبت به استفاده از حسگر های جدا به همراه پنل مزیتی مانند سرعت و دقت بیشتر داشته باشه آره میشه روش برای تامین حساب کرد…)
تا پیش از این شرکت LG قدرت بلامنازع تولید پنل‌های LCD در دنیا بود ولی در سال 2018 شرکت چینی BOE توانست با تولید 54.3 میلیون پنل در مقایسه با 48.6 میلیون پنل ال جی، جایگاه اول را از آن خود کند.
در همین زمینه باید به این مورد اشاره کنیم که با افزایش 10 درصدی کل بازار پنل‌های مانیتور LCD در سراسر دنیا و رسیدن به رقم 151 میلیون پنل در سال 2018، شرکت BOE توانسته به آمار تولید 37.3 میلیون پنل در سال برسد و حالا ال جی با تولید 34.5 میلیون پنل نمایشگر، در این زمینه نیز بازی را به BOE باخته است.
البته در گزارشی که BOE خود به صورت رسمی منتشر کرده به این مورد هم اشاره شده که میزان تولید این شرکت نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است و حالا این شرکت می‌تواند در حدود 45 درصد از کل نیاز بازار LCD دنیا را به تنهایی تولید کنند و این نشان از قدرت بسیار زیاد این کمپانی بزرگ تولید نمایشگر در دنیا دارد.
اینارو کپی/ پیست کردم که یادآوری کنم حتی BOE پتانسیلش رو داره که در آینده به صف تأمین کنندگان پنل OLED آیفون ها اضافه بشه و درعین حال بگم که قطعاً رو این قضیه(LCD) هم کار شده و سرعت و دقت حسگر اثر انگشت مطلوبی داره.

m.b

البته نیما الان رفتم دیدم boe اولین در استفاده از lcd های پشتیبانی کننده از حسگر داخل صفحه نبوده و همین ژاپن دیسپلی اولین بوده مثل اینکه…
اینم لینکش:👇
http://www.digitaltest.ir/Content/Detail/2004077

_V_

برای چی از ۲۰۲۰ به بعد با سامسونگ همکاری نکنه،،این تحریمای ژاپن که به سمت هم الجیه هم سامسونگ!

نیما عرفانی

نه دیگه متوجه نشدی چی‌ گفتم ، کامنت رو با دقت بیشتری بخون لطفاً .
گفتم به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۰ همکاریش با سامسونگ از فاز تولید پنل برای آیفون خارج میشه و همکاریِ تازه ای در جهت تولید پنل های آیپد و مک بوک آغاز می‌کنه و این بخش رو به عهده ی سامسونگ میذاره.

_V_

شایدم میکرو ال ای دی های خودشو بندازه تو کار!بالاخره چند ساله هی دارن میگن اپل در حال توسعه بخش پنلای میکروال ای دیه!

نیما عرفانی

چندسال یعنی بالاتر از ۵ سال که نیست ، از سال ۲۰۱۷ رو این موضوع دارن کار میکنن که میشه تقریباً ۲ سال و نیم الی ۳ سال اما تا زمان ۲۰۲۱ این فناوریِ پیچیده و گرون قیمت به مرحله ی تجاری سازی نمی‌رسه ، تازه اول قرار شده رو اپل واچ بیاد بعد رو آیفون پس یعنی ۲۰۲۱ رو اپل واچ میاد و ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ رو آیفون.

نیما عرفانی

در خوش بینانه ترین حالت ، سال ۲۰۲۰ از این فناوری رو اپل واچ استفاده می‌کنه و سال ۲۰۲۱ فقط رو یکی از مدل های آیفون به کار می‌بره (مثل سال ۲۰۱۷ که فقط رو یکی از مدل های آیفون طراحیِ جدید و نمایشگر اولد استفاده کرد که آیفون X بود).

Dr.Nazer

اپل دیگه هر محصولیش خوب باشه، بخش گوشی‌سازیش رسما (حداقل برای من) نابود شده. اگه امسال نتونه یه تغییر درست توی گوشیاش بده و همون XS و با ۲۰ تا دوربین بده بیرون!، نشون میده که بعد از استیو جابز دیگه گوشی‌ای به نام آیفون وجود نداشته؛ فقط تکرار…

Star

تو فناوری ژاپن و آمریکا تعیین کننده هستند و هر شرکتی رو تحریم بکنند با کله میخوره زمین، قدرت اول فناوری این دو کشورند.

_V_

😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)