حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نیمی از مردم امریکا مدل موبایل خود را نمی دانند، یک سوم آن ها فکر می کنند موبایل 5G دارند

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اسمارت‌فون

واقعا شاید باور نکنید اما نیمی از مردم امریکا مدل موبایل خود را نمی دانند و حتی یک سوم آن ها فکر می کنند موبایل 5G دارند! در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دکلاتر شرکتی آمریکایی است که در زمینه فروش گجت‌های قدیمی فعالیت می‌کند. این شرکت اخیرا گزارشی از آنالیز بازار محصولات دسته دوم در ایالات متحده را منتشر کرده که شامل اطلاعات جالبی می‌شود. طبق این تحقیقات، نیمی از کسانی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند توانایی تشخیض گوشی حود را با مشاهده یک تصویر نداشته‌اند.

نکته جالب دیگر در این تحقیقات این است که یک سوم از این افراد معتقدند محصول مورد استفاده آنها قابلیت پشتیبانی از ارتباطات فوق پیشرفته 5G را دارد. این در حالی است که در زمان انجام تحقیقات، محصولات مجهز به مودم 5G هنوز به صورت رسمی وارد بازار ایالات متحده نشده‌ بودند.

دکلاتر در تحقیقات خود با افرادی در سنین مختلف مصاحبه کرده است تا بررسی کند که این افراد چقدر و چگونه از گوشی هوشمندشان در طول روز استفاده می‌کنند. اکثر افرادی که در مصاحبه شرکت کرده بودند گفتند که طی 12 ماه گذشته گوشی هوشمندشان را تعویض کرده‌اند. 31 درصد از این افراد علت تعویض گوشی هوشمندشان را خرابی آن مطرح کردند، در حالی که تنها یک چهارم از این افراد، نیاز به گوشی هوشمند سریع‌تر را دلیل اصلی تعویض گوشی هوشمندشان دانستند.

در ادامه تحقیقات، متخصصان دکلاتر تصویری از گوشی هوشمند هر فرد را به وی نشان دادند، اما نکته جالب این بوده که نیمی از این افراد قادر به تشخصی گوشی هوشمندشان نبودند. این در حالی است که 71.32 درصد از دارندگان گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ قادر به تشخیص این محصول بودند. شاید علت این امر نیز نوع تبلیغات شرکت سامسونگ بوده است که گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را با یک عدد 9 بزرگ روی نمایشگر تبلیغ می‌کرد!

سوال بعدی محققان دکلاتر در مورد تکنولوژی 5G بوده است. از میان شرکت‌کنندگان 31 درصد گفته‌اند که محصولشان مجهز به ارتباطات 5G است و 62 درصد نیز گفته‌اند از وقتی که از ارتباطات 5G استفاده می‌کنند شاهد بهبود در عملکرد گوشی هوشمندشان بوده‌اند. این در حالی است که چنین تکنولوژی در آن زمان هنوز فعال نشده بود و همچنین محصولات مورد استفاده آنها فاقد مودم 5G بوده است.

از آنجایی که شرکت دکلاتر روی محصولات ریفربیشد شده کار می‌کند در این مورد نیز سوال پرسیده است. بسیاری از کاربران معتقدند که با خرید چنین محصولی تا 399 دلار می‌توانند صرفه‌جویی کنند، اما تنها 6 درصد از آنها چنین دستگاهی دارند. محصول ریفربیشد شده به محصولی گفته می‌شود که در زمان عرضه با مشکلاتی مواجه شده و به کارخانه بازگشته است. سازنده این محصول نیز با رفع معایب، آن را به قیمتی کمتر دوباره به بازار فرستاده است.

نیمی از مردم آمریکا نشان داده‌اند که علاقه‌مند به خرید محصولات ریفربیشد شده هستند، اما مشکل اصلی آنها با خدمات وارانتی است. در حال حاضر از این تعداد، 44 درصد معتقدند که خدمات پس از فروش این محصولات کافی نیست.

فکر می کنید این آمار در ایران به چه صورت باشد؟ به صورت کلی فکر می کنید مصوت موضوع عجیبی است؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

اینجا ایرانه
اونا انقد پولدارن ک حتی توجه نمیکنن مدل گوشی چیه فقط میرن گوشی خوب میخرن😐🤦‍♂️ ولی ما با این وضعمون ی سال ی گوشیو بررسی میکنیم آخر ک میخوایم بخریمش انقد گرون شده نمیتونیم بخریم. ا

Dr.Nazer

آقایون ساندیس به دستی ک منفی میدین؛ میشه لطفا اعلام کنین کجای حرف من اشتباه بود؟ الان قیمتا تو ایران عالیه تو آمریکا داغونه نه؟ واقعا واسه بعضیا متاسفم

_V_

اره داش درست گفتی اونا فقط میرن نمایندگی برند محبوبشون میگن بهترین گوشیتونو بدید😅
حالا اگه سام باشه میگن نسخه قلم دار و بدون قلم(نوت و اس😂)
البته نه همشون که

Amir galaxy

ای خداااااا
اینو راست میگی….
می خواستم یه گوشی بخرم یه سال تحقیق کردم آخرش چون گرون شد نخریدمش
اینا چقد خوبن
#به_کدامین_گناه

afsoon

😂😂🤣😂

Amin B3DA

خدایی ربطی به قیمت اینجا و اونجا نداره ک دوستمون گفت. بابا طرف نمیدونه فک میکنه گوشیش 5g یا حتی برندش رو نمیدونه این نشون میده طرف چیزش خله وگرنه بابای من میدونه گوشیش فقط تا 4g پشتیبانی میکنه

Dr.Nazer

آره معموله ک طرف خله😐😂 ولی خب هستن کسایی ک پولدارن حتی تو همین ایران؛ مثلا من کسی رو میشناسم خیلی پولدارن، یعنی خیلیا،! بعد بهش میگم گوشیت چیه میگه اپله نمیدونم بابام برام خریده😐

Star

آره واقعا، باید خنگ باشند که فکر میکنند گوشی 5G دستشونه عجب چیزهایی آدم میشنوه اونم از چه کشوری خخخ😂

نیما عرفانی

البته که خودم به شخصه با تمسخر به شدت مخالفم اونم در خصوص کسانی که چون اطلاعات ندارن دست به انجام کاری میزنن اما اینو میگم چون واقعاً به چشم دیدم . یک بنده خدایی گوشی می ۸ شیائومی خریده بودن براش ،فرداش رفیقش ازش پرسید مبارکه گوشیت چیه؟گفت والا قابلت رو نداره, آیفون!!! رفیقش گفت خب حالا چندگرفتی؟ جواب داد: ۴.۶۰۰, بازم گفت قابلت رو نداره (رفیقش اول از نمای جلو فقط گوشی رو دید بعداً که از تمام زوایا گوشیو دید, خودش رو به روز نگه داشت که طرف ناراحت نشه. البته این قضیه مربوط به پارسال هست نه الان.
به نظرم نباید در هیچ شرایطی به سادگیِ دیگران خندید.

Dr.Nazer

داداش سادگی چیه میگم طرف انقد پولداره باباش واسش گوشی خریده خودش نمیدونه مدل دقیق گوشی چیه یعنی فقط ب باباش گفته گوشی میخوام رفته بهترین گوشی رو واسش خریده

نیما عرفانی

خب اینا بحثشون جداست با اونی که من گفتم و امثال اینها بیشتر رفتاراشون ادا و اصول به حساب میاد چون امکان نداره کسی که اینقدر پول داده ندونه چه گوشی دستشه ، حتی اگه خودش هم نخریده باشه یعنی بهش نگفتن مدلش چیه ؟!! مگه میشه؟!!!

Amin B3DA

سادگی ینی بگه نمیدونم. پز دادن و حماقت و بابای پولدار و… همگی بحثش جداست

MohammadFarhaadi

نگاه نکنید تو سایت تکنولوژی بیشتر کاربرا اطلاعاتشون خوبه یا بالاخره اطلاعات کمی دارن باید ببینید همه مردم چقدرشون از این چیزا مطلعن.اگر آمار بگیرن اوضاع مملکت خودمون خیلی بدتره آمار فوقه!

Naranj

بله بستگی به طرف داره.مثلا خود ما که علاقه به موبایل داریم ممکنه از کامپیوتر چیزی ندونیم و یکی بگه سیستمت چیه بگی نمیدونم ولی اون طرف خوره کامپیوتر باشه بهت بخنده!

Amir galaxy

عجب

Dr.Nazer

داداش یکم دیر اومدی فک کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)