حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی دوربین چهارگانه هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30) دایره ای است!

نوشته

4 سال قبل | 38 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، رندر، هواوی

به تازگی تصویری از قاب پشتی هواوی میت ۳۰ پرو منتشر شده که حاکی از قرارگیری دوربین اصلی این دستگاه با چینش دایره‌ای است. در حقیقت طراحی دوربین چهارگانه هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30) دایره ای است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30)

هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30)

هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30)

شاید بتوان میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را به عنوان اولین دستگاه‌هایی تلقی کرد که باعث شدند دوربین‌های دارای چینش مربعی در بازار رواج پیدا کنند اما اولین بار LG X Cam بود که دست به خلق این طراحی زد. حالا امسال اپل و گوگل هم می‌خواهند در پرچمداران خود از چینش مشابهی برای دوربین آیفون XI و پیکسل ۴ استفاده کنند. با این حال به نظر می‌رسد که هوآوی از این طراحی دور شده و قصد استفاده از دوربین دایره‌ای را دارد.

در تصویر تازه‌ای که از میت ۳۰ پرو در اینترنت پخش شده، پنلی شیشه‌ای را مشاهده می‌کنیم که حفره دوربینی به شکل دایره پشت آن قرار گرفته است. یکی از وبلاگ‌های خبری حوزه فناوری با الهام از این طراحی تصویر میت ۲۰ را فتوشاپ کرده و رندری از میت ۳۰ ساخته که در آن می‌توانیم خروجی احتمالی میت ۳۰ پرو را ببینیم.

در حال حاضر مشخص نیست که این دوربین چند سنسور دارد ولی حداقل می‌توانیم منتظر سه سنسور باشیم. بر روی این پنل شیشه‌ای اسم Leica دیده می‌شود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که همکاری دیگری میان هوآوی و این شرکت آلمانی برای تولید دوربین میت ۳۰ پرو انجام گرفته باشد.

میت ۳۰ پرو احتمالا نمایشگری از نوع AMOLED خواهد داشت. شایعات حاکی از آن است که نرخ نوسازی این نمایشگر مثل وان پلاس ۷ پرو ۹۰ هرتز است. علاوه بر این، گوشی مذکور حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای و ۴ هزار میلی آمپر باتری خواهد داشت که از قابلیت شارژ بیسیم و سریع پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود که میت ۳۰ پرو از پردازنده ۷ نانومتری کایرین ۹۸۵ (Kirin 985) استفاده کند. این پردازنده هم مثل Kirin 810 به یک NPU داخلی و اختصاصی مجهز شده است. نظر شما درباره چینش دایره‌ای دوربین هواوی میت ۳۰ پرو چیست؟ آیا آن را به چینش مربعی ترجیح می‌دهید یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
38 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

🤔

m.b

طراحی دایره ای میتونه خوب باشه اما این رندر زیاد طراحی دوربیناش خوب نبود از نظر من…

Amin B3DA

نههههههه. با اینکه طراحیش جدیده و چون گوگل و اپل دارن مربعی رو خز میکنن بهتره که دایره ایش کرده اما اگر رندرش درست باشه اصلا قابل قیاس با میت20 نیست. طراحی های هواوی داره پخته تر میشه و همچین چیزی بعیده بزنه (رندر)

Jason bourn

اها نمیدونستم اپل و گوگلن که خز میکنن =))

Amin B3DA

دوست عزیز کاری به نام برند ندارم. منظورم همه گیر شدن طرحه. متن هم اگر بخونید همین دو برند را نام برده

afsoon

زشته .از هواوی بعید هست همچنین طرحی رو بسازه .از اندازه سنسور ها معلوم هست که ۶۴ مگاپیکسلی همشون هستن .عقلانی نیست در کل و امیدوارم هواوی مثل میت۲۰ طراحی کنه میت۳۰ رو

نیما عرفانی

🙂

_V_

“از اندازه سنسور ها معلوم هست که ۶۴ مگاپیکسلی همشون هستن”
#آینده_رفته_از_این_کشور

نیما عرفانی

هیس 🤫
با اکانت دوم مصطفی درست رفتار کن😂

_V_

😐😐😐
😅

m.b

هیس 🙇
هنوز خیلیا نمیدونن… 😂😎

afsoon

نمی‌بینی سنسور ها چقدر بزرگ هست؟

m.b

😓من همین الان اعلام برائت میکنم… 😅😂

نیما عرفانی

😂😂

_V_

چه ربطی داره لامصب😐😐😐
تو از روی لنز اونم رندر اندازه سنسوراشو دیدی؟

نیما عرفانی

خب طبیعیه
همون جور که قبل از عرضه ی یک موبایل از سوی خودِ کمپانی ، براش دقیق و منصفانه قیمت گذاری می‌کنه ، چرا نباید بتونه از روی رندر ، مشخصات سنسورهارو بگه؟!😂
پی نوشت: لطفاً شدت لحنت رو مسالمت آمیز کن که بعداً دودش تو چشم خودت میره ع.ل.ی.ر.ض.ا😅😉

_V_

چشم😅😐
یادم نبود باید برم برا امر خیر😐📿

نیما عرفانی

بی بلا
👌👍😄

Amin B3DA

دقیقا آقا نیما. قیمت نوا5 را توی چند پست اعلام کردند 1500 دلار 😐😂🙃

نیما عرفانی

😉😄😅

bi taasob

انتظار می‌رود که میت ۳۰ پرو از پردازنده ۷ نانومتری کایرین ۹۸۵ (Kirin 985) استفاده کند. این پردازنده هم مثل Kirin 810 به یک NPU داخلی و اختصاصی مجهز شده است.
مگه npu خارجی تا الان میزده برای میت 10 و 20؟! از همون اول داخلی بوده و بعدشم در میت 20 هسته های npu رو دو هسته ای کرده… بعدش توی میت 30 یک هسته میکنه دوباره؟!
یک npu منظورتون چیه؟

نیما عرفانی

بله دوست عزیز حق با شماست ،زیاد جدی نگیرید اشتباه لپی بود!!!😄

vahid

سلام آقای عرفانی،اول در مورد میت۳۰پرو بگم به نظر من زیاد طراحی جالبی نیست البته نسبت به سری میت ۲۰پرو نمیدونم نظر شما چیه راجب به این طرح،دوما بابت آپدیت9.1باید بگم با اون کاری که شما گفتی هم آپدیت رو نداد دیشب ریست کردم گوشیو بازم آپدیتو نداده هنوز

نیما عرفانی

سلام آقا وحید ،شبتون بخیر
والا درباره ی طراحیِ میت ۳۰ پرو و قیاس با میت ۲۰ پرو در چند پست گذشته مفصل به همراه آقایون ع.ل.ی.ر.ض.ا و مصطفی صحبت کردیم و به جمع بندی نصف و نیمه هم رسیدیم!😄
در خصوص آپدیت😑⁦🤦‍♂️⁩
به قسمت آپدیت سیستم رجوع کنید و ببینید آخرین آپدیتی که گرفتین بیلد چند هست؟ مجدداً زبان گوشی رو به انگلیسی تغییر بدین و منطقه رو ، رو British Virgin islands قرار بدین و دوباره چندین بار امتحان کنید آپدیت میاد برای دستگاهتون یا خیر؟
اگه درست نشد قسمت لاگین اکانت هواویتون منطقه رو ، رو عراق قرار بدین اما شماره تلفن رو وارد نکنید و باز مجدداً چندبار امتحان کنید که آپدیت میده یا نه؟

vahid

بله آقای ممنون اینم امتحان میکنم،دست شما درد نکنه

نیما عرفانی

خواهش میکنم کاری نکردم
امیدوارم مثمر ثمر واقع بشه .

vahid

عرفانی تو کامنت قبلی جا افتاده آقای عرفانی،،دوباره ممنونم از محبتتون

نیما عرفانی

شما لطف دارین
همواره موفق و مؤید باشید

vahid

راستی آقای عرفانی ی چی هم یادم رفت راجب به طراحی میت ۳۰بگم اینکه چینش دوربینا قشنگه ولی میتونست مربعی کنه طرحشو و یکم بزرگتر کنه مربعشو،،اینجوری گرد یاد موتورلا میندازه ادمو

نیما عرفانی

قاعدتاً تا زمان اجرا شدن طرح نهایی و رندر رسمی چندتا طرح مختلف ازش میاد.البته بیشتر از اینکه با این رندر یاد موتورولا بیفتیم قبلش یاد لومیا نوکیا میفتیم😄😅

_V_

در خصوص این قاب حالا که بهش دقیق نگاه میکنم احتمالا فیکه
برای چی باید دوربین با خون حالت توی اون محدوده باشه بعد نوشته leica اون طرف با اون حالت؟!
انگار نوشته هاشو برای یه گوشی سری پی اماده کردن

نیما عرفانی

عزیزم رندر رسمی که نیست دقیق باشه به همراه جزئیات
داخل متن اومده که دراصل قضیه چی بوده🙄
(یکی از وبلاگ‌های خبری حوزه فناوری با الهام از این طراحی تصویر میت ۲۰ را فتوشاپ کرده و رندری از میت ۳۰ ساخته که در آن می‌توانیم خروجی احتمالی میت ۳۰ پرو را ببینیم.)

علی شیخ زاده

یادمه تازه رندر میت ۲۰ اومده بود و در نگاه اولیه همه از جمله خود من نا امید شده بودن اما بعد معرفی نظرات ب کلی تغییر کرد الانم امید دارم همون اتفاق بیافته!

جناب عطا.یی چرا هر بار که از سایت خارج و وارد میشم باید مجددا وارد حسابم بشم؟ مشکل از طرف منه یا از سایت

نیما عرفانی

سلام علی جان
والا برای من هم این مشکل پیش میاد که نیاز به لاگین مجدد داره اما هفته ای یکبار نه هربار یعنی در هنگام رفرش و حتی خروج از سایت مشکلی پیش نمیاد و هفته ای یکبار از طرف دیتابیس خودِ سایت از اکانت خارج میشه و دوباره اقدام میکنم برای لاگین . حالا نمیدونم این مشکل برای سایر دوستان به چه شکل هست.

_V_

نه من این مشکلو ندارم
هر چند وقت یه بار ممکنه لاگین کنم
ولی در عوض هفته ای یه بار به مدت ده دقیقه اکانتم اجازه ورود،،کامنت گذاری و دیدن پیشخوانو نداره😐

CAT

کاملا کپی از موتورولا واقعا کپی کاری تو هواوی

Dr.Nazer

دقیقا وقتی دیدمش اولین تصویری که توی ذهنم اومد موتورولا بود

Dr.Nazer

طراحی موبایل داره به کجا میره؟ دوربین مربعی دایره‌ای :/ یه مدت دیگه گوشیا 12 تا دوربین دارن با قاب دوربینِ ذوزنقه‌ای😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)