حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بیشترین ضرر را از لغو تحریم های هواوی متحمل خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 45 دیدگاه | سامسونگ، هواوی

یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم برنده تحریم هواوی توسط امریکا سامسونگ است. با توجه به اینکه دیروز در ترنجی خواندیم ترامپ می گوید هواوی به زودی از لیست سیاه تحریم امریکا خارج می شود، حالا به نظر می رسد که سامسونگ بیشترین ضرر را از لغو تحریم های هواوی متحمل خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

روزهای گذشته پس از تنش‌های فراوان میان دولت آمریکا و چین، دونالد ترامپ اعلام کرد که شرکت‌های تامین کننده قطعات و شرکت‌های نرم افزاری آمریکایی می‌توانند با همکاری خود با هواوی ادامه دهند. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ بزرگ‌ترین بازنده دعوا تجاری دولت آمریکا و هواوی است.

با اعمال دستورهای جدید رییس جمهور آمریکا در خصوص تعویق تحریم‌های فعلی، مشکلات هواوی در زمینه تامین قطعات گوشی‌های هوشمند و ثبت لایسنس سیستم عامل ویندوز و اندروید حل شده است، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ در این جنگ تجاری ضرر بسیاری کرده است. بدون شک بازگشت اعتماد کاربران و همکاری مجدد هواوی با اپراتورها مدتی به طول خواهد انجامید که بدون شک هواوی با در نظر گرفتن تخفیف‌ها و شرایط فروش ویژه به زودی سهم فروش خود را در بازار از رقبایی چون سامسونگ و اپل پس خواهد گرفت.

پیش از اعمال تحریم‌ها هواوی با شکست اپل تبدیل به دومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند شده بود و تحدید جدی برای سامسونگ به شمار می‌رفت. حال به لغو تحریم‌ها هواوی جان تازه‌ای گرفته است و قصد دارد تا برنامه بلند مدت خود برای تصاحب جایگاه سامسونگ را مجدداً آغاز کند. پیش از این هواوی اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی تبدیل به اولین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهانی می‌شود و سامسونگ را شکست خواهد داد.

البته در حال حاضر هواوی برای محقق شدن این موضوع باید به جایگاه قبلی خود در بازار گوشی‌های هوشمند برسد و فعلاً نقشه شکست سامسونگ به تعویق افتاده است، اما بدون شک با توجه به سوابق قبلی، این نقشه دیر یا زود اجرایی خواهد شد و این موضوع خطر جدی برای سامسونگ است. بر اساس یک توییت حذف شده که توسط Ice Universe از معروف‌ترین افشا کننده‌های اخبار و محصولات سامسونگ، این غول کره‌ای خط تولید برخی از محصولات جدید و مهم خود را کنار گذاشته است زیرا انتظار باز شدن پرونده رقابت مجدد با هواوی را نداشته است.

پیش از این Ice Universe در توییتی اعلام کرده بود که پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ بهترین صفحه نمایش تمام صفحه را در بین گوشی‌های عرضه شده خواهد داشت، در حالی که میت ۳۰ هواوی اولین گوشی خواهد بود که تمام لبه‌های آن منحنی است. در حال حاضر دوربین گوشی‌های سامسونگ از نظر فناوری یک نسل از دوربین‌های پریسکوپی گوشی‌های هواوی عقب‌تر است و سامسونگ به این زودی‌ها نمی‌تواند در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند هواوی را شکست دهد. البته این امکان هم وجود دارد که مجدداً تصمیمات سیاسی دونالد ترامپ تغییر کند و هواوی برای بار دوم درگیر تحریم‌های تجاری چند جانبه شود، اما در حال حاضر با غول موقت این تحریم‌ها هواوی به میدان رقابت با سامسونگ بازگشته است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دست کم گرفتن هواوی توسط سامسونگ بنابر تحریم‌های امریکا، عقلانی است؟

اشتراک در
اطلاع از
45 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

یعنی من میدونستم تحریمارو برمیدارن اونوقت سامسونگ سر تحریما خط تولید لغو کرده؟!
😑

اون بخشی که درباره نوت۱۰ و میت۳۰ بود نفهمیدم!

mostafa3

لغمه ای که مفت رفت تو دهن سامسونگ
همینجوری مفت درش آوردن
اشکش در اومد

_V_

اشکاش دراومد؟
وباره را میندازن داش اشک چی😂

Mahdi.L

فکر میکنم درباره نوت۱۰ به بهترین طراحی نمایشگر برای رسیدن به بیشترین درصد نمایشگر به بدنه اشاره داره، چون فقط یک حفره کوچک داره و حاشیه های چپ و راست و بالا به شدت کم و ناچیز اند و حاشیه پایین هم احتمالا از اس۱۰پلاس کمتر شده باشه و از لحاظ کیفیت نمایشگر هم که مشخص که بهترین گوشی سامسونگ خواهد بود

نیما عرفانی

(اون بخشی که درباره نوت۱۰ و میت۳۰ بود نفهمیدم!)
کاملاً واضح و مبرهن هست. میگه صفحه نمایش نوت ۱۰(البته فکر کنم منظورش نوت ۱۰ پرو یا پلاس باشه) می‌تونه بهترین نمایشگر بین گوشی هایی که تا به حال عرضه شدن رو داشته باشه که خب اتفاق عجیب و غریبی نیست و هرسال همین بوده و به محض اینکه معرفی بشه مجدداً طبق معمول دیسپلی میت بالاترین امتیاز رو بهش میده ، ۱ ماه بعد هم وقتی آیفون های ۲۰۱۹ معرفی بشن بازم همین دیسپلی میت صفحه نمایش بزرگترین مدل آیفون ۲۰۱۹ رو بهترین میدونه و باز هم یک ماه بعدش وقتی گوگل پیکسل ۴ ایکس ال معرفی بشه باز هم دیسپلی میت نمایشگر این گوشی رو مورد عنایت قرار میده!!! فقط منتظرم ببینم به صفحه نمایش میت ۳۰ پرو و میکس ۴ که قرار شده ارتقاء قابل توجهی داشته باشن چه نمره ای میده و اصلاً به خودش زحمت میده اونارو بررسی کنه یا باز هم در حق این دو برند به علاوهٔ الجی و سونی اجحاف می‌کنه که این رفتارها از دیسپلی میت دور از ذهن و بعید نیست .
در مورد میت ۳۰ پرو هم داره میگه ، طراحیش(البته بیشتر منظورش قسمت پنل نمایشگر هست) از هر چهار طرف انحنا داره یعنی به جز انحنای مرسوم و متداول در سمت چپ و راست نمایشگر ، در بخش حاشیه ی بالا و پایین هم انحنا داره. البته فعلاً این خبر در حد شایعه هست ولی به جهت اینکه از سوی منبع موثق و قابل اعتماد منتشر شده پس میشه بهش دل خوش کرد که محقق بشه.
حالا Do you understand?

_V_

بله😐🙏

Jason bourn

اگر‌صفحه نمایششون ساخت سامسونگ باشن و امکانات گنده ای داشته باشن مث رفرش ریت بالا روشنایی بالا یا … به احتمال بالا اره ولی خوب تا الان چه‌شهودی چه‌عددی همچی‌ صفحه های شاخی این دو برند نداشتن هرچند صفحه های شیائومی‌نسبت به پولی‌که میدی بیش از حد عالین
در مورد پنلای الجی که هنه میگن از ضعفایی نظیر عمر کوتاه ساب پیکسل ها نشت نور شدید و پنلای سونیم از دقت رنگ فوق العاده پایین رنج میبرن و فک نکنم نیازی به بررسیشون باشه به اندازه کافی سا یتای دیگه کوبیدنشون

نیما عرفانی

مشکلات الجی و سونی بله قابل توجیه هست هرچند که امسال صفحه نمایش جی ۸ و وی ۵۰ خیلی بهتر شده. درمورد اکسپریا وان هم به خاطر فناوری های اختصاصی و امکاناتی که در زمینه پردازش تصویر نمایشگرش به کار رفته حداقل رو کاغذ ارزش بررسی کردن رو داشت نه اینکه اصلاً براش مهم نباشه و به روی خودشم نیاره که همچین گوشی وجود خارجی داشته و نخواد بررسیش کنه.
اما در خصوص شیائومی و هواوی قطعاً اوضاع از نیمه‌ی دوم ۲۰۱۹ تغییر می‌کنه و پنلشون بهبود قابل توجهی داره چون بعد از
ارتقاء دوربین بیشترین سرمایه گذاری رو این بخش متمرکز شده .(رفرش ریت هم گفته شده میت ۳۰ پرو نمایشگر ۹۰ هرتز داره که به احتمال زیاد نمایشگر وان پلاس ۷ پرو قشنگ می‌تونه به چالش بکشه و نمایشگر میکس ۴ هم در حد شایعه گفته شده رفرش ریت ۱۲۰ هرتز داره که البته خودم به شخصه فکر میکنم شایعه میت ۳۰ پرو بیشتر به واقعیت نزدیک هست تا میکس ۴).

m.b

در ادامه حرف های نیما باید بگم تازه واسه هردوشون شایعه پنل چهار طرف خمیده هست که اگه اینطور باشه، شایسته هستن که حداقل به عنوان اولین سری از این نوع پنل ها در گوشی های هوشمند بررسی بشن…

نیما عرفانی

احسنت،نکته ی قابل توجهی بود که شما بهش اشاره کردی👌 البته من هم تا حدودی در صحبت ها دربارهٔ این موضوع توضیح دادم اما شما بیشتر روش تأکید داشتی و منطقی هست که همینطور هم باید باشه.🙂👍

_V_

اگر هواوی بازم بخواد با پنل boe بیاد وسط تنها برگ برندش همون ۹۰ هرتزیش خواهد بود که دیدیم چقدر تو مصرف باتری تاثیر داره!

نیما عرفانی

نمیشه زود قضاوت کرد و صبوری میطلبه ،
BOE امسال BOE پارسال نیست.

_V_

البته میدونم الان ممکنه بعضیا حمله کنن ولی همونطور که برای وان پلاس ۷ پرو هم گفتم در عوض باتری زیادی که این حالت میبره فقط اسکرول روونتر توی نت و اینستاگرام تجربه میشه!نه بیشتر!

_V_

جناب عرفانی دم دمای معرفی پی ۳۰ پرو خبر قرارداد هواوی با سامسونگ دیسپلی اومد!
من به شخصه امیدوارم یه پنل لااقل سوپرآمولد سامسونگ رو استفاده کنه جای پنل boe!(هرچند که گویا شیائومی میخواد داینامیک امولد استفاده کنه)

نیما عرفانی

همین الان هم میت ۲۰ پرو ۲۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری بیشتری نسبت به وان پلاس ۷ پرو داره و در واقع وان پلاس فقط به اضافه کردن قابلیت ۹۰ هرتزی فکر کرد و برای بهینگی آنچنان اقدام مفیدی صورت نداد. درمورد اضافه شدن این قابلیت در میت ۳۰ پرو ، از اونجایی که چیپست جدیدتر و کم مصرف تر و سیستم عامل جدید داره(حالا یا اندروید ۱۰ یا سیستم عامل خودش) و ظرفیت باتریش هم حداقل همین ۴۲۰۰ میلی آمپر هست پس انتظار میره باتری لایفش از وان پلاس ۷ پرو به مراتب بهتر باشه.(نباید شارژر ۵۵ وات رو فراموش کرد😎).
در خصوص همکاری هواوی و سامسونگ بله درسته اما من فکر میکنم امسال هواوی برای نمایشگر میت ۳۰ پرو مانند پارسال در دو نسخه OEM بزنه با این تفاوت که پارسال پنل میت ۲۰ پرو اکثرش ساخت BOE بود من جمله پنل گوشیِ خودم و مابقی ساخت ال‌جی بود ، این سری برای میت ۳۰ پرو اکثر پنلاش بازم ساخت BOE هست و مابقی ساخت سامسونگ.(البته بازم اینا همش فعلاً درحد حدس و گمان هستش و برای اظهار نظر نهایی باید صبر پیشه کرد!).
اما شیائومی به احتمال زیاد به صورت انحصاری از پنل های ساخت سامسونگ استفاده کنه رو میکس ۴.

_V_

بله از وان پلاس ۷ پرو بهتر میشه ولی از رقبای اونموقع خودش چی!؟

نیما عرفانی

پسر تو چقدر عجولی😂 خب تا اون موقع صبر کن دیگه😅 ولی اگه خیلی کنجکاو هستی جواب این سؤال رو بدونی، یه سؤال میپرسم , هرجوابی بدی جواب سؤال خودت هم هست.
میت ۲۰ پرو به نسبت رقبای زمان خودش چطور بود؟!

_V_

همون موقع که اومد بهترین باتری لایف رو داشت
ولی رقبای بعدی و اصلیش که اومدن میشه در حد بقیه حسابش کرد
اما اونموقع ۶۰ هرتز بود!الان قراره ۹۰ هرتز بشه!

نیما عرفانی

(اما اونموقع ۶۰ هرتز بود!الان قراره ۹۰ هرتز بشه!)
🙄 وااااای خدااا دیگه بسه دیگه کشش ندارم 😂عزیزم کامنت بالاتر پس درباره ی چی بهت توضیح دادم؟😑⁦🤦‍♂️⁩

_V_

اهان منظورتون اینه انقدر بهینه میکنه تا دوباره مثل سال قبل وقتی اومد بهترین باتری لایف بشه؟😐

نیما عرفانی

نگفتم بهترین ولی قطعاً جزو بهترین ها میشه.

علی شیخ زاده

ای کاش هواوی مجوز ورود به بازار رو بدست بیاره اونوقت نتنها آب رفته ب جوب باز میگرده بلکه خیلیم سریع تر از قبل رشد میکنه

نیما عرفانی

آقای عطایی لطفاً پوشش بدین
۵ گوشی برتر در زمینه ی باتری لایف از نگاه cnet .
باتشکر
https://www.cnet.com/google-amp/news/5-phones-with-best-battery-life-iphone-xr-galaxy-s10-plus-note-9-huawei-p30-pro/

فقط برام جالبه که اسم نوت ۹ و وی ۵۰ رو اورده ولی حرفی از میت ۲۰ پرو نزده!⁦!!🤷‍♂️⁩🙇

m.b

میت 20 پرو والا تو gsmarena هم 85 آورده بود که خوب نبود و دلیلی که از امتیاز 91 رسید به امتیاز 85 هم حسگر انگشت پرمصرفش اعلام شد…
(بری تو عکس باتری لایفش ببینی، یه نوشته کوچک هست که گفته موقعی که حسگر انگشت زیر صفحش خاموشه، 6 ساعت بیشتر و امتیاز 91 میاره…)

m.b

والا تا اونجایی که من میدونم، صفحه نمایش های بویی هم بهینگی مصرف صفحه نمایش های سامسونگ رو نداشتن…

نیما عرفانی

درست اما بازم منطقی نیست
اینم بخش دیگه ای از کامنتم که قبلاً فرستاده بودم
(میت ۲۰ پرو که چیپست کم مصرف تر از نوت ۹ داره و سیستم عامل پیش فرضش جدیدتر بود و باتریش هم ۲۰۰ میلی آمپر بیشتره ، کمتر از نوت ۹ جواب داده؟!!! اونم با ۱۲ ساعت اختلاف؟!!!!!).

_V_

البته همون چیپست کم مصرف تر کفایت میکنه تا بشه عمق فاجعرو فهمید
۱۰ نانومتر در برابر ۷ نانومتر!

نیما عرفانی

حالا همه اینا به کنار
یعنی وی ۵۰ که از 5G پشتیبانی می‌کنه و برای این کار آنتن های بیشتری داره و ۲۰۰ میلی آمپر هم ظرفیت باتریش کمتره,بیشتر از میت ۲۰ پرو باتری لایف داشته؟!!!😏😒

نیما عرفانی

@ع.ل.ی.ر.ض.ا
دقیقاً

_V_

😅😂

m.b

(میت ۲۰ پرو که چیپست کم مصرف تر از نوت ۹ داره و سیستم عامل پیش فرضش جدیدتر بود و باتریش هم ۲۰۰ میلی آمپر بیشتره ، کمتر از نوت ۹ جواب داده؟!!! اونم با ۱۲ ساعت اختلاف؟!!!!!).
اگه منظورت از کم مصرفی نانومتر کمتره که بهت چند روز پیش توضیح دادم که هوآوی داره چه بلا هایی سر کلاک cpu میاره که عقب نیافته و این سختگیری چه تاثیری روی باتری داره…
حجم پیکسلی میت 20 پرو هم بیشتر از نوت 9 بود…
و همونطور که گفتم صفحه های boe هم پرمصرفتر از سامسونگ هستن…
اختلافشونم در اصل اگر حسگر انگشت رو بذاریم کنار که gsmarena گفته 6 ساعت از این 12 ساعت تقصیر اونه، اختلاف میشه 6 ساعت…
که اگه این عدد 6 بر روی 90 ساعت رو بیاریم روی تایم تست های ریل لایف که تقریباً 6-8 ساعته اختلاف بین نوت 9 و mate 20 pro باید 30 دقیقه باشه…
حالا من همه تستاشو تو یوتیوب ندیدم…
تو تست ها تو رزولوشن برابر و 1080، نوت 9 میتونه 30 دقیقه بیشتر از میت 20 پرو دوام بیاره؟
اگه بتونه بیاره اون 6 تا 12 ساعت اختلاف در رده 90 ساعتی که gsmarena داده درست خواهد بود و اگر نه عوامل دیگری در تستشون تاثیر گذاشته که همچین نتیجه‌ای داده…

نیما عرفانی

بازم دلیل نمیشه کمتر از بقیه اسکرین بده .
پیشنهاد میکنم کامنتی که در خصوص نحوه ی امتیازدهیِ جی اس ام آرنا برای باتری فرستادم رو بخونی.
یه تیکه ش رو مجدداً می‌فرستم اینجا
(پی ۳۰ پرو که همه چیش به جز رزولوشن صفحه نمایش با میت ۲۰ پرو یکسان هست (نوع نمایشگر ، ابعاد نمایشگر ،نوع چیپست ، نوع سیستم عامل و رابط کاربری، ظرفیت باتری) ، فقط رزولوشن میت ۲۰ پرو بیشتر هست و رابط کاربری پی ۳۰ پرو EMUI 9.1 که بهینه تر شده نسبت به EMUI 9 اما بازم دلیل نمیشه اخلاف ۱۵ ساعتی داشته باشن!!!! تازه رزولوشن میت ۲۰ پرو هم میشه پیشفرض رو همون فول اچ دی پلاس گذاشت و این اواخر هم آپدیت EMUI 9.1 رو دریافت کرد که یعنی دیگه در عمل باتری لایفش باید کاملاً یکسان با پی ۳۰ پرو باشه).

_V_

شاید میت ۲۰ پرو خار داره!
🤔😐

نیما عرفانی

والا دلیل دیگه ای جز همینی که گفتی به ذهنم نمی‌رسه😑.

m.b

چرا دیگه…
6 ساعت از اون 15 ساعت میره که چون امتیاز میت 20 پرو رو بدون حسگر انگشت پر مصرفش حساب میکنیم…
پس اختلاف میشه 9 ساعت که همونطور که تو بارها و بارها گفتی موضوع به این سادگی نیست و عوامل مختلفی دخیله، منم اینبار اجازه میخوام که بجا از این عبارت استفاده کنم و بگم عوامل مختلف دیگری از جمله مدل صفحه استفاده شده و تکنولوژی های ارتباطی و انواع فرستنده ها و گیرنده های امواج استفاده شده، بهینگی های بیشتر در سینگ کردن رابط p30 پرو و سخت‌افزار و ده ها عامل دیگه هستن که میتونن این 9 ساعت اختلاف رو ایجاد کنن…
مورد داشتیم که پوکوفون هایی که صفحه boe و ebbg تا 3 ساعت کمتر از اونهایی که صفحه تیانما داشتن اسکرین میدادن و وقتی که تیانما 12 ساعت اسکرین میداد اونا دوروبر 8-9 بودن…
(تو xda از کاربرایی که خودشون داشتن شنیدم اینو)
حالا تو یه گوشی همچین اختلافی بین دو نوعش وجود داره چه برسه به دو گوشی مختلف با دو مدل مختلف از صفحه نمایش که معلوم نیست حالا ال‌جی بهتر اسکرین میده یا boe که تازه این معلوم شد، باید با صفحه پی 30 پرو مقایسه رو شروع کنیم که دو تا گوشی مختلف هستن…
حالا مدل صفحه میت 20 پرو با پی 30 پرو هم فرق داره تازه…
همچنین بسته به اینکه صفحه الجی رسیده دست gsmarena یا boe هم هست…
پس نتیجه میگیریم صرف اینکه به قول خودت نوع نمایشگر ، ابعاد نمایشگر ،نوع چیپست ، نوع سیستم عامل و رابط کاربری، ظرفیت باتری یکسان باشه، باز هم اصلاً نمیتونه تضمین کنه که باتری لایف یکسان باشه که پوکوفونی که مثال زدم تقریباً دیگه همه مواردش یکسان بود اما فقط با دو تامین کننده صفحه مختلف دو نتیجه متفاوت میداد چه برسه به مقایسه دو گوشی مختلف که خیلی متغیر های دیگه رو هم در عمر باتری ایجاد میکنه…
9 ساعتی هم که داریم لطفاً دقت بشه که توی ارقام 80 -90 هست…
الان در واقعیت پی 30 پرو و میت 20 پرو که با هم توی 6 ساعت اسکرین دادن حداقل نیم ساعت تا 45 دقیقه اختلاف دارن که و میت 20 پرو 30-45 دقیقه حداقل زودتر خاموش میشه که…
خب همین زمان 30-45 دقیقه‌ای رو توی 6 ساعت، اگر معادل سازی کنیم توی رنج 80-90، اختلاف همین 7.5 تا 11 ساعت میشه که میانگین بگیریم همین 9 ساعت اختلاف بدست میاد…
الان مشکل حل شد؟
نه اینکه صرفاً از gsmarena دفاع کنما ولی خب محاسبه های منم همون نتیجه رو داد با توجه به تست های واقعی ریل لایف که 30-45 دقیقه اختلاف رو بین این دو گوشی نشون میدن و دانستن این نکته که حسگر میت 20 پرو خیلی پرمصرف تر بوده…

نیما عرفانی

(الان مشکل حل شد؟)
نه والا
مطمئناً پنل BOE نسبت به الجی کم مصرف تر هست و بهینگیش هم بیشتره ، در خصوص مصرف بالای حسگر میت ۲۰ پرو هم که گفتم هر کمبود و نقصی هم بوده بعد از آپدیت نهاییِ EMUI 9.1 تا حد زیادی برطرف شده و در اکثر شرایط با پی ۳۰ پرو برابری می‌کنه ، با تمام این تفاسیر اصلاً این اختلاف ۱۵ ساعت میت ۲۰ پرو با پی ۳۰ پرو قانع کننده نیست.
حالا این نتیجه رو بذار کنار امتیاز نوت ۹ ، برا اون چه توجیهی داری مصطفی؟ نوت ۹ یعنی ۳ ساعت با پی ۳۰ پرو فرق داره بعد میت ۲۰ پرو ۱۵ ساعت؟!!!
داداش یکم وا بده دیگه

m.b

gsmarena که بعد هر آپدیت دوباره باتری لایف رو چک نمیکنه…
اونموقع که آپدیت نداده بود، چک کرد و همچین نتیجه ای داد…
بازم گفتی 15 ساعت؟😑
خوبه خودتم گفتی با آپدیت حسگر بهتر شده و الان اختلاف 6 ساعت باید کمتر بشه حدودا…
حالا منم نگفتم boe رسیده دست gsmarena و برای همین عمر باتریش کم شده…
اما احتمالش هست که همونی که مصرف صفحش بیشتر هست رسیده باشه دست gsmarena اما کلاً این کار خیلی بده ها…
یعنی چی که منی که یه مقدار و مثل دوستم پول دادم، کیفیت صفحم کمتر از همین گوشی که دوستم داره باشه؟!
بازم تو میانرده ها میشه گفت خب میانرده هستن و این موارد رو برای پایین آوردن قیمت دارن…
اما تو پرچمدار ها واقعاً نباید همچین کارایی کرد مگر دست شرکت تو پوست گردو باشه که خداروشکر boe توانایی تولید همه پنل های هوآوی رو داشت و دیگه از الجی که گفتی مصرفش بیشتر بود و بهنگیش کمتر دیگه چرا استفاده کرد آخه…

نیما عرفانی

(که بعد هر آپدیت دوباره باتری لایف رو چک نمیکنه…
اونموقع که آپدیت نداده بود، چک کرد و همچین نتیجه ای داد…
بازم گفتی 15 ساعت؟😑
خوبه خودتم گفتی با آپدیت حسگر بهتر شده و الان اختلاف 6 ساعت باید کمتر بشه حدودا…)
اوکی ولی بازم جواب منو ندادی . میگم اصلاً پی ۳۰ پرو میذاریم کنار .
مگه نمیگی بعدِ آپدیت دیگه بررسی نمیکنه ؟ خب اوکی ، پس ممنون میشم برام تفسیر کنی دلیل اینکه إس ۱۰ پلاس ۶ ساعت کمتر از نوت ۹ اورده چیه؟ إس ۱۰ پلاس که همه چیش با نوت ۹ فرق میکنه و جدیدتره!!!!
ممنون میشم برام تفسیر کنی برچه معیار و اساسی میت ۲۰ با وجود اینکه صفحش LCD هست و ۲۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری کمتری داره ۷ امتیاز بالاتر از میت ۲۰ پرو اورده و حتی ۱ ساعت بیشتر از إس ۱۰ پلاس؟!!!
ممنون میشم برام تفسیر کنی نوت ۹ به چه دلیل ۱۲ ساعت بیشتر از میت ۲۰ پرو اورده؟!!!
ودر آخر ممنون میشم برام تفسیر کنی که
یعنی وی ۵۰ که از 5G پشتیبانی می‌کنه و برای این کار آنتن های بیشتری داره و ۲۰۰ میلی آمپر هم ظرفیت باتریش کمتره,بیشتر از میت ۲۰ پرو باتری لایف داشته؟!! به چه دلیل؟!!
(کلاً این کار خیلی بده ها…
یعنی چی که منی که یه مقدار و مثل دوستم پول دادم، کیفیت صفحم کمتر از همین گوشی که دوستم داره باشه؟!
بازم تو میانرده ها میشه گفت خب میانرده هستن و این موارد رو برای پایین آوردن قیمت دارن…
اما تو پرچمدار ها واقعاً نباید همچین کارایی کرد مگر دست شرکت تو پوست گردو باشه که خداروشکر boe توانایی تولید همه پنل های هوآوی رو داشت و دیگه از الجی که گفتی مصرفش بیشتر بود و بهنگیش کمتر دیگه چرا استفاده کرد آخه…)
اینم دلیلش این بود که پنل های میت RS پورش دیزاین رو کلاً الجی تأمین کرد و مشکل خاصی نداشتن، به همین جهت هواوی خواست در پنل میت ۲۰ پرو ، الجی هم سهیم باشه .

m.b

نیما یه طوری این سوالات رو از من پرسیدی انگار من gsmarenaام😅😂…
خب من هر چی میدونستم گفتم که یاری کرده باشم که دلیل بعضی از این اختلاف عملکرد ها چیه…
من دیدم داری میگی چون سایز صفحه و حجم باتری و … یکیه پس باید عمرشونم یکی باشه که گفتم اینطور نیست…
خصوصاً راجب میت 20 پرو هم cnet که تو ازش لینک دادی و هم gsmarena باتریش رو زیاد قوی ندونستن…
حالا من دلیل نمیتراشم و هر چیزی میدونم میگم، اما همه این سایتا که با هوآوی مشکل ندارن نیما…
همین gsmarena به p30 pro بقول خودت با اینکه مشخصاتش مشابه میت 20 پرو بود، امتیازات بهتری داد پس اگر با هوآوی پدر کشتگی داشت اینکار رو نمیکرد و 100 نمیداد…
دلیل نمیشه اگه یه تستی که معیارش معلومه برای یه گوشی نمره کمی معین کرد ما کل سایت رو زیر سوال ببریم که…
والا دیگه حرف از پول و اینطور چیزا که میاد وضع بدتر هم میشه در قضاوت ها…
gsmarena مثل dxo فقط یه چیزو که بررسی نمیکنهکه حرف از پول و فلان میزنید…
باتری فقط یه قسمت از بررسی های gsmarena هست و اگر قرار بود میت 20 پرو خاردار باشه تو زمینه های دیگر هم میزدن تو سرش…
مطمئنم حداقل تا چیزی نباشه gsmarena چیزها نمیسازه ازش…
مثل dxo معیارش متغیر و دلبخواهی هم نیست و سالهاست که ثابته در تست باتری…
راستی اینم یادم رفت که بگم تو امتیاز کلی gsmarena نمره 3g call time هم داره یک سوم تاثیر میذاره که تو تست های ریل لایف اصلاً همچین چیزی نیست پس یه گوشی که توی gsmarena بخاطر دوام در این پارامتر امتیاز کلی بالاتری نسبت به دیگری میاره ممکنه بخاطر نبود همین پارامتر در تست های ریل لایف، برعکس بشه ماجرا و دوام کمتری داشته باشه باتریش…
خیلی مسائل هست نیما…
نمیشه به راحتی کار سایتی که نسبتاً همه جانبه و جاهای مختلف گوشی رو بررسی میکنه، زیر سوال برد…
من تا همین حد میتونستم کمک کنم برای رسیدن به پاسخ درست…
اما اینکه دقیقاً بدونم gsm داره چیکار میکنه خب محاله…

نیما عرفانی

(gsmarena مثل dxo فقط یه چیزو که بررسی نمیکنهکه حرف از پول و فلان میزنید…)عه😐
من کجا و کِی حرف از پول و فلان و رشوه و این چیزا زدم؟؟ من کِی اومدم جی اس ام آرنارو به دگزو بسط بدم؟
بحث من فقط شما نیستی ، وقتی هیچکس جواب منطقی و قانع کننده در خصوص سؤال هایی که مطرح کردم نداره یعنی پرواضحِ که کلیت و ماهیت این سایت، خودش خواه ناخواه رفته زیرسؤال.
تو گفتی نمیاد بعد از آپدیت دوباره بررسی کنه که! منم گفتم اوکی ، گفتی معلوم نیست کدوم مدل از پنل میت ۲۰ پرو به دستش رسیده که اون امتیاز رو داده که منم گفتم اوکی و در جواب صحبت هایی که ارائه دادی ، اون سؤالارو پرسیدم که نه ربطی به آپدیت داشت نه مقایسه با پی ۳۰ پرو بود.خب وقتی هیچ جواب عادلانه و قانع کننده ای وجود نداره دیگه باید قبول کرد به هیچ عنوان نمیشه به چندتا تست و بررسی و مقایسه و امتیازدهیِ سایت های امثال جی اس ام آرنا دل خوش کرد چون نه تنها به ریز به ریز جزئیات پرداخته نشده بلکه معیارهای انتخابشون هم مشخص نیست.
به همین جهت من بیشتر ، تجربه ی کاربریِ خودم از گوشی رو ملاک سنجش قرار میدم و خداشاهده بدون تعصب میگم از باتری لایف میت ۲۰ پرو خودم حتی قبل از گرفتن آپدیت EMUI 9.1 خیلی رضایت داشتم ، دیگه بعد از آپدیت که فوق العاده شده و به همین جهت وقتی عملکرد واقعی دستگاه رو با امتیازی که این سایت بهش داده قیاس میکنم به هیچ عنوان برام این مقدار از اختلاف با پی ۳۰ پرو و حتی نوت ۹ و إس ۱۰ پلاس و میت ۲۰ قابل هضم و قابل تحمل نیست.

نیما عرفانی

(gsmarena مثل dxo فقط یه چیزو که بررسی نمیکنهکه حرف از پول و فلان میزنید…)عه😐
من کجا و کِی حرف از پول و فلان و ر.شوه و این چیزا زدم؟؟ من کِی اومدم جی اس ام آرنارو به دگزو بسط بدم؟
بحث من فقط شما نیستی ، وقتی هیچکس جواب منطقی و قانع کننده در خصوص سؤال هایی که مطرح کردم نداره یعنی پرواضحِ که کلیت و ماهیت این سایت، خودش خواه ناخواه رفته زیرسؤال.
تو گفتی نمیاد بعد از آپدیت دوباره بررسی کنه که! منم گفتم اوکی ، گفتی معلوم نیست کدوم مدل از پنل میت ۲۰ پرو به دستش رسیده که اون امتیاز رو داده که منم گفتم اوکی و در جواب صحبت هایی که ارائه دادی ، اون سؤالارو پرسیدم که نه ربطی به آپدیت داشت نه مقایسه با پی ۳۰ پرو بود.خب وقتی هیچ جواب عادلانه و قانع کننده ای وجود نداره دیگه باید قبول کرد به هیچ عنوان نمیشه به چندتا تست و بررسی و مقایسه و امتیازدهیِ سایت های امثال جی اس ام آرنا دل خوش کرد چون نه تنها به ریز به ریز جزئیات پرداخته نشده بلکه معیارهای انتخابشون هم مشخص نیست.
به همین جهت من بیشتر ، تجربه ی کاربریِ خودم از گوشی رو ملاک سنجش قرار میدم و خداشاهده بدون تعصب میگم از باتری لایف میت ۲۰ پرو خودم حتی قبل از گرفتن آپدیت EMUI 9.1 خیلی رضایت داشتم ، دیگه بعد از آپدیت که فوق العاده شده و به همین جهت وقتی عملکرد واقعی دستگاه رو با امتیازی که این سایت بهش داده قیاس میکنم به هیچ عنوان برام این مقدار از اختلاف با پی ۳۰ پرو و حتی نوت ۹ و إس ۱۰ پلاس و میت ۲۰ قابل هضم و قابل تحمل نیست.

_V_

باز تایید😑

نیما عرفانی

😂 باهوشیا

m.sh

با سلام
اول عرض کنم که گوشی من سامسونگ است و هر کس نظری از من درباره ی خرید گوشی داشته سامسونگ را پیشنهاد داده ام ولی از این خبر که البته مورد انتظار بود بسیار خوشحالم تعجب میکنم چرا در این فضاها عده ای متعصب فعالیت میکنند و خواهان زمین خوردن شرکتی و ترقی شرکت دیگرند تمام مشکلات ما جهان سومی به دلیل تعصبات کورکورانه و بچگانه و وجود متعصبان جاهل است که حتی در حوزه ی تکنولوژی هم رخنه کرده اند گویا این نوع تعصبات ریشه در ژن ما جهان سومی ها دارد ولی بهتر است بدانیم رقابت در حوزه ی تکنولوژی اولا به نفع مصرف کننده است دوما به نفع پیشرفت تکنولوژی که اگر این رقابت ها نبود همه ی ما الان با گوشی های دکمه دار در حال لذت از سمبین های خود بودیم این نوع فن بوی ها را کنار بگذارید و از پیشرفت ها لذت ببرید آرزوی من به عنوان یک علاقمند به تکنولوژی و استفاده کننده ی آن رشد دوباره ی سونی و اچ تی سی و ال جی و رقابت شدیدتر در این حوزه است و مطمینم این شرایط به نفع بشر و مصرف کننده خواهد بود پس این تعصبات بچگانه متحجرانه که همراه با توهین های عجیب و خلاف منطق هم شده را به یک سو بنهید و از تکنولوژی لذت ببرید
به امید پیشرفت بیشتر تکنولوژی برای خدمت به بشر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)