حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنده تحریم هواوی توسط امریکا سامسونگ است

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ، هواوی

روزهای گذشته شاهد اخبار زیادی پیرامون تحریم هواوی بودیم و بعد از قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا، شرکت‌هایی مانند گوگل و از همه مهم‌ترین کمپانی طراحی تراشه ARM هواوی را تحریم کردند. اگرچه دونالد ترامپ با اتخاذ این تصمیم نشان داده که حاضر است عواقب آن را بپذیرد، ولی در دنیای تکنولوژی که بین چین و آمریکا ارتباطات گسترده‌ای وجود دارد، چنین تصمیمی تبعات بسیار گسترده‌ای برای هر دو کشور به همراه دارد. در این بین اما برنده تحریم هواوی توسط امریکا سامسونگ است و در ادامه با هم چرایی این ادعا را بررسی می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

برنده تحریم هواوی توسط امریکا سامسونگ

فارغ از نوع گجتی که با استفاده از آن در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد ساخت آن در چین انجام شده و برای ساختش از بسیاری از فناوری‌های آمریکایی استفاده شده است. جداسازی هواوی از نرم‌افزار، سخت‌افزار و مالکیت معنوی موارد مختلف می‌تواند هر شرکتی را فلج کند ولی در این میان اگر یک کمپانی بتواند از این فشار جان سالم به در ببرد، آن شرکت هواوی خواهد بود.

هواوی دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و در سال‌های گذشته مشغول توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی برای شرایط اضطراری مانند الآن بوده است. همچنین باید به بخش تولید تراشه این شرکت موسوم به HiSilicon هم اشاره کنیم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های اندروید، پلی استور است و وقتی که هواوی امکان استفاده از این مشخصه را نداشته باشد، می‌تواند یک اپ استور اختصاصی یا از طریق همکاری با دیگر شرکت‌های چینی راه‌اندازی کند.

در دنیای اندروید، ما با اندروید معمولی و اندرویدهای عجیب و غریب دیگری مواجه هستیم که مورد دوم مانند ColorOS بیشتر از جانب چینی‌ها توسعه می‌یابند. باید ببینیم که آیا این تصمیم کاخ سفید منجر به ایجاد یک شاخه جدید و همه‌فن‌حریف از اندروید خواهد شد یا نه.

علاوه بر این، از آنجایی که هواوی در بازار بورس حضور ندارد، می‌تواند کارهای زیادی را به صورت مخفیانه انجام دهد و به افراد زیادی هم جواب پس ندهد. در شرایطی که این شرکت از جانب کمپانی ARM تحریم شده و باید فکری به حال معماری تراشه‌های خود کند، چنین رویکردی مثمر ثمر واقع می‌شود. در این میان، باید این احتمال را هم مدنظر قرار دهیم که شاید خیلی زود چین و آمریکا به یک توافق تجاری جامع دست پیدا کنند و در این میان هواوی هم از تبعات این تحریم در امان بماند.

مزایای تحریم هواوی برای سامسونگ


اما حالا باید به بخش دیگر این تحریم هواوی اشاره کنیم و آن مزایای متعددی است که برای سامسونگ به ارمغان می‌آورد. زمانی که دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند با مشکلات اساسی مواجه شود، چنین اتفاقی مطمئناً می‌تواند درآمد بیشتری برای بخش موبایل سامسونگ به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، باید بگوییم که سامسونگ می‌خواهد تا چند سال آینده به یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان زیرساخت شبکه ۵G تبدیل شود و شرکت هواوی مانع بسیار بزرگی برای این هدف سامسونگ محسوب می‌شود.

سامسونگ اگرچه طی سال‌های اخیر توانسته در بخش‌های مختلف مانند صنایع نیمه‌هادی موفقیت قابل توجهی داشته باشد، اما تلاش‌های این شرکت در راستای ساخت زیرساخت‌های شبکه چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. سامسونگ بودجه ۲۲ میلیارد دلاری برای ساخت تجهیزات شبکه ۵G کنار گذاشته با این هدف که تا سال ۲۰۲۰ بتواند ۲۰ درصد از این بازار را از آن خود کند.

تا حالا، سامسونگ توانسته از لحاظ زیرساخت‌های شبکه در کشور خود عملکرد خوبی داشته باشد و اگر وضعیت نامعلوم هواوی ادامه داشته باشد، سامسونگ می‌تواند به‌سرعت بخشی از مشتریان هواوی را از آن خود کند. در همین حین، باید به بخش موبایل سامسونگ هم اشاره کنیم که اخیراً عملکرد خوبی نداشته و با ضعیف شدن بخش موبایل هواوی، این بخش از سامسونگ هم از مزایای تحریم دست خالی نخواهد ماند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که دونالد ترامپ ترمز پیشرفت فوق العاده هواوی را کشیده است و رقبا از این موضوع سود می برند!

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

عجب!

lovenokia

این امریکایی که همه میشناسیم به نظرم یه روزی تحریم سامسونگ هم به دلایل مختلف رقم میزند .

سامسونگ به نظرم باید یک سیستم عامل جایگزین داشته باشد . نه تنها سامسونگ بلکه کلیه شرکت های بزرگ .

_V_

الان چرا به من منفی دادید؟من خودم ضد مطلب این حرفو زدم!
یا خنگید
یا اینکه اونایی که منفی دادن منظور منو فهمیدن پس یعنی موافق این مطلبن؟که منفی دادن

amer

همه سود میبرن سفره پول پهن شده توسط ترامپ هست و همه به همون اندازه و در حد وسعت نیرو و تجهیزات منفعت میبرن در مورد 5Gنوکیا و اریکسون هم اضافه کن
منفعت زیادی هم برای توشیبا و ژاپن دیسپلی داره البته به شرطی که تحریم بشه ،سونی جونم هم که براش فرقی نداره

امیرحسین ملکی

اصلا دوست ندارم برندی که تو دو سال گذشته یکه تاز نوآوری تو دو تا زمینه ای که گوشی های هوشمند بیشتر از همه درش ضعف داشتن(باتری و دوربین) تحریم بشه و برندی مثل سامسونگ و یا حتی بقیه برند ها مخصوصا غیر چینی ها که چند ساله هیچ نوآوری ندارن از این مورد سود ببرن..
رقابت گوشی های هوشمند و حتی لپ تاپ ها با وجود هواوی تازه داشت جدی تر و جذاب تر میشد که در نهایت هم به نفع مصرف کننده بود ولی متاسفانه این منوال به سختی ادامه پیدا خواهد کرد.

Amir galaxy

اگه واقعا این تحریما عملی بشه
سامسونگ باید توی میانرده هاش بترکونه
که کاربری که اولین بارشه از سامسونگ گوشی خرید میکنه…. بعد از لغو تحریما دیگه سمت اون برند قبلیش نره

chalton

این تحریم یه حرکت خوبی شد که سامسونگ هر چه سریعتر سیستم عامل تایزن گسترش بده و به پرچمداراش بیاره و مطمئنن باشید در آیند تایزن فراگیر میشه.
ولی هواوی کاملا باید له بشه.

Milad7

آره دیگه رقیب اصلی از دور خارج میشه 🤨

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)