حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک شرکت امریکایی به تحریم های امریکا علیه هواوی بی اعتنا است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

یک ماه از زمانی که دولت ترامپ، هوآوی را در Entity List وزارت بازرگانی قرار داد گذشته است. او به شرکت‌های آمریکایی فرصت 90 روزه‌ای برای قطع همکاری با هوآوی را داد. آینده روشن هوآوی بعد از این تحریم به سمت تاریکی رفت. شرکتی که سال 206 میلیون گوشی به فروش رسانده بود و در طول سه ماهه اول با فروش 59 میلیونی خود، حتی 50 درصد بهتر از سال گذشته عمل کرده بود، ناگهانی خود را وضعیت بحرانی دید. در همین بین جالب است که بدانید یک شرکت امریکایی به تحریم های امریکا علیه هواوی بی اعتنا است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هوآوی با تصاحب جایگاه اپل انتظار داشت که در سال آینده با عبور از سامسونگ به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود. این شرکت در نیمه اول سال 2019 در حدود 100 میلیون دستگاه به فروش رسانده و انتظار می‌رود که در پایان سال این رقم به 140 تا 160 میلیون برسد.

در حالی که هواوی ظاهراً مجبور به استفاده از سیستم عامل اختصاصی HongmengOS و فروشگاه  App Gallery در گوشی‌های جدید خود خواهد شد، گفته شده که به اندازه مصرف یک سال تراشه و قطعات مورد نیازش را تأمین کرده است. حتی باوجود اینکه هوآوی تراشه‌های خود را در کارخانه TSMC تولید می‌کند، سال گذشته مبلغ 11 میلیارد دلار از کمپانی‌های آمریکایی مانند کوالکام، اینتل و میکرون قطعه خریداری کرد.

اگرچه گفته شده بود که این سه تولیدکننده تراشه در جهان ارتباط خود با هوآوی را قطع کرده‎اند، بلومبرگ امروز گزارش داده است که میکرون فروش محصولات خود به این شرکت را از سر گرفته است. بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در آمریکا، میکرون به هوآوی فلش مموری NAND مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند را می‌فروشد.

میکرون گفته است که با مطالعه حکم ممنوعیت، زیرمجموعه‌ای از محصولات را کشف کرده است که اجازه تحویل آن به شرکت چینی وجود دارد. طبق گفته Sanjay Mehrotra، مدیرعامل میکرون فروش قطعات از دو هفته پیش آغاز شده است و با افشای این خبر سهام 11 درصد بالاتر رفته است. از آنجاییکه هوآوی 13 درصد از درآمد جهانی سال گذشته میکرون را تأمین کرده است، سرمایه‌گذاران امیدوارند که این تجارت به حالت عادی بازگردد. البته این اتفاق نخواهد افتاد. چرا که دولت دونالد ترامپ به دلایل امنیتی هوآوی را در لیست تحریم گذاشته‌اند و این موضوع هنوز به قوت خود باقی است. البته اگر چین و آمریکا به جنگ تجاری خود پایان دهند، نتیجه متفاوت با وضعیت فعلی خواهد بود.

البته میکرون تنها تأمین‌کننده‌ هوآوی نیست که ممکن است فروش محصولات خود را از سر بگیرد. از طرف دیگر اما شرکت‌هایی مانند ARM Holdings نیز هستند که باوجود آنکه دفتر آنها در انگلستان است به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های آمریکایی حاضر به همکاری با هوآوی نیستند. اما به نظر می‌رسد که راه دیگری نیز پیش روی هوآوی برای خرید چیپ باشد. چرا که گفته می‌شود که کمتر از 25 درصد از ساختار تراشه از ایالات متحده باشد، این تراشه شامل حکم ممنوعیت نمی‌شود و می‌توان آن را به شرکت چینی فروخت. اما تحلیلگران نگران وضعیت میکرون هستند، چرا که با وجود اقدام قانونی آنها این موضوع ممکن است باعث خشم ترامپ شود. چرا که خللی در فشارهای وارد شده از سمت او بر دولت چین ایجاد خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیا این را می توان پالس مثبتی نسبت به وضعیت فعلی هواوی دانست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

اوضاع داره خوب میشه🧐

Koosha

اینترنت مشکل پیدا کرده؟🤔

ahmad

دیشب اره کل خطوط با فیلتر شکن مشکل داشت الان درست شده

_V_

برای من مشکل نداشت چرا😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)