حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلندگوی مکالمه سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ یکپارچه با نمایشگر خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 38 دیدگاه | سامسونگ

اطلاعات جدیدی از سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لو رفته که خبر از حضور فناوری Sound on Display در آن می دهد. در حقیقت بلندگوی مکالمه سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گلس گلکسی نوت ۱۰

گلس گلکسی نوت ۱۰

در گذشته شاهد انتشار تصاویری از محافظ نمایشگر پرچمداران آینده سامسونگ از سری گلکسی نوت بودیم. امروز تصاویر بیشتری از محافظ صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پرو به اینترنت راه پیدا کرده است.

این تصاویر توسط افشاگر معروف، Ice Universe در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. در بخش بالایی آن ها تنها شاهد حضور حفره ای برای دوربین سلفی هستیم و سازنده این محافظ برشی برای اسپیکر مکالمه در نظر نگرفته است. با توجه به این موضوع، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ از فناوری Sound on Display بهره می برد. این تکنولوژی در هر دو نمونه این پرچمدار مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته شاهد استفاده از فناوری SoD در برخی پرچمداران موجود در بازار بودیم که برای مثال می توان به هواوی P30 پرو و ال جی G8 ThinQ اشاره کرد.

استفاده از فناوری SoD در پرچمداران آینده سامسونگ قطعی نشده و تنها با استفاده از این تصاویر به آن پی می بریم. بنابراین این احتمال وجود دارد که این برند کره ای راه حل جدیدی برای اسپیکر مکالمه پیدا کرده باشد.

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت ۱۰


سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو با طراحی مشابه گوشی های گلکسی S10 از راه می رسند. این محصولات دارای حفره درون نمایشگر بوده و از بدنه شیشه ای بهره می برند. سامسونگ روی پنل پشتی این گوشی های هوشمند چندین سنسور برای دوربین اصلی قرار می دهد که برخلاف گوشی های سری گلکسی اس 10، دارای چیدمان عمودی هستند.

پرچمداران آینده سامسونگ فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون خواهند بود. این محصولات قادر به پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی هستند. قدرت این گوشی های هوشمند توسط چیپست اگزینوس 9825 و یا اسنپدراگون 855 تامین می شود. جدیدترین گزارش ها به معرفی این دو دستگاه در تاریخ ۱۶ مرداد اشاره می کنند.

نظر شما درباره این فناوری چیست؟ فکر می کنید گلکسی نوت ۱۰ باید آن را داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
38 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi.L

به نظر منطفی نمیرسه، چون اگر بلندگو مکالمه رو حذف بکنه، از طرف دیگه اسپیکر استریو رو هم از دست میده که برای یک گوشی تمام عیار نقطه ضعف محسوب میشه اونم در حالتی که هنوز ۲سال نشده که اسپیکرهای استریو رو به پرچمدارانش اضافه کرده

Jason bourn

مطمئنم گرونترین پرچمدار غیر لوکس بازار این گوشیه طبق شایعات قیمت پایه نسخه 4gش حداقل ۱۳۰۰ دلاره و نسخه 5gش ۱۵۰۰ دلار
خیلی بعیده استریو نباشه واقعا یه ضعف شدیده برای این گوشی که هم جکو حذف کنه‌هم استریو نباشه صداش
البته شایدم بتونه زیر صفحه صدای استریو درست کنه یا شایدم یه اسپیکر دیگه رو فریم بالا دستگاه باشه و اسپیکر‌مکالمه جدا از اینا

ولی خوب اگه‌راست باشه هیچ کدوم از اینا نباشه اینطوری بگیم اول از همه‌گند زد به اصالت و طراحیش حالا میخواد گند بزنه به صدای گوشی شرکتی که هارمن زیرمجموعشه

قرار نیست گویا پرتره سلفی به خوبی اس ۱۰ پلاس و 5g داشته باشه با سلفی تکیش

amer

اگه طرح نمایشگر این باشه که اصلا جالب نیست فقط و فقط به خاطر سوراخ سلفی که وسط هست که کلا قیافه جلوی گوشی خراب کرده ای کاش تو گوشه میذاشت بهتر بود

Genesis

اگه هردوتا اسپیکر گوشی رو مثل سونی بالا پایین صفحه میذاشت و مخفی میکرد زیر صفحه عالی میشد .
چند ساله سونی از فناوری اکوستیک سرفیس تو تلوزیون هاش استفاده میکنه
قطعا برا سامسونگ سخت نیست استفاده ازش

Milad7

اسپیکرهای اس 10 واقعا عالی بود… منتظر نوت 10 هستیم

Jason bourn

دوستانیم که‌میگن شبیه پی ۳۰ پرو هست طرحش‌اولا خوب اینو یادمون نره چنین چیدمان دوربینی رو اپل مرسوم کرد و همینطور که گفتم به لطف چیدمان عجیب غریب ایفون ۱۱‌ همین هواوی اولین برندیه که رو پرچمدار سری پیش‌چنین طرحیو پیاده میکنه
مورد بعدی اینکه اگر‌حتی سه دوربین عمودیم در نظر بگیریم بازم گلکسی a7 2018 و fold قبل‌از اوت معرفی شدن پس خیلیم نمیتونیم بهش بگیم شبیه هواویه!
با این وجود منکه اصلا از قیافش خوشم نمیاد مخصوصا جلوش که خیلی به چشم میاد اون یه دونه سلفیش وسط صفحه

afsoon

اسکی کامل از پی ۳۰ پرو هست هم جلوش هم پشتش .

_V_

اخه پشمک تو چی میگی اینجا
تو برو اول ثابت کن نوا ۴ زودتر از ای۸ اس اومده و هواوی هم اج سامسونگو ناچ عریض اپلو حالت چیدمان اپلو اسکی نرفته بعد بیا صحبت میکنیم
مسخره

نیما عرفانی

من کاری به حرف های کاربر افسون ندارم اما با قسمت دوم کامنتت به شدت مخالفم آقا واعظ.
عزیزم میت ۲۰ معمولی و میت ۲۰ ایکس صفحه نمایش تخت و ناچ قطره ای دارن .
میت ۲۰ پرو چون پرچمدارِ سریِ میت ۲۰ هست و در کنار مدل پورش دیزاین گوشیِ لوکسی به حساب میاد هواوی براش صفحه نمایش اج به کار برده و دلیل وجود ناچ عریض مشابه با اپل هم تشخیص چهره ۳ بعدیش هست.
اینا کجاش اسکی رفتن تلقی میشه؟ عجب منطقی داریا! اگه بخوایم از زاویه دید شما به تغییرات نگاه کنیم پس همه برندها دارن از رو هم اسکی میرن .
ضمناً تنها گوشی که ترند سامسونگ و اپل رو همزمان استفاده کرد( یعنی نمایشگر اج و ناچ عریض ) میت ۲۰ پرو و مدل پورش دیزاینش هست که این خودش یجور زبان طراحی به حساب میاد.

_V_

من میدونم به خاطر تشخیص چهره بود،،دارم از حیث ظاهری میگم،،،چرا مثل پی۲۰ پرو نباید باشه!چرا حتما باید نسبتش مثل نسبتای مورد استفاده اپل باشه!پی۲۰پرو هم تشخیص چهره داشت
اما اج چی؟نکنه این کپی تلقی نمیشه!(یا اصلا خود بحث ناچ)
اج رو زمانی که فقط سامسونگ داشت عده زیادی بهش خورده میگرفتن!تا هواوی و غیره استفاده کردن شد یکی از معیار های ظاهری پرچمدار ها!
🤔😐

البته بماند که برند محبوب همین خانوم،،پرچمدار قبلیشو خودش نساخته بود
انگار آیفون تن رو اورده بودن،لوگوی اپلشو کنده بودن جاش یه فینگرپرینت گذاشتن،یه رنگ آبی هم بهش زدن!

حالا با تمام اینا سامسونگ اومده tof رو کنار دوربیناش گذاشته شد اسکی قرن!

_V_

جناب عرفانی رفتم دیدم گویا پی۲۰ پرو نداره تشخیص چهره
ولی بعضی جاها گفتن داره!

نیما عرفانی

چرا شبیه پی ۲۰ پرو نشد ؟ اونم تشخیص چهره داشت؟!⁦🤦‍♂️⁩
واعظ دقت کردی روز به روز منطق و لحن کامنتات به Jason bourn نزدیک میشه و من باید وقت و انرژیِ بیشتری صرف کنم که متقاعد بشی؟!! بازم جای شکرش باقیه که شما حداقل با ایشون یه فرقی داری که در خصوص شما در نهایت جای امیدی هست که تلاش های من به سرانجام برسه!!!
برادر چنددفعه باید بگم سریِ میت با سریِ پی زبان طراحیِ متفاوتی دارن و این حرفت خیلی مبتدیانه بود که گفتی پی ۲۰ پرو هم تشخیص چهره داره پس چرا میت ۲۰ پرو شبیه پی ۲۰ پرو نزد!!! تشخیص چهره پی ۲۰ پرو به صورت ۲ بعدی بود و به خاطر همین ناچ کوچکتری داشت درصورتیکه که مکانیزم تشخیص چهره میت ۲۰ پرو مشابه با عملکرد آیفون ها هست یعنی چون به صورت ۳ بعدی عمل اسکن و شناسایی رو انجام میده به دوربین مادون قرمز و حسگرهای مجزا نیاز داره که باعث میشه ناچش عریض بشه. تکلیف این مشخص شد که دیگه نگی چرا از اپل اسکی رفته چون در زمان خودش چاره ی دیگه ای جز این راه حل نداشت مگر اینکه تشخیص چهره ۳ بعدی رو کنسل میکرد .
درمورد اینکه میگی چرا به سبک سامسونگ صفحه نمایش اج زد؟! خب بخشی از جواب رو در کامنت قبلی گفتم ، ادامه ش رو اینجا میگم . اول بهم بگو مگه جز صفحه نمایش تخت و اج ، نمونه های دیگه ای هست که هواوی باید از اونا استفاده میکرد که از نظر شما اسکی تلقی نشه؟؟؟
داداش پس اگه این حرکت هواوی اسکی بوده پس اینکه سامسونگ هم به سمت دوربین ۲ گانه و ۳ گانه و حتی ۴ گانه رفته در واقع از هواوی و الجی اسکی رفته ( در این مورد میتونم توضیحات بیشتر و واضح تری ارائه بدم که متوجه بشی ).
همیشه گفتم صفحه نمایش های اج از نظر بصری و زیبایی بهتر از نمونه های تخت هستن و جنبه ی لوکس تری به کاربر القاء میکنن اما خب در استفاده ی طولانی مدت بیشتر مستعد آسیب هستن و هزینه ی تعمیر و تعویضشون هم به مراتب بالاتره .

_V_

گفتم که پی۲۰ رو اشتباه کردم
میدونم طراحاشون فرق داره ولی بالاخره اونم یه راه بود
افزایش تعداد دوربین مثل این میمونه که رزولوشن رو بیشتر کنن یا باتری رو حجیم تر کنن!
پنل اج به دیزاین ربط داره و کاملا یه طرح مستقل بود و مثل موارد بالا نیست حکمش!

نیما عرفانی

خب برای اینکه جواب ابهاماتت رو بگیری لطفاً جواب سؤال منو بده.
الان داری به هواوی خرده میگیری که چرا پنل اج استفاده کرد منم گفتم خب مگه جز صفحه نمایش اج و تخت ، صفحه نمایش دیگه ای هست که هواوی ازش استفاده نکرده؟
موضوع کاملاً روشن و قابل درکه عزیزم . رو پرچمدارهای عادی و میان رده و بالارده پنل تخت گذاشته و رو مدل های با پرفورمنس و کلاس کاریِ بالا پنل اج .
Do you understand?🙂

_V_

😐🤦‍♂️
هواوی اومده المان های طراحی سامسونگو استفاده کرده!
به این میگن کپی!
مثل این میمونه برند ایکس توی دوربیناش دور دوربینشو یه هاله ی خاص و منحصر به فرد ایجاد کنه،،،،و در اون صورت فقط دو حالت وجود داشته باشه
یکی دوربینای عادی
یکی با اون هالهه

حالا برند دیگه میاد اون حاله رو میذاره
طبق حرف شما الان اشکال نداره؟!
یا همین کپی سامسونگ از گرادینت هواوی
باید بگیم چون فقط دو نوع رنگ معمولی و گرادینت موجود بودن سامسونگ عیب نداره استفاده کرده و کپی نیست!؟

نیما عرفانی

نه من لفظ و واژه ی اسکی و کپی مشکل دارم . دیگه تکنولوژی به حدی اشباع شده که کمپانی ها رو هرچی دست بذارن میگن کپی و اسکی از اینو اونه . بخث

_V_

اوکی آقای عرفانی!
پس میشه به من طرح و هدف ساخت پشت گوشیی مثل می۸ رو توضیح بدید؟!

نیما عرفانی

نه من با لفظ و واژه ی اسکی و کپی مشکل دارم . دیگه تکنولوژی به حدی اشباع شده که کمپانی ها رو هرچی دست بذارن میگن کپی و اسکی از اینو اونه . از اول بحث سر دیزاین و زبان طراحی بود و ماهیت حرفام اینه: دیگه نوآوری در طراحی و دیزاین وجود نداره مگر اینکه به سمت ترندهای تاشو و منعطف قدم بردارن که بازم در اون صورت اکثراً میگن فلان برند از رو اون یکی کپی کرده . نمونش طرح های ثانویه و مدل های آتیِ گلکسی فولد هست که شباهت زیادی داره به زبان طراحیِ میت ایکس که در اون صورت اگه تحقق پیدا کنه با قاطعیت میشه گفت سامسونگ در دومین نسل گلکسی فولد از میت ایکس هواوی اسکی رفته!!!
داداش من دارم میگم مگه فقط هواوی از زبان طراحیِ سامسونگ در نمای جلوش استفاده کرده ؟
بالاخره باید در زبان طراحیش تفاوت ایجاد میکرد یا نه؟ نمیشه که همه گوشیاشو با پنل تخت بزنه! وگرنه همون اضافه شدن رنگ های گرادیانت و افزایش تعداد دوربین ها توسط سامسونگ هم معیاری برای تغییرات ظاهری حساب میشه که سامسونگ از هواوی اسکی رفته.

_V_

😅😅پتنتای شبیه میت ایکس مال شهریور ۹۷

نیما عرفانی

عشقم من اصلاً راجع به می ۸ شیائومی صحبت کردم که بخوام درباره ی چراییِ زبان طراحیش توضیح بدم؟؟
که اگه بخوام بگم، اینو با شما موافقم و واقعاً سری می ۸ شباهت بی حد و حصری به آیفون ۱۰ داشت و اونو میشه گفت کپی چون هیچ نوآوری در طراحی از خودش نداشت.

_V_

نه شما صحبتی درباره می۸ نکردید این حرف من جواب به اون بخش اشباع بود و اینکه دیگه چیزی به اسم کپی نمیشه گفت!

نیما عرفانی

آهان پس میخوای بگی طرح نهایی میت ایکس در حد پتنت های اولیه گلکسی فولده⁦🤦‍♂️⁩😂
پس مدیرعامل هواوی شکر خورد که گفت گلکسی فولد در حد نمونه های اولیه میت ایکس هم نیست!!!

نیما عرفانی

نه عزیز استثناء هم وجود داره ولی شما در واقع راهبرد شیائومی رو بسط دادی به هواوی که من توضیح دادم زبان طراحیِ هواوی الخصوص در سری میت متفاوت هست و دیگه نباید لفظ کپی رو بهش نسبت داد . هواوی دیگه در زمینه ی دیزاین به بلوغ کافی رسیده که نیاز نباشه از اینو اون کپی کنه .

_V_

نه،،چه ربطی به فولد داشت
اینهمه طرح دیگه هم هست پس اونا طرح اولیه فولدن😐
هم سامسونگ میگفت میت ایکس طراحیش بده هم هواوی میگفت فولد
درباره سران هواوی هم لطفا چیزی نگید انقدر سخن بزرگان و فتواهای ناب دادن هر روز یه بنده خدایی داره مارو مینمایه با حرفاشون😐

نیما عرفانی

واعظ به خدا ظلمه مهلت نمیدی من جواب کامنتاتو بدم ! دارم پشت فرمون جوابتو میدم ظالم 😂یعنی باز متقاعد نشدی که دیگه الان لفظ کپی و اسکی کاربردی نداره؟ 🙇⁦🤦‍♂️⁩
گلکسی فولد و میت ایکس مثال بارزش بود که دقیقاً با بحث ما منافاتی ندارن.
درمورد اینکه کدوم طرحِ بهتر یا ضعیف تری داشتن نمیشه نظر قطعی داد چون فعلاً که تکلیف عرضه ی هیچ کدوم مشخص نیست پس باید تا زمان معرفیِ نسل های آیندشون منتظر باشیم .
سخنان سران هواوی؟!🙂 فتواهای ناب؟!مگه شک داری تا الان هواوی هر وعده و وعیدی که داده عملی کرده ؟😉

_V_

اقا من غلط کردم تسلیمم😑
پشت فرمون😅😐

نیما عرفانی

نزن این حرفو ، عزیزی🌹🙂

_V_

🙏

m.b

داداش اپل دو تا دوربین رو کنار هم و یکی بالا و یکی پایین گذاشت که ابتکار خاصی هم نیست و یه طراحی سادست…
اما اون رندری که از نوت 10 نشون داده بودن سه تا دوربین رو اتوبوسی و فلاش و دوربین tof رو کنارشون گذاشته بود که عیناً مثل p30 pro هست…
هرچند فکر نمیکنم اون رندر درست باشه چون سامسونگ تا این حد اهل اسکی نیست…

Amir galaxy

ولی همون طرح ساده اپل بازار رو گرفت
همه میانرده ها همینطور شدن

m.b

خب میگم که انقدر پیش پا افتاده بود که کسی مواخذه نمیشد که چرا شکل اپل زده…
چون واقعا ساده و معمولی بود شکل چیدمانش…
مثل این میمونه که من بگم بخاطر استفاده صفحه اج یه شرکت از سامسونگ اسکی رفته…
که خب این طور نیست و یا شرکتا باید صفحه ساده استفاده کنن و یا اج…
راجب چیدمان دو تا دوربین هم شرکتا باید یا عمودی بچینن دو تا دوربین رو و یا افقی که یکیش میشه شبیه اپل که ربطی به اسکی رفتن نداره…
اما این که موضوع شده چهار تا دوربین و یک فلش و تو چیدن اینا خیلی دست بازتره که ابتکار بخرج بده ولی بازم شبیه p30 pro میچینه دیگه واقعاً اسکیه…
هرچند گفتم که احتمالاً اون رندر درست نیست چون سامسونگ زیاد اهل اسکی اونم از هوآوی نیستش…

SAMSUNG_KING

غول وارد میشود

afsoon

باز هم اسکی از میکس شیائمی و پی ۳۰ پرو هواوی .اونوقت ترول ها میگن هواوی دزد هست .نوت ۱۰ که پشتش کپی صد در صد شده جلوش هم شده .مدیر هواوی حرف زیبایی زد .گفت چطور ممکن هست چیزی که خودمان داریم و بقیه ندارن رو بدزدیم .ضمنا بویی هم از نمایشگر دوازده اینچی هشت کی منعطف خودش که رول میشه رونمایی کرد امروز .اینم بگید دزدی کرده از سامسونگ خخخخخ

_V_

اولا که می میکس چی بود این وسط
دوما هواوی رو بالا گفتم
سوما اسم boe رو نیار ادم خندش میگیره که داری مال همچین برندیم میمالی حتی
چهارما ترول کسیه که میگه نوا ۴ اولینه بعد نمیدونه ۷ روز بعد ای۸ اس معرفی شده😂😂😂
پنجما مدیر عامل هواوی شکر خورد با تو

Amir galaxy

نرود میخ اهنی در سنگ

afsoon

همین که نمایشگر می‌تونه جایگزین اسپیکر مکالمه بشه اول میکس شیائمی سه سال و هفت ماه پیش ساخت .هییس

_V_

خب؟پس با این حساب الجی و هواویم از شیایومی اسکی رفتن😂
بقیه حرفام جوابش کو ترول خانوم؟
😂😂😂😂😂

_V_

وقتی بلد نبودی تایپ کنی سام و الجی و سونی انواع و اقسام پنل هایی که داری سنگشونو به سینه میزنی با کیفیت خیلی بالاتر ساخته بودن😂
حالا هی بیا گاز بگیر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)