حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه ۳۲ مگاپیکسلی به دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت (Huawei P30 Lite)

هواوی پی ۳۰ لایت (Huawei P30 Lite) جدیدترین میان‌رده این شرکت است که با هم در ترنجی آن را شناخته ایم و حالا اکثر جوانب آن را می دانید. از آنباکسینگ تا نگاه اولیه و نقدوبررسی هواوی پی ۳۰ لایت را در ترنجی مرور کردیم و حالا وقت آن است که به یکی از مهم‌ترین ویژگی های این دستگاه بپردازیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی ۳۲ مگاپیکسلی به دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت (Huawei P30 Lite) داشته باشیم.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت

دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت

دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت

هواوی پی ۳۰ لایت با وجود اینکه دوربین اصلی سه گانه دارد و حداکثر رزلوشن آن ۲۴ مگاپیکسلی (نمونه عرضه شده در بازار ما) انتخاب شده است اما دوربین سلفی آن تکی و رزلوشن ۳۲ مگاپیکسلی دارد. این نشان می دهد که P30 لایت تمرکز ویژه ای بر دوربین سلفی دارد و ما باید ببینیم که این بخش چه عملکردی دارد.

هواوی P30 لایت را در بخش دوربین سلفی می توان یک دستگاه توانمند دانست. این موبایل علاوه بر مشخصات سخت افزاری مناسب از جمله رزلوشن بالای حسگر تصویر و گشودگی دیافراگم f/2.0 در بخش نرم افزار نیز غنی ظاهر شده و به شما کمک می کند تا به آن چیزی که می خواهید نزدیک تر شوید و تصویر سلفی بهتری را ثبت نمایید.

دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت

دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت

ابتدا می خواهم از عکاسی حالت عادی دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت صحبت کنم. شما هر تصویری که با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت ثبت کنید در درجه اول رزلوشن ۶۵۲۸ در ۴۸۹۶ (= با ۶۰ مگاپیکسل) را دارد. این تصاویر ابعاد بزرگ و جزئیات زیادی را می توانند ثبت کند.

در شرایط نوری مناسب دوربین سلفی هواوی P30 لایت عملکرد بسیار خوبی دارد و می توانید عکس های سلفی پرجزئیاتی را ثبت کنید. اگر پوست شما نرم‌تر و شفاف‌تر ثبت شود، این جزئیات بالا را می توان گاها نامطلوب دانست که خب حتما می دانید که “حالت زیبایی” برای همین است و با فیلتری که روی صورت شما اعمال می کند، جزئیات نامطلوب صورت حذف شده اما کادر کلی همچنان مطلوب خواهد بود.

هواوی همچنین مدعی است که به لطف هوش مصنوعی می تواند “افکت زیبایی” را به تفکیک جنسیت و سن اعمال نماید و خروجی نهایی بهتر باشد. درباره هوش مصنوعی صحبت شد و بد نیست بدانید به لطف حالت های تشخیص صحنه دستگاه می تواند تصمیم بگیرد که رنگ‌ها را چطور پردازش کند و کلیت قاب را چطور دلنشین‌تر ارایه نماید.

اما خروجی تصاویر چطور خواهد بود؟ اجازه بدهید چند نمونه تصویر از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت را با هم ببینیم.

عکاسی سلفی در شرایط نوری مساعد

در نمونه های بالا چند موضوع مشهود است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت در شرایط نوری که گستره دینامیکی زیادی دارند تلاش می کند تا سوژه را به خوبی ثبت کند. می توان گفت به لطف هوش مصنوعی و حالت تشخیص صحنه این دستگاه کمک شایانی به آن می کند. مثلا در صحنه هایی که آسمان وجود دارد و به دلیل نور پس زمینه و تلاش دستگاه برای مشخص بودن سایه ها به ناچار آسمان بیش از حد نوردهی می شود، به دلیل تشخیص صحنه، آسمان آبی-رنگ را در تصویر خواهید داشت.

در برخی موارد اما این تلاش کمی بیش‌ازحد می شود و دور سوژه یک حالت نورانی تشکیل می شود که حاصل اعمال ویرایش HDR غلیظ است. در شرایط نوری متعادل تر اما عملکرد خیلی دوست داشتنی از هواوی پی ۳۰ لایت را شاهد هستیم که واقعا آن ها را دوست خواهید داشت.

به نظر می رسد که فوکس ثابت دوربین سلفی کمی جلو تنظیم شده و در عکس های دسته جمعی که جندین نفر با فاصله ایستاده باشند، افراد که عقت‌تر هستند غیر واضح ثبت می شوند.

عکاسی سلفی در شرایط نوری ضعیف

اما عکاسی دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت در شرایط نوری ضعیف به چه شکل است؟

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی P30 لایت در شرایط نوری ضعیف هم می تواند تصاویر مناسبی ثبت کند. اگر شرایط نوری خیلی ضعیف باشد می توانید از فلاش نمایشگر استفاده کنید که خیلی مناسب به نظر می رسد. برای مثال در گالری تصاویر بالا، تصویر میانی به این صورت ثبت شده است. تصویر سمت راست به ما نشان می دهد که دستگاه تلاش می کند تا شرایط نوری را به خوبی مدیریت کند، هر چند خروجی خیلی ایده آل نیست اما می توان گفت که از خیلی از میان رده های در این رده قیمتی خروجی بهتری ثبت شده است.

تصویر سمت چپ نیر به ما می گوید که اگر در شرایط نوری ضعیف شاهد شرابط خیلی خاص نباشیم می توان روی عکاسی سلفی این دستگاه حساب کرد.

حالت های ویزه دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ لایت برای عکاسی و فیلم برداری

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت حالت های خاصی برای عکاسی سلفی دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید و حتی فیلم یا تصویر متحرک با آن ثبت کنید.

اولین ویژگی را به عکاسی پرتره و نوردهی استودیویی این دستگاه معطوف می داریم. شما می توانید عکاسی پرتره داشته باشید و تشخیص مرزها برای جدا کردن سوژه از پس زمینه نه زیاد بد و نه زیاد خوب است. حالت های عکاسی استودیویی، نوردهی برای زیبایی بیشتر یا مثلا عکاسی سیاه‌وسفید و یا تغییر شکل بوکه شدن نورها به اشکال هندسی مختلف نیز اینجا وجود دارد.

چند نمونه از خروجی این دوربین سلفی را در حالت های نوردهی خاص برای شما ارایه می کنیم:

غلظت حالت زیبایی چهره در دوربین سلفی هواوی P30 لایت قابل تنظیم کردن است و می توانید تصمیم بگیرید که باشد یا کاملا نباشد. نکته جالب اینکه شما قادر خواهید بود تا در حالت فیلم برداری هم این ویژگی را اعمال کنید. البته در تجربه من تفاوتی به چشم نمی آمد اما گزینه تنظیم و اعمال حالت زیبایی چهره در هنگام فیلم برداری سلفی وجود دارد.

افکت های واقیت افزوده با AR Lens هواوی در پی ۳۰ لایت

هواوی در پی ۳۰ لایت حالت های مختلفی را برای داشتن سرگرمی بالا و خلاقیت در نظر گرفته است. AR Lens یکی از این موارد است و همانطور که در تصویر بالا می بینید می توانید روی سر سوژه با بدون تصویر پس زمینه و صرفا با حرکت سر شما روی پس زمینه سفید صورت بپذیرد. در این حالت می توانید عکس، فیلم با تصویر متحرک Gif تهیه کنید. همچنین حالت های ترکیبی دیگری هم وجود دارد که می تواند خروجی مانند تصویر به شما بدهد:

برای جمع بندی می توانم بگویم که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۳۰ لایت یکی از بهترین انتخاب ها در بازه قیمتی خود است و می تواند رضایت مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما چقدر از دوربین سلفی استفاده می کنید؟ مهم‌ترین ویژگی برای شما در این بخش از موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
RS.R

اما گرینه من 9x pro. هست. تو سه نخسه عرضه میشه. و نخسه ارزان ترش معادل 3600. هست که با پی 30 لایت قیمتش برابراه. و کایرین 810 هست چیپش. به دل من نشست پی 30 لایت البته خوب سلیقیه شارژ 22 واتی چهار هزار آمپره. نظر دوستان چیه

Mostafa6t

نمودی ما را با هواوی ترنجی جان

m.b

این چند وقته که وضع هوآوی بخاطر فشار های روانی تو جهان خراب بود، هوآوی خیلی تو تک تک کشور ها داره برنامه میزاره که فشار روانی رو کم و حتی فروش خودشو بیشتر کنه…
پ.ن: سایت همسایه هم یه رویداد تبلیغ p30 pro راه انداخته…
خلاصه بگم قشنگ دارن فشار میارن به سایتای تکنولوژی ایرانی که براشون مستقیماً تبلیغ کنن که فروش پایین نیاد…

m.b
_V_

خدایا بسه دیگه

Amir galaxy

اونوقت میگن این تبلیغ نیست بررسی گوشیه و خیلی هم طبیعی
همه سایت ها بشدت دارن تبلیغشو میکنن و در صورتی که گوشی هایی وجود دارن که از این بهترن و پر فروش ترن

_V_

میخوان فروششو زیاد کنن🤔

Mahdi.L

مشکل اینجاست که تمام این مطالب در واقع برای یک پستِ و نیاز نیست در چند مطلب جداگانه مطرح بشه، ولی داره این اتفاق میوفته و سیما خوبی نداره

_V_

دقیقا،،،اونوقت میگن سامسونگه که همه سایتارو خریده،،منطقشون چیه؟اینه که آگهی پرچمدار سری اس سامسونگ هر سری هست تو زو میت،،،خب پولشو داده تبلیغش اونجاس،،یه چیز عادیه،،،،ولی اون آگهی تبلیغاتیشو گذاشته،،،این داره به اسم پست و محتوای علمی اسم این سری p30 رو میکنه تو مخ همه،،حالا این ماییم،،چه برسه یه ادم تازه وارد که میخودا گوشی بخره اطلاعات نداره،،با دیدن این حجم از پست میره سمت هواوی

Amir galaxy

داش واعظی کسی که اینطوری میخواد خرید کنه که نباید محلش گذاشت…

Amin B3DA

تبلیغ که بله دراصل ریور.تاژه اما اگر من و شمام صاحب این برند بودیم و این اتفاقات میوفتاد مطمئن باش همین ترفندها را اجرا میکردیم و به تبلیغات بنری بسنده نمیکردیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)