حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس

دو هفته پیش بود که با هم در ترنجی نقد و بررسی هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) را خواندیم. هواوی P30 پرو یکی از پرچمدارهای مطرح سال ۲۰۱۹ است و رقبایی مطرحی هم دارد که از برندهای سرسخت این شرکت چینی ارایه شده اند. اولین نام هایی که در رقابت دنیای موبایل به ذهن شما هم می رسد را می توان اپل و سامسونگ دانست. امروز می خواهیم در ترنجی به مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس بپردازیم، با ترنجی همراه باشید.

مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس

مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس

مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس

طراحی

هواوی پی ۳۰ پرو و گلکسی اس ۱۰ پلاس همراه با هم و ابتدای سال ۲۰۱۹ رونمایی شده اند و این در حالی است که آیفون Xs مکس اواسط سال ۲۰۱۸ عرضه شد اما به هر صورت این دستگاه ها با وجود اختلاف زمانی ۶ ماهه همچنان رقیب مستقیم یکدیگر به شمار می روند.

از باب طراحی در مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس می توان گفت که با دستگاهایی مشابه به هم اما متفاوت در جزئیات مهم روبه‌رو هستیم. هر سه دستگاه شیشه ای و فلزی هستند و مقاومت در برابر آب‌و‌خاک با گواهی IP68 را دارند. هر سه دستگاه قاب دوربین برجسته دارند و همه آن ها در پنل نمایشگر خود یک زائده دارند که دوربین سلفی و دیگر موارد را جای دهند. در این بین اما تفاوت هایی هم وجود دارد که برترین را رقم می زند.

از نظر رنگ‌بندی باید گفت که هواوی پی ۳۰ پرو با رنگ‌بندی متنوع‌تر و رنگ‌های خاص‌تری ارایه می شود. اپل با کمترین تعداد انتخاب در رنگ و ساده‌ترین رنگ ها و سامسونگ پس از آن با کمی تفاوت ارایه می شود. به این صورت اگر شما انتخاب های بیشتری برای خرید بخواهید هواوی پی ۳۰ پرو به شما انتخاب های بهتری می دهد.

بریدگی نمایشگر هر سه دستگاه بخشی است که امیدواریم در نسل های بعدی به نحوی حذف شود اما فعلا شرایط این است. در بین این رقبا هواوی پی ۳۰ طراحی متفارن را با کوچکترین ناچ ممکن ارایه می کند. آیفون Xs مکس با بزرگترین ناچ در بین هر سه رقیب حضور دارد و گلکسی اس ۱۰ پلاس با راه‌کار سوراخ نمایشگر وارد رقابت می شود. این سوراخ نمایشگر هر چند فناوری پیچیده‌تر و جدید‌تری داشته باشد اما به نظر من طراحی بهینه ای نیست. به صورت کلی می توان گفت که طراحی هر سه دستگاه مشابه هم است اما طراحی هواوی پی ۳۰ پرو می تواند نسبت به دو رقیب دیگر متنوع‌تر و بهینه تر باشد.

مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس

مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس

نمایشگر

نمایشگر در مقایسه هواوی پی ۳۰ پرو با گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس بخشی است که شباهت‌های جالبی وجود دارد. از سالیان دور که پنل امولد فقط مختص دستگاه های سامسونگ بود فاصله زیادی گرفته ایم و این روزها تقریبا تمام پرچمدارها با نمایشگر اولد ارایه می شوند.

از نظر رزلوشن تصویر می توان گفت که گلکسی اس ۱۰ پلاس بیشترین رزلوشن را دارد و پس از آن آیفون XS مکس می ایستد. هواوی پی ۳۰ پرو در این بخش رزلوشن FHD+ را ارایه می کند که با توجه به اولد بودن نمایشگر و چینش زیرپیکسل الماسی، برای پنلی به اندازه ۶.۴۷ اینچ خیلی ایده آل نیست اما با این وجود به دلیل پردازش نرم افزاری رابط کاربری EMUI هواوی باید گفت که شما تصاویر و محتوا را بسیار شارپ می بینید و آنچنان نقطه ضعفی در این بخش دیده نمی شود مگر زمانی که خیلی به نمایشگر نزدیک شوید.

از بابت دیگر فناوری های مربوط به نمایشگر اما هواوی پی ۳۰ پرو حرف های زیادی برای گفتن دارد. شاید هنوز هیچ برندی موفق نشده باشد که حاشیه لبه پایین نمایشگر موبایل خود را به اندازه آیفون های سری X کاهش دهد اما تمام فناوری های جدید مربوط به این ویژگی نمی شود. گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی پی ۳۰ پرو هر دو با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ارایه می شوند.

هواوی پی ۳۰ پرو اما به جز حسگراثرانگشت یکپارچه با نمایشگر یک ویژگی جذاب دیگر هم دارد و آن مربوط به بلندگوی مکالمه یکپارچه با نمایشگر می شود. هواوی برای کم حاشیه‌تر شدن نمایشگر و بالاتر بردن ناچ قطره ای کوچک، بلندگوی مکالمه را از لبه بالای دستگاه حذف کرده و آن را با نمایشگر ادغام می کند.

به این ترتیب می توان گفت که نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو در بین رقبا یکی از پیشرفته‌ترین پنل ها را دارد. درباره کیفیت تصویر نیز باید گفت که پنل نمایشگر هواوی P30 پرو یکی از بهترین‌هاست که چه از نظر میزان روشنایی و چه از نظر دقت رنگ جز رقبای قابل توجه است.

هواوی با خانواده پی (P Series) تصمیم گرفت تا بهترین دوربین موبایل را برای علاقه‌مندان به عکاسی موبایلی ارایه کند و این تلاش پس از ۴ سال حالا در جایی ایستاده که واقعا باید گفت آن ها به هدف خود رسیده اند. ما هفته پیش در ترنجی بررسی تخصصی دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو (P30 Pro) را داشتیم و دیدید که توانایی‌های این دستگاه مرزهای عکاسی موبایلی را جا به جا کرده است.

هواوی P30 پرو به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که آن را به اولین گوشی هوشمند هواوی مجهز به این ویژگی تبدیل می کند. دوربین اصلی این محصول دارای سنسورهای 40، 20، 8 مگاپیکسلی و ToF است. سنسور 40 مگاپیکسلی به صورت RYYB توسعه یافته که 40 درصد نور بیشتری جذب می کند. سنسور 8 مگاپیکسلی این دوربین به صورت پریسکوپی در نظر گرفته شده که قابلیت زوم بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در جلوی این گوشی هوشمند یک سنسور 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی به چشم می خورد.

همانطور که خواندیم، دوربین هواوی پی ۳۰ پرو را باید دارای عنوان “نوآورترین” بخش این دستگاه دانست که البته اگر بگوییم این لقب را می تواند در بین تمام موبایل های هم رده و هم دوره خود هم داشته باشد، بیراه نگفته ایم.

برای رقبا می توان گفت که گلکسی اس ۱۰ پلاس با دیافراگم متغیر همچنان می تواند یک عملکرد متفاوت و خاص داشته باشد. آیفون Xs مکس شاید دوربین دوگانه داشته و فناوری های ویژه پیشرویی را روی کاغذ برای آن نبینیم اما فیلم برداری HDR آن یکی از جذاب‌ترین خروجی هایی است که می توانید داشته باشید.

امتیاز DxO دوربین هواوی پی ۳۰ پرو مشخص شد: ۱۱۲ و بهترین دوربین اصلی موبایل

اگر به یاد داشته باشید پس از معرفی هواوی پی ۳۰ پرو دیدیم که امتیاز DxO دوربین هواوی پی ۳۰ پرو مشخص شد و با امتیاز ۱۱۲ بهترین دوربین اصلی موبایل را از خود کرد.

سخت افزار

در بخش سخت افزار عملکرد این سه رقیب می تواند خیلی جالب باشد. هر سه دستگاه از سه چیپست متفاوت بهره می برند که طراحی آن توسط خود این برندها انجام شده است. سامسونگ در نسخه جهانی (و بازار ما) از اگزنیوس ۹۸۲۰ بهره می برد که یک چیپست ۸ نانومتری است اما هواوی پی ۳۰ پرو و آیفون Xs مکس چیپست های ۷ نانوماتری دارند که همزمان با هم معرفی شده و پیشرو‌ترین در این زمینه هستند.

هواوی پی ۳۰ پرو با کایرین ۹۸۰ ارایه می شود که اولین چیپست ۷ نانومتری دنیا بوده و از نظر ارتباطات مخابراتی از هر دو رقیب دیگر جلوتر است. از نظر عملکرد شاید بنچمارک های آن کمتر گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس باشد اما نکته قابل توجه پردازش هوش مصنوعی برای پیش بینی نیازهای شما در رابط کاربری است و به لطف این عملکرد، شما شاهد سرعت خیلی خوب دستگاه در عملکردهای مختلف هستید. همچنین با ویژگی GPU Turbo می توانید در بخش گرافیکی لذت بی نهایتی از اجرای بازی ها روی نمایشگر جذاب هواوی پی ۳۰ پرو ببرید.

هواوی پی ۳۰ پرو همچنین بزرگترین باتری را نسبت به رقبا دارد و به لطف پردازنده بهینه و نمایشگر با رزلوشن پایین‌تر، عمر باتری بهتری هم به شما می دهد. این در حالی است که به لطف شارژر ۴۰ واتی هواوی پی ۳۰ پرو تنها در مدت ۳۰ دقیقه می تواند ۷۸٪ شارژ شود که این عالی است. این در حالی است که اپل هنوز از شارژر ۵ واتی درون جعبه موبایل خود استفاده می کند!

هواوی  P30 پرو همانند میت ۲۰ پرو توانایی شارژر وایرلس معکوس را دارد و از این بابت نسبت به رقیب امریکایی خود پیشرفته تر ظاهر می شود.

جمع بندی

آیفون Xs مکس، گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی پی ۳۰ پرو هر سه نام های قوی بازار هستند که انتخاب بین آن ها بستگی به نیازهای شما و شاید از همه مهم‌تر، عادت‌های‌تان دارد. هواوی پی ۳۰ پرو دستگاهی است که اگر عکاسی برای شما اهمیت داشته باشد باید خیلی به آن فکر کنید چرا که واقعا یک ابزار خیلی قدرتمند و پرپانسیل در بخش دوربین است. همچنین طراحی بهینه و به روز در کنار مشخصات سخت افزاری عالی و نمایشگر خیره کننده سبب خواهد شد که تجربه کاربری جدیدی در خاطره شما ثبت شود.

نظر شما چیست؟ هواوی پی ۳۰ پرو یا گلکسی اس ۱۰ پلاس یا حتی آیفون Xs مکس؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
56 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

میشه به جای مقایسه این سه گوشی عنوان “پی۳۰ پرو گوشی شگفت انگیز” رو به این مطلب داد
کلا همش درباره پی۳۰ پرو حرف زدید!فقط اولش به رنگا و اخرش به چیپستا اشاره کردید 😐

Mohammadsoly

تبلیغات خوبی برای هواوی بود ولی باید قبول کرد هواوی جایگاه نخست ازان خودش کرده

_V_

/-:

Farcry

این P30 pro کوفت اروزنه! 1000 دلار قیمت داره.mi9 نصف P30 pro قیمت داره و توی بخش سخت افزار از p30 pro خیلی بهتره.

m.b

داداش لااقل جای mi 9 از یکی ضعیفتر استفاده میکردی…
mi 9 که تو سخت افزار از s10 plus هم قویتره و حتی از نسخه اسنپدراگون s10 plus هم تو تستا بهتر ظاهر شده…

Farcry

خب آره ولی اختلافش با P30 pro خیلی بیش تره.

ramin123

نمی دونم سخت افزار برات فقط امتیاز انتوتو و چند دهم ثانیه سریع تر باز کردن یه سری(نه همه ها!! فقط یه سری) از برنامه و بازی هاست؟؟؟
پس عملکرد رم برات مهم نیست و یه نگاه به مشخصات می کنی، با خودت میگی چون رم 6 یا 8 داره، دیگه اوکیه مشکلی نداره؟؟؟؟
تو واقعیت که عملکرد می 9 نسبت به رم 8ش به معنای حقیقی کلمه افتضاحه، حتی k20 Pro هم همین مشکل رو داره!!!!
به نظرت نداشتن لرزشگیر اپتیکال حداقل برای دوربین اصلی ضعف نیست؟؟؟
درسته که از نظر دلاری گوشی های شیائومی به نسبت پولی که آدم میده، کارایی خوبی میده ولی اصلا درست نیست که بخواییم اونا رو از گوشی های گرونترش بهتر بدونی!!! من خودم k20 Pro رو می پسندم به خاطر قیمت و cpu و GPU( نه سخت افزار) و به همین خاطر با وجود این که میدونم مدیریتش با وجود رم 8 مشکل داره و عکاسی تو شبش هم عکسا رو آبرنگی و غیر قابل قبول می کنه

ramin123

… ولی به خاطر دو مورد بالا اگه تو لیست خریدم رفت، سعی می کنم که این با ضعف هایی که گفتم کنار بیام و قبولشون کنم تا این که بیام اونا رو انکار کنم!!!!!!!!
شاید یکی با این صحبت‌هایی که کردی، مشتاق شد که گوشی شیائومی بخری ولی بعد از مدتی که با گوشی کار کرد، متوجه این ضعفا شد و تو ذوقش بخوره!!! پس انقدر سعی نکن که گوشی های شیائومی رو بی نقص!! نشون بدی

m.b

ramin123
سلام
مطمئن باشید حداقل تجربه من از شما در گوشی های شیائومی بیشتره…
(اینو از قیمتی که برای mi 9 دادید فهمیدم)
(همچنین سامسونگ هم دارم و بدونید آشنا هستم)
اون آقایی که گفت سخت افزار mi 9 از p30 بهتره و منم گفتم از s10 plus هم بهتره، منظورش پردازنده بود…
شما برید ببینید چه در کاغذ(بنچمارک ها) و چه در عمل mi 9 پردازنده و رمش از s10 plus بهتر عمل کرده…
راجب عملکرد رم هم، خودتون گفتید که برنامه هارو سریعتر باز میکنه و حالا این واسه مرحله اولی هاست و به قول خودت چند دهم ثانیه زودتر باز کردن زیاد مهم نیست…
اما حرفه ای ها برای مقایسه رم ها اکثرا دور دوم رو که برنامه ها از تو پس زمینه باز میشن رو نگاه میکنن و mi 9 کمتر از s10 plus برنامه ها رو ریلود میکنه برای فراخوانی از حافظه…
پس مدیریت رمش هم بهتره اما من نمیدونم اینکه شما میگید افتضاحه از کجا نشات میگیره…
اتفاقاً سری mi با فیلم هایی که از مقایسه سرعت mi 6 با اس 8 پلاس گرفتن، معروف شد…
کی راجب دوربین حرف زد دوست عزیز…
من گفتم پردازنده بهینه تره و اون آقا هم قبول کرد…
اصلاً کسی حرف از دوربین نزد و مگه من گفتم mi 9 کلا بهتره؟
“من خودم k20 Pro رو می پسندم به خاطر قیمت و cpu و GPU( نه سخت افزار)”
خب دوست عزیز پس cpu و GPU چی هستن؟
CPU و GPU هم سخت افزاره دیگه… 😅
راجب عکاسی مگه من حرفی زدم که داری ایراد میگیری… 😂
ضمنا جواب کامنتی که راج قیمت هم دادید هم همینجا میدم…
معلومه تجربه کافی ندارید وگرنه میدونستید که قیمت mi 9 در حدود 5900 تا 6500 هست و حالا اگه شما یه سایت پیدا کردی که داره گرون میده، دلیل ننیشه که mi 9 گرون باشه…
منم میتونم سامسونگ رو گرونتر از قیمتی که دادید پیدا کنم و بگم نگاه کنید که خیلی گرونه…
سایت های منصف فروش شیائومی:
سهاتجارت
موباز
flagships.ir
بارسل
و…
اینا قیمتای اصلی و منصفانه ارائه میکنن…
لطفاً اگه قراره از من انتقاد کنید چون من راجب پردازنده حرف زدم، شما هم از همون حرف ها انتقاد کنید و نه چیزی هایی که اصلاً ازشون حرفی نزدم تو این پست…
اما اگر مایلید که راحب جا های دیگه هم بحث کنیم، میتونم راجب تکنولوژی هایی که حتی همون دوربین شیائومی داره و سامسونگ نداره آگاهتون کنم…
(قصدم اصلاً مقابله نیست؛ جدا دارم میگم که یه سری ویژگی ها رو میتونم بگم که شما هم شاید ازش خبر نداشته باشید. به هر حال آدما از هم یاد میگیرن)
اوقات خوش

m.b

تازه دیدی که farcry هم قبول کرد…
کلاً تقریبا قریب به اکثریت حداقل برتری mi 9 در بهینه سازی اسنپ 855 نسبت به s10 plus رو میدونن…
اون برتری در اجرای برنامه ها هم بخاطر هوش مصنوعی هست که بسته به الگوی استفاده، برنامه هایی که در بعضی ساعات خیلی باز میشن رو در اولویت پردازشی قرار میده که سرعت اجرا رو میبره بالا…
مثلا شما عادت داری هر شب تلگرام چک کنی، گوشی بعد چند وقت که هی تکرار میکنی این الگوی عمل رو، اون موقع شب تلگرام رو در اولویت پردازشی قرار میده…
تازگیا قابلیت اورکلاک GPU هم برای افزایش قدرت در اجرای بازی ها اضافه شده…
چون تازه نظر میزاری و نمیشناسمت، دوست دارم که بیشتر تبادل نظر کنیم…

m.b

(چون نظرم رفت واسه تایید مجبور شدم کپی و اصلاح کنم که نره برای تایید…)

همچنین دیدی که fa.rcr.y هم قبول کرد…
کلاً تقریبا قریب به اکثریت حداقل برتری mi 9 در بهینه سازی اسنپ 855 نسبت به s10 plus رو میدونن…
اون برتری در اجرای برنامه ها هم بخاطر هوش مصنوعی هست که بسته به الگوی استفاده، برنامه هایی که در بعضی ساعات خیلی باز میشن رو در اولویت پردازشی قرار میده که سرعت اجرا رو میبره بالا…
مثلا شما عادت داری هر شب تلگرام چک کنی، گوشی بعد چند وقت که هی تکرار میکنی این الگوی عمل رو، اون موقع شب تلگرام رو در اولویت پردازشی قرار میده…
تازگیا قابلیت اورکلاک GPU هم برای افزایش قدرت در اجرای بازی ها اضافه شده…
چون تازه نظر میزاری و نمیشناسمت، دوست دارم که بیشتر تبادل نظر کنیم…

ramin123

m.b
علیک سلام
یه سوال داشتم از شما، از این سایت هایی که نوشتید تا حالا خرید کردید؟؟؟  خودم که احتمالش رو کم میدونم!!! چون این سایت هایی که گذاشتید رو چک کردم، بجز اولی بقیه همه ناموجود بودن!! اون اولی که داشت اول پول رو می گرفت، بعد به قول خودشون 7 تا 10 روز کاری (که یعنی در بهترین حالت میشه 2 هفته) و از اون جایی که اینجا ایرانه شک ندارم که مدت خیلی بیشتر هم میشه و باید دوید دنبال گوشی. تازه همه ی اینا بدون ریجستری هست و اونم خودش داستان داره(نگید که ریجستری کار نداره، که با این مسخره بازی هایی که در آوردن و هر روز یه چیز میگن، سخت تر شده)
اگه این قیمت‌هایی که گفتید رو جایی با تحویل حضوری و ریجستر  شده میده، من حرفتون رو قبول می کنم.
این قیمت هایی هم که من دادم از یه سایت نبوده!!!! از سایت ها و مغازه های بازار بوده که همون جا ریجستر شده گوشی رو تحویل میدن!!!! اما یه نکته ی دیگه هم می مونه و این که چون این جا باز ایرانه!!! 100 تومن 200 تومن بالا و پایین تضمین این نیست که همون گوشی ای که انتظار داریم به دستمون برسه (لوازم جانبی و…..)، حالا  اختلاف های بالاتر بماند !!!
هیچوقت بنچمارک ها نمی تونه عامل برتری دو پردازنده باشه که شما از رو اون نتیجه می گیرید!!! پس با این حرفت اگزینوس 9820 باید تو بازکردن اپ ها تقریبا 30 درصد سریع تر باشه نسبت به اسنپ 855 چون تو امتیاز تک هسته ایش 4500 به 3500 هست!!!!! در صورتی که تو عمل نسخه ی اسنپ اس 10 در بازکردن اپ ها برابر یا سریع تره!!!!! (دو نسخه ی اس 10 پلاس رو مثال زدم که سایر عوامل مثل رزولوشن صفحه، سیستم خنک سازی و رابط کاربری و… یکسان باشه که تمرکز بره رو cpu و GPU!!!) ولی دلیل نمیشه که حتی نسخه ی اگزینوس نسبت به سایر گوشی هایی که به خاطر رزولوشن کمتر، امتیاز بالاتر تو بنچمارک گرفته باشن، حتما کند تر باشه!!!!!
نمی دونم که از کی تا حالا مدیریت رم رو با دور اول و سریع تر باز کردن برنامه ها میدونن؟؟ چرا به فکر حرفه ای ها نرسید که الکی دوباره برنامه ها رو باز نکن؟؟!!!!!!!؟
تست هایی که به قول خودت حرفه ای باشه نمیاید 4 تا آپ سبک و یکی دوتا بازی رو اجرا کنه، بعد دوباره اونا رو اجرا کنه که مدیریت رمش رو بسنجن!!! تو تست هایی که من دیدم و 15، 16 برنامه و بازی های مختلف رو اجرا کردن، به ندرت دیدم که اس 10 پلاس حتی یه بار هم برنامه های اجرا شده رو ریلود کنه !!!!( تو این زمینه فکر نکنم معروف تر و معتبر تر از phonebuff باشه، برو اون جا و عملکرد مدیریت رم اس 10 پلاس رو ببین!!! اینو کانال یوتوب رو به عنوان شاخص گفتم وگرنه تو بقیه کانال های معتبر دیگه هم همین نتایج تکرار میشه) در صورتی که تو شیائومی چه mi 9، چه k20 Pro که به نسبت به می مدیریت رمش هم ضعیف تره، تو نسخه ی 6 گیگ که بعد از 5،6 تا برنامه ی اخیر همه رو ریلود می کنه و تو نسخه ی 8 گیگ هم نهایت دو برنامه بیشتر تونست تو رمش نگه داره نه همشون رو!!!
این جور تست ها بیشتر برا به چالش کشیدن توانایی ها گوشی و پی بردن به حداکثر کارایی گوشی هست و مطمئنا تو کاربرد های روزانه ی ما انقدر از گوشی کار نمی کشیم که بخواییم ملاک بررسی استفاده ی خودمون تو روزمره قرارشون بدیم و به همین خاطر به شخصه برای من چند دهم ثانیه که  این برنامه رو یه گوشی سریع تر باز کنه و اون یکی گوشی اون یکی برنامه رو سریع تر باز کنه، خیلی اهمیت نداره حتی این که فلان گوشی بتونه 20 تا برنامه رو همزمان تو پس زمینه نگه داره ولی وقتی ادعایی مطرح میشه، باید اثبات بشه!!!!!!
در مورد گفتن وضعیت عکاسی تو شب k20 Pro این بود که وقتی یه گوشی رو میخوای سبک سنگین کنیم، در کنار نقاط قوتش باید نقاط ضعفش رو هم گفت و شناخت و باهاش کنار اومد. فکر می کنم برای همه این جوری باشه که وقتی یه محصول رو می‌خرن وقتی میدونن از این بخشش نباید انتظار زیاد داشت، بهتر باهاش کنار میان و به نوعی تو ذوقشون نمی خوره تا این که به خاطر تعریف هایی که از گوشی شده(عمدتا تاکید روی نقاط قوت و نادیده گرفتن نقاط ضعف!!) ، رفتن اونو خریدن و تو استفاده ی روزمره وقتی که با بخش های مختلف گوشی کار می کنن، این ضعف ها براشون ملموس میشه!!!
در آخر هم این که آره کم نظر میذارم، بیشتر متن خبرا رو می خونم و بعضی وقت ها یه نگاه به نظرات ميندازم که همش شده کل کل الکی و ترول بازی بین چندتا، من دوست دارم اگه بحث مفیدی باشه شرکت کنم ولی به ندرت می بینم. بر خلاف 4 سال پیش سایت که کلی مقایسه های درجه یک بین دوربین،  صفحه نمایش و  بررسی های تخصصی بدون جانبداری و… انجام می‌شد و به جز کل کل بازی، حداقل چنتا بحث جدی و تبادل اطلاعات بین کاربرا شکل می گرفت. نگاه الان نکن که بیشتر خبرا ترجمه شدست و مقایسه ها کاملا عادلانه نیست مثل همین پست که بیشتر رپورتاژ آگهی برا هواوی هست تا مقایسه!!! فکر کنم به خاطر همون دورانه که هنوز به این سایت سر می زنم هر چند با فعالیت کمتر!! پس قبول کن که آدم رغبت نمی کنه که بخواد خیلی تو نظرات شرکت کنه ولی اگه بحث مفیدی باشه که بشه اطلاعاتمون رو مبادله کنیم، استقبال می کنم

ramin123

قیمت دلاری رو ولش کن، قیمت تو ایرانش رو ببین
P30 Pro 12/5
S10 plus 10/5
Mi 9 7/5
کجاش نصف اونا میشه؟؟؟!!!!!

nima.1987

“این در حالی است که اپل هنوز از شارژر ۵ واتی درون جعبه موبایل خود استفاده می کند!” 😐😂

nima.1987

L3 7.5 واتی هستش 🙄

mostafa3

شارژر 5 واتی که بسیار گران قیمت هست
از تمام شارژرها گرانتر و ضعیفتر 😅

_V_

پست خیلی عالی و محشری بود جناب عط.ایی واقعا این سه گوشی خوب مقایسه شدن و پی۳۰ پرو کینگ دنیای گوشی هست،بله پس چی
/-:

Jason bourn

فقط‌ اونجاش که میگه صفحه نمایش این گوشی‌ خیره کنندس! 😂😂😂

_V_

😂

CAT

دوستان دقت کردید اپل گوشی تمام صفحه واقعی رو زده ولی بالاش ناچ داره فقط اگه ناچ برداره واقعی واقعی میشه

m.b

داداش اصلش همون ناچ بالا هست دیگه…
وگرنه حاشیه پایین رو با برعکس کردن جایگاه اتصال کابل فلت میشه رسوند به همین xs max ولی چون دارن دیگه از ناچ قطره‌ای استفاده میکنن، جایی برای وصل کابل فلت نمونده…
ابتکار اپل هم برای حذف حاشیه پایین خیلی گرون بود…

Farcry

اتفاقا اپل باز کلی سنسور توی اون ناچ قرار داده و نمیتوسنت ناج قطره ای رو بزنه. تا الان هم غیر از یکی دوتا گوشی از برند oppo و vivo هیچ شرکتی نتونسته این طوری حاشیه های پاین رو حذف کنه.

m.b

داداش نگرفتی من چی گفتم…
من از اپل بخاطر ناچ عریضش ایرادی نرفتم که میگی بخاطر سنسور هاش ناچش عریضه…
اون آقا گفت اپل فقط ناچ رو برداره دیگه گوشیش تمام صفحه میشه و منم گفتم اصلش همون ناچه و خیلی سخته برداشتنش و جایگزین کردنش با راهکاری بهتر…
بعدشم ناچ قطره‌ای رو اشاره نکردم که بگم برتری بقیه برند ها نسبت به اپله بلکه اون رو گفتم تا بگم بقیه برند ها اگر بخوان ناچ قطره ای استفاده کن، نمیتونن با یه راهکار مقرون به صرفه حاشیه پایین رو به اپل برسونن…
راجب حاشیه پایین هم هنوز هیچ شرکتی نتونسته به اپل برسه چون راهکار اپل برای اینکار گرونترین راهکار ممکن بود و بقیه برند ها همچین راهکاری استفاده نمیکنن…
کلاً تا الان دو تا راه برای حذف حاشیه پایین به اندازه اپل بود که یکی برعکس کردن صفحه نمایش و اتصال کابل فلت به بالای گوشی بود که نیاز به ناچ عریض داره در بالای گوشه که بقیه تجهیزات هم جا بگیرن و دومین راهکار استفاده از صفحه منعطف بود که اپل اینکارو کرد…
صفحه رو در پایین گوشی به داخل تا کرد و در داخل گوشی و زیر صفحه نمایش، کابل فلت رو به برد وصل کرد…
اوپو و ویوو هم راهکاری به خوبی اپل استفاده نکردن و نتونستن در حاشیه پایین به خوبی اپل کار کنن…
هرچند راهکار اپل خیلی گرونه…
حالا منظورمو رسوندم…

Farcry

فکرکنم داریی برعکس میگی! همین الان هم گوشی هایی مثل K20 pro تونسته ناچ رو کاملا برداره ولی این حاشیه های پایین رو هیچ شرکتی نتونسته کلا حذف کنه.

m.b

من گفتم جایگزین کردن با راهکاری بهتر که پاپ آپ یا اسلایدر همچین راهکار بهتری هم نیستن و هر کدوم ایرادای خودشون رو دارن…
وگرنه جایگزین کردن ناچ بقول شما سخت هم نیست…
ولی روش هایی که وجود داره بهتر از ناچ نیستن فعلاً و هر کدوم معایب کوچک و بزرگی دارن…

Amir galaxy

عجب مقایسه ای😂✌
تیتر رو میزدی برتری های p30 و بررسی p30 😂✌

Farcry

یعنی توی عمرم مقایسه چنین جانبدارانه ندیده بودم.ناچ بزرگ XS رو میگید ولی هیچ چیزی درمورد حاشیه های پایین نمایشگر که توی xs کمترین و توی p3 pro بیشترینه نمیزنید.توی نمایشگر هم اگه بخوایم بهترین رو انتخاب کنیم طبق گفته اکثر سایت ها Galaxy S10 بهترین نمایشگر رو داره.جالبه توی بخش سخت افزار از اختلاف فاحش قدرت A12 اپل و P30 pro حرف نمیزنید اونوقت میرید به قابلیت GPU Turbo میچسبید!توی همه بخش ها به ویژه قدرت گرافیکی A12 اپل با اختلاف بهتره و توی تست های گرافیکی 3D MARK دوبرابر P30 Pro فریم میده!

Farcry

خب وقتی قوی ترین پردازنذه دنیای موبایل رو داره (طبق گفته سایت همسایه و تما سایت های خارجی) نباید اینو گفت! ولی به جاش گفتید جدیدترین پردازنده ها در S10 و P30 pro موجوده! خب اگه این طوری باشه کایرن 710 هم از A12 اپل جدید تره و این یه ویژگی مثبته!

Farcry

بله ممنون قسمت (شاید هنوز هیچ برندی موفق نشده باشد که حاشیه لبه پایین نمایشگر موبایل خود را به اندازه آیفون های سری X کاهش دهد) رو توی متن دیدم.

Farcry

یعنی تا عمر دارم دیگه نمیام بررسی های این سایت رو بخونم!! یعنی کم مونده بود EMUI هوآوی رو بزنید توی سر ios اپل!!!

m.b

مگه خب اینطوری نیست؟😂
من که متن رو خوندم گفتم لابد p30 pro همه چیش توسط فرازمینی ها ساخته شده…
خصوصاً صفحه نمایش خیره کنندش نسبت به بقیه که اونا هم رزولوشن بالاتری دارن و هم شارپنس بیشتر…😂

m.b

هیچ جایی از متن ایراد خاصی از p30 pro گرفته نشده جز اینجا:
“هواوی پی ۳۰ پرو در این بخش رزلوشن FHD+ را ارایه می کند که با توجه به اولد بودن نمایشگر و چینش زیرپیکسل الماسی، برای پنلی به اندازه ۶.۴۷ اینچ خیلی ایده آل نیست اما با این وجود به دلیل پردازش نرم افزاری رابط کاربری EMUI هواوی باید گفت که شما تصاویر و محتوا را بسیار شارپ می بینید و آنچنان نقطه ضعفی در این بخش دیده نمی شود”
که اون هم دیدید خیلی بی انصافیه تهش جمعش نکنید ماجرا رو…
از طرف دیگه هم هر جا p30 pro بهتر بود گفتید که بهتره…
ولی نه تو بخش نمایشگر گفتید هم نمایشگر آیفون و هم نمایشگر سامسونگ بهتره و نه تو بخش سخت افزار گفتید هم سخت افزار اپل و هم سامسونگ (بخاطر اینکه نسخه اسنپدراگون هم داره) انتخاب بهتریه…
گل سرسبد این مایه گذاشتنا:
“هواوی P30 پرو همانند میت ۲۰ پرو توانایی شارژر وایرلس معکوس را دارد و از این بابت نسبت به رقیب امریکایی خود پیشرفته تر ظاهر می شود.”
اصلاً تو این بخش s10 plus رو کاملاً دور انداختید که هوآوی بهترین باشه…ممنون…😅
به هر حال اداره سایت هزینه داره…
ما هم درک میکنیم و ایکاش لااقل بالای پست می‌نوشتید تبلیغات…
فکر میکنم اینطوری برای ما هم درک متن راحت تر بود…

Farcry

برای بخش سخت افزار اصلا حرفی درمورد قدرت پردازنده ها زدید؟؟؟؟ فقط گفتید P30 pro قابلیت GPU TURBO داره😄😄 اصلا هم درمورد نرم افزار و رابط کاربری های یه گوشی هیچ چیز نگفتید.

m.b

جناب عط‌ایی یعنی بخش نمایشگر رو بخونم میبینم که جایی گفته باشید هم صفحه اپل و هم صفحه سامسونگ بهتر از p30 pro هستن؟
مشکل همینه که کاملاً اونچه که بوده رو عرض نکردید دیگه…
در بخش شارژ وایرلس معکوس کجاست اسم s10 plus؟
کلا اسمشو نیاوردید که در این بخش هوآوی تکتاز باشه…
بعد خب این موضوع سنخیت داره با اینکه کامل اونچه که بوده رو عرض نکردید دیگه…
وگرنه همونطور که در بخش دوربین هوآوی رو بهترین دونستید (که همینطور هم هست)، اگر قرار بود در بخش های دیگر هم همینطوری برتری اعلام بشه، تو بخش نمایشگر میگفتید که هم نمایشگر سامسونگ و هم اپل بهتره…
واسه شارژ وایرلس معکوس هم تو متن اصلاً به کلی اسمی هم حتی از s10 plus نبردید و بعدش در نظرات گفتید که بله یه شارژ وایرلسی هم داره…
خب الان این همین مطلب رو نمیرسونه که کامل اونچه که بوده بین این 3 گوشی رو عرض نکردید؟

Jason bourn

حتی نسخه اگزینوسم ۴۰ درصد راندمان گرافیکی بیشتر علاوه بر ۱۰ درصد قدرت سی پی یو بیشتر در چند هسته و ۵۰ درصد تک هسته قوی تری داره
پس‌خواهشا از اسنپ دراگون سامسونگ مایه نزارید 😉 هرچند بهتره هم قدرت هم مصرف ولی در مقایسه با اگزینوسش

m.b

چون که صد آمد 90 هم پیش ماست…
من اسنپ رو گفتم که از اگزینوسم بهتره که دیگه جای حرفی باقی نباشه و ناچار به استفاده از اگر و اما نباشم…

CAT

آقای عطایی اونجایی که گفتید هواویی بهترین کیفیت تصویر و صفحه رو داره اشتباه نگفتید چون در حال حاضر سامسونگ بهترین پنل های دنیا رو میزنه و همچنین صفحه

به این ترتیب می توان گفت که نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو در بین رقبا یکی از پیشرفته‌ترین پنل ها را دارد. درباره کیفیت تصویر نیز باید گفت که پنل نمایشگر هواوی P30 پرو یکی از بهترین‌هاست که چه از نظر میزان روشنایی و چه از نظر دقت رنگ جز رقبای قابل توجه است.

😐😐😐

e m.beigi

سلام
چطور هواوی که یکی از بهترین ها بوده رو گفتین ولی سامسونگ که بهترینه رو نگفتین؟

ahmad

با کمال احترام باید بگم یه تبلیغی بیش نبود این پست

m.b

من واقعا با اینکه خودم هوآوی هم داشتم دادم در اومد دیگه چه برسه به دوآتیشه های سامسونگ که گوشی برند دیگری نداشتن… 😑
واقعاً جانبدارانه بود این پست…

vahid

با عرض پوزش از استاد عطایی،،
دقیقا معلوم بود متن و این مقایسه طبلیغاتی بود و از وقتی به طور رسمی هواوی پی۳۰ و هواوی پی۳۰پرو به طور رسمی معرفی شدن تو این سایت مطالب زیادی راجع به این دو گوشی نوشته شده و حدودا ۹۹درصد از اونا به تمجید از گوشی پرداخته شده،این در صورتیه که قبل از معرفی غیر جانب دارانه بود مطالب راجب به گوشی،مثلا یادمه از حذف تشخیص چهره و نداشتن اسپیکر استریو نسبت به سری میت ۲۰ پرو ایراد گرفتین همین الانم از ضعفش نسبت به کیفیت صدای مدیا و وزن زیاد قطر بیشتر،دوربین برجسته و …نگفتین شاید بهترین گوشی باشه ولی با اختلاف کم تو این مطلب اگه اسم اون دوتا گوشی رو نمیووردین من فکر میکردم دارین پی۳۰پرو رو با دوتا گوشی پایین رده مقایسه میکنید
با تشکر از شما و زحماتتون

vahid

تبلیغاتی رو گوشی اشتباهن طبلیغاتی درج کرد

vahid

اشتباها رو هم من اشتباهن تایپ کردم شرمنده بابت این اشتباهات غیر عمد😂😂😂

Jason bourn

تبلیغات بدجور موج میزنه تو این پست شارژ وایرلس‌معکوس سامسونگ که توانی نزدیک ۲ برابر هواوی داره بهش اشاره ای نشده
صفحه نمایش سامسونگ و اپل یک سروگردن عملکرد بهتری دارن رجوعتون میدم به سا یتای نوت بوک چک و جی اس ام و دیسپلی میت و فون ارنا
تا صفحه نمایش شرکت boe هواوی که شیائومی تو میان رده هاش استفاده میکنه اونم نه هر میان ردش!
از صدا هم صحبتی نکردید چون میدونید هواوی با اسپیکر مونو به سختی با رقبای چینی ۵۰۰ دلاری رقابت میکنه‌تو این مورد خخخ
.
.
.
آخرش میزدید پایان ریپورتاژ اگهی دیگه قبول دارم خرج داره سا یت ولی‌اینکارا رو یکی دوبار دیگه بکنید ممکنه خیلی تعداد کاربرا نزول کنه

_V_

ولی خودمونیما جتاب خیلی عالی کار کردید یکی بی سواد دنبال خرید گوشی بیاد این مطلبو ببینه شک نکنید گوشی ارزو هاش میشه پی۳۰ پرو
خوب کارتون رو انجام دادید😉👌

😐

Pouya

😐😐کلا تبلیغ پی سی پرو بود

m.b

اه سلام پویا جان…
خوبی؟
این تبلیغات هرچقدر که بد بود لااقل یه خوبی داشت که کاربرای قدیمی رو دور هم جمع کرد… 😅

m.b

اه سلام پ‌ویا جان…
کامنت قبلیم رفت واسه تایید و فهمیدم بخاطر ذکر اسمت بوده… 😅
خوبی؟
این تبلیغات هرچقدر که بد بود لااقل یه خوبی داشت که کاربرای قدیمی رو دور هم جمع کرد… 😅

Pouya

سلام مص ط فی جان
خوبم قربانت خودت خوبی
من دیگه کم کم درگیر کنکور میشم نمیرسم بیام ت*ر نجی
دلم تنگ میشه واسه کاربرا😁
اره خوبیِ پست همین بود😀👌

_V_

Pouya
موفق باشی داداش

m.b

موفق باشی برادر…
ممنون دلگرم کردی…
در پناه خدا

_V_

جالبه یکی به هر سه تامون منفی داده(یه کاربر منطقی سایت،فن شیائومی،فن سامسونگ)
یعنی کی میتونه باشه😑😅

afsoon

من اگر چنین هزینه ای میتونستم واسه خرید موبایل انجام بدم قطعا پی ۳۰ پرو رو میخریدم .واقعا دوربینش و زومش منو جذب میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)