حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی فولد احتمالا تا ماه آینده عرضه شود

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

می دانیم که گوشی تاشو سامسونگ به نام گلکسی فولد چند ماه پیش معرفی شد اما عرضه آن به خاطر مشکلاتی که در پنل نمایش آن به وجود آمد، به تأخیر افتاد. حالا گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند در ماه آینده شاهد عرضه این گوشی خواهیم بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

گزارش تازه‌ای درباره گلکسی فولد منتشر شده است که ادعا می‌کند اولین گوشی هوشمند منعطف کمپانی سامسونگ از ماه ژوئیه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این غول تکنولوژی کره‌ای در اوایل سال جاری میلادی از گلکسی فولد پرده برداشت و قرار بود مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی آن را روانه بازار سازد. از طرفی مشکل پنل نمایش موجود در اولین دستگاه‌هایی که برای بررسی عرضه شدند، باعث شد روند عرضه گسترده این گوشی به تأخیر بیفتد. درواقع سامسونگ تصمیم گرفت عرضه گسترده گلکسی فولد خود را تا پس از رفع مشکل موجود در این دستگاه به تاریخی نامعلوم موکول کند. این سازنده کره‌ای ماه گذشته در ایمیلی به برخی کاربران خود ادعا کرد که به زودی تاریخ دقیق عرضه گلکسی فولد را اعلام می‌کند. از طرفی همچنان هیچ خبر یا بیانیه رسمی در این باره توسط سامسونگ منتشر نشده است.

حالا گزارشی در کره جنوبی منتشر شده است که ادعا می‌کند یکی از مقامات اجرایی سامسونگ گفته است عرضه گلکسی فولد از ماه ژوئیه آغاز می‌شود. این گزارش با گزارش قبلی خبرگزاری Yonhap News در یک راستا قرار می‌گیرد. خبرگزاری مذکور هم ادعا کرده بود که سامسونگ به زودی و در ماه ژوئن تاریخ دقیق عرضه گلکسی فولد را اعلام می‌کند و روند عرضه‌اش را هم از ماه آینده از سر می‌گیرد.

تأخیر چند هفته‌ای در روند عرضه کمپانی سامسونگ را قادر ساخت طراحی کلی گلکسی فولد را مرور کند و همه مشکلاتی را که اولین کاربرها تجربه کردند، مرتفع سازد. برای مثال، برخی کاربران گزارش کردند که روکش محافظ پنل نمایش از گوشه‌ها درمی‌آید و سامسونگ حالا لبه‌های این روکش را به زیر پنل نمایش و درون شاسی منتقل کرده است. در گزارش‌های قبلی همچنین به طراحی هشدارهایی توسط سامسونگ اشاره شد که قرار است کاربر را از درآوردن روکش محافظ منع کنند.

مشکل نمایشگر گلکسی فولد

مشکل نمایشگر گلکسی فولد

یکی دیگر از مشکلات موجود در گلکسی فولد، وجود برخی قطعات درونی آن است که عملکرد پنل نمایش را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اندازه فاصله موجود در اطراف لولای پنل نمایش حالا کاهش پیدا کرده است تا از وارد شدن اشیا درون دستگاه جلوگیری کند.

در کنار این تغییرات که سازنده در گلکسی فولد اعمال کرده است، گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد با همکاری کمپانی Nexon یک بازی اختصاصی هم برای این گوشی منحصر به فرد معرفی کند. این بازی Traha نام دارد.

بهبودها و به روزرسانی‌های تازه مخصوصا مشکلاتی را نشان می‌دهد که کمپانی‌های سازنده پیش از این در توسعه پنل‌های نمایش منعطف با آن‌ها مواجه بوده‌اند. آوریل سال گذشته شایعه شد که کمپانی هوآوی عرضه اولین گوشی هوشمند منعطف خود را به نام میت ایکس به آینده موکول کرده است. البته بسیاری کارشناسان و منابع آگاه این خبر را تکذیب کردند.

در هر صورت، تفاوت‌های طراحی میان میت ایکس هوآوی و گلکسی فولد سامسونگ، این دستگاه‌های هوشمند را در مقابل موارد متفاوتی آسیب‌پذیر می‌سازد. پنل نمایش تعبیه شده در میت ایکس رو به بیرون تا می‌شود و این نوع طراحی قطعا میزان گرد و خاکی را که ممکن است وارد بدنه دستگاه شود، کاهش می‌دهد. از طرفی مشکل اینجاست که تا شدن رو به بیرون هم این دستگاه را در مقابل سقوط اشیا روی آن و خراشیده شدن روی سطوح آسیب‌پذیرتر می‌کند.

نظر شما درباره گوشی تاشو سامسونگ چیست؟ منتظر عرضه آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAT

اینکه خیلی عالیه واوووو😆

آقای عطایی لطفا در مورد A80 هم اطلاعاتی قرار بدیدخیلی ممنون😊

chalton

گوشی منعطف رویایی بود که توسط سامسونگ تحقق پیدا کرد و اولین برندی بود که گوشی رو داد بیرون و مردم تونستن باهاش کار کنن،البته مشکلی واسش پیش اومد و سریع جمع شد و پس از رفع مشکلش دوباره توزیع جهانی میشه تا چند وقت دیگه و این جسارت سامسونگ رو در دنیای تکنولوژی نشون میده.
واقعا گلکسی فولد یه اثر شاهکاره.

Arrow

🤣🤣🤣🤣🤣

_V_

کیف😐

amer

به نظرم فعلا دست نگه داره بهترش هست.سال 2020یا اواخر 2019به نظرم به بازار عرضه بشه زمان مناسبی هست.و تا اون موقع بدون هیچ استرس و واهمه ای و بدون هیچ مشکلی از بابت این گوشی عرضه بشه

نیما عرفانی

بدترین قسمت این گوشی هیبریدی که هیچ جوره نمیتونم باهاش کنار بیام و با وجود داشتن سایز صفحه نمایش نزدیک به تبلت قابل توجیه نیست اون ناچ عریض منتهی الیه بالا سمت راست صفحه نمایش هست که باعث شده در بسیاری از عملکردها و برنامه ها خلل ایجاد بشه و بخشی از محتوا پنهان میشه و در عین حال از نظر بصری و ظاهری هم نمای ناخوشایندی رو به وجود اورده.
هرچند که با قابلیت های نرم افزاری میشه بخش سمت چپ ناچ(جایی که نوار اعلانات وجود داره) رو پنهان کرد که محتوا یکدست دربیاد اما خب در این حالت هم سایز نمایشگر مقداری کوچیک میشه.
سامسونگ میتونست خیلی بهتر رو این زمینه کار کنه، اکثر یوتیوبرهای معروف که گلکسی فولد رو استفاده کرده بودن این مورد رو به عنوان عیب و نقص عنوان کردن. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به نظرم تهیه ی إس ۱۰ 5G با قیمت کمتر از گلکسی فولد منطقی تر و کاربردی تر هست.
گلکسی فولد بیشتر برای سلبریتی ها کاربرد داره چون اکثر مردم عادی توان خریدش رو ندارن . دیگه میت ایکس هواوی که جای خود داره و اون دیگه قیمتش به حدی نجومیه که بیشتر به عنوان یک جنس لوکس و لاکچری مثل مدل پورش دیزاین سری میت به حساب میاد هرچند که اون دیوایس هم وقتی عرضه ی جهانی بشه کم کم ایراداتش نمایان میشه اما تفاوت هواوی با سامسونگ در اینه که هواوی تصمیم گرفت دیرتر میت ایکس رو عرضه کنه چون نمی‌خواست برای گجت ۲۵۰۰ دلاریش مشکلی پیش بیاد که باعث آبروریزی بشه و علت اصلیِ این تصمیم هم برمیگرده به عرضه ی محدود و بروز مشکلات گلکسی فولد بود .
پی نوشت: مخاطبان هدفِ دیوایس های خمیده و تاشو اکثراً افرادی هستن که میخوان اینجور دستگاه ها رو داشته باشن که به کلکسیون و ویترین زیورآلات و وسایل لوکسشون اضافه کنن و به دیگران و افراد سطح پایین تر فخر بفروشن، هرچند که حقم دارن چون براساس ضرب المثل معروف دارندگی و برآزندگی !!!

Amir galaxy

انشال… تاشو بعدی دوربینش زیر نمایشگر هست البته فک کنم و از ناچ و این چیزا راحت میشن

amer

انشا…امیر جان .البته همین گوشی منعطف واقعا زیباست جناب چالتون چقدر زیبا گفتن واقعا شاهکار هنری هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)