حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل معتقد است سیستم عامل اختصاصی هواوی تهدید بزرگتری برای امریکا است

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | هواوی

در میان شرکت‌هایی که از حکم دونالد ترامپ علیه هوآوی تبعیت کرده‌اند، نه نظر می‌رسد که این شرکت بالاخره یک متحد پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که گوگل در مکاتبه‌ای که با کاخ سفید داشته است، تحریم هوآوی از تجهیزات آمریکایی را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور عنوان کرده است. گوگل از دولت ایالات متحده خواسته است تا بتواند بدون نیاز به دریافت مجوز به هوآوی خدمات خود را ارائه کند چرا که گوگل معتقد است سیستم عامل اختصاصی هواوی تهدید بزرگتری برای امریکا است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

 

از آنجایی که هوآوی در Entity List وزارت بازرگانی قرار گرفته است، کشورهای آمریکایی بدون دریافت مجوز نمی‌توانند به آن سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه دهند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هوآوی را در لیست تهدیدات امنیتی قرار داده است اما در کنار آن عنوان کرده است که می‌تواند بخشی از مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا باشد.

گوگل چرا باید از سیستم عامل اختصاصی هواوی هراس داشته باشد؟

گوگل نگران جایگزین اندروید است که هوآوی ادعا می‌کند مراحل آماده‌سازی آن به اتمام رسیده است. گوگل نگران آن است که نسخه محلی اندروید که توسط هوآوی تولید شده می‌تواند دارای رخنه های زیادی برای هکرها در مقایسه با نسخه گوگل پلی سرویس باشد. اسکرین‌شات‌هایی که در چند وقت اخیر لو رفته نشان می‌دهد که هوآوی پتنتی برای سیستم عامل خود در آلمان به ثبت رسانده است. اعضای گوگل در تلاشند تا نمایندگان ترامپ را از نگرانی خود باخبر کنند. یک منبع گفته است که گوگل نگران این موضوع است که دو نسخه از گوگل بوجود آید: نسخه لایسنس دار گوگل و نسخه هایبرید هوآوی. نسخه دوم ممکن است شامل باگ‌های زیادی باشد که هدف حمله هکرها قرار گیرد.

هدف گوگل حافظت از امنیت میلیون‌ها کاربر گوگل است که از دستگاه‌های هوآوی در خاک آمریکا و سراسر جهان استفاده می‌کنند. در گزارش جدید اعلام شده است که گوگل به ترامپ گفته است که اگر نمی‌تواند آنها را از تحریمات معاف کند، مهلت ۹۰ روزه  داده شده را برای زمانی طولانی‌تر تمدید کند. اما هنوز مشخص نیست که واکنش ترامپ یا وزرات بازرگانی به این موضوع چه خواهد بود.

آمریکا همواره نگران این موضوع بوده است که دولت چین به واسطه تجهیزات هوآوی از این کشور جاسوسی کند. باوجود رد این اتهامات توسط مدیران هوآوی، ترامپ حکم تحریم علیه این شرکت را صادر کرده است. در همین حال چین هم لیست سیاهی از شرکت‌هایی درست کرده است که قرار نیست در ادامه با هوآوی همکاری داشته باشند. باوجود آنکه هنوز چین لیست مورد نظر را اعلام نکرده است، برنامه دارد تا در آینده‌ای نزدیک این کار را عملی کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سیستم عامل اختصاصی هواوی واقعا می تواند نگران کننده باشد یا گوگل از این موضوع استفاده می کند تا دومین تولیدکننده بزرگ موبایل هوشمند در دنیا همچنان مستقیما از سیستم عامل این شرکت استفاده کند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

امیدوارم ترامپ مثل سگ پشیمون بشه از این کارش تحریم‌ها رو بردارد
گوگل با از دست دادن میلیونها کاربر هواویی ضرر بزرگی می‌کنه
حتی ممکنه دیگر برندها چینی هم به سوی هواویی برن از سیستم عامل اون استفاده کنند

zanyar

آره مگران ما هستن. از خودشون گذشتن. اسکول فرض کردن همه رو.

Amir galaxy

نه فقط هواوی
الان با این تحریم های امریکا همه شرکت ها باید یه فکری برای سیستم عامل اختصاصی کنن

علی شیخ زاده

این واکنش گوگل نشون میده احتمال موفقیت سیستم عامل هواوی وجود داره

ARMTIN

بنظر میرسه سیستم عامل اختصاصی هواوی بیشتر تهدیدی بزرگتری برای سیستم عامل اندروید-گوگل هست تا امریکا 😉

Amin B3DA

حالا باز یه سریا میان میگن سیستم عامل هوآوی الکیه و شکست میخوره. خود گوگل هم اعلام کرد (البته از یه زاویه که به ضررش نباشه)
این وسط گوگل و آمریکا ضرر می کنند و اگر هوآوی پیروز شد سامسونگ و بقیه شرکت ها هم به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی میرن

نیما عرفانی

قابل توجه کاربر Jason bourn
که در جواب کامنت من مبنی بر توضیحاتی که در خصوص سیستم عامل هواوی داده بودم سراز پا نمیشناخت و طبق معمول اسم سامسونگ و مایکروسافت رو اورد که بگه چون سیستم عامل اختصاصیِ موبایلِ اونا موفق نبوده پس باید سیستم عامل هواوی هم شکست بخوره.
هرچند که می‌دونم بازم میاد یسری حرفای ضدو نقیضی که از روی تعصب کاذب هست میزنه در جهت توجیه خودش و سخره گرفتن هواوی .

Taktaz

آمریکا داره با این انحصار طلبی هاش خودشو به انزوا میبره بالاخره هیچ ابر قدرتی تا ابد ابر قدرت نمیمونه همیشه پیشرفتهای بزرگ از دل مشکلات بزرگ بوجود میاد و الان فرصت خوبی برای هواوی هست تا مستقل بشه وگرنه این ترامپی که من شناختم به باج گرفتن عادت داره و در آینده هم دست از سر شرکتهای چینی بر نخواهد داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)