حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل مپ در بحران های مختلف سیستم هشدار SOS را ارایه می کند

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

بدون شک در طول سالیان گذشته، سازندگان نرم‌افزارها و فناوری‌ها به میزان زیادی از نیازهای کاربر مطلع شده‌اند. از استفاده از بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی گرفته تا یک ساعت هوشمند بر روی مچ دست که به طور منظم توسط یک دستیار دیجیتال وضعیت سلامت جسم را مورد بررسی قرار می‌دهد. تحقیقات نیز ثابت می‌کند که کنترل و نظارت بر سلامت بسیاری مواقع موجب نجات زندگی افراد در مقیاس فردی می‌شود. اما در مورد گروه‌های مردمی بزرگ مانند جمعیت کل شهرها، چه کسانی ممکن است در معرض خطر باشند؟ گوگل مپ این بار یک آپدیت معنادار بسیار مفید دریافت که طبق ان گوگل مپ در بحران های مختلف سیستم هشدار SOS را ارایه می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سرویس هشدار SOS گوگل مپ

سرویس هشدار SOS گوگل مپ

سرویس هشدار SOS گوگل مپ

گوگل مپ در طول بحران‌های مختلف با استفاده از سیستم هشدار SOS اطلاعات مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهد. این هشدارها شامل آپدیت همزمان اطلاعات در مورد وضعیت، نقشه منطقه آسیب دیده، اطلاعات تماس اضطراری و ترجمه عبارات و جملات رایج در زبان محلی است. در جدیدترین آپدیت گوگل مپ، هشدارهای SOS با تصاویری دقیق‌تر را به شما نشان داده و یک سیستم ناوبری جدید بحران برای نجات صدها و هزاران نفری که در این گونه بحران‌ها و حوادث گرفتار می‌شوند نیز آماده شده است.

به عنوان مثال، در صورت وقوع طوفان، یک اعلان بحران را در گوگل مپ در روزهای منتهی به فاجعه پیش‌بینی شده دریافت خواهید کرد. نقشه همچنین مسیر پیش بینی‌شده طوفان و زمان‌هایی که انتظار می‌رود طوفان به مناطق خاصی از اطراف شما برسد و آسیب وارد کند را نمایش می‌دهد. اگر در روزی که طوفان اتفاق می‌افتد در یک منطقه آسیب‌دیده رانندگی کنید، مسیرهای جایگزین و امن‌تر به شما پیشنهاد داده می‌شود. چنین پیشنهاداتی برای همه انواع بلایای طبیعی در هنگام رانندگی از تابستان امسال آغاز خواهد شد.

سرویس هشدار SOS گوگل مپ

سرویس هشدار SOS گوگل مپ

در صورت بروز زلزله، اعلان‌های بحران، نقشه محل زلزله و تصویری از کانون و بزرگی زلزله و مناطق اطراف آن را نشان می‌دهد. پیش‌بینی‌های سیل به شما کمک می‌کند درباره‌ی وقوع احتمالی سیل و نیز جایی که احتمال دارد این اتفاق رخ دهد و جایی که پیش‌بینی می‌شود جریان آب شدت زیادی داشته باشد اطلاعاتی کسب کنید.

شرکت  گوگل می‌گوید در کشورهایی مانند هند که بیش از 20 درصد تلفات مربوط به سیل در جهان رخ می‌دهد این اطلاعات اهمیت زیادی دارد. سیستم هشدار جدید SOS در هفته‌های آتی در سیستم‌های اندروید، آی او اس و نسخه وب  Google Maps منتشر خواهد شد. Flood visualizations  ابتدا در پاتنای هند و سپپس در مناطق مجاور و در نهایت در سطح جهانی گسترش خواهد یافت هرچند کاربران iOS حداقل در آغاز کار از این قابلیت برخوردار نخواهند بود.

نظر شما درباره این ویژگی گوگل مپ چیست؟ به نظر می رسد که جز معدود ویژگی های معنادار نجات دهنده را در گوگل مپ شاهد هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)