حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک اجازه نمی دهد هواوی اینستاگرام و واتس اپ را به صورت پیش فرض روی گوشی های خود نصب کند

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

اینطور که به نظر ‌می‌رسد، شرایط برای چینی‌ها هر روز سخت‌تر می‌شود و غول سخت افزاری این کشور، تحت فشار زیادی از سوی دولت و شرکت‌های آمریکایی قرار گرفته است. تحریم هواوی توسط فیس بوک هر چند در نهایت برای کاربر نهایی بی معنی است اما به هر حال باید بدانید که فیس بوک اجازه نمی دهد هواوی اینستاگرام و واتس اپ را به صورت پیش فرض روی گوشی های خود نصب کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اینستاگرام ترنجی

اینستاگرام روی گوشی هواوی

ماه گذشته، رئیس جمهور آمریکا، شرکت هواوی را در لیست سیاه بازرگانی ایالات متحده قرار داد و همکاری شرکت‌های آمریکایی با این کمپانی چینی را محدود کرد. از همین رو طی هفته‌های گذشته، گوگل، مایکروسافت و چند کمپانی دیگر، همکاری خود را با هواوی خاتمه دادند و حتی تعدادی از شرکت‌های خارج از آمریکا از جمله ARM نیز هواوی را از لیست شرکای تجاری خود خارج کردند! اما حالا خبر رسیده که فیسبوک هم به جمع تحریم‌کننده‌های چینی‌ها پیوسته و قصد دارد تا این کمپانی را تحت فشار قرار دهد!

براساس گزارش Reuters، فیسبوک، غول شبکه‌های اجتماعی جهان هواوی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است و این شرکت چینی دیگر نمی‌تواند از سرویس‌های این کمپانی استفاده کند. به همین دلیل، دیگر امکان نصب پیش فرض اپلیکیشن واتس‌اپ، فیسبوک، اینستاگرام بر روی گوشی‌های هواوی وجود ندارد! البته نگران نباشید، کاربران و خریداران گوشی‌های هواوی همچنان می‌توانند از طریق گوگل پلی اقدام به نصب این اپلیکیشن‌ها کنند و این محدودیت فقط شامل نصب پیش فرض سرویس‌های فیسبوک روی گوشی‌های هواوی می‌شود.

شاید بتوان این اقدام فیسبوک را بیشتر تبلیغاتی دانست، چرا که به هر حال کاربران به راحتی می‌توانند اپلیکیشن‌های واتس اپ، اینستاگرام و فیسبوک را از گوگل پلی و یا منابع دیگر نصب کنند و نبود پیش فرض این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی‌های هواوی، تغییر زیادی ایجاد نمی‌کند. در حالی که گوگل، کوالکام و کمپانی‌های دیگر توانستند با لغو همکاری خود با طرف چینی، باعث به وجود آمدن هرج و مرج در صنعت تلفن همراه هواوی شوند و آینده این کمپانی را در هاله‌ای از ابهام فرو برند!

نظر شما در مورد این عمل فیسبوک چیست؟ فکر می کنید این رفتارها چقدر بتواند هواوی را خسته کند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

جناب عطایی و دوستان عزیز

بهترین اینستاگرام غیر رسمی که همیشه آپدیت میشه و امکانات بیشتر از اینستاگرام اصلی داره چی هست ؟؟؟؟

UnderTaker

من از GBInstagram استفاده میکنم. در حال حاضر کامل‌ترین اینستاگرام غیررسمی هست.

amer

فقط میتونم بگم این برند چینی عرضه گوشی به جهان به طور موقت متوقف کنه بهترش هست چون ضرر زیادی عایدش میشه

_V_

اول که خبرو دیدم تعجب کردم بعد فهمیدم به صورت پیشفرض نمیذاره😑
اتفاق مهمی نیست اصن!
من اصن نمیدونستم اونارو داره به صورت پیشفرض😐

_V_

ولی یه چیزی بگم اگه اینستاگرام کلا روی هواوی نصب نشه ضرری که این اتفاق به بخش موبایل هواوی میزنه کل امریکا و تشکیلاتش نمیتونن بزنن😂😅

Milad7

انگار همه علیه هواوی شدن !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)