حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی شبکه 5G روسیه را راه اندازی کرده و توسعه می دهد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه 5G، هواوی

هوآوی موفق به ثبت قرارداد جدیدی با اپراتور مخابرای MTS در روسیه شده است و ترتیب توسعه فناوری 5G در این کشور به عهده غول چینی گذاشته شد. طبق گزارشات منتشر شده این شرکت قرار است که نسل آینده شبکه 5G در روسیه را در طول سال آینده راه‌اندازی کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

توسعه شبکه 5G روسیه توسط هواوی

شبکه 5G روسیه

شبکه 5G روسیه

قرارداد همکاری هوآوی و MTS در جریان سفر 3 روزه شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین به کشور روسیه به ثبت رسید و دلیل آن هم تا حد زیادی مشخص است. پس از آنکه کشورهای غربی به رهبری آمریکا، هوآوی را تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای خود عنوان کردند و از استفاده از تجهیزات این شرکت در شبکه مخابراتی خود خودداری کردند. روسیه حالا برای آنکه خلاف این موضوع را ثابت کند و حمایت خود از غول چینی دنیای فناوری را نشان دهد، تن به این قرارداد داده است.

MTS در بیانیه خود اعلام کرده است که این قرارداد توسعه فناوری‌های 5G و راه‌اندازی نسل پنجم شبکه در سال 2019 و 2020 است. برای هوآوی که در چند هفته اخیر به‌شدت فشار بوده است، این قرارداد حکم تسکین را دارد. این شرکت چینی به قربانی بزرگی در جنگ تجاری میان چین و آمریکا تبدیل شده است.

ایالات متحده به همتایان خود در کشورهای متحد توصیه کرده است که از هوآوی، بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی جهان در شبکه 5G استفاده نکنند، چرا که دولت چین می‌تواند به‌واسطه این تجهیزات بر روی آنها نظارت داشته باشد. البته هوآوی این ادعای آنها را رد کرده و گفته است که مستقل از دولت چین است. با این حال بسیار از کشورها مانند استرالیا و نیوزلند استفاده از تجهیزات هوآوی در شبکه 5G خود را ممنوع کرده‌اند.

مودم 5G هواوی

مودم 5G هواوی

از طرف دیگر دولت آمریکا ماه گذشته هوآوی را در لیستی قرارداد که همکاری شرکت‌های آمریکایی با آن منوط به اجازه از دولت است. این تصمیم می‌تواند عواقب وسیعی داشته باشد. این نه تنها به هوآوی که دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است ضربه وارد می‌کند، شرکت‌های آمریکایی هم یکی از مشتریان کلیدی خود را از دست خواهند.

گفته می‌شود که حرکت واشنگتون بخشی از استراتژی بزرگتر آنها برای محدود کردن رشد چین در جهان است. چین و ایالات متحده در طی چند سال گذشته در یک جنگ تجاری به سر می‌برد و تعرفه‌هایی را بر روی کالاهایی وارداتی هم اعمال می‌کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این یک مسکن برای تحریم های هواوی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

کورشه چشم اونایی که نمیتونن ببینن.

RS.R

وقتی سامی اعلام میکنه ما قرار داد دو ساله تو بخش شبکه 5جی با هواوی بستیم. علتش اینکه هواوی از اول زیر ساختاشو داشته واسه اینکه با این اوصاف 98 کشور تو بخش مخابراتی تو دسش باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)